November: Bartje

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51
ONS BARTJE IS GEBOREN

Bericht door bart » 14 nov 2004, 13:27

JABEDABEDOEOEOE :D
Het was geweldig :D
Vandaag zijn wij de gelukkigste mensen van de hele wereld :D
Ik vind ons Bartje zo lief en zo mooi :D


bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 14 nov 2004, 13:30

teacher schreef: tot binnen enkeledagen als Bartje er echt is. :D :D :D :D :D
een nacht, een dag en een nacht is al heel lang :roll:
gelukkig duurde het niet 'enkele dagen' :wink:

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 14 nov 2004, 13:57

Toen we gisteren in het ziekenhuis aankwamen had mijn vrouwtje nog maar 4 cm. Daarop heeft ze gezegd dat de held nu moe was en heeft ze een epidurale gevraagd. Dat valt heel goed mee. Alleen de baxter steken was een heel venijnige prik.
Toen de pijn weg was heeft de vroedvrouw de vliezen gebroken om het een beetje te versnellen. Kort daarna lag mijn vrouwtje in slaap en heb ik ook een plooibed gekregen.
:evil: :roll: :? :wink: (ja, ik ben er ook niet fier op)...: rond 6h heeft mijn vrouwtje mij wakker gemaakt omdat ze volledige onsluiting had :D ONS BARTJE IS IN AANTOCHT: JEEEEHH :D
Er is 's nachts weinig gebeurt: mijn vrouwtje heeft ook geslapen en af en toe is de vroedvrouw haar komen onderzoeken (in het halfdonker en heel stil om mij niet wakker te maken)
6h. volledige onsluiting, maar ons Bartje zijn hoofdje moet nog verder indalen. Zijn rug ligt rechts achter en dan duurt dat heel lang zegt de vroedvrouw en ze voelt dat hij een dik hoofd heeft. Verder is alles goed met ons Bartje en mijn vrouwtje :D Vanaf nu heb ik naast haar gezeten. De vroedvrouw is nu regelmatig mijn vrouwtje komen onderzoeken en ze heeft mijn vrouwtje in alle mogelijke gekke houdingen gelegd om ons Bartje beter te laten indalen. De epidurale werkt heel goed, dus heb ik mogen helpen. Rond 7h30 vond de vroedvrouw dat ons Bartje voldoende was ingedaald en heeft ze de gynaecoloog getelefoneerd. Kort voor 8h. was die er al en toen zijn we eraan begonnen :D
Nu weet ik waarom dat arbeid heet :!: DAT IS PAS ARBEID: heel zwaar werk. Mijn vrouwtje doet veel aan sport, maar dit is de zwaarste sportprestatie waar ze al haar reserves voor nodig had. Na een half uur werd er gesproken over ventouse of keizersnede en toen heeft mijn vrouwtje al haar krachten gebruikt en ik was haar grote supporter: gelukt dus. Ons Bartje is geboren om 8h50 en alles is goed. Hij weende dadelijk :D Ik heb de navelstreng mogen doorsnijden :D
Ons Bartje is op mijn vrouwtje helemaal kalm geworden :D Hij had zijn oogjes open :D Heel gelukkig waren wij op dat moment :D
Ik heb ons Bartje mogen wassen en aankleden: echt niet zo simpel.
Ons Bartje wist dadelijk hoe hij aan de borst moest drinken en we hebben hem nog uren in onze armen gehad :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 14 nov 2004, 15:53

Proficiat!! En nu maar genieten van elkaar!! Ik wacht nog op je privébericht met de echte naam van Bartje, ik ben wel benieuwd ondertussen!!! En hoeveel woog hij? En hoe groot was hij??

Groetjes en veel geluk samen!!!
Laatst gewijzigd door Dagmar op 22 feb 2005, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 14 nov 2004, 20:21

Proficiat Bart, bij jullie is het wel heel snel gegaan.


bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 17 nov 2004, 21:36

Dagmar schreef:Proficiat!!

