November: KARSTEN

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51
November: KARSTEN

Bericht door bart » 12 nov 2004, 17:16

Welkom thuis :D
Welkom in de wereld :D
Welkom als eerste novemberkindje op ons forum :D

Dagmar, ik wacht heel nieuwsgierig op een beetje nieuws van jullie :D
Ik heb je hier echt wel gemist :D


Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 13 nov 2004, 00:08

Welkom Karsten,

Dagmar heb met veel plezier je verhaal gelezen, ik wacht nu vol spanning op dat van Bart en nadien is het mijn beurt.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 17 nov 2004, 22:13

Dagmar :D
hoe gaat het met jou en met Karsten :D
en met grote zus en papa :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 17 nov 2004, 22:21

Met mij is alles goed, een beetje vermoeid van de borstvoeding en de korte nachten.. De papa stelt het ook goed en helpt nu meer dan bij Mila indertijd (zou het dan toch meespelen dat het nu een zoon is :wink: ???).. Mila is nog wat aan het zoeken waar haar grenzen nu liggen en het lijkt alsof ze ook naar haar plaatsje binnen ons gezin aan het zoeken is.. Allé ja, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen.. Ze vindt het heel fijn dat ze een broer heeft, maar ze merkt toch ook dat ze nu niet meer altijd op de eerste plaats komt en soms heeft ze het er toch wel moeilijk mee! Maar Karsten, die ziet ze graag.. Ze geeft hem ook spontaan knuffels en kusjes :D .. Of ze zingt liedjes voor hem! Maar ik en de papa, tja, wij zijn nu een beetje boemannen!! En Karsten stelt het helemaal goed, hij eet wel constant, maar dat zal wel beteren zeker!?!?
Laatst gewijzigd door Dagmar op 03 feb 2005, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 18 nov 2004, 00:24

Ocharme Mila 8) Gelukkig is ze lief voor Karsten en gelukkig kan ze af en toe naar school toe gaan. Hopelijk kom je er snel en deftig door 8)
Dat veel eten: ja, dat zal wel eens beteren: Karsten zal nu heel goed aan het bijkomen zijn zeker. Weet je hoeveel hij nu weegt :?:


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 nov 2004, 19:11

Nee, ik weet niet hoeveel hij weegt, maar het is genoeg (mijn arm wordt er nogal moe van)!!! Morgen komt de verpleegster van Kind & Gezin en dan weet ik hoeveel hij weegt!! Ik ben wel benieuwd!!
Laatst gewijzigd door Dagmar op 03 feb 2005, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 19 nov 2004, 11:51

Ik ook :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 19 nov 2004, 13:39

Onze kerel weegt al 4,600 kg.. En hij is al 1 cm gegroeid en zijn hoofd is al 2 mm toegenomen in de omtrek.. Maar hij doet het dus heel goed zei de verpleegster.. Hij was ook al heel alert en wakker en volgens haar gaat het niet lang duren voor hij zijn hoofdje alleen recht kan houden.. De borstvoeding komt nog in orde zei ze. Ze zei min of meer hetzelfde als Anna over die vrouw met haar reflux-theorie (onzin!!).. Uit wat ik haar vertelde leidde ze af dat hij eerder teveel eet en daardoor overgeeft dan dat hij al direct reflux opgeplakt krijgt. Toch een hele geruststelling voor mij! Niet dat ik die vrouw zo maar geloofde, maar het speelt toch door je hoofd..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 03 feb 2005, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 19 nov 2004, 15:12

BRAVO voor Dagmar en Karsten: allebei geslaagd voor het examen :D
Een beetje vermoeiend, maar het komt allemaal nog goed :D

