April: maart?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58
April: maart?

Bericht door Tine » 17 mar 2004, 20:02

Mijn eerste kindje werd voorzien voor 20 april, maar ik heb al eens
enkele dagen in het ziekenhuis gelegen en ik moet nu rusten.
Mijn baarmoederhals is al volledig verstreken en ik heb al 2 cm.
ontsluiting. Mischien beval ik dus nog deze maand.


Gebruikersavatar
kim
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 feb 2004, 19:55
Locatie:Roeselare
Contacteer:

Bericht door kim » 19 mar 2004, 10:36

Tine Ik wens je veel geluk toe met de bevalling. en laat weten of het een jongentje of een meisje is he :)
En natuurlijk al de rest ook :)
groetjes xxx

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

hopelijk voor jullie

Bericht door Dagmar » 19 mar 2004, 19:36

Ik hoop het voor jullie.. Want mijn zus had hetzelfde aan de hand met haar jongste dochter en zij is uiteindelijk toch nog enkele dagen later dan voorzien bevallen.. Dus ik hoop het echt voor jullie, want de laatste dagen van mijn zus die wens ik niemand toe :( ..
Alvast veel succes met de bevalling en hou ons op de hoogte!!!

Dagmar
Laatst gewijzigd door Dagmar op 31 jul 2004, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Karlien
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mar 2004, 10:55

Bericht door Karlien » 22 mar 2004, 15:21

Tine, het is een fantastische ervaring; geniet ervan. :D

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

loos alarm

Bericht door Tine » 25 mar 2004, 14:10

Gisteren ben ik (met valies en al) binnengegaan in het ziekenhuis. :D
Vandaag ben ik terug naar huis. :(
Mijn kindje weegt nu 2kg850 en is al iets ouder dan 36 weken. :D
Volgende keer wacht ik veel langer thuis zodat ze het niet meer kunnen
afremmen. :o Ik zou graag bevallen :D


Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

superaktief

Bericht door Tine » 27 mar 2004, 15:04

Mijn kindje beweegt vandaag heel hevig en dat doet mijn baarmoeder
samentrekken. :o
Toch wel fijn als het op die manier zou beginnen. :D

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

genieten

Bericht door Tine » 28 mar 2004, 15:48

Ik geniet nog heel erg van het zwanger-zijn. :D
Zou het voor maart of april zijn? :?:

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 29 mar 2004, 13:47

Ik hoop alleen dat het niet voor 1 april zal zijn. :? :(
Ik zal dan toch nog maar enkele dagen een beetje rusten. :idea:

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 03 apr 2004, 20:36

Het is dus voor april. Gelukkig was het niet de eerste. 8)
Ondertussen is mijn kindje vergeten dat het wilde geboren worden. :o

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Paaskindje

Bericht door Tine » 07 apr 2004, 12:12

Ik ben nog altijd zwanger :? en een Paaskindje dat vind ik wel fijn:D
Karlien, ik heb jou verhaal gelezen en sinaasappelsap en sex dat lijkt
me wel wat :lol: Had je mijn man zijn gezicht moeten zien :shock: toen
ik het hem vertelde. :D Zaterdagavond beginnen we er aan :lol: en
zondag doen we verder :D om de 2 uur tot het bezig is :lol: hij gaat nu
elke avond op tijd slapen. :D
Ik ben dan 38,5 week en dat is het maximum als je al enkele keren
in het ziekenhuis gelegen hebt omdat de kleine wilde komen en niet mocht. :roll: :lol:

tamara

Bericht door tamara » 09 apr 2004, 14:45

Tine, als jullie de liefde bedrijven dan moet je aan je man vragen om je
tepels te stimuleren. Dat helpt ook.
Verder kan je ook nog een afkolftoestel gebruiken. Wel niet te snel stoppen want anders stoppen de weeen ( :roll: ik heb geen 2 puntjes)
ook weer. :D
Amusement en veel succes. :D

