november 2004 kindjes..

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 22 okt 2005, 08:20

Lena,

Wat ik me afvraag.. Is het nu niet zwaar om voor Sam te zorgen en zwanger te zijn.. Want je zal Sam toch nog veel moeten dragen, niet?

Wat ik je nog niet verteld heb, is dat Sam ook één van mijn favoriete namen was.. Stel je voor, dat zou toch een groot toeval zijn als wij ook Sam gekozen zouden hebben! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 22 okt 2005, 17:14

Pfff, ik had vanmorgen een hele tekst geschreven, maar ineens was de verbinding verbroken, en daarna geen tijd meer gehad...
Nu dus terug eventjes...

Ivm zwanger zijn en voor Sam zorgen. Dat valt (nu) nog mee. Maar ik vrees voor als m'n buik dikker wordt. Maar tegen dan zal Sam wel al kunnen stappen. Nu is het vooral moeilijk, in die zin, dat ik vlug héél moe ben. Soms té moe om hem 's avonds eten te geven :oops: Maar daar is de papa dan voor he :wink: Ik ga ook nog bijna full-time (ik werk 33u - FT = 35u :roll: ) werken, dus dat maakt het er ook niet makkelijker op.

Dinsdagavond mogen we voor 't eerst naar de gyneacoloog. Ik ben eens benieuwd. Voor 't zelfde is het ondertussen al misgelopen, maar ik denk het niet, gezien m'n zwangerschapskwaaltjes. Eigenlijk is het er maar 1, en dat is eten :oops: Als ik niets in m'n maag heb, word ik misselijk. Bijgevolg eet ik dus de ganse dag. Dat beloofd voor de kilo's...
Bij Sam was ik er 23 bijgekomen (en 15 blijven plakken :( ) Hopelijk is het deze keer niet zoveel... Maar 1 ding staat vast, volgend jaar rond deze tijd ben ik vaste klant bij de bodystyling!

Voor de rest is er hier niet zoveel nieuws te vertellen.
Hij kan nog niet alleen stappen, hij heeft nog altijd maar 2 tandjes, en veel 'babbel' komt er ook nog niet uit, maar voor de rest is 't ne schat :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 22 okt 2005, 17:19

Oh ja, waar Sam mee 'speelt': blokjes, autookes, vormpjes, maakt niet uit, zolang hij 't maar in 1 hand kan vastpakken, en er het hele huis mee kan rondreizen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 27 okt 2005, 17:09

Lena schreef:...
Voor de rest is er hier niet zoveel nieuws te vertellen.
Hij kan nog niet alleen stappen, hij heeft nog altijd maar 2 tandjes, en veel 'babbel' komt er ook nog niet uit, maar voor de rest is 't ne schat :D
Hier hetzelfde, alleen dan 8 tandjes :D .. Zaterdag ga ik toch maar eens voor schoentjes kijken.. Mila heeft er alweer nieuwe nodig en dan ga ik ook maar ineens voor Karsten kijken..
Als er iets op de salontafel ligt, dan zwiert Karsten het er af.. Dat vindt hij nog het leukste spelletje op het moment denk ik.. :(
Ik was daarstraks aan het denken aan een jaar geleden.. Karsten werd eigenlijk 28 oktober verwacht (morgen dus een jaar geleden), maar ja, hij had het dus veel te veel naar zijn zin in zijn privézwembad en ik heb 11 dagen langer met hem rondgelopen.. Op vaste tijdstippen denk ik toch nog eens terug, ook bij Mila heb ik dat.. Vooral rond de verjaardag.. Maar goed.. Een jaar geleden was ik dus aan het klagen dat hij toch wel mocht gaan komen, 't had lang genoeg geduurd!! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 27 okt 2005, 22:14

hihi, dat alles overal vanaf zwieren, ja dat ken ik ook :( Sam die kijkt dan alles zo echt na, echt om te zien HOE dat iets valt :roll:

Sam was bij mij uitgeteld voor de 15e november. Hij is dus op 39 weken geboren. Ik weet dat ik het vorig jaar rond deze tijd heel moeilijk had. Ik kon niet goed slapen (van de pijn) en stappen (ook van de pijn, lol). Eigenlijk was voor mij die laatste maand er teveel aan.
Vooral het slapen was erg lastig. Ik kon maar max. 2u op dezelfde zij liggen en dan moest ik me omdraaien. Maar dan moest ik weer aan de andere kant van het bed gaan liggen, want ik kon alleen maar liggen met m'n gezicht naar de buitenkant, anders geraakte ik niet meer uit bed :roll: Jo en ik, wij sliepen dus ook niet meer samen (afwisselend in bed en op de zetel, maar dat was ook omdat ik zo fel snurkte :oops: )
Pff, genoeg geklaagd over hoe het wàs, alleen hoop ik dat ik daar nu niet zo'n last van ga hebben...

