november 2004 kindjes..

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 sep 2006, 11:15

Sinds een paar dagen steken we Karsten terug in zijn slaapzak en hij slaapt weer door.. Meestal van een uur of 9 tot half 7, 7 uur.. Als hij bij ons in bed lag, dan wilde hij meestal geen deken op zich.. Dus ik veronderstel dat hij zich in zijn bed ook bloot trapte en het dan koud kreeg.. Dus ja, nu hopen dat het eindelijk definitief is dat hij doorslaapt.. Gaat ook helpen om de bv af te bouwen, want als hij bij ons in bed belandde, wilde hij zowiezo drinken..
Te vrijdag in 't school wist hij niet waar eerst kijken en bleef verdacht dicht bij mij.. (Vorig schooljaar kon ik hem overal achterna lopen op de speelplaats) Hij zal ook overdonderd zijn.. :lol:
Potjestraining.. Iemand al gevorderd of pas mee begonnen? Moeten jongens ook eerst al zittend leren plassen om het daarna al staande te leren? Ik denk dat ik één van dees het potje vanonder het stof haal en het al in het zicht ga zetten.. Dan kan Karsten er al aan wennen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 03 sep 2006, 11:28

onze niels heeft het ook zittend geleerd, Dagmar
dat is toch het makkelijkste hoor
ik moest hem wel zeggen dat hij zijn plassertje wel in het potje moest houden, want de meeste potjes zijn niet hoog genoeg en dan plassen ze er wel eens over...

maar af en toe gaat hij ook buiten tegen de bloemekes :roll:
opa heeft hem dat geleerd!!
maar dan moet ik wel helpen, mijn knie tegen zijn poepeke, zodat hij wat naar voor staat en zijn plassertje moet ik dan nog mee vasthouden
anders zijn zijn schoenen nat!!! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 sep 2006, 11:38

Oeioei, er staat me nog iets te wachten.. Dan is een meisje toch gemakkelijker op dat gebied hé! :lol: Tenzij over een paar jaren en je bent ergens en ze moet dringend plassen (en durft niet achter een boom te gaan)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 03 sep 2006, 13:55

Sam slaapt hier ook altijd met een slaapzak, want dekens die verdwijnen meestal in het kleinste hoekje van zijn bed :lol: Hij heeft wel een lakentje, maar het dient eigenlijk tot niets :roll:

Potjestraining, hmm, ja :lol:
Gisterenvoormiddag eens een poging gedaan om hem zonder pamper te laten rondlopen... Namiddag toch maar een pamper aangelaten :roll: 1x raak en 3x ernaast (in de keuken dus :lol: )
Daarstraks dan weer voor het bad ingaan, wel weer in het potje... Och, 't is eigenlijk nog wel wat vroeg :wink:
Ik laat hem ook zittend plassen, denk ook niet dat ik het hem rechtstaand ga leren... Al zittend ledigen ze hun blaas beter...

Zijn woordenschaat begint uit te breiden... Enkel woordjes, maar 't zijn er al veel meer... Hij pikt ergens wat op, en gebruikt het later weer.
Als ik nu ergens '5' zeg, zegt hij er automatisch 'sesj' achter :lol: (Niels heeft 6 schepjes (en een half) poeder in zijn melk en die tellen we luidop, vandaar :lol: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 04 sep 2006, 09:14

Potjestraining, hmm, ja
Gisterenvoormiddag eens een poging gedaan om hem zonder pamper te laten rondlopen... Namiddag toch maar een pamper aangelaten 1x raak en 3x ernaast (in de keuken dus )
:lol: :lol: Onze niels liep op die leeftijd nog niet zonder pamper
hij had wel zo'n pamperbroekje aan en we zetten hem geregeld op het potje.... maar zonder pamper dat ging nog niet. Nu in juli hebben we dat gedaan en is het onmiddellijk gelukt. Ze moeten er echt klaar voor zijn of het lukt niet.
Tenzij over een paar jaren en je bent ergens en ze moet dringend plassen (en durft niet achter een boom te gaan)..
dan heb je een probleem ja!!! :lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 04 sep 2006, 10:37

