November: Bartje

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51
November: Bartje

Bericht door bart » 21 mar 2004, 20:35

De gynaecoloog verwacht ons kindje voor 13 november. :!:
:idea: Van ons mag hij gerust een beetje vroeger komen. :) :D :lol:

Ik noem hem Bartje en ik hoop op een jongetje. :lol:


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

een meisje is ook leuk!!

Bericht door Dagmar » 22 mar 2004, 20:02

Bart,

Waarom persé een jongen??? Een meisje is ook leuk hoor! Ik spreek uit ervaring :wink:

En wat betreft al je hormonenvragen: bedenk dat het lichaam van je vrouw/vriendin heel wat veranderingen ondergaat en dat het normaal is dat ze niet in haar normale doen is.. Verwen haar maar goed!

Dagmar..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 06 feb 2005, 11:04, 2 keer totaal gewijzigd.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

hormonen

Bericht door bart » 23 mar 2004, 17:31

Dag Dagmar,

Als het een meisje is, dan doen we het er ook mee. :)

Ik ben heel lief voor mijn vrouwtje (altijd en nu in het bijzonder). :P
Minstens tot na de bevalling poets ik alleen het huis en doe ik meestal
de boodschappen (soms doen we het samen)
Ik zie mijn vrouwtje heel graag, maar gisteren.... en toen heb ik dat liedje gezongen,...
Vandaag ben ik met een bloemetje thuis gekomen. :lol:

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 07 mei 2004, 16:40

Gisteren zijn we voor de tweede keer naar de gynaecoloog geweest. :D
We hebben ons Bartje nog eens gezien op echografie en we hebben het opgenomen op video. :D Ons Bartje was op en neer aan het springen
maar mijn vrouwtje voelde er niets van. :D :lol:
Het geslacht was nog niet te zien. :D
Met kleren aan zie je nog niet dat mijn vrouwtje zwanger is, maar zonder kleren voel ik al een mooi buikje. :D :lol:

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

een beetje gefoeteld

Bericht door bart » 26 mei 2004, 16:20

:oops: (zeg ik dus niet) :oops:
Een halve dag verlof genomen en we hebben ons kindje nog eens gezien.
De gynaecoloog zegt dat het een jongetje is. Voor mij had hij om het even wat kunnen zeggen, ik heb niets gezien.
Maar ik ben er wel héééééééééééééééééééééééééééééééééééééél blij mee en mijn vrouwtje ook.
:D :D :D :lol: :lol: :lol:


bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 07 jun 2004, 17:30

Niet nog eens vals gespeeld, maar wel nog eens ons kindje gezien.

Mijn vrouwtje was van de trap gevallen. :evil:
Wij zijn dus heel ongerust dadelijk naar het ziekenhuis gegaan, maar alles is goed met ons Bartje. Gelukkig heeft mijn vrouwtje ook niets.
Ik was wel blij dat ik ons Bartje nog eens heb kunnen zien (en ik heb ook een blauw plek opgelopen denk ik toen ik dat gezegd heb)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

eindresultaat valpartij

Bericht door bart » 08 jun 2004, 16:56

Mijn vrouwtje heeft 1 blauwe plek op haar linker bovenbeen en die doet niet pijn en verder heeft ze niets,
gelukkig :D
Ik heb 1 blauwe plek op mijn rechter bovenarm en ik heb dus vandaag iets aangedaan zonder mouwen :lol:
En ons Bartje, die heeft helemaal niets, gelukkig :D

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 25 jun 2004, 17:54

En nu ziet iedereen het die het nog niet wist. Mijn vrouwtje kan haar buik niet meer intrekken :D

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 28 jul 2004, 16:38

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Ons Bartje beweegt, maar alleen voor mijn vrouwtje :evil: :evil:
Ik sta er bij en ik kijk ernaar :evil: :evil: :evil:
En ik mag ook al niet meer aan mijn vrouwtje haar buik komen als ons Bartje beweegt want dan stopt hij met bewegen :evil: :evil: :evil:
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 31 jul 2004, 20:17

Ocharme! Nu al een rebelse jongen in huis!! :wink: Probeer eens met een liedje (zelf zingen of cd'tje opzetten) als je ook wilt voelen.. Ons dochtertje reageerde er heel sterk op.. Nu hebben we het nog niet gedaan, de baby beweegt heel goed en mijn vriend kan regelmatig voelen als ik iets voel..

