november 2004 kindjes..

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
isamama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 aug 2005, 09:41
Locatie:gent

Bericht door isamama » 23 aug 2005, 11:53

dag dagmar en tina, ik heb jullie dus gevonden. ik vond het al verdacht kalm op de "niet toegestane forumnaam waar geen onderling respect is" site.

dag ook andere mama's, ik heb hier al mijn werk gehad om alles bij te lezen over jullie babies en ik vind het zo treffend hoe ons boelekes, even oud ziijnde, toch allemaal dezelfde, en toch ook allemaal verschillend zijn.

dagmar en tina weten al dat ik 2 dochters heb, florien, die volgende week 3j wordt en annelien, die net als jullie babies, bijna 9md is (26/11)

annelien is een klein fijntje, 68 cm laatst en 7.100g. ze lijkt daardoor nog een paar maand jonger, maar is wel haantje de voorste in motorische ontwikkeling, waardoor het dan weer zo vreemd is: een klein spinol dat kruipt als een rat, de trappen opkruipt, en zelfs al een 10 tal seconden zonder steun durft te staan. dit laatste wel alleen als ze iets nieuws in haar pollekes heeft, en zo afgeleid is.

haar vertellementen gaan van papapapapap over al dan niet stemhebbend mamamamamam. ik denk nu echt niet dat ze papa en mama bewust gbruikt hoor, maar het zijn toch verschillende klanken he.
haar park is haar vriend niet meer, nu ze de wereld op handen en knieen kan verkennen is die afsluiting er te veel aan;

schoentjes heb ik ook vernomen is beter te starten eens ze echt hun eerste zelfstandige stappen gezet hebben. ik laat haar nu het zomer is - hoewel, waar is de zomer???- op haar blote voetjes lopen. ofwel haar zootjes, zo slappe leren slofjes.

ik ben aan het werk nu, dus ik moet eens onderbreken om verder te werken.

hoe dit forum in mekaar zit, moet ik nog onder de knie krijgen, het lijkt wel vlotter te draaien dan de "niet toegestane forumnaam waar geen onderling respect is"...

groeten
isabel


TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 23 aug 2005, 13:41

Hoi Isabel,

fijn dat je er weer bijkomt.
Ik vind babyforum gemakkelijker en sneller dan die andere site.
Dus ik hoop dat je hier snel je draai vindt en dat we nog veel over Annelien en Florien gaan horen.

Lena heeft momenteel wat last van roodheid / droge huid in haar nek. Ik vermoed van het zeveren en smossen. Iemand tips welke zalf ofzo ik best gebruik?
Ik doe er nu een dikke laag Bephantol aan.

Groetjes
Laatst gewijzigd door TinaL op 23 aug 2005, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 23 aug 2005, 13:45

Voor Karsten gebruik ik Lutsine Xeramance. Hij heeft ook regelmatig droge rode plekken onder zijn kin en op zijn been..

Weet je wat Karsten ook al kan? De pincetgreep.. Maar niet om boterhammetjes te eten.. Nee, om mijn tepel vast te pakken als hij gedaan heeft met drinken! En dan maar pitsen!! :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 23 aug 2005, 22:14

Ik vergeet tegenwoordig altijd de helft te vertellen..
Wat Karsten sinds gisteren ook doet.. Op handen en voeten gaan staan met zijn benen in een grote spreidstand en dan zijn handen verzetten zodat hij uiteindelijk weer op zijn poep terecht komt.. Heel komiek om te zien..
In bad heeft hij de stop ontdekt! Moet hem dus eerst wassen en dan laten spelen, anders zit hij zonder water voordat hij gewassen is.. En rondkruipen in bad.. Hij zit dus gene minuut stil, constant aan het kruipen, zich recht aan het trekken..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 23 aug 2005, 23:12

hihi, dat doet Sam ook, rondkruipen in bad. En ik moet ook telkens de doucheslang wegstoppen, of hij hangt eraan :lol: en de warm(lees: heet)waterkraan staat er net langs :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 24 aug 2005, 22:22

Op zich is het niet erg, want je blijft er toch constant bij.. Dus de kans dat ze iets uitsteken met bijv. de warmwaterkraan is klein.. Maar de stop.. Die steek ik er zeker 20 keer terug in.. (en dan maar water bijvullen)..