Goh ja, ik vind het ook nog iets te vroeg om er al echt mee te beginnen.. Maar ik ga het potje al in het zicht zetten..
Overlaatst waren we bij Filip zijn ouders en Mila moest dringend naar de wc, maar die was bezet.. Gelukkig stond daar ook nog een potje en kon Mila daar snel opgaan.. Toen wilde Karsten ook (ahja, alles nadoen wat de zus doet), maar ik denk niet dat hij er al echt klaar voor is..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 04 sep 2006, 14:24

Vandaag (voormiddag dus) heb ik Sam 4x op het potje gezet en 3x heeft hij pipi gedaan... Hij komt het wel niet zelf zeggen, en als ik het vraag zegt hij toch altijd ja :roll:
'k Had hem een luierbroekje aangedaan, maar die was ook nog nat... 'k Vond het wel al ferm van 'm :D

Vanmiddag heeft hij ook flink wortelpuree gegeten... 't Had hem goed gesmaakt, ahja, hij had hem mee helpen maken :D
Ik patatjes schillen, hij ze in de pot, ik worteltjes snijden, hij ze in de pot doen, achteraf hij mee geholpen met 'stoempen', dat vond 'm geweldig natuurlijk :lol: En met supersmaak opgegeten :wink:
Hij heeft ook meegeholpen met courgettesoep maken, eens benieuwd of die ook zo vlotjes binnengaan morgen :P

Goh, nu kan ik dat nog, als ik weer werken ben, heb ik weer tijd tekort :(
Toch kijk ik ernaar uit om weer aan de slag te kunnen, maar deze momenten zal ik evenzeer missen....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 05 sep 2006, 09:55

Je hoort ook dikwijls dat je er best mee begint voor de "vreselijke 2 jaar-periode" opkomt.. Nuja, Karsten vindt het leuk op er op te zitten.. Geplast heeft hij nog niet..
Karsten, Mila en Filip hebben me wakker gehouden.. Mila bleef uit haar bed komen, Filip lag te keren en te draaien en Karsten is ook weer veel wakker geweest.. Filip moest dan om kwart voor 5 op en aangezien ik zijn wekker ben, heb ik niet al te veel geslapen.. (*geeuw*)
Karsten zijn taalgbruik neemt toe.. Af en toe is het een raadsel wat hij zegt, maar ik begin hem beter te verstaan.. (gisteren ontdekt dat "nonono" eigenlijk "Bob de bouwer" is :lol: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 05 sep 2006, 10:20

Vandaag ontdekt waarom onze kapoen zo boos is.
Hij was al sinds vrijdag zo krekelig.
Hij smijt z'n deken op de grond en gaat er op zitten en neemt de zijkanten vast,en begint dan zo hartverscheurend te wenen.
Eerst snapte ik echt niet waarom hij dat deed.
Daarnet deed hij het weer en toen wist ik het.
Broer en zus trekken hem zo de living door en hij vind dat dus geweldig.
Maar broer en zus zijn naar school en dus is hij alleen met mij.
En hij snapt niet dat mama daar geen tijd voor heeft.
Heb hem dan getroost met iets anders waar ik wel eventjes tijd kon voor maken.
Dus broer en zus gaan vanavond nog een rondje mogen doen met kleine broer.
Hij heeft nu ook een nieuw woordje ,"aja",dat zegt hij nu als hij iets doet of als ik hem iets vraag om te doen.
Dan zegt hij zo een hele reeks onverstaanbare dingen en ineens is het er "aja dukke doe é"
Echt zo schattig om hem bezig te horen.
En "koeke" is ook een van zijn favoriete woordjes.
Dan loopt hij naar de kast toe en zegt dan zo lief,"mama,dukke koeke é"
En hij weet al goed waar ze staan ze,gelukkig ver buiten zijn bereik of er bleef niks meer over.
Hij heeft echt een eigen willetje.
Deze morgen stond er chocomelk op tafel en ik wou er hem wat geven,maar hij begon luidkeels te roepen,dus wist ik al dat het dat niet was dat hij wou drinken.
Haal dan de doos melk uit de koelkas,en weer roepen.
Dan maar de fristi er uit gehaald,en ja hoor,hij strekte zijn armpjes uit en begon te lachen.
Nu weet hij wel dat hij eerst zijn melk moet opdrinken voor hij nog iets anders krijgt,dus zijn melk gaat dan heel rap naar binnen.
:lol:
Toen ik hem daarnet vroeg waar zijn poepkeszalf naar toe is keek hij zo eens naar zijn handjes en dan naar de keukentafel.
Dus hij wist nog heel goed dat hij die in het weekend uitgesmeerd had op de tafel en de vloer.
Ik schrik er soms van dat hij die dingen al zo goed kan onthouden en weet.
Op tv heeft hij er een nieuwe favoriet bij.
Eerst was het enkel bumba die hem kon bekoren,maar hopla vind hij nu ook wel iets tofs.
Zit wel de hele tijd "bum" te roepen (bumba) ,en dus leer ik hem nu hopla ook zeggen.
Maar mijn klein koppig ventje zegt de hele tijd "bum".
Ga nu weer naar de living,want hij zit te spelen met z'n trein,maar zou weer rap naar iets anders kunnen lopen ook,vind dat het zo stil is geworden.
Dus ga ik maar eens zien. 8)