Momenteel zit Sam met een viruske. Hij blaft gelijk een hondje, en hij moet aan de aërosol. 't Is echt wel zielig... Maar voor de rest heeft hij er (gelukkig) niet veel last van. Hij speelt en eet zoals gewoonlijk, én hij maakt geen koorts.

Vandaag heb ik maar een plaatsje gereserveerd bij de OM voor de nieuwe baby. Ik was eigenlijk van plan om nog wat te zwijgen, maar ze vertelde daarstraks dat ze een paar nieuwe mama's op bezoek had gekregen voor eventueel een plaatsje. En als die allemaal kwamen, dan was ze volzet :? Dan maar rap een plaatsje gereserveerd...anders moeten Sam en de baby naar een aparte OM gaan, da's ook zo dwaas.

Pff, nu ga ik toch wel slapen, vannacht was het kermis met Sam :( , en morgen is 't weer héél vroeg dag... Ik 'mag' naar Brussel gaan :evil: ...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 01 nov 2005, 11:34

En Karsten klapt eindelijk in zijn handjes.. Nog niet met het liedje mee, maar wel als we "Bravo" zeggen.. Verder loopt hij meer en meer op handen en voeten.. Heel grappig, Mila heeft dat nooit gedaan, die ging direct van kruipen naar stappen. Nu merk ik toch dat ik zelf vergelijk tussen Mila en Karsten, maar nog niet van "Oei, Mila kon dit of dat op die leeftijd en Karsten nog niet"..
Hij wil nu ook zelf eten en met een vorkje lukt beter dan met een lepeltje.. Hij prikt er in en dan "hop" zijn mond in..

En hij heeft weer eens koorts! 't Is weeral een dikke maand geleden, ergens verwachtte ik het wel, maar had natuurlijk liever van niet.. Maar hij is verkouden, dus misschien is het nu wel een oorontsteking of zo en vinden ze deze keer wel iets! (Erg hé, dat ik daar bijna op hoop!)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 02 nov 2005, 21:20

Ohja, nog even vertellen.. De dokter heeft weer niks gevonden, oortjes en keel waren perfect in orde. Ik krijg het ervan hé.. Dus nu was het weer de urine testen, maar ook die was in orde.. Dus, onze Karsten is een medisch raadsel :? .. Ik vind het ook gek dat hij zo ongeveer om de maand koorts krijgt. Zou dat met mijn hormonale cyclus te maken kunnen hebben (aangezien hij nog veel bv krijgt), ik heb wel nog altijd mijn maandstonden niet gehad, maar wel buikpijn, precies of ze zijn op komst.. Ik zal er eens op moeten letten of dat ongeveer samenvalt..

Hoe doen de andere kindjes het? Stilletjesaan bezig met de eerste verjaardag?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 03 nov 2005, 07:19

Toch vervelend he, als ze niks kunnen vinden...

Hier heeft Sam een nieuwe hobby: spuwen :roll: Dan is hij aan het kruipen en dan stopt hij even om te kijken hoe er een grote kwak speeksel uit zijn mondje glijdt :shock: Aan tafel is dat ook héél plezant, als er eten bij zit :evil:
Hij doet nu ook al zelf indiaantje (zo op z'n mondje slaan en roepen), alleen wijkt hij na enkele slagen af, en klopt hij op de rest van z'n gezichtje :? Handjes klappen doet hij wanneer HIJ er zin in heeft, en niet wanneer ik wil dat hij dat doet :roll:
En....zijn rechter-boven-tandje is erdoor :D Hopelijk komt dat aan de linkerkant ook snel door, want zo zou het geen zicht zijn.