Tegenwoordig als ik Karsten aankleed, en zijn t-shirt over zijn hoofd trek en dan begin met worstelen om zijn arm in te krijgen, doet meneer zijn t-shirt terug uit (over zijn hoofd) en grappig dat Mila dat vindt! En hij begint ook te snappen wat "handjes in de lucht" betekent.. Dat zeg ik altijd als ik hem uitkleed en nu steekt hij zijn handjes dus al omhoog.. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 24 aug 2005, 22:42

ja, dat doet Sam ook, armpjes omhoog als ik hem uitdoe, wel leuk he. En in zijn handjes klappen doet hij ook, dat heeft de OM hem geleerd. Wat Sam ook veel doet, is kloppen met zijn duim. Overal slaat hij dan op met zijn duimpje naar beneden, precies alsof hij het slecht vindt, lol. Doen jullie babietjes (allé, echte babietjes zijn het wel niet meer :( ) dat ook?

Hij heeft ook een paar nieuwe geluidjes ontdekt. Zo kan hij al 'hoesten' op commando (en wanneer hij het leuk vindt :roll: ) en klakken met zijn tong, en dat is echt leuk. Terwijl hij dan kruipt maakt hij van die klak-geluidjes.

Wat drinken jullie kindjes tussendoor? Ik geef hem een dikke scheut diksap aardbei/framboos aangelengd met wat water, en dan drinkt hij daar zo'n 100ml van. Iets anders krijg ik niet binnen met 'm. Vanalles heb ik geprobeerd, thee, sapjes, noem maar op, niets wou hij, totdat ik die diksap ontdekte.
Maar 't probleem (allé, 'probleem') is dat het de flesjes verkleurt. En de melk lijkt daardoor heel vies (alsof ik niet tegoei afwassen kan).
Iemand tips misschien om het proper te krijgen (mag javel bijvoorbeeld?)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 24 aug 2005, 22:43

Lena gaat nog in haar klein badje. Momenteel hebben we enkel een douche, (hopelijk kunnen we snel verhuizen en dan hebben we ook een 'groot' bad)
Geen problemen dus met de warm waterkraan en de stop. Maar ons madameke probeert er ook steeds uit te kruipen. Ze neemt de rand vast en gaat op haar knietjes zitten. Gelukkig gaat ze niet echt vaak rechtstaan in haar badje. (blijf er natuurlijk ook altijd bij)
Een tijdje geleden heeft ze een potje om bellen te blazen gekregen bij de OM. Toen ze in bad zat daarstraks was ik belletjes aan het blazen voor haar. Nu bleef ze wel mooi zitten :lol: en ze vond die belletjes wel leuk. Die snoetjes die ze trok telkens die belletjes weer verdwenen waren echt leuk om te zien.
Maar afdrogen en aankleden is de laatste tijd niet leuk meer. Ik moet steeds iets nieuw uit mijn mouw schudden om ze even af te leiden. Anders is het protest.

Haar nekje begint te beteren hoor. Bepanthol helpt dus ook wel goed.

Ze doet ook wel haar armpjes omhoog. Vooral als ik haar uit haar eetstoel of park wil halen. Dan klap ik in mijn handen en dan steekt ze haar armen omhoog. Om aan te kleden steekt ze ook wel haar arm naar boven als ik haar truitje wil aandoen.

We zijn haar 'dada' aan het leren, maar het wil nog niet echt lukken. Enkel als ze zelf zin heeft, en dat is nog niet vaak. En geluidjes zijn hier vooral: heel hard roepen, papaapapapap, (hele gesprekken), bbbbbbbbb en prrrrrrrrrr (met de nodige zever)
Laatst gewijzigd door TinaL op 24 aug 2005, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 24 aug 2005, 22:49

Klappen in de handjes kan Karsten nog niet.. Hij lacht wel als we dat zingen.. En zo met zijn duim naar onder kloppen, doet hij dus ook..

Tussendoor drinkt hij nog niet zo heel veel (mamamelk of gewoon water).. Iets anders lust hij niet! Ik zou niet weten hoe je die flesjes proper kan krijgen.. Mila lustte indertijd ook alleen water en daar heb je dat probleem niet bij hé!