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 20 nov 2004, 08:45

Tuurlijk spelen die dingen door je hoofd!!
Er zijn altijd van die mensen die denken op alles antwoord te hebben!!
Betweters die je een twijfel doorgeven, en zo zit je ermee!
Maar al bij al, ben ik even blij als jou dat hij het niet geeft!!
Op zijn 2.5 maand had joeri voor de eerste keer een astma anval.
Komt niet vaak voor bij baby's, dus was de pediater ook bang voor reflux.
Wij zijn een heke serie testen moeten onder gaan.
Maar wat mij bij blijft is de peaschmetrie. (ken het woord niet in het nederlands)
Oftewel vina een lange kabel in de neus tot in de maag een sonde schuiven.
Die was met een lange draad verbonden aan een soort casseterecorder.
Die duurd 24 uur.
Dat is altijd nodig om reflux op te zoeken.
Wij hebben Joeri met draadjes en al naar huis mogen meenemen, de dokter zei dat ik evenveel wist als de meeste verpleegsters en dat ik beter af was thuis.
hij heeft daar niks last vangehad.
De enigen die er last van hadden waren wij, want wij dachten dat dat pijn deed.
Niks pijn, niks last, en twee dagen later was het gedaan!!
Drie dagen daarop belt de dokter, en hij, natuurlijk geenen reflux, komt maar voor bij 3 op honderd baby's en dan nog dat beeld klopt ook niet.
Ik ben blij dat Karsten dat niet hoeft te doen.
Dat is het nu net he!!
Als de dokters een "nieuwe " aandoening vinden, nemen de "gewoone " mensen het gewoon over.
En zo zit je daar als kersverse mama heel erg mee in!!
De eerste drie jaren van joeri zijn leven waren verdomde moeilijk voor ons.
Er gingen geen twee weken voorbij of dat ventje had last van zijn astma.
En kijk er nu eens naar!!
Karsten is een fijne jongen, die het leven van de goede kant neemt.
Neemt zijn tijd, rust lekker uit, maar heeft niet graag honger!!
Hij groeit en verzwaard! Is een fijn knulletje!!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 29 nov 2004, 14:54

Vorige week was ik bij de huisarts en ik had Karsten meegenomen. Het was de oude huisarts (de vader en zoon hebben samen een praktijk) en hij was heel geïnteresseerd in Karsten :D .. Hij vroeg hoeveel K. woog bij de geboorte en toen zei hij: "Ah, dan is hij al halfwas.." Ik vond het best wel grappig, maar blijkbaar noemen sommige mensen baby's die zwaarder zijn bij de geboorte "halfwas".
Voor de rest, Karsten eet nog altijd heel veel, maar het slapen lukt precies toch beter.. Hij slaapt beter terug in 's nachts ipv mij nog een uur wakker te houden (soms nog wel natuurlijk). Maar ik heb wel de indruk dat hij meer spuugt en overgeeft.. Nu spookt die reflux natuurlijk toch weer door mijn hoofd.. 't Is zoals ze zeggen hé, kleine kinderen, kleine zorgen, grote kinderen, grote zorgen.. Gelukkig zijn Mila en Karsten nog lekker klein!! (ook al is Karsten al halfwas :wink: )
Laatst gewijzigd door Dagmar op 03 feb 2005, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 07 dec 2004, 11:46

Deze nacht heeft Karsten ongeveer 6 uur aan een stuk geslapen (van 21 tot 3 uur ongeveer) :D !!! Het stomme eraan is dat ik al zo gewoon ben dat hij tussen 23 en 1 uur altijd wel wakker wordt en ik was dus opgebleven tot 1 uur (me beziggehouden met de strijk, boterhammen gemaakt voor Mila voor 't school,..). Toen was hij nog altijd niet wakker, maar ik dacht dat hij ieder moment wakker zou worden, dus zette ik me nog even voor de heruitzending van het journaal.. Ik ben in de zetel in slaap gevallen en om 3 uur maakte Karsten me dus wakker!! Als ik dat geweten had, dan was ik om half 10 gaan slapen. Dus ik blijf vanaf nu niet meer op, misschien komen er vanaf nu wel meer zo'n meevallers!!!
Laatst gewijzigd door Dagmar op 03 feb 2005, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 07 dec 2004, 20:40

Je kan inderdaad best toch maar gaan slapen, dan kan je wat slaap inhalen. Want het zullen wel korte nachten zijn. Nu heb je maar even geslapen terwijl je eigenlijk bijna 6uur kon slapen.

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 09 dec 2004, 08:10

Dat zag ik al in het moederhuis dat karsten een geweldig ventje zou zijn!!
En hij weet nu al hoe het is om mama wakker te houden!!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 26 jan 2005, 18:37

Nog eens wat Karsten-nieuws: Morgen krijgt hij zijn eerste prik :( .. Normaal moet die dus rond 2 maanden gegeven worden, maar K&G zat volgeboekt tot morgen :x . Ik ben benieuwd hoe hij erop gaat reageren! Mila heeft achteraf nooit last gehad.. Hout vasthouden dat het ook zo zal zijn bij Karsten..
Ik ben wel benieuwd hoeveel hij weegt en hoe groot hij is.. Vorige week moest ik bij de huisarts zijn en hij heeft Karsten toen gewogen (o.w.v. de reflux) en hij woog toen (met alles aan + volle pamper) 6,880 kg. Al een hele brok hé!! De reflux is dan toch eindelijk over aan het gaan.. Nu geeft hij alleen over als hij te veel gegeten heeft, of als we hem te vlug neerleggen na het eten (het eerste halfuur mag hij dus niet te plat liggen of we hebben prijs)
Deze namiddag heb ik me even bezig gehouden met de kleertjes die al te klein zijn in dozen te stoppen.. Hij is toch al enorm gegroeid als ik het zo zie.. Jaja, hij zal rap groot zijn.. :cry:
Laatst gewijzigd door Dagmar op 03 feb 2005, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 26 jan 2005, 22:21