Gebruikersavatar
isamama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 aug 2005, 09:41
Locatie:gent

Bericht door isamama » 05 sep 2006, 21:56

lang lang geleden dat ik hier nog eens de site bezocht...

hier is potjestraining niet echt grondig bezig: het potje staat in huis, en af en toe stemt annelien toe om er op te gaan. dan doet ze een plasje. als ze niet wil, dan heeft het geen zin haar te dwingen, want dan doet ze toch niets. op de toilet met een verkleiner heeft ze ook al plasjes gedaan. ze kijkt natuurlijk op naar het voorbeeld van haar grote zus florien, die af en toe voor de show ook nog eens een plasje op het potje doet;

het praten vlot wonderwel goed. ze heeft er nu echt plezier in om woordjes te herhalen, wat ik haar voorzeg. 'pyama', 'pantoffel', ok, het komt er niet echt goed verstaanbaar uit, maar ze doet wel echt haar best om het woord dat ik haar voorzeg, na te zeggen.

bumba, hopla,tik tak zijn haar grote favorieten, en als ze een pc gezien heeft, wil ze ook bumba of hopla zien, die je vanop de site kan aktiveren. vreemd genoeg kan ze ook lang geboeid zijn door naar tennis te kijken. amai, wat ziet zo een kind dààr nu in????? :roll:

ons annelien is nog steeds een pluimpje: pas enkele weken geleden heeft ze de 10 kg grens overschreden...eindelijk.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 06 sep 2006, 08:55

"Moeten" jullie één van dees ook naar K&G? Op 15 maand dacht ik dat de volgende keer rond Karsten zijn tweede verjaardag zou zijn, maar ik heb morgen een afspraak.. Ik dacht dat ze zich misschien vergist hebben? Ik vind het niet erg hoor, ben wel benieuwd hoe groot en zwaar hij nu is.. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 06 sep 2006, 08:56

isamama schreef:lang lang geleden dat ik hier nog eens de site bezocht...
...
't Is waarschijnlijk ook druk geweest voor jou (vakantie, werk, twee kapoenen,... :wink: ), maar ik ben wel blij dat je nog eens komt meebabbelen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 06 sep 2006, 09:26

Ik heb in december een afspraak bij k&g,dus rond zijn twee jaar.
Zal dan ook van de laatste keren zijn dat ze mij daar zien.
Gaat wel raar doen,dat is dan echt zo afscheid nemen van een periode uit zijn leventje.
Maar goed,er komen nog zo veel leuke momenten.
Oeie,hij is precies boos,ga dus maar eens gaan kijken,want het alleen spelen lukt hem echt niet vandaag. :roll:

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 06 sep 2006, 13:11

Hier ook pas eind november naar K&G, voor Sam dan :wink: De 19e mag ik gaan met Niels :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 08 sep 2006, 09:34