Aha, dat bellenblazen kan ik Mila wel laten doen, als Karsten daardoor stil zit in bad.. Zou er zelf niet opgekomen zijn, en Mila blaast toch graag bellen! :D En ja, ook hier zijn afdrogen en aankleden regelrechte worstelpartijen.. Ik ga nogal armspieren hebben over een tijdje!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 24 aug 2005, 22:55

Oh ja,
Lena drinkt tussendoor vruchtensiroop van Heudebert met bessen. Ook aangelengd met water. Maar ze drinkt er niet echt veel van. Ik heb ook al vanalles geprobeerd en dit gaat er het beste in. Het laat geen sporen na op de flesjes dus ik weet ook niet hoe je ze weer proper krijgt.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 25 aug 2005, 09:49

TinaL schreef:...En geluidjes zijn hier vooral: heel hard roepen, papaapapapap, (hele gesprekken), bbbbbbbbb en prrrrrrrrrr (met de nodige zever)
Ja, tegenwoordig doe ik Karsten bijna constant een bavet aan omdat hij ook zo hard zevert.. En prrr doet met een lading zever! Het is toch grappig als je ze soms bezig hoort en ziet! Wat hij ook kan hebben, is als Mila er mee speelt, dat ze daar allebei zitten te schaterlachen.. Ik vraag me dan altijd af wat er in hun omgaat.. Wie weet wisselen ze telepathisch mopjes uit! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
isamama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 aug 2005, 09:41
Locatie:gent

Bericht door isamama » 25 aug 2005, 14:51

dag dames,

ik geef ons annelien telkens melk, nog in nasleep van de borstvoedingen, waar er verschillende keren per dag een klutske gegeven werd. ze komt met haar flesvoedingen ook lang niet aan een halve liter per dag als ik alleen ochtend en avond bijeen tel. vandaar.

ik ben er min of meer uit toch te stoppen met de BV, mezelf te trakteren met een paar nieuwe goede bh's, de voedings bh's keurig weer op te bergen - je weet nooit of er nog een 3de zou komen. het is mooi geweest, maar ons ratje geeft er de brui aan.

handjes klappen doet annelien ook, en haar armpjes heffen als ze opgetild wil worden. Om haar af te leiden bij het verpamperen of bij het aankleden geef ik haar iets in de handjes dat zoooo leuk is, maar anders verboden, vb een gesloten tube poepkeszalf, een rammelend doosje haarspeldjes, een oorstokje. na afloop moet ze haar "schat" dan wel weer inleveren, maar dat gaat wel vlot zo.

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 25 aug 2005, 19:13

isamama schreef:Om haar af te leiden bij het verpamperen of bij het aankleden geef ik haar iets in de handjes dat zoooo leuk is, maar anders verboden, vb een gesloten tube poepkeszalf, een rammelend doosje haarspeldjes, een oorstokje. na afloop moet ze haar "schat" dan wel weer inleveren, maar dat gaat wel vlot zo.
Dat doe ik ook. Zo mag hij dan met een pakje vochtige doekjes spelen (sabbelen eigenlijk :roll:) of met een mini-flesje badzeep. Als 't gedaan is, terug inleveren, soms met protest, maar meestal niet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 28 aug 2005, 23:14

sam is zo super-aanhankelijk de laatste dagen. Als hij aan het kruipen is, komt hij aan m'n broek hangen, ik moet hem pakken, niemand anders; vooral als hij moe is of niet uitgeslapen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
isamama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 aug 2005, 09:41
Locatie:gent

Bericht door isamama » 29 aug 2005, 02:34

pff, vandaag heeft mijn man annelien halverwege de trap naar boven aangetroffen...hij was vergeten het traphekje te sluiten en vond het plots zo verdacht stil in huis. dan hoor je ze niet ,hoor, als ze kattenkwaad uitsteken...

morgen vieren we feest: florien wordt 3jaar! onze flinke grote meid. eigelijk wel spannend zo, haar eerste echt bewuste verjaardag. ze kon er vanavond niet goed van inslapen...

ik ben nog aan het werk nu, wacht op laboresultaten...t zal een korte nacht worden.
:(

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 29 aug 2005, 12:09

Lena heeft dat ook wel een beetje. Als ze moe begint te worden wil ze mij hebben.
Maar verder maakt het haar niet veel uit wie haar pakt. Ze heeft absoluut geen angst voor vreemden.

Isamama, jullie hebben wel geluk met het weer dan hé! Je kan er misschien een zwembadparty van maken. :lol:

Dagmar, ik zie net dat je in Loksbergen woont. Zaterdag zijn we daar gepasseerd. (nu weet ik waar dat ligt hé) We zijn bij Brems eens gaan kijken voor laminaat.