Groetjes en veel geluk samen!!!
Dankjewel Dagmar :D

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 17 nov 2004, 21:41

Dagmar schreef: En nu maar genieten van elkaar!
Dat hebben we gedaan. Daarvoor was ik in het ziekenhuis gebleven en het was geweldig. De 'gebruiksaanwijzing' zat er niet bij, dus hebben we dat maar zelf uitgevonden. Echt niet zo simpel.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 17 nov 2004, 21:47

Dagmar schreef: En hoeveel woog hij? En hoe groot was hij??
Oei :roll: Ik zie dat ik belangrijke informatie vergeten ben.
Ons Bartje woog 3kg760, was 50 cm. en had een hoofdomtrek van 37 cm.
Een klein dik mannetje dus, met bolle wangen en dikke billen en bovenbenen met strepen in (geen echt Michelinmannetje, maar toch wel mollig)
Hij was afgevallen tot 3kg480 (gisteren) en vandaag woog hij 3kg590.
We zijn dus 'goedgekeurd' en morgen mogen we al naar huis :D

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 17 nov 2004, 21:51

teacher schreef:Proficiat Bart, bij jullie is het wel heel snel gegaan.
Dankjewel Glenn :D
:?: :?: Wij vonden dat het heel lang geduurd heeft 8) :wink:

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 17 nov 2004, 22:12

Ik ben al iets eerder thuis. Morgen komen mijn vrouwtje en ons Bartje naar huis en mijn vrouwtje had liever dat ik vandaag al naar huis ging om uit te slapen zodat ik haar morgen (en erna) beter kan helpen.
Al die tijd was ik in het ziekenhuis gebleven (behalve de boodschappen en andere opdrachten van mijn vrouwtje :D )
Het is geweldig om een kindje te hebben, maar het is zo moeilijk. We hebben samen geprobeerd om uit te vinden wat we moeten doen als ons Bartje weent. Nu vinden we dat we klaar zijn om naar huis te komen en omdat ons Bartje 110 g. is bijgekomen op 1 dag hebben we de goedkeuring van de pediater gekregen.
Vanaf de eerste dag heb ik ons Bartje gewassen (met hulp en instructies), zuivere pamper aangedaan, mee rondgewandelt, op mij gelegd, in slaap gewiegd, geholpen met borstvoeding (is echt niet zo simpel in het begin, met 2 handen was dat moeilijk-met 4 handen lukte dat beter),...De eerste dagen had mijn vrouwtje te veel last van de knip, dus heb ik heel veel gedaan. Daarna hebben we 'eerlijk gedeeld' en 'gebekvecht': 'nu is het mijn beurt, jij hebt de vorige pamper al ververst.' Spijtig dat mijn vrouwtje er nu alleen in slaagt om ons Bartje aan te leggen. Daar kan ik nu niet meer mee helpen.
Vanaf morgen begint het echt. Ons Bartje thuis :D

beauty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2004, 12:47
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door beauty » 18 nov 2004, 17:45

hoi bart,

Proficiat met jullie kindje.

Noemt het echt bartje??

Is wel fantastisch hé zo'n kleine uk

geniet er maar met volle teugen van allebei

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 19 nov 2004, 11:50

Dankjewel Beauty :D
'Bartje' is de naam die ik in het begin van de zwangerschap aan ons kindje gegeven heb. Nu heeft hij zijn eigen naam. Mijn vrouwtje wil niet dat ik hem op het forum zet, ze wil onze anonimiteit bewaren, dus blijf ik hem hier Bartje noemen.
Voor jou hoop ik dat je ook heel snel mag zwanger zijn :D

beauty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2004, 12:47
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door beauty » 19 nov 2004, 12:25

HOI BART,

je hebt gelijk je moet nog iets van anonimiteit hebben.

geniet maar van jullie deugnietje

Ik hoop dat ik zelf heel snel zwanger mag en kan worden.

we zullen wel zien hé

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 19 nov 2004, 12:34

Bij ons was er iemand aan het meelezen en ze stelde vragen aan mijn vrouwtje: dingen die ze alleen van het forum kon weten.
Goed idee van jou om jezelf onbekend te laten, dan kan je als je hopelijk heel snel zwanger wordt de naam van je kindje wel zeggen.
Wij genieten heel erg :D Je hebt echt reden om nu al die moeite te doen.
Welkom trouwens op ons forum :D Vraag maar alles wat je wil vragen, denk maar hardop als je dat wil :D Dat heb ik ook altijd gedaan :D

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 23 nov 2004, 11:27

Wij genieten geweldig van ons Bartje :D
en... :roll: hij van ons: vannacht wilde hij ons elk uur zien :roll: Hij heeft heel veel gedronken 8) Gelukkig verlopen de meeste nachten veel beter :D