Blijkbaar had de verpleegster zich vergist en waren we wel heel vroeg voor zijn tweedejaarsafspraak.. Maar Karsten woog 12 kg (op de kop) en is 85 cm groot.. Hij moest zo tegen de muur gaan staan, kreeg dat ding op zijn hoofd en keek alsof hij wilde zeggen: "wat is me dat hier allemaal?" Maar hij is wel heel flink geweest (kroop vantijd weg achter mij :lol: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 12 sep 2006, 15:38

Een vraagje.
Mijn kaboutertje is de laatste week nogal rap vies.
Eventjes een voorbeeld:
Hij staat op , ik geef hem zijn boterham en zijn beker melk.
Hij begint te wenen,en na enkele ogenblikken te krijsen en smijt alles op de grond.
Ik geef alles terrug en wijs hem er op dat hij niet flink is zo,hij drinkt zijn melk op.
Gelukkig een goeie antilek beker of ik zou nogal mogen kuisen.
Hij heeft gedaan dus ik neem hem uit zijn stoel en laat hem rond lopen,meneerke reageert daar op met het beginnen brullen tot de tranen op de grond druipen. :roll:
Ik troost hem en begeleid hem naar zijn speelgoed,een 10 min gaat dat goed en ik wil dan verder doen met het huishouden,en hop daar gaat hij weer.
Ik negeer hem dan gewoon,want anders kan ik niks meer doen.
Maar hij houd dat dus wel vol,een hele voormiddag lang.
Voor zijn middageten hetzelfde als s'morgens,meneer weigert en dreigd alles op de grond te gooien,maar doet het dan toch niet omdat ik boos kijk naar hem.
Daarna doe ik hem naar bed en hij slaapt dan enkele uurtjes.
Ondertussen heb ik barstende hoofdpijn van dat gehele gedoe.
In de namiddag staat hij weer op en heb ik al een appeltje klaar liggen voor hem.
Hij eet dat zonder morren op maar vanaf ik maar durf te lezen in een boek,terwijl ik bij hem zit,begint hij weer te wenen.
En dat gaat dan zo verder voor de rest van de dag.
Gisteren ben ik weer met barstende koppijn in bed gekropen nadat hij weer maar eens zo'n leuke dag had. :x
Zijn jullie kindjes ook zo,ik bedoel op die leeftijd?
Of ligt het echt aan mij dat hij zo doet.
Begin stilletjes aan echt wel te twijfelen aan mijn kunnen.
Hij geeft mij echt het gevoel dat ik geen goeie mama ben voor hem.
Maar als ik dan kijk naar mijn andere twee kinderen ,die dit trouwens nooit gedaan hebben, weet ik wel beter.
Hoe dan ook,ik zit deze week terrug alleen tot vrijdag,ben ziek,en vrees dat ik nog zieker ga worden als dit zo verder gaat.
Hulp vragen moet ik niet doen,want er heeft niemand tijd om eens te luisteren naar mij en om wat raad te geven.
Daarom ook dat ik hier maar kom klagen en zagen. :oops:

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 12 sep 2006, 16:33

Als het enigszins een troost mag zijn, ik ben soms ook blij dat hij eens een dagje naar de OM gaat :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 13 sep 2006, 08:56

Anja, ik denk onmiddellijk richting peuterpuberteit en hier is dat ook het geval.. Nog niet met zijn eten, maar als hij iets niet mag of krijgt, begint meneer ook met alles te gooien wat hij maar tegenkomt.. :roll: En als hij niet direct iets vindt, dan doet hij de kast open en begint daar alles uit te smijten.. :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 13 sep 2006, 11:32

pfff,deze voormiddag was het weer leuk hoor.
Vanaf ik een stap verzet begint hij te wenen.
Hij is dan bij mij gekomen om hem te laten troosten.
Hij heeft dan zeker een kwartier zo in mijn armen gehangen en de hele tijd zijn hoofdje op mijn schouder en liggen snikken.
Had er echt medelijden mee.
Van mijn twee andere heb ik dat nooit gehad.
Die konden wel eens tegendraads doen,maar zo erg als die kleine pruts nu,neen dat nooit.
als ik hem er op wijs dat er iets niet mag begint hij dan zo hartverscheurend te wenen.
En ja,ook smijten met alles wat hij vind was er weer bij.
Ik hoop dat die periode snel voorbij gaat,want dit is ook geen leven zo.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 sep 2006, 22:32

't Was gisteren en vandaag Loksbergen-kermis.. Karsten heeft voor de allereerste keer op de paardenmolen gezeten en eendjes gevangen.. Hij vond het heel leuk.. Op de paardenmolen hadden we hem in een auto gezet en hij maar met het stuur aan 't draaien.. Echt leuk om te zien.. :D
Mila vond het niet leuk dat we naar huis gingen, maar Karsten ging zonder problemen mee.. Hij heeft al leuk met zijn bus gespeeld (tegenwoordig speelt hij heel graag met auto's, bussen, treinen, enz.)...