Geniet allemaal van de mooie dagen die ze voorspeld hebben!!
:wink:
Afbeelding
Afbeelding

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 01 sep 2005, 21:11

Hoi Dagmar en ISabel,

Eindeljik terug wat meer rust bij jullie thuis nu de oudste weer naar school zijn zeker? :wink:
Hebben Karsten en Annelien hun zusje niet gemist vandaag?
Zijn er nog novemberkindjes met een ouder broertje of zusje?
Of zijn er misschien novemberkindjes die graag een jonger broertje of zusje hebben?? :lol:

Maandag moet Lena voor het eerst in 6 weken weer naar de OM. Ik hoop dat het een beetje gaat meevallen maar ik denk dat eens ze de andere kindjes ziet dat het weer net is of ze is niet weggeweest.
Wel een lange periode ertussen hé, maja het was niet anders.
Eerst had de OM verlof, toen was ik zelf thuis en daarna was de OM weer weg.
Lena is ondertussen wel nog naar ons moeke geweest dus ze is het wel nog gewoon dat ik er soms niet ben.

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 01 sep 2005, 22:55

ter info....
dagmar haar pc heeft tijdelijk de " geest" gelaten!
Tot die herstald is, zal ze efkes wegblijven!

Gebruikersavatar
michke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 aug 2005, 21:58
Locatie:Oost-vlaanderen Aalst

Bericht door michke » 02 sep 2005, 14:09

hey novembermamas


Sorry Sorry Sorry

wat ben ik toch een kieken :oops: Zit ik hier thuis te wachten tot er in mijn email een bericht komt van jullie maar blijkbaar werkt dat niet altijd :evil: en ik vond de site niet meer terug
Na te zoeken in google novembermamas ben ik er dus weer geraakt :)

Hier dus een antwoordje dat ik jullie dus nog verschuldigd ben
Saul is dus eigenlijk ontstaan uit het eitje van mijn zus en mijn man
Maar hij voelt dus echt van mij hoor
Mijn zus is een schat want bij de geboorte zei ze meteen proficiat met je zoontje Krijg er nog kippevel van :?

groetjes michke
Wij

Gebruikersavatar
isamama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 aug 2005, 09:41
Locatie:gent

Bericht door isamama » 03 sep 2005, 16:29

dag allemaal,

ons florien is nog niet terug naar school geweest. het is nl zo dat ik op 1/9 een mug-wacht had, en daardoor dus 24h van huis was. mijn man is nog in parijs voor een conferentie, dus zijn de kindjes nu bij mijn ouders...en gaat florien dus niet naar school.

morgen komt peter dan eindelijk terug van zijn reizen, dan zal ons leventje weer zijn normale gangetje gaan. Ik heb de laatste tijd veel wachten gedaan in het ziekenhuis, dus de rest van september gaat wat meer rustigaan.

annelien wil de laatste dagen s avonds niet meer naar bed. verdorie, ze is moe, maar bleirt zich een oog uit in haar bed, en telkens als ik binnenkom om haar nog eens te tutteren, staat ze al klaar met de armpjes omhoog zo van ' ha, die komt mij halen.' ik smelt dan natuurlijk en ben er dan weer mee naar beneden, ook al weet ik dat ik haar zo slechte gewoonten aanleer... :oops: en als of ze het weet, ze zit dan doodbraaf op schoot, niet neuten, geen aanstalten te maken om weg te kruipen, gewoon genieten, alletwee! na een half uurke doe ik haar dan toch slapen, maar heeft ze natuurlijk haar zinnetje weer gehad. en het vordeel is: door later haar bed in te gaan heeft ze voor 1 keer eens doorgeslapen vorige nacht; Ik was echt verwonderd dat het al 6h was vanmorgen. goed he

allee, ik ga verder werken,
isabel[/url]

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 05 sep 2005, 20:47

Ik vond het al vreemd dat Dagmar zo stil was, hopelijk is haar pc'tje snel weer ok.

Michke, leuk dat je ons weer gevonden hebt. Hoe gaat het ondertussen met Saul? Kruipt hij al of welke trucjes kan hij al?

Groetjes aan de andere mama's en kindjes
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 06 sep 2005, 19:26

hoi,

Vandaag zijn we weer naar K&G geweest. Sam meet nu 75cm en weegt 9.350kg. 't Was al van begin juni geleden dat hij nog eens gewogen was, dus ik was zeer curieus... Maar ik had toch juist gegokt qua lengte, alleen van gewicht dacht ik dat hij zwaarder was, zo tussen de 9.5kg en de 10kg.
Nu is de volgende keer op 22 november. Normaal zouden we op 8 november moeten gegaan zijn (altijd de 1e dinsdag van de maand - de 1e is een feestdag), maar dat vond ik wat zielig...op zijn verjaardag hem 2 spuitjes geven :? dat zag ik niet echt zitten...ocharme.
Voor de rest was hij goedgekeurd. De verpleegster trok wel rare ogen op toen ik zei dat hij al van z'n 8.5 maanden kroop + zich recht trok.