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 23 nov 2004, 18:32

Je loopt toch nog niet met kleine oogjes rond? :D

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 24 nov 2004, 11:32

Wij zijn zo gelukkig met ons Bartje dat we er dat bijnemen :D
En verder slapen we 's morgens dan wat langer en mijn vrouwtje doet een middagdutje :D En gisterenavond heb ik van mijn vrouwtje naar mijn voeten gekregen want ik heb zitten geeuwen :roll: en toen is ons bezoek naar huis gegaan :wink: en wij zijn gaan slapen :D
We krijgen nu elke avond bezoek :D Dat is heel fijn, maar ook heel vermoeiend en elke dag moet je dus zorgen dat het huis is opgeruimd. We hebben nu een agenda naast de telefoon liggen en devolgende 4 weken zitten al volgepland met bezoek :D
Nu ben ik nog thuis, maar hoe dat gaat als ik weer ga werken dat weet ik niet 8) Mijn vrouwtje zal het druk krijgen :? Gelukkig is de knip genezen :D (ik heb dus al kunnen zeggen dat ik hoop dat ze devolgende keer opnieuw een knip krijgt, dan kan ik opnieuw van de eerste dag inspringen: dat is iets wat ze me nooit meer kunnen afnemen, ik ben heel goed begonnen met ons Bartje)

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 24 nov 2004, 14:52

Ale je staat de eerste 4 weken al volgeboekt, jullie Bartje wordt een echte BV.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 24 nov 2004, 18:56

ja :D In de namiddag hebben we bezoek gehad en nu slaapt ons Bartje en heb ik even tijd om hier te komen kijken. Seffens komen er nog andere mensen. Hoe ik dat devolgende weken moet doen dat weet ik echt niet :roll:
Onze B.V. slaapt er gelukkig heel dikwijls door. Iedereen komt van heel dichtbij kijken en de meeste mensen zeggen op wie hij lijkt (iedereen wordt wel genoemd) :D Zelf zien we er helemaal niets in 8) Volgens ons lijkt ons Bartje alleen op zichzelf met zijn ronde bolle wangen en zijn babyneusje :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 12 dec 2004, 22:10

Hey Bart,

Je zal het ook wel druk hebben met je zoontje, want ik heb je hier niet meer gezien!! Alles ok met Bartje?? Zijn jullie er al een beetje aan gewoon??? Heb je nog geen verhalen te vertellen, bv dat hij net plast als je zijn pamper uitdoet (heeft Karsten ons twee keer gelapt, in het heel begin, ben benieuwd wanneer de volgende keer gaat zijn)??

Groetjes..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 30 dec 2004, 18:10

Allerliefste forumvrienden :D
Ik ben jullie niet vergeten, echt niet :) maar het is hier zo druk :D
Het zijn hier heel gezellige avonden, nu met ons Bartje en ook met al het bezoek: elke keer een gezellige avond met onze vrienden, ook met die die we al een hele tijd niet meer gezien hebben. We willen al die mensen laten komen voor dat mijn vrouwtje terug moet gaan werken.
Ons Bartje groeit goed en het is een plezier om voor hem te zorgen of gewoon om hem in je armen te hebben. Ik zou hem niet meer kunnen missen.
Dagmar, ons Bartje heeft me ook al 'gezegend' en overgeven doet hij liever op mijn kleren dan op zijn kleren :D :lol:

Voor iedereen: allerbeste wensen voor 2005 :D

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 08 jan 2005, 00:08

Voor jou ook de allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar en veel plezier met Bartje.

Gebruikersavatar
kim
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 feb 2004, 19:55
Locatie:Roeselare
Contacteer:

Bericht door kim » 14 jan 2005, 17:20

hey bart,
Eerst en vooral proficiat he
het is enorm moeilijk om nog veel langst te komen he die eerste maanden?
heb het daar ook zo moeilijk mee.
ik zou heel graag weer wat meer willen komen.
en ik zal het proberen ook :)
alle tot later
groetjes

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 16 jan 2005, 19:29

Vanavond maak ik tijd voor jullie :D
Met ons gaat alles goed, maar we zijn nu druk bezig met ons Bartje, daardoor dat ik jullie een beetje vergeten ben. Sorry :oops:

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 06 feb 2005, 19:59

Het wordt hoe langer hoe fijner :D
Ons Bartje is al meer wakker en hij lacht als je er mee bezig bent :D
liedjes zingen, dingen vertellen, met zijn speelgoed spelen vlak voor hem, er mee gaan wandelen,...gewoonlijk krijg ik dan een heel lief, hartverwarmend glimlachje :D :D :D
Alleen als hij moe is (dan laat ik hem in slaap vallen) of als hij honger heeft (dan geef ik hem aan mijn vrouwtje) dan lacht hij niet en moet ik een andere oplossing zoeken. Gelukkig kennen we hem en weten we wat we moeten doen :D


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2004”