November: Bartje

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 30 aug 2004, 21:26

Hey Bart,

Nu "moet" ik toch even reageren!! Op een maandje ben je niet hersteld van een bevalling hoor.. De eerste weken leef je op adrenaline, en kan je alles aan.. Het is daarna pas dat je het bevallingsverlof nodig hebt, want dan pas merk je hoe moe en uitgeput je eigenlijk bent.. Van mij mogen ze het vaderschapsverlof uitbreiden, maar je hebt het geluk al dat het van 3 dagen opgetrokken is naar 10 dagen (dat geluk had mijn vriend nog niet). Maar ik zou een bevalling toch niet onderschatten hoor.. Die paar maandjes verlof zijn meer dan welkom voor een moeder!

Dagmar..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 30 aug 2004, 21:38

En als ik alle nachten voor mijn rekening zou nemen zou mijn vrouwtje dan nog zo moe en uitgeput zijn? :?:

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 30 aug 2004, 21:39

en natuurlijk ook het hele huishouden. Enkele maanden huisman spelen zou me echt wel liggen 8)

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 31 aug 2004, 23:09

Hey,

Als je echt langer wil thuisblijven kan je als man ook ouderschapsverlof aanvragen.

Groetjes Glenn.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 01 sep 2004, 05:08

Bart,

Ja, dat denk ik wel.. Eerst 9 maanden zwanger zijn (vooral de laatste maanden) en dan bevallen, dat is een hele prestatie. Jammer dat mannen dat niet zelf eens een keertje kunnen meemaken. Misschien kan je zoals Glenn zegt, ouderschapsverlof aanvragen?? Ik vind het wel geweldig dat je je vrouwtje zoveel wil helpen!! Kun je niet een beetje van die goede intenties doorgeven aan mijn vriend :wink: (hij helpt ook wel hoor, maar hij zou toch iets meer kunnen helpen).. Maar eigenlijk heb ik geen klagen, er zijn papa's die niet helpen..

Groetjes, Dagmar..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 01 sep 2004, 11:14

Glenn en Dagmar :D
Natuurlijk zou ik heel graag dat ouderschapsverlof nemen, alleen...
een huis dat moet afbetaald worden, een kindje dat veel geld kost, een echtgenote die graag geld uitgeeft,...
Het zal dus niet kunnen. We moeten het in de periode van het zwangerschapsverlof al met minder geld doen. Borstvoedingsverlof staat nog een beetje open. We willen het wel, maar wat zullen we hier dan voor laten? We gaan eerst afwachten hoe de borstvoeding gaat en dan zien we of we het doen (ja en natuurlijk kan ik dat niet). Gelukkig moesten we dat nu nog niet beslissen.
Ik weet ook niet hoe ze op mijn werk zouden reageren en of het kan voor korte tijd. 4/5 tijdelijk is niet te doen: dan krijg ik mijn werk nooit meer klaar en dagen van 10 à 12 uur werken om klaar te komen of werk mee naar huis nemen heeft natuurlijk ook geen zin.
Het zal dus bij een droom blijven.
Wie weet: bij ons tweede kindje. Dan staan we al verder in de afbetaling en dan is ons loon wat hoger. Ik gun oudere wernemers natuurlijk hun hogere loon. Maar eigenlijk is het spijtig dat als je jong bent en veel uitgaven hebt dat je loon lager is.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 01 sep 2004, 11:18

Dagmar schreef:Bart,

Ik vind het wel geweldig dat je je vrouwtje zoveel wil helpen!! Kun je niet een beetje van die goede intenties doorgeven aan mijn vriend :wink:
Je kan hem al eens laten lezen wat ik geschreven heb en daarna mag je zeggen wat je wil dat ik hem schrijf :wink: :lol:
Voor jou doe ik alles (maar zeg het niet tegen mijn vrouwtje :lol: )

Nadine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 aug 2004, 23:38
Locatie:Hasselt

Bericht door Nadine » 01 sep 2004, 19:49

Hoikes ,

We zijn nu pas terug van de controle,ben erna nog wat bloed gaan laten nemen om de rhesusfactor na te kijken of die niet gaat vechten met het bloed van ons kindje.

Op de controle zelf liep alles goed(heb wel geen echo gehad is terug 1tje voorzien op 34 weken);
de gynecoloog zei dat het een"stevig kindje"zal worden.Hij/zij zit goed hoog,baarmoederhals was goed toe en gedraaid(hoe het mogen heten),harttoontjes waren duidelijk te horen en krachtig,baby lag met hoofdje naar beneden.
De bloeddruk was ook prima:12/8 ,mijn gewicht van vorige keer tot nu:2 kg bijgekomen(dacht meer dus :hihi)
Ben nu tot op 29 weken dan 9 kg bijgekomen.Nu de laatste maanden zal er weinig bijkomen voor mijn part ,maar wel voor de baby zei de gynecoloog dus ontlast het mijn rug ook goed.