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 04 aug 2004, 10:55

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ons Bartje zit stil en luistert (denk ik toch) :evil: en van mijn vrouwtje mag ik dat niet te vaak doen want dan beweegt ons Bartje ook niet voor haar. :evil:
Heb je nog andere tips? :idea: :?:

nancy
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 15:30

Bericht door nancy » 05 aug 2004, 10:33

Geduld Bart, het komt nog wel.

miekeB
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 mar 2004, 21:11

Bericht door miekeB » 09 aug 2004, 14:33

Dag Bart,
wij zijn heel gelukkig met een dochtertje. :D

Nadine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 aug 2004, 23:38
Locatie:Hasselt

Bericht door Nadine » 21 aug 2004, 23:46

Hallo ,

Wij weten niet wat ons kindje zal zijn.Het zal een verrassing worden.
Voel hem of haar al ferm goed bewegen.Van week 15 broebelkes en eigenlijk vanaf week 19 echtje sjotjes en nu echte stampen.
Men ventje is zo fier zelfs dat hij iedere avond een speelmoment vrijmaakt ,dan praat hij ,geeft hij kusjes op men buik...Dan kruipt de kleine zo erg naar de oppervlakte dat die hard en bol staat kei grappig :shock: :D :!:

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 23 aug 2004, 14:06

Dag Nadine :D
ons Bartje beweegt nog altijd alleen maar voor zijn mama (mijn vrouwtje dus) en niet voor mij. :? Ik heb al zo veel geprobeerd en hij zit dan altijd stil. Als ik het opgeef en even niet kijk dan begint hij opnieuw. :evil:
:idea: Kan jij me uitleggen wat je man allemaal probeert want ik zou dat ook willen proberen. (ik ben wel jaloers op alle papa's die meer geluk hebben dan ik) 8)

Gast

Bericht door Gast » 23 aug 2004, 14:08

Awel men ventje ,nu zaterdag "aanstaande man",die zit heel dicht met zijn lippen op mijn buik,hoord wel waar die zit met het hartje wat je goed hoord kloppen.Dan praat die,of zingt hem eens.Andere keren kuskes op de buik ook zo gekken hoe moet ik dat zeggen zo lippen tuiten en dan blazen op men buik en dan hopla begint die kleine te sjotten of ook zo geluiden te maken(vruchtwater uitblazen)

Veel plezier zou ik zeggen en hou ons op de hoogte! :wink:

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 23 aug 2004, 14:30

Jij bent snel om te reageren :D Ik veronderstel dat je Nadine bent en dat je vergeten bent je in te loggen.
Ik heb dat allemaal en nog veel meer al geprobeerd, maar niets, geen beweging. Ik blijf wel proberen en houd je op de hoogte. 8)
Ik weet ook waar hij zit en met mijn oor op mijn vrouwtje haar buik hoor ik de hartslag. Dat is iets heel geks. Het heeft meer weg van een wekker dan van een hart. Als ik het tel dan zit het rond de 120 per minuut. Dit, samen met de dikke buik is voor mij het enige teken van leven. :?
Veel plezier met je trouw en al op voorhand proficiat. :D

Nadine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 aug 2004, 23:38
Locatie:Hasselt

Bericht door Nadine » 23 aug 2004, 19:48

:D Oei ja ik had die reactie via email binnen,was volop bezig aan de geboortekaartjes.
Spijtig dat het nog niet lukt ,het zal wel een dikke deugeniet worden :P :!:

Merci voor de wensen :!:

Marlies

Bericht door Marlies » 23 aug 2004, 22:29

Dag Bart.
Ik heb 4 kinderen. Mijn man heeft de eerste 3 nooit voelen bewegen. Ze zaten ook altijd stil als hij in de buurt kwam. We hebben alles geprobeerd. Als de kindjes (1 tegelijk wel) bewogen dan heb ik teken gedaan naar hem of het gezegd en dan deed ik mijn trui al omhoog en dan zagen we ze bewegen, maar zo snel dat hij zijn hand op mijn buik gelegd had zaten ze stil, zelfs zonder dat hij iets gezegd had.
Onze laatste was heel erg levendig en mijn man was heel blij dat hij het ook eens heeft kunnen voelen.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 23 aug 2004, 22:58

Nadine schreef::D Oei ja ik had die reactie via email binnen,was volop bezig aan de geboortekaartjes.
Spijtig dat het nog niet lukt ,het zal wel een dikke deugeniet worden :P :!:

Merci voor de wensen :!:
Maak jij jou kaartjes zelf? Ik word ineens ongerust want bij ons is dat nog niet klaar.
Ik vrees dat het een dikke deugniet wordt :lol: :twisted: :roll: :wink: Als hij op zijn papa lijkt dan gaan we nog afzien :?

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 23 aug 2004, 23:00

Marlies schreef:Dag Bart.
Ik heb 4 kinderen. Mijn man heeft de eerste 3 nooit voelen bewegen. Ze zaten ook altijd stil als hij in de buurt kwam. We hebben alles geprobeerd. Als de kindjes (1 tegelijk wel) bewogen dan heb ik teken gedaan naar hem of het gezegd en dan deed ik mijn trui al omhoog en dan zagen we ze bewegen, maar zo snel dat hij zijn hand op mijn buik gelegd had zaten ze stil, zelfs zonder dat hij iets gezegd had.
Onze laatste was heel erg levendig en mijn man was heel blij dat hij het ook eens heeft kunnen voelen.
Dag Marlies :D
Ik hoop niet dat ik tot de vierde moet wachten :x Normaal gezien komt er geen vierde. Ik hoop heel erg dat ik nog eens mag voelen hoe ons Bartje beweegt :D

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

JABEDABEDOE

Bericht door bart » 26 aug 2004, 11:03

:D :lol: :twisted: :D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik heb het gevoeld: geweldig :D :lol:
Gisterenavond lagen we in elkaars armen, buik tegen buik dus en ons Bartje heeft bewogen. We hebben dus niet bewogen, hebben alleen maar tegen elkaar gepraat en ik wilde het wel, maar ik ben toch maar niet gaan voelen met mijn handen.
Bartje heeft meer dan 5 minuten tegen mijn buik gestampt. Een geweldig gevoel; heel raar, heel fijn :D :D :lol: :lol:
Hopelijk was dit de eerste keer van een lang reeks. Vandaag hebben we het al geprobeerd, maar het is niet gelukt.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 27 aug 2004, 17:34

Gisterenavond heeft ons Bartje tegen mijn oor gestampt toen ik naar hem aan het luisteren was :D Heel grappig, kompleet met geluid :D :lol:

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

en vandaag was ik slimmer dan ons Bartje

Bericht door bart » 28 aug 2004, 22:15

maar ik heb wel 1,5 uur geduld moeten hebben.
Ik ben achter mijn vrouwtje in de zetel gaan zitten met mijn 2 handen op haar buik (en over haar schouder heb ik ook naar de T.V. kunnen kijken)
Ons Bartje beweegt regelmatig en zeker als mijn vrouwtje stilzit, dus dan moest ik het wel voelen. Hij heeft vrij lang niet bewogen, heel ongewoon. Mijn vrouwtje begon zich al zorgen te maken. Maar dan heeft hij een hele tijd bewogen :D Het is geweldig om dat onder je handen te voelen :D

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 28 aug 2004, 23:22

Hey Bart,

Tof voor jou dat het nu zo goed gaat, ik zal nog wel enkele weken moeten wachten, mijn vriendin/toekomstig vrouwtje bevalt in februari 2005. Ik hoop dat ik ook regelmatig ons babytje zal zien en voelen bewegen. Heb van de week al wel een handje of voetje gevoeld.
Groetjes

Teacher

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 29 aug 2004, 22:29

waaw, dat is snel dat jij een handje of voetje gevoeld hebt.
Ik heb lang moeten wachten, maar nu heb ik gevonden hoe ik slimmer kan zijn dan ons Bartje. Vandaag is hij na een kwartiertje al beginnen bewegen. En daarna regelmatig opnieuw. Dat is echt een geweldig gevoel: je eigen ongeboren kindje dat beweegt onder je handen. Ik had het eerst nog geprobeerd door er tegen te praten, maar dan beweegt hij nooit, precies alsof hij luistert.