Goh, volgende week zijn onze kapoenen al 1 jaar...Wat gaat dat toch snel. Zondag houden we een feestje voor de familie. Gewoon wat taart en een hapje en een drankje. Geen clowns of andere kindjes of toestanden.

Voila se, nu ga ik me verder klaarmaken om te gaan werken. 'k Moet om 8u beginnen vandaag. Tot 17u... Pfff, was 't al maar zolaat, ben nog zo moe... :oops:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 04 nov 2005, 09:32

Karsten is weer beter.. Koorts is weg en zijn eetlust is ook terug.. Gek dat het altijd zo'n 3, 4 dagen duurt en dan weer weg is.. Ik ga allerlei denkpistes af wat het toch maar zou kunnen zijn.. Maar we zijn er weer een maandje vanaf (en hopelijk langer deze keer).. :?
Lena schreef:...
Hij doet nu ook al zelf indiaantje (zo op z'n mondje slaan en roepen), alleen wijkt hij na enkele slagen af, en klopt hij op de rest van z'n gezichtje :? Handjes klappen doet hij wanneer HIJ er zin in heeft, en niet wanneer ik wil dat hij dat doet :roll: ...
:lol: :lol: :lol:
Lena schreef:...Goh, volgende week zijn onze kapoenen al 1 jaar...Wat gaat dat toch snel. Zondag houden we een feestje voor de familie. Gewoon wat taart en een hapje en een drankje. Geen clowns of andere kindjes of toestanden. ...
Ha, wij vieren het zondag ook.. :D Ook gewoon een taart, maar alleen met Filip zijn ouders en broer (peter).. Mijn zus (meter) komt in de week wel eens langs.. Ik ben benieuwd hoe Mila gaat reageren, want Karsten moet alles delen, maar zij niet :? .
Over het speekselspel.. Karsten vindt het leuk om "prrrrt" te doen, heel zijn kin vol zever!! En als het ergens op landt, dan veegt hij het helemaal open..
Tandjes.. Ik denk dat er kiezen aan het doorkomen zijn (de onderste), er zijn nu twee bulten voelbaar en Karsten bijt constant op zijn vingers.. Dat zouden nummer 9 en 10 zijn.. De rest voel ik ook zitten, maar die zitten blijkbaar goed en komen niet door..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 07 nov 2005, 13:56

En heeft Sam de taart goed verteerd? Karsten heeft heel de tafel beplakt en maar lachen natuurlijk! Bij de cadeautjes vond hij de verpakking plezanter natuurlijk..

Isamama, heeft Florien dat ook dat ze terug een beetje "baby" speelt? Mila dus wel.. Ze eet met haar handen, want Karsten doet dat ook, als ze ziet dat Karsten zevert, dan doet ze dat ook.. Ze kan zichzelf niet meer aankleden. En nog veel meer dingen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 08 nov 2005, 12:06

Hey mama's

ik ben ook weer paraat. Allé, 't is te zeggen. De pc en het werkhuis zijn verhuisd, maar wij wonen nog op ons oud adres. Dus tussendoor kom ik nu wel eens even mijn mailtjes lezen en de facturatie in orde brengen, en natuurlijk lees ik ook even hoe het met jullie spruiten gaat.

Amai seg, Karsten en Sam zijn ondertussen al 1 jaartje oud. Proficiat!!

Lena is nog maar net 11 maandjes geworden. Gek hé!
Maar ondertussen kan onze kapoen wel al flink alleen stappen. En dat vindt ze gewoon geweldig. Nu moet ze enkel nog leren om zonder hulp recht te staan. Als ze staan en ze wil iets van de grond op nemen kan ze terug recht, maar als ze op de grond zit heeft ze nog wel de zetel of een tafelpoot nodig om weer recht te staan. Dat zal de volgende stap zijn denk ik.
Tandje nr 4 zit er volgens mij ook aan te komen.

Seg, hebben jullie mss een leuk idee om kado te doen bij de OM? Meestal krijgen de kindjes daar wel een kadootje van de jarige. Een bal, een sopje om bellen te blazen,... dat zijn zo van die dingetjes die ze al gehad heeft.

Lena, hoe is het met je zwangerschap?

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 08 nov 2005, 13:20

Even snel een berichtje tussen door.

Sam heeft zondag geen taart gegeten :( Hij had geen honger, en het was er met geen stokken in te krijgen (bij wijze van spreken :wink: )
Voor de rest was het wel ok.