Hoe is het met jullie kindjes?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 08 sep 2005, 13:18

Even een snelle update: Karsten trekt zich goed recht en doet zo enkele stappen (aan de meubels).. Kruipen gaat nu heel vlot..

De pc is dus nog altijd in herstelling..

Karsten heeft van zaterdag tot dinsdag in het ziekenhuis gelegen.. Eerst dachten ze buikgriep, maar nu zou het misschien toch een urinewegonsteking zijn. Hij had hele hoge koorts die maar niet wilde zakken, hij at bijna niet, als hij at, dan gaf hij over.. En daardoor was hij aan het uitdrogen en moest hij aan de baxter.. Morgen moet ik op controle gaan en dan weten we ook wat het nu juist was..

Tot binnenkort.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 12 sep 2005, 08:55

En we weten het dus niet.. Maar Karsten is genezen, dat is het belangrijkste zullen we maar denken..

Wat hij nu wel ongelooflijk hard heeft, is verlatingsangst.. Hij had het al redelijk hard, maar nu is het nog erger geworden. 't Is ondertussen al iets aan het beteren, maar 't is toch nog erg.. Ik mag geen meter uit zijn buurt gaan of hij klaagweent een tiental minuten.. Ik probeer er niet altijd aan toe te geven, maar soms heb ik zoiets van: ofwel laat ik hem wenen en duurt het even voor hij stopt, ofwel troost ik hem en dan is het direct gedaan.. En dan kies ik voor het gemakkelijkste.. :oops:

Deze nacht heeft hij eens van half 9 tot 20 na 4 geslapen.. En dat is dus heel lang voor zijn doen.. Hij heeft ervoor wel heel veel willen eten, dus zijn buikje zal wel goed gevuld geweest zijn voor een keertje.

Boterhammen beginnen ook te lukken, Karsten is verzot op smeerkaas.. Na zijn boterhammetje hangen zijn handen en gezicht wel vol, maar hij eet het zo graag dat we dat er maar bijnemen..

Te vrijdag bij de dokter woog Karsten ongeveer 9,900 kg, dus hij is niet echt veel bijgekomen de laatste tijd. Zal wel door zijn ziekzijn komen.. 29 september moeten we naar K&G en dan weet ik wel weer te zeggen hoe groot en zwaar hij is.. Kunnen ze weer zagen dat het niet goed is dat hij van zijn curve zakt :roll: .. Maarja, ik kan toch moeilijk een trechter in zijne mond steken en zijn eten binnenproppen.. En zolang hij goed zijn pampers vult en speelt, zal het wel goed zijn zeker?!

De eerste schooldag is meegevallen voor Mila, 's morgens is het wel wenen (vandaag niet :D ). Voor Karsten doet het wel veel dat Mila er niet is, hij kan terug wat meer slapen overdag.. Anders staat Mila regelmatig bij hem om hem wakker te maken, of ze maakt zoveel lawaai dat hij wakker wordt..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 12 sep 2005, 18:07

Goed dat Karsten weer beter is.

Met Lena gaat alles goed. Verlatingsangst heeft ze absoluut niet. Toen ze vorige week weer naar de OM moest (na 6 weken) bekeek ze me zelfs al niet meer toen ik vertrok. De andere kindjes en het andere speelgoed waren veel interessanter.
Ze kan nu 'bravo' doen en de OM heeft ze geleerd om kushandjes te werpen. Het handje wil niet mee, maar de kusjes doet ze wel.
Verder kruipt ze heel het huis rond en trekt ze zich recht aan alles wat ze maar tegenkomt. Rond het salontafeltje lopen en van het tafeltje naar de zetel is ook geen probleem. Ze is gelukkig wel voorzichtig. Zonder houvast durft ze het nog niet.
En vooraan op de fiets zitten vindt ze heel leuk. Nu het nog kan neem ik eerst de fiets en ga ik Lena met de fiets ophalen bij de OM. Vindt ze echt zalig.

Maten en gewicht weten we heir pas in oktober. Nog even geduld dus, maar ik vermoed dat ze een curve gestegen is. Zeker met haar gewicht want eten kan ze als de beste. :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 sep 2005, 08:24

Karsten was gisteren weer "luchtkusjes" aan het geven en op een moment kwam hij naar mij toe.. Ik al blij en helemaal klaar voor mijn eerste kusje van Karsten :) .. Ja tarara, wat deed hij? Hij stak zijn tong uit en kwijlde heel mijn wang vol.. :? :D
En nu beginnen de vragen te komen: "Stapt hij nog niet alleen?" Jaaa hallo, 't manneke is nog maar 10 maandjes! Dat hij nog maar even klein blijft, want we zijn er min of meer uit dat er geen eigen kindjes meer bijkomen.. Adoptie blijft een mogelijkheid..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
isamama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 aug 2005, 09:41
Locatie:gent

Bericht door isamama » 16 sep 2005, 12:05

oei oei, zieke kindjes, dat horen we niet graag :roll:
gelukkig is hij er weer bovenop. t is ook dikwijls moeilijk he om het te weten te komen met kleintjes wat hen precies mankeert.
annelien zit momenteel ook in de snottebellekes, en ze is er niet zot van hoor, om haar neusje te laten reinigen, amai, nie, ze schreeuwt haar een oog uit.

sinds vorig weekend staat ze nu ook zonder steun te nemen, flink he. en 1 stapje of 2 misschien wil ook nog wel lukken alvorens pardoes op haar poepje te belanden. en vermits ze zo een klein fijntje is, is het juist een poppeke dat daar staat. 7.5kg, wat een immens verschil met de "zwaarderen" onder onze babies, niet te geloven dat ze werkelijk even oud zijn. chance voor mijn rug!

ik ga snel iets van eten gaan maken en dan ons kleintje afhalen bij de OM

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 sep 2005, 12:33

Goed zo Annelien :D ! Ik heb eens gelezen dat meisjes over het algemeen sneller zijn met de grove motoriek in vergelijking met jongens.. Hier klopt dat precies toch.. Lena en Annelien zetten hun eerste stapjes.. Karsten alleen als hij zich vast kan houden.. Ben je dan al op schoenenjacht geweest? Ik kijk er al naar uit, babyschoenen zijn toch zo schattig hé!
En echt hé, hij is hier nu aan het rondkruipen, alles overhoop aan 't halen.. En toch.. 't is het allermooiste en -liefste ventje dat ik ken! Behalve 's ochtends.. Deze week was het altijd ergens rond 5 uur dat Karsten klaarwakker was.. Ik vind dat ok als Filip de vroege heeft, maar dat was dus niet het geval en dan is dat veel te vroeg!!! :( Gisterenavond ben ik in slaap gevallen in de zetel.. Ik heb dus de slimste mens gemist.. Eén van de weinige programma's die ik graag kijk..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
isamama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 aug 2005, 09:41
Locatie:gent

Bericht door isamama » 16 sep 2005, 23:30

dat programma zie ik ook wel graag. maar ik heb het nog niet kunnen zien dit seizoen. tja, als de kindjes dan slapen, dan moet je nog alles beginnen opruimen, soms nog een berg strijk...pff, vanavond de moluren van heel de living afgewerkt, zodat volgende week het plafond kan geverfd worden....ga zo maar door, de tv blijft tegenwoordig uit.

dat meisjes soms 'voor' zijn op jongens heb ik ook wel al eens gehoord. Het zou wel kunnen, nu ja, tegen dat ze aan het altaar staan zijn ze allemaal zindelijk hoor, en kunnen ze allemaal mooi in het gelid lopen.

als annelien nu ook eens zou leren dat de nacht dient om te slapen en dat 6h veeeeeeeeel te vroeg isom op te staan, wel dat zou hier perfect passen.

enfin, ik ga maar best mijn beddeken opzoeken, dat ik morgen er weer tegenaan kan

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 17 sep 2005, 14:16

Zo te horen is het dan toch overal druk. Hier is het soms ook niet te doen hoor. Met een ventje die een zaak moet draaiende houden en een bouw waar je constant moet opletten of ze niets vergeten en alles wel volgens planning. Pfff Dan kan ik het soms ook wel eens gebruiken om op tijd onder de wol te kruipen. De slimste mens schiet er dan soms ook wel over. jammer want ik vind het ook een goed programma. En jammer ook dat Wouter eruit ligt. :wink:

Ik ga er ook nog wat van profiteren nu Lena slaapt om wat op te ruimen en me dan klaar te maken want als ze wakker is moeten we naar een feestje.

Groetjes allemaal en prettig weekend
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2004”