Volgende controle is pas op 29 september en dan om de 2 weken gaan,dan zal het snel afkorten ;)

Hier staat het bedje ook ineen,matrasje met beschermhoes nog over en plastiek,hemel ook in de staander getrokken om te ontluchten/ontkreuken.
Morgen wat poetsen van mijn grote kuis zoals ik al een hele toer aan het zeggen ben :hoho(heb geen zin als ik aan de rugpijn denk,maar het moet ook gebeuren è)en dan de geboortekaartjes ineensteken (heb alles nu hier).
Dan nogeens naar de winkel gaan voor de doopsuiker want waar wij het hebben besproken steekt het niet in elkaar en ik wil zeker zijn dat het is zoals wij het willen.

Zo se dames nog een prettige avond :)
Groetjes en tot gauw!

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 02 sep 2004, 17:06

Nadine schreef:Hoikes ,

...

Zo se dames nog een prettige avond :)
Groetjes en tot gauw!
DAMES...en je schreef het aan mij :D Moet kunnen. Of was het voor mijn vrouwtje?
Verder toch tof dat je iets laat weten.
:?: en hoe doe je dat eigenlijk, 1 zelfde bericht ineens op 3 plaatsen zetten? (ik heb dus begrepen hoe het komt)

Wij krijgen elke keer een echografie en dat is wel heel fijn. Met mijn vrouwtje en ons Bartje gaat alles goed :D

Nadine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 aug 2004, 23:38
Locatie:Hasselt

Bericht door Nadine » 02 sep 2004, 19:23

:D Bartje ook voor jouw een fijne avond :wink:

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 04 sep 2004, 11:08

Dankjewel Nadine :D

:?: Hoe was je huwelijk vorige week?

Nadine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 aug 2004, 23:38
Locatie:Hasselt

Bericht door Nadine » 04 sep 2004, 11:12

Graag gedaan hoor Bartje ,hèèl goed echtwaar zal eens een verslagje hier zetten van de dag :wink:

Vrijdag ben ik nog gaan werken van 16-20 uur,daarna ben ik met Micha gaan eten bij mijn thuis en hebben we ff geknuffeld.Dan is hij vertrokken,heeft mijn mama mijn kleren gestreken voor de grote dag.Dan in me bedje gekropen en pas denk ik om 23u30 inslaap gevallen van ellende.Ik kan echt niet meer slapen zonder me ventje naast me in bed echt niet…Begon over vanalles te denken enz..
Dan ben ik pas om 5u45 wakker geworden om naar’t wc te gaan(thuis is dat misschien 10 keren opstaan) en dan me douchen,mama wakker maken,aankleden en naar de kapper vertrokken.
Hoe het weer toen was???Om te wenen!!!Ik dacht zo als dit het vandaag moet zijn pffffff.
Om 8 uur waren we dan terug thuis en jaja GEEN regen meer!!!Oef,ik hield me hart vast voor de ganse dag zenne!!

Dan ontbeten,verfrist,omgekleed,gesminkt en me een beetje laten filmen door onze cameraman.Dan mama wat geholpen en dan was het bijna 10u10.
Vertrokken naar het gemeentehuis waar iedereen er al was buiten Micha en zijn ouders.
Na een 5 tal minuutjes kwam hij ook aan,heb me pas omgedraaid toen hij halverwege was enja hij was moooooiiiiiiii en chique aan!!Hmmmm )
Dan kwam die van het Belang van Limburg vragen of hij van ons een foto mocht trekken,toegestemd ook al was Micha ervoor tegen (nu kon precies alles).Dan naar binnen geroepen,gingen we naar vore en mochten we plaatsnemen.Micha begon al te wenen en die mevrouw was nog niet eens begonnen!!Ojee,ik krijg het dan ook zo benauwd maar dacht “nee niet wenenâ€Â

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 04 sep 2004, 11:45

Kortom: genoeg om nog heel lang aan te denken.
Mag ik jullie nog proficiat wensen en nog hééél veel jaren samen.

Een foto in de krant. Dat hebben wij niet gehad. Was er bij jullie iets speciaals dat de krant er bij was?