Dadelijk gaan we naar de OM om te trakteren (ik heb verlof deze week, anders is het te laat vind ik). Voor de OM zelf ga ik een doosje pralines halen. Voor de kindjes heb ik een boekje en een snoepkoker met daarop een vingerpopje van winnie the pooh.

Oeioei, 't is zo stil in de living, ik vertrouw het niet...

Nog rap zeggen dat het prima gaat met de zwangerschap. Buiten het wat misselijk zijn af en toe, valt het reuze mee. Ik ben wel al 1.5kg afgevallen, hoewel ik voldoende eet (ook fruit, wow), maar zo erg is dat niet, ik heb reserve genoeg :wink:

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 09 nov 2005, 22:36

TinaL schreef:...
Amai seg, Karsten en Sam zijn ondertussen al 1 jaartje oud. Proficiat!!
...
Dank u!

Wanneer verjaart Lena juist? En vlot de verhuis een beetje?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 10 nov 2005, 08:07

Over twee uurtjes krijgt Karsten een prik :cry: .. We moeten weer naar Kind & Gezin.. Ben benieuwd of Karsten veel bijgekomen gaat zijn (ik denk het niet), en of hij hard gegroeid is.. En deze namiddag ga ik met Mila winkelen, Karsten mag (moet :evil: ) dan voor de eerste keer alleen bij de papa blijven.. Ik ben benieuwd of ze het redden.. Maar ik denk het wel, want bij Filip is Karsten rustiger (als hij mij niet ziet toch :( )..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 10 nov 2005, 10:26

ocharme, een spuitje :(
Over 2 weekjes is het Sam zijn beurt (de 22e).
Straks naar de dokter met hem. Hij blijft maar hoesten, en zijn neusje blijft maar lopen. En toch maakt hij geen koorts... 'k Denk dat hij deze keer toch antibiotica zal krijgen, omdat het al zolang duurt (toch al dikke 2 weken). En de afgelopen 7 nachten houdt hij ons ook lekker wakker met zijn gekuch en gejammer. En 't schoonste vanal is, als hij overdag gaat slapen, hoor je hem amper :evil:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 10 nov 2005, 19:49

Lena schreef:ocharme, een spuitje :(
Zelfs nog erger.. twee spuitjes gehad.. Eentje in de bil en eentje in de arm.. En hij vond het echt niet fijn dat ze hem moesten bestuderen.. De verpleegkundige heeft me een beetje tegen mijn voeten gegeven dat Karsten nog zo veel borstvoeding krijgt.. Maar zeg, daar trek ik me nu niks van aan seh! En ik wilde toch al zelf een beetje afbouwen..
Karsten weegt nu 10,400 kg en is 76 cm.. Dus hij doet het goed..
Deze namiddag was ook heel vlot verlopen.. Ik al met knikkende knieën naar huis, maar Filip zei dat Karsten heel braaf is geweest.. Dus voor herhaling vatbaar, dan kan ik wat tijd geven aan Mila, want die heeft me constant moeten delen met Karsten.. We waren dus gaan winkelen, en ze vond het wel leuk.. Toen we thuiskwamen, zij naar Karsten: "En gij mocht toch lekker nie mee, sliep sliep sliep!" :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 10 nov 2005, 23:31

Dagmar schreef:..."En gij mocht toch lekker nie mee, sliep sliep sliep!" :D
:lol: :lol: kinderen toch....


En dat van die borstvoeding, dat zou ik me toch niet aantrekken hoor! Als je pas bevallen bent pushen ze je om bv te geven, en als je dan na een jaar nog bv geeft, dan is 't ook weer niet goed :evil: Die weten toch ook niet wat ze willen hoor :roll:

Hoe komt het dat Karsten 2 spuitjes gehad heeft? De gewone en die wat je zelf moet betalen? Sam krijgt daar de 3e spuit van op 15m.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 11 nov 2005, 09:09

Nee, 1 tegen hersenvliesontsteking, maar die staat ook in het boekje, dus zal wel standaard zijn en 1 tegen de mazelen..
Ja, Mila was echt wel blij.. Maar ze heeft ook nieuwe kleren gehad (groeide uit haar broeken) en dat vindt ze altijd leuk.. :D (al een echt "vrouwtje" :lol: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 nov 2005, 08:40