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 29 aug 2004, 22:38

Hey Bart,

Het is inderdaad een ongelooflijk gevoel dat wij krijgen als man en toekomstige papa. De mama's voelen veel meer en wij mogen blij zijn dat we regelmatig iets kunnen voelen aan de buik.

Toch is het tof om zo een zwangerschap mee te volgen. :D

Jij kan al een beetje gaan aftellen, voor ons is het nog wat langer wachten :cry: . Vond je ideetje om de buik Bartje te noemen ook wel tof, ga eens nadenken en zien of ik ook zo niets vind.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 29 aug 2004, 23:06

hey Glenn (dat mag ik toch wel blijven zeggen nu je je naam ergens gezet hebt?)
Wij zitten helemaal op dezelfde golflengte :D
Soms ben ik wel een beetje jaloers op mijn vrouwtje.
Wij hebben nog geen naam. In het begin spraken we van 'hij', 'het', 'de kleine', 'ons kindje',...en ik vond dat allemaal zo onpersoonlijk. Dus heb ik al heel lang geleden ons ongeboren kindje Bartje gedoopt. Toen wisten we nog niet of het een jongetje of een meisje werd, maar hij of zij had dan toch al een naam. Ik heb altijd gehoopt op een jongetje, dus daardoor een jongensnaam en het is mijn kindje, dus mijn naam met '-je' achter. Mijn vrouwtje vond het dadelijk goed en noemt hem ook zo.
Gelukkig weten we al lang wat het wordt. In het geval van een meisje zouden we dus de tijd gehad hebben om daar aan te wennen. (natuurlijk zou dat ook goed geweest zijn)
We hebben nooit de bedoeling gehad om na de geboorte ons kindje Bartje te noemen.

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 29 aug 2004, 23:26

Hey Bart,

Tuurlijk mag je me vanaf nu Glenn noemen. (Teacher is ne nick naar mijn beroep).
Volgens mij klopt het ook dat wij op 1 en dezelfde golflengte zitten. Het is inderdaad iets om jaloers over te zijn, konden wij als man dat gevoel maar eens hebben van zo'n klein mirakel in onze buik. Ik vind het knap dat alles zo gaat. Nu spreken wij ook nog maar van ons kindje of ons babytje. Ik denk wel naarmate de zwangerschap vorderd dat ik meer en meer troetelnaampjes ga gebruiken.

Groetjes
Glenn :D

P.S. Nog veel succes met het zoeken naar een naam.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 30 aug 2004, 18:16

Waar ik ook heel erg jaloers om ben dat is dat zwangerschapsverlof.
Ik vertroetel mijn vrouwtje heel erg nu ze zwanger is en ik doe al het iet of wat zwaardere werk (poetsen doe ik nu altijd) en ik vind dat ze dat helemaal verdiend. En dat ze op het einde van de zwangerschap met een dikke buik mag thuis blijven vind ik ook terecht. En die eerste maand herstellingsverlof vind ik ook terecht. Maar alles daarna lijkt me een grote luxe. Natuurlijk is het fijn voor ons Bartje en voor mijn vrouwtje, maar ik vind dat ik er ook voor zou kunnen zorgen. Hier vind ik me heel erg gediscrimineerd. Als het aan mij lag deelden we de rest van het zwangerschapsverlof. In Zweden schijnt dat te kunnen en daar duurt dat verlof ook veel langer.
Ik ga graag werken, maar ik denk dat als ik 's morgens moet vertrekken en mijn vrouwtje en ons Bartje thuisblijven dat ik het daar wel moeilijk mee ga hebben.


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2004”