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 04 sep 2004, 17:32

Wij zijn deze namiddag naar een pasgeboren baby gaan kijken. Dat was geweldig :D Ik had een beetje getwijfeld om mee te gaan want ik ken die mensen niet (een vriendin van mijn vrouwtje van lang geleden), maar omdat ik heel graag eens in een ziekenhuis op materniteit kwam en een pasgeboren boeleke van kortbij zag ben ik toch meegegaan.
Om te beginnen was het al heel plezant om een kadootje te gaan kiezen :D
Het zijn heel toffe mensen (kon eigenlijk ook niet anders als het de vriendin van mijn vrouwtje was)
Ze hebben hun hele bevallingsverhaal, van het begin tot het einde verteld. Mijn vrouwtje vroeg alles wat ze wilde weten en ik vond het ook wel fijn om met een kersverse papa te praten 8)
en... :D ik heb hun kindje eens mogen vasthouden :D WWWAAAAWW :D dat was geweldig. Zo een klein warm minimensje dat heel speciaal ruikt. Een jongetje, Yannick van ongeveer 3 kg. Hij sliep in mijn armen :D
Wij wachten nu ineens vol ongeduld op ons Bartje. Ik weet al dat ik hem kan vasthouden, dat ik hem niet laat vallen en dat ik hem geen pijn doe :roll:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 12 sep 2004, 10:09

bart schreef:..ik heb hun kindje eens mogen vasthouden :D WWWAAAAWW :D dat was geweldig. Zo een klein warm minimensje dat heel speciaal ruikt...

Geweldig gevoel hé, zo'n pasgeboren baby'tje!!! Ik smelt dan helemaal!! :D

Ik wilde ook nog reageren op iets wat je al een hele tijd geleden gepost had, maar ik vind het niet meteen terug, dus doe ik het hier maar.. Je vertelde dat je vanaf nu erop moest letten dat je je mes niet meer in de mond steekt.. Wel, Mila wilt al een hele tijd een mes (kindermes) en in het begin wilde ze het mesje altijd als lepel gebruiken (dus ook in de mond steken), ik heb haar toen een paar keer moeten zeggen dat ze dit niet mocht doen, want anders zou ze haar tong pijn doen.. Deze morgen stak de papa zijn mes in de mond en Mila direct (heel verontwaardigd): "PAPA!!! Je mag het mes niet in de mond steken, dan bloedt uw tong! FOEI!!!" Ik moest toen direct aan je bericht denken, maar ik vind het dus niet terug.. Maar het was zo grappig, vooral de toon waarop ze het zei :D !!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 12 sep 2004, 10:48

Ik was ook helemaal gesmolten :D Ik had nog nooit een pasgeboren babytje vastgehad en ik had al nachtmerries gehad (overdag dan toch) dat ik dat niet zou kunnen of dat ik ons Bartje pijn zou doen of....
maar het ging vanzelf :D Toch tof zo een generale repetitie :D

Die uitspraak van je dochtertje is wel grappig en dat je aan mij denkt nog grappiger :D Het schijnt dat alles wat ouders thuis zeggen dat kindjes dat overal herhalen :? Heb jij al ooit heel erg moeten blozen voor iets wat Mila gezegd had en dat jij herkent als een uitdrukking van jou? :?:

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 18 sep 2004, 19:46

Mijn vrouwtje heeft nu een heel dikke buik met een grappig bruin lijntje in het midden. Volgens mij staat die buik nu al op springen :? Ik weet niet hoe die nu nog verder kan uitzetten :shock: Nog 2 maanden :?: OEI :?

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 sep 2004, 21:11

bart schreef:...
Die uitspraak van je dochtertje is wel grappig en dat je aan mij denkt nog grappiger :D Het schijnt dat alles wat ouders thuis zeggen dat kindjes dat overal herhalen :? Heb jij al ooit heel erg moeten blozen voor iets wat Mila gezegd had en dat jij herkent als een uitdrukking van jou? :?:
Ik zei heel dikwijls "S**t" als er iets misging en ik heb dit echt moeten afleren. Daarstraks gingen we Mila nieuwe kleren kopen en zegt ze ineens in de winkel: Ooh, S**t hé! Ik denk dat ik wel even bloosde (ik kreeg het in ieder geval warm.. :oops:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 19 sep 2004, 11:24

Ik heb die tip al heel in het begin van de zwangerschap gekregen en ik doe nu al mijn uiterste best. Dat soort woorden zeg ik niet meer, mijn mes lek ik nooit meer af,... maar perfect zijn of worden dat kan zo maar niet. Hopelijk geef ik ons Bartje niet teveel slechte voorbeelden :?