Gisteren heeft Karsten een hele tijd (allé ja 30 sec of zo) rechtgestaan zonder steun.. Ik durfde niks te zeggen en keek ernaar (met een grote smile). Ineens kreeg Karsten het door en lachtte hij om vervolgens te gaan zitten en naar mij te kruipen.. :D
Hij heeft vorige week schoenen gekregen, maar nu stapt hij minder (langs de meubels dus), zal nog even wennen zijn aan zijn schoenen zeker?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 nov 2005, 09:59

Deze nacht heeft Karsten twee keer overgegeven en hij is wakker vanaf 1 uur.. Gelukkig moet Filip vandaag niet gaan werken en heeft hij de hele nacht opgezeten.. Om 6 uur ben ik dan maar opgestaan nadat Karsten overgegeven had in ons bed (dus nieuwe lakens moeten leggen).. Mila was ook al wakker van 6.15 uur.. :( Nu deze voormiddag is Karsten wel aan 't slapen.. Maar ik denk dat zijn buik een beetje "vol" zat, want het eerste wat hij deed toen we onder kwamen (rond 10 na 6 dus), was een overvolle kaka-pamper afleveren.. :? En Filip had hem dan om kwart voor 6 nog een nieuwe aangedaan.. :roll: Maar allé, ik had dus een zeer korte nacht, want had gisterenavond nog lang met Filip gebabbeld (over vanalles en nog wat)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 22 nov 2005, 20:33

Kan dat niet van die spuitjes zijn dat Karsten ziek was?
Sam heeft vandaag ook 2 spuitjes gehad, en ze hadden gezegd dat bij 1 spuit dat hij pas over 5 tot 10 dagen ziek kon worden ervan.

Hij heeft dus geen kik gegeven bij z'n spuitjes. Hij zat leuk met de blokjes te spelen, en terwijl gaf de dokter hem z'n spuitjes, hij vertrok nog niet eens zijn arm :D
Hij woog 10,650 kg en was 78.5 cm. Hij is voor beide een lijn omhoog geschoven. Z'n gewicht ligt nu op de P75 lijn en z'n lengte op de P90 lijn. Een groeischeut dus...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 22 nov 2005, 21:22

Dat zou natuurlijk kunnen.. Maar ik denk dat hij gewoon wat verstopt zat en een beetje te hard probeerde om zich te "ontlasten".. Zeker als je de pamper zag (overvol :? )..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
isamama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 aug 2005, 09:41
Locatie:gent

Bericht door isamama » 23 nov 2005, 08:45

goedemorgen dames,

wat is het weer veeeeel te lang geleden dat ik hier nog eens een berichtje heb kunnen posten.pfff. tja, ik moet het niet uitleggen he, 2 kindjes, en een man, daar hou je geen tijd meer aan over. onze pc staat ook op de bovenste verdieping, dus daar geraak ik alleen maar als ze beide slapen, maar zo laat s avonds, dan moet er nog gestreken worden, of afgewassen, etc etc. en op het werk lukt het ook niet altijd om even vrij te zijn.

enfin, wat heb ik hier weer al wat bijgelezen. gefeliciteerd lena, met je ZS, geniet maar van je buikje. stiekem ben ik wel wat jaloers, maar ik vrees dat een 3de toch (nog??) niet voor direct is hier.

jullie peutertjes zijn al jarig geweest, niet? ons annelien nog niet, die is zaterdag jarig. ik moet werken die dag, spijtig, ze zal samen met haar zus dan bij oma zijn voor het weekend. ik hoop ergens volgende week toch een beetje haar verjaardag te kunnen vieren.

annelien kan al goed lopen, eiglijk al 2maand. raar he, hoe elk kind toch anders evolueert. ze kruipt als ze het gat

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 23 nov 2005, 09:03

isamama schreef:-...
raar he, hoe elk kind toch anders evolueert.
...
En dat maakt onze kapoenen zo uniek hé! :wink:
Dan is Annelien ook bijna een jaar.. 't Is toch omgevlogen hé!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
isamama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 aug 2005, 09:41
Locatie:gent

Bericht door isamama » 23 nov 2005, 13:56

ja, ik kan nu eindelijk verder pennen. de vertegenwoordiger waar ik een afspraak mee had was een kwartier te vroeg