meeste kinderen houden niks over aan die prikken.
En in het ergste geval een beetje koorts.
de enige die er veel zal van afzien, is de mama zelf :cry:
die ziet dat ze haar babyke pijn doen, en zij weet dat het niet anders kan.
Die naald gaat dan spreekwoordelijk door je moederhartje!!
Alles zal in orde komen!!

Ik ben blij dat karsten beter gaat nu.
Nu de reflux weg is, kan hij groeien, uit zijn kleertje en alles!!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 feb 2005, 20:56

Ja, Karsten zijn spuit.. Het was me wat!! Ik moest hem dus tegenhouden terwijl de dokter de prik zette.. Meneer gaf geen kik.. Geen één traantje is er gevloeid, geen één kreetje heeft er weerklonken.. Wat hij wel deed, was ineens zijn spieren opspannen, zodat de dokter toch ineens weerstand had. Ze was er precies van onder de indruk dat hij zo sterk is :) .. Achteraf heeft Karsten eigenlijk niet echt last gehad, alleen 's namiddags een beetje hangerig geweest.
Zijn gewicht: 6,890 kg (al een hele brok hé)
Zijn lengte: 61 cm
Nu zou hij wel 800 gr boven het gewicht zitten dat normaal bij zijn lengte hoort, maar daar trekken we ons niks van aan en blijven voeden op verzoek. Heb ik trouwens bij Mila ook gedaan en zij kreeg flesvoeding. Zij heeft ook een tijdje "te veel" gewogen, maar dat is ook vanzelf goed gekomen ene keer dat ze begon rond te lopen (zal wel, zo'n actief meisje dat ze is). Maar nu.. Op naar de volgende spuit!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 24 feb 2005, 14:27

Karsten heeft zijn tweede spuit gehad en weer geen kik gegeven!!! Wel is hij ondertussen weer wat hangerig.. Maar met veel knuffels en liefde valt dat ook wel mee! Hij weegt ondertussen 7,550 kg en is 63 cm. Dus hij groeit goed en komt goed bij.. De dokter van dienst zei dat het zou kunnen dat zijn tandjes aan het doorkomen zijn, maar dat hoefde nog niet persé. Nuja, we zullen het wel zien als ze doorkomen hé!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 24 feb 2005, 14:37

oei, tandjes!!
Hou je vast dagmar!!
want tandjes en bv??
Doet dat geen pijn??

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 24 feb 2005, 14:42

Hij bijt al sinds enkele weken af en toe op mijn tepel.. En of hij nu tanden heeft of niet, pîjnlijk is het altijd. Maar als hij het doet, dan maak ik hem even los en hij doet het nu toch minder, merk ik.. Moest het nu zijn dat Karsten mij effectief gaat bijten zodra hij tanden heeft, wel, dan zal ik stoppen met bv. Ik ga maar zolang blijven geven als wij ons er allebei goed bij voelen. Het heeft geen zin om tegen mijn zin bv te geven hé!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 28 feb 2005, 08:35

Natuurlijk moet je niet tegen je zin geven, maar tegen de pijn van tandjes kan een tepelhoedje wel helpen. Dat doe ik ook voor Kjelle.
Jou kindje groeit goed, aan eten geen gebrek zie ik.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 28 feb 2005, 08:36

Een tijdje terug had ik last van gevoelige tepels, en toen dacht ik: "Ik zal maar een tepelhoedje gebruiken." Maar, dat deed nog meer pijn, dus dat doe ik niet meer.. Moest hij nu de hele tijd bijten, dan zou het wat anders zijn denk ik, maar nu bijt hij maar af en toe..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 28 feb 2005, 18:09

Dag Dagmar :D
Alles goed met jou en je kinderen :?: en met je vriend :?:
Hier ben ik en ik blijf de hele zvond :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 28 feb 2005, 23:38

Jaja, alles goed.. Ik was er deze avond niet.. Karsten wilde weer constant eten en niet in zijn eigen bed slapen.. Jammer dat ik je gemist heb, want 't was weer een tijdje geleden!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2004”