Op het moment is Karsten echt wel verlegen.. Als we ergens komen, is hij de eerste tien minuten heel stil en dan komt hij los.. Zelfs bij Filip zijn grootouders en daar komen we toch regelmatig..
Zijn favoriete spelletje op het moment is dat wij hem de lucht ingooien en opvangen.. Maar als we dan stoppen, dan is het van "nog, nog,..." Amai, echt wel vermoeiend bij momenten.. :)
Voor de rest, hij eet heel goed (beter dan Mila) en ik herken meer en meer woordjes.. En Karsten zegt nog steeds alles na.. en nadoen.. Ik rekte me daarstraks eens goed uit en hij deed mij na.. Echt komiek..
Liedjes zingen zoals "klappen in de handjes" wil hij nog steeds niet doen.. Puzzelen vindt hij ook maar niks (zo van die insteekpuzzels), Mila was daar indertijd verzot op, dus we hebben er zo een aantal, maar het zegt hem dus niks.. Hij zit dan weer graag op zijn fiets en dat deed Mila dan weer niet zo graag..
Het verbaast mij soms toch nog hoe totaal verschillend die twee zijn..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 18 sep 2006, 22:46

Vorig weekend was het bij ons ook kermis.
Sam heeft toen ook op de molen gezeten (3x), maar is 2x opgestaan :?
De eerste keer was Jo erbij, dat ging. De 2e keer wou hij alleen, ging ook goed, tot net op het laatste, het duurde hem precies te lang :? 'k was net op tijd om hem te pakken :shock: De derde x, amai amai, hij zat verkeerd, op een tractor die eigenlijk te groot was voor hem. Zijn voetjes geraakten niet aan de grond. Na een toer of 3 stond hij gewoon recht en wou eraf stappen. Net op tijd kon de meneer van de molen hem oppikken :? Of hij lag er vanaf...
Nu mag hij dus niet meer... tot volgend jaar.
Eendjes vissen vond hij ook leuk, in 't water pletsen dan :roll: Of ze met zijn handjes eruit halen, want met de visstok lukte het toch niet.
En koorden trekken, dat heeft hij ook gedaan. Hij hield de koord vast, en ik droeg hem weg van de kraam, zodat hij er zogezegd toch aan trok, dat vond 'm ook geweldig :lol:
En de muziek overal :roll: dansen dat die dan deed in de buggy :lol: van links naar rechts shaken, super gewoon :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 19 sep 2006, 13:54

Die paardenmolen is precies toch iets raar voor onze kapoenen.
Lena is er vorige maand ook bijna afgevallen.
Ze deed steeds 'dada' met haar handje als ze passeerde en opeens viel ze achterover omdat ze te ver naar buiten ging hangen. Gelukkig zat er juist een man die haar opving en weer in het autootje zette.
Drie weken later was het dan kermis bij de grootouders, en hoewel ze steeds 'boem' zegt als we over de paardenmolen praten ging ze er toch zonder problemen weer in.
Maar deze keer zat ze inde bus en daar kon ze dus niet uit.

Praten gaat echt goed de laatste tijd. Ze zegt nu zinnetjes van 2 woorden.
En verder is ze nog altijd heel lief voor haar broertje. Ze kan hem echt niet missen. En als hij weent gaat ze direct zijn tutje geven. Lief om te zien hoor.
Soms heeft ze natuurlijk ook wel eens kuren. 't Zal de leeftijd wel zijn zeker.
Zo wou ze gisteren absoluut niet gaan slapen. Iets wat anders helemaal geen probleem is. Ze wou in ons bed gaan liggen, en dan klopte ze op mijn kussen en zei: mama ook slape. Goed geprobeerd natuurlijk, maar dat pakt hier niet hoor. Ik heb haar dan maar even mee terug naar beneden genomen. Een uurtje later wou het nog niet lukken, en heb ik haar even laten wenen in haar eigen bed. Het heeft welgeteld 3 min geduurd en toen was ze vertrokken.
Vorige week heeft ze ook veel buiten gespeeld met alleen een broekje aan. Nu zegt ze toch al dat ze pipi moet doen, 2 tellen voor ze het doet. Dat is een begin hé! Vanmorgen zei ze het weer en toen deed ze de laatste druppeltjes in het potje. Volhouden, en dan zal het wel eens lukken zeker. Ze heeft nog tijd genoeg hé.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 10 okt 2006, 20:55

Weeral een tijd geleden dat ik hier nog iets gepost heb..
Karsten is nu duidelijk aan het peuterpuberen.. Er staan geen oren aan zijn hoofd! Ik mag iets 100 keer herhalen, dan negeert hij het nog.. Dingen die hij niet mag, doet hij heel de dag door.. En wild spelen met Mila :shock: , Mila ziet soms echt af met hem (omgekeerd ook wel vantijd :roll: ).. En kwaad worden als hij zijn zin niet krijgt, als hij bijv tv wilt kijken en hij mag niet, dan gooit hij echt alles op de grond wat hij tegenkomt :shock: .. Of als we kleuren dan kleurt hij 10 seconden en speelt dan met de kleurtjes (en ze eindigen altijd op de grond in alle hoeken van de kamer :roll: ).. Dusja, leuk is anders voor Mila..
En doorslapen.. Tja, hij slaapt nu van ongeveer 8 à 9 uur tot een uur of 4, dus vantijd is dat wel al 8 uur aan een stuk.. Maar dan kan ik er weer uit.. Deze nacht is het me gelukt om hem terug in zijn eigen bed te leggen (hij gaf zelfs geen kik terwijl hij toch klaarwakker was) en dan heeft hij geslapen tot kwart voor 7.. Maar toen was hij wel helemaal wakker en moest Mila ook opstaan van hem! :?

Hoe is het met de rest van de kindjes? November komt alweer dichterbij, alweer taartentijd.. ('t Gaat veel te snel :? )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 10 okt 2006, 22:25

Inderdaad, bijna weer taartentijd :lol: 'k Heb vandaag zelfs even de tijd gehad om 'eindelijk' de uitnodigingen te maken voor zijn verjaardagsfeestje (de proefdruk dan toch). 't Is alleen voor familie, gelijk vorig jaar.

Ja, die peuterpuberteit, daar kennen we hier alles van :roll: Dat is de laatste 2 weken heel erg geworden :? Ook gooien met vanalles als hij zijn zin niet krijgt... Direct wenen bij het minste... Luisteren :?: Wat is dat :?: Honderdduizend keer per dag tegen hem roepen dat hij niet alles uit de keukenkasten mag halen :roll: Straks pakt hij per ongeluk een scherp mes uit en gebeuren er ongelukken!

Sedert vandaag geeft hij dan wel weer knuffels :D Zo 2 armpjes rond je hals *smelt* zaaalig 8) 't Heeft lang geduurd, maar nu doet hij het wel...

Babbelen, daar blijft het bij nazeggen en 1-lettergreepswoordjes. Hij onthoudt ze nu wel, en gebruikt ze steeds opnieuw, én op het juiste moment :lol: Als hij het strijkijzer ziet zegt hij 'strij' en zo een hoogtekraan is 'kra' met een heel uitgesproken keel-rrrrr, grappig hoor!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 18 okt 2006, 11:23

Wij hebben hier een ziek ventje in huis.
Heb maandag op dinsdag niet moeten slapen,hij weende de hele nacht door en ondertussen wurgen en hoesten op slijm. :roll:
Nu had ik maandag al gemerkt dat zijn hoesten met het uur erger werd,maar hij hoeste al enkele weken af en toe.
Nu heeft het zich dus door gezet en ben ik gisterenmorgen naar de huisarts gereden.
Blijkt dus dat hij een infectie heeft aan de bovenste luchtwegen.
Dus hoestsiroop en nog een andere siroop om de microben te bedwingen.
Hij is maandagmiddag dan op schoot komen zitten en is zo in slaap gevallen.
Doet hij anders nooit!
Maar ja wat wil je als hij de hele nacht geweend heeft en niks hem kon troosten.
Vorige nacht heeft hij heerlijk geslapen en merk ik ook al dat hij zich al stukken beter voelt.
Maar natuurlijk deel ik weer mee in de brokken.
Heb nu een kanjer van een koortsblaas door al dat slaapgebrek. :shock: :roll:
Pfff,hatelijk gewoon,en dan nog zo in het hoekje,dus auw!!!
Verder is ons kapoentje een hele ondernemende peuter.
Niks is er nog veilig voor zijn handjes,en bij alles wat hij doet verteld hij er op los.
We verstaan er wel niks van en dat weet hij dus.
Want als je niet meer naar hem kijkt terwijl hij iets uit legt roept hij dan luidkeels,MAMAAAAAA.
Wil hij zeggen kijk naar mij als ik praat. :lol:
Vandaag ook,we moesten nog om een geschenkje voor een verjaardagsfeestje waar zus naar toe gaat vandaag en nog een geboortegeschenkje voor mijn zus die alle momenten kan bevallen.
En hij toonde dus alles wat hij zag,liep dan met een reuze bumba rond,daarna met een slaapzak.
En bij alles vertelde hij er op los.
Eigelijk keischattig om te zien.
Alhoewel de verkoopsters dat niet zo leuk vonden,hun winkel zag er ineens wat rommelig uit.
Maar als ze daar niet tegen kunnen moeten ze maar zo geen spullen verkopen,nah!
En zo denken Duncan en ik er zeker over.
:P

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 okt 2006, 13:00

:lol: Groot gelijk, zo'n winkel is een hele ontdekkingsreis voor een peuter!!

Jammer dat hij zo ziek is!

Karsten zijn favoriet zinnetje op het moment: "MAMA KOM!!!", maar echt constant als ik niet bij hem ben.. Ik ben momenteel weer terug aan het denken aan twee jaar geleden.. Iedere keer rond de verjaardagen denk ik eraan hoe alles gelopen is (gelukkig alles zonder problemen), hoe ongeduldig ik was,... Ja, 't gaat echt rap! :? :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 05 nov 2006, 09:23

Lena, Ik hoop op een leuk feestje voor Sam, kom een verslagje doen hé!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 06 nov 2006, 13:14

Vandaag komt mijn kapoentje bij mij staan en trekt zo aan zijn broekje ter hoogte van zijn pamper.
En ondertussen kijkt hij zo van,mama kijk jij eens.
Dus ik hop de broek open en kijken,en ja hoor,hij had kaka gedaan.
Ik kweet niet hoe trots op mijn kapoentje dat hij dat zelf is komen vertellen dat hij een vieze broek heeft.
Zal waarschijnlijk maar bij die ene keer blijven,maar toch,hij beseft het dus dat dat maar vies aanvoelt.
Ga het nu in het oog houden of hij dat nog gaat doen.
Doet hij het nog dan ga ik binnenkort eens kijken om hem eens op het potje te zetten zonder pamper aan.
Nu gaat hij ook al op zijn potje maar dan wel met pamper aan en iedere keer als wij ook naar toilet gaan.
Hij weet dat al,als ik zeg,mama moet pipi doen dan gaat hij mee en zet zich zonder probleem op zijn potje en wacht tot ik er ook van kom.
Dus binnenkort het potjesavontuur.
Doet hij niks,geen probleem,doet hij wel iets dan is dat super natuurlijk.
Ga hem niks opdringen of forceren,hij zal het wel leren op zijn tempo.
Voila zie,moest het even van mij af schrijven.
Is wel iets waar ik trots op ben en weer een stapje verder in zijn ontwikkeling.
Wat word hij toch groot. :o

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 06 nov 2006, 13:49

Ja he, ze worden groot :?
Sam was vandemorgen weer eens droog, en hem direct op het potje gezet en hij heeft een hele flinke plas gemaakt :D
Ik denk dat als ik me daar eens een week mee bezig hou, dat die droog zou kunnen zijn (pipi dan, kaka da's wat anders :roll: ) Alleen ontbreekt me de tijd momenteel, en het is zo koud hier in huis om hem enkel in een broekje rond te laten lopen :?

Zijn verjaardagsfeestje.
Hij is gisteren heel flink geweest :D
Hij was voormiddag nog wat moe van de zaterdag denk ik, want hij was bij Jo in de zetel gekropen en in slaap gevallen :shock: Iets wat hij normaal nooit zal doen, hij slaapt alleen maar in zijn bed of in de autostoel (en uitzonderlijk in de buggy).
Hij heeft daar dus een uurtje of zo geslapen, en that's it. Voor de rest van de dag is die wakker gebleven.
Hij was wel héél moe 's avonds, maar hij was helemaal niet lastig of zo. Super gewoon :D
Hij heeft ook zijn verjaardagskaarsje uitgeblazen (mits wat hulp van enkele vrijwilligers :wink: ).
En hij heeft een flink stuk koek gegeten. 'k Had mijn ma de opdracht gegeven om 'petit beurre-koek' te maken, zo met creme au beurre tussen. En lekker dat hij dat vond :P Hij heeft zijn gans stuk flink opgegeten.
En hij heeft ook heel mooi gedronken gehad. Hij kan nu zo mooi aan een glas drinken :D Mits het nodige geslurp, maar dat nemen we erbij :wink:
Hij heeft ook veel mooie kadootjes gekregen.
Een synthesizer van Smoby, een houten doe en leer kubus, een mooie vrachtwagen (die veel lawaai maakt :roll: ), een boterhammendoos en drinkbeker van Nijntje (klaar voor school dus :lol: ), een DVD met Plop-liedjes, een tandenborstel en wasspons van Bumba en nog wat centjes...
Och, ik ben zo fier op mijn ventje, hij is precies op enkele dagen tijd zo verstandiger geworden. Echt zo leuk om te zien :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 08 nov 2006, 11:16

Hebben weer het een en ander meegemaakt gisteren.
Was er echt niet goed van.
Hij steekt wel vaak toeren uit maar deze keer was het echt wel ernstig.
Gisteren heeft hij een hele pijnlijke buil opgelopen.
Hij was samen met zus aan het spelen.
Had nog gezegd dat ze niet in de buurt van de salontafel mochten spelen.
Maar luisteren is niet haar sterkste kant. :roll:
Dus is ons klein ventje bovenop de hoek van de tafel beland.
En huilen en tieren ,en dat zag direct blauw en begon dan ook te bloeden.
Heb de boel direct bekeken en gereinigd en ik zag dat het een klein putje was.
Was niet makkelijk want hij sloeg wild om zich heen en wou niet dat ik die plek aanraakte.
Ik heb dan gebeld naar de kinderarts,had zijn gsm nummer ooit eens gekregen toen de tweede in de kliniek gelegen had voor de resultaten van een onderzoek.
Dus dat kwam nu wel goed van pas.
Dus ik gebeld en de boel uitgelegd en hij stelde mij gerrust dat ik alles heel goed aangepakt had en dat ik niet naar het ziekenhuis hoefde te gaan met hem.
Maar als ik merkte dat het verkeerd ging ik direct naar de spoedgevallen moest gaan.
Heb dan nog iets gegeven tegen de pijn en hem dan naar zijn bedje gebracht.
Hij is verschillende keren wakker geweest,waarschijnlijk van de pijn,maar hij stond deze morgen heel goedgezind op.
Zelf pakt hij soms naar zijn buil,die dankzij mijn zalf zelfs niet meer blauw ziet,maar wel nog dik zit.
En hij kijkt dan zo naar mij en zegt dan "dukke boeme éé".
Dus hij beseft wel wat er gebeurt is.
Maar goed,ben al blij dat hij er niks aan over gehouden heeft.
Hopelijk houden ze zich vandaag wat rustig,of het zou kunnen dat het eens slechter afloopt dan gisterenavond.
Hoop van niet,maar ze zijn soms een ietsje te wild.


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2004”