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 19 sep 2004, 16:30

Het eerste wat ik elke morgen (en elke avond) zie is een hele dikke buik, dus het eerste wat ik zeg is 'goeiemorgen Bartje' of 'dag Bartje'...
Gelukkig kan ik nu veel harder lopen dan mijn vrouwtje... :lol:

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

generale repetitie

Bericht door bart » 28 sep 2004, 18:33

en ik ben niet geslaagd :evil:

Mijn vrouwtje heeft mij vannacht gillend wakker gemaakt :shock: KRAMPEN. :shock: :evil: Ik was wel heel ongerust over mijn vrouwtje en ons Bartje........
Het heeft wel heel lang geduurd voor dat mijn vrouwtje mij duidelijk gemaakt heeft dat ze krampen had in haar kuit en dat ze wilde dat ik haar voet vast nam. Op 10 sec opgelost :!:
En dan hebben we elkaar 'vriendelijke' aanwijzingen gegeven: 'formuleer het een beetje beter :evil: ' en 'doe niet zo paniekerig :evil: '
Geweldig ja, in het midden van de nacht gillend wakker gemaakt worden is alsof je van een andere planeet komt :evil:

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 28 sep 2004, 23:18

Tja Bart zo reageren de vrouwen he, ik merk nu ook dat mijn toekomstige veel krikkelder is als voordien. :cry: :cry: :cry: Ze konden donderdag nog niet zien wat het ging worden bij ons, ons kindje lag met de benen gekruist. Het was wel heel gezond en we hebben een gezonde zwangerschap.

Groetjes Glenn. Het begint te korten!!!!

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 29 sep 2004, 17:18

Ik hoop dat dat allemaal terug normaal ( :lol: en dat is al erg genoeg :lol: ) wordt na de bevalling 8)
Ik ben blij dat bij jullie alles gezond is, hormonen inbegrepen :oops:

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 29 sep 2004, 17:21

Glenn, probeer misschien eens een andere Babybrabbel :lol: Deze heeft zijn beentjes gekruist, misschien doet jou nageslacht dat daarom na. Een hele lieve jongen (of meisje) die precies doet wat zijn papa zou willen 8) :roll: :wink:

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 30 sep 2004, 21:42

bart schreef:Glenn, probeer misschien eens een andere Babybrabbel :lol: Deze heeft zijn beentjes gekruist, misschien doet jou nageslacht dat daarom na. Een hele lieve jongen (of meisje) die precies doet wat zijn papa zou willen 8) :roll: :wink:
Stel je voor dat hij nu al naar zijne papa luistert, wat een flink boeleke. :D

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 01 okt 2004, 17:47

Dat zou wel verschrikkelijk saai zijn :?
Geef mij maar een Bartje waar dat pit in zit, die weet wat hij wil, met hopen kwajongensstreken,... :D :lol: :lol:
(niet tegen mijn vrouwtje zeggen a.u.b. 8) )

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 01 okt 2004, 19:34

Hmm, soms verlang ik ook wel naar een heel braaf kindje, maar Mila zit ook vol pit en eigenlijk is dat nog het fijnste! Weet je wat ze gisteren gedaan had??? Ik was aan het strijken en ze was stil, veel te stil bleek achteraf :? .. Ik vroeg haar wat ze aan het doen was en ze zei: "nageltjes verven." Ik ging toch maar kijken en ze had de tipp-ex (de papa tegen zijn voeten gegeven, hij had die het laatst gebruikt) gevonden en had haar vingernagels (en vingertoppen) geverfd!!! Nu zien ze nog een beetje wit, ik vrees dat het er af moet slijten..

Wie weet wat jullie Bartje allemaal gaat uitsteken, ik kijk al uit naar de verhalen!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 01 okt 2004, 20:25

Dat is wel een goed idee. Mila steekt iets uit en de papa krijgt naar zijn voeten :D
Hopelijk krijg ik later niet naar mijn voeten als ons Bartje iets uitsteekt :roll:
Hoe lang zal ik nog geduld moeten hebben voor ons Bartje met kattekwaad begint? Ik kijk er al naar uit :D :lol:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 01 okt 2004, 20:35

Vanaf dat hij kan rondkruipen.. Dan moeten de kasten eraan geloven.. En daarna wordt het alleen maar erger :wink: !!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Re: generale repetitie

Bericht door Dagmar » 01 okt 2004, 20:42

bart schreef:en ik ben niet geslaagd :evil:

Mijn vrouwtje heeft mij vannacht gillend wakker gemaakt :shock: KRAMPEN. :shock: :evil: Ik was wel heel ongerust over mijn vrouwtje en ons Bartje........
...
Geweldig ja, in het midden van de nacht gillend wakker gemaakt worden is alsof je van een andere planeet komt :evil:

Als ze er nog iets van zegt, dan kan je zeggen dat je tenminste wakker wordt! Filip wordt pas wakker als ik een uur of zo roep!! Hij komt dan echt van een andere planeet!! Heb er al dikwijls op gesakkerd :D Als we dan bv eens overeenkomen dat ik mag uitslapen en hij dus voor Mila opstaat, dan ben ik toch altijd klaarwakker voordat hij wakker is en opstaat.. Dus meestal sta ik dan maar op! Ik hoop dat het overdag begint bij mij en niet 's nachts!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2004”