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

GEBOREN

Bericht door Tine » 18 apr 2004, 14:13

Ons kindje is geboren en niet ingeleid zoals gepland. :?
Vrijdagmorgen (Goede Vrijdag dus en niet Pasen) zijn mijn vliezen gebroken. :shock: Gelukkig was dat thuis in de keuken, want het uitzicht is zoals een plasje op de grond :shock: :? en verder blijft dat druppelen en 4 keer douchen helpt niet want het blijft toch lopen :? :roll: dus :idea: dan maar 'vies' naar het ziekenhuis. :oops: Met valies, kompleet met babyspullen, 'een dikke pamper' :oops: en vooral niet in arbeid. :x .
Rond de middag lag ik daar dan met een baxter om het te laten beginnen. :? en ja hoor, daarna kwamen er 'bergjes' op de monitor. :D
Dat was dus het begin van de baby waar we zo naar uitkeken. :D :D :D
Toen de anesthesist langskwam stelde hij voor om de pijnloze al te steken... :?: :roll: :? :x en dat zonder pijn :!: :!: , maar zijn uitleg overtuigde ons. :) en dat viel allemaal heel erg mee. :D
Verder lag ik dus te genieten, zonder iets te voelen :) :roll: heerlijk, maar toch een beetje met het gevoel dat ik er niet echt over kan meepraten :? :roll: :shock: :? Dat gevoel ging helemaal over toen ik op een gegeven moment pijn kreeg en de aneshesist niet dadelijk kon komen. :evil: :cry: :( (ocharm mijn echtgenoot: nu kan hij er ook over meepraten) :? :oops: :arrow:
s'Avond was het zover: volledige ontsluiting en dan nog een uurtje wachten en toen 3 keer meepersen :shock: (zwaar werk hoor)
20h55, Kjelle, 3kg250, 51 cm en ze schreeuwde meteen en ik kreeg ze op mijn buik. :D :D :lol: (DE ideale plaats voor haar eerste plasje vond ze :!: :?: )
en verder: de knip doet pijn, borstvoeding geven is heerlijk maar mijn tepels doen pijn, onderbroken nachten, maar vooral het heerlijke gevoel om mama te zijn.

Karlien
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mar 2004, 10:55

Bericht door Karlien » 12 mei 2004, 23:29

Proficiat Tine.
Ik heb ook een dochtertje Iris van bijna 2 maanden en jou verhaal deed mij mijn bevalling en al de rest ervoor en erna terug herinneren. :D
Geniet er van. :D

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 04 jun 2004, 12:15

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
:x :!: :?: :( :evil: :shock:
ik ben kwaad, ongelukkig, triestig, ik zie het niet zitten,...

Ik ben vandaag op kontrole gegaan bij de gynaecoloog (een beetje laat, maar ik had niet vroeger een afspraak kunnen maken) en de gynaecoloog zegt dat ik opnieuw zwanger ben. Het hartje klopt nog niet, maar was er wel, het zou alleen wat vroeg zijn. Ik moet volgende week teruggaan. De urinetest was positief, de bloeduitslag krijg ik volgende week.
Ik ben uit het ziekenhuis vertrokken met een voorschrift voor de pil en ik ben ze gaan halen. Ik moest mijn eerste regels afwachten, maar ik heb helemaal geen regels gehad. En nu zit ik hier met een baby van 8 weken en opnieuw zwanger. Ik ben doodmoe en ik zie het niet zitten.

Ik heb al een S.M.S. naar mijn man gestuurd: dringend naar huis komen, er is iets heel ergs.
:cry: :cry: :cry: :evil: :evil: :evil:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

tja..

Bericht door Dagmar » 04 jun 2004, 19:21

Tja Tine,

Wat moeten we daar nu op zeggen? Toch proficiat? Want misschien vind je het nog wel leuk ene keer dat de eerste schok voorbij is.. Wat ik wel raar vind, is dat ze zeiden dat je moest wachten tot je regels.. Bij mij zei de gynaecoloog
heel duidelijk dat ik de 4de week na de bevalling terug met mijn pil moest beginnen (en ik mocht 6 weken gene seks hebben ->misschien omdat ik ingescheurd was???).. Maar dit wilt toch ook zeggen dat je onveilig gevrijdt hebt?!? Dus ergens had je het toch kunnen verwachten..Er zijn natuurlijk nadelen, maar kijk ook eens naar de voordelen.. Je bent rapper uit de pampers (ons dochtertje is er nu ongeveer uit en in oktober kunnen we weer beginnen), ze schelen niet veel in leeftijd en kunnen samen groot worden,.. Hoe vatte je man het op?? Ik hoop dat jullie er samen uit komen en niet overhaast beslissen!!
Laatst gewijzigd door Dagmar op 28 feb 2005, 11:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 05 jun 2004, 11:52

Dag Dagmar,
Vandaag zou ik dit bericht heel anders formuleren dan gisteren, maar echt blij ben ik nog niet. Volgende week vrijdag moet ik terug naar de gynaecoloog en ik hoop dat hij dan iets anders gaat zeggen. Voorlopig geef ik je het woord 'proficiat' weer terug en stuur jij dat op jou beurt eventueel volgende week maar terug. Ik houd je op de hoogte.
Mijn man was gisteren zo snel mogelijk naar huis gekomen en onderweg heeft hij aan allemaal erge dingen gedacht. Hij was dus opgelucht. Ik heb alle nadelen en problemen geformuleerd en mijn man heeft alle voordelen opgenoemd...en nu afwachten.

Ik had een knip, maar wij zijn na 2 weken al heel voorzichtig opnieuw begonnen. Ik geef borstvoeding, dus de kans was klein en meestal gaat er aan de eerste regels geen eisprong vooraf. Dikke pech dus.
Als je met 'overhaast beslissen' een woord met een A bedoelt, dan zal ik je gerust stellen: dat in geen enkel geval.

Wat ik vooral heel erg vind is dat ik 1 juli opnieuw moet beginnen werken en dat ik de rest van het jaar nog maar enkele dagen verlof heb. Ik ben vroeger moeten thuis blijven omdat ik weeën en ontsluiting had, dus had ik maar 8 weken achteraf. Ik heb onbetaald verlof gevraagd, dan tijdelijk halftijds en dan 4/5 maar alles was NJET. Het enige wat kon was nu mijn verlof nemen en dat heb ik dus gedaan. Maar 1 juli moet ik terug. Het is een donderdag, maar die 2 dagen mocht ik niet meer nemen. Ik zal nog een tijdje elke nacht moeten opstaan, een kindje brengt al extra drukte met zich mee, op het werk is het tijdens de vakantieperiode veel drukker, en dan misschien ook nog zwanger. Dat laatste doet mij dus helemaal decompenseren.

toch ben ik heel blij met je reactie. :D
Tine

Brenda
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2004, 22:54

Bericht door Brenda » 10 jun 2004, 11:24

oh, hoe erg, ik moet er niet aan denken dat dit mij zou overkomen.
(Ik neem braaf mijn pil; maar daar ben jij niet mee gesteund/
wat moet ik dan zeggen?)

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

ik zie het terug zitten

Bericht door Tine » 12 jun 2004, 22:50

Ik ben dus echt zwanger: 6 weken en mijn dochtertje is 9 weken. :D
Maar voor de rest is de situatie veranderd. Mijn gynaecoloog heeft me ziekteverlof gegeven tot de bevalling. Hij vindt dat absoluut noodzakelijk voor mij want anders zou ik heel zeker veel te vroeg bevallen. Vorige keer waren er ook problemen.
Mijn huidige vermoeidheid komt door het feit dat ik elke nacht moet opstaan, het feit dat ik zwanger ben en het feit dat ik borstvoeding geef. Ik heb de goede raad gekregen om met borstvoeding te stoppen en mijn echtgenoot gaat helpen met de nachtvoedingen. :D dat veranderd dus de situatie heel erg.
en ja, nu kan ik alle voordelen opsommen van 2 kinderen zo kort na elkaar. :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 13 jun 2004, 12:46

Tine,

Allé, je bent precies toch van gedacht veranderd!!! Dus nogmaals een dikke proficiat.. En geniet van je verlof, dan heb je lekker veel tijd voor je kindje en kan je geruster toeleven naar je bevalling!!!
Laatst gewijzigd door Dagmar op 28 feb 2005, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 15 jun 2004, 15:55

Dankjewel Dagmar,
ja, nu ben ik er wel blij mee en ik ben heel blij dat je me toch nog een tweede keer proficiat wenst.
Ondertussen ben ik enkele echte nachten en middagdutjes verder en nu ben ik eens helemaal uitgeslapen en fit. Dat doet goed. :D

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 28 feb 2005, 10:36

Dat was het verhaal van mijn eerste (en het begin van de tweede).
Dat was fijn om dat nog eens opnieuw te lezen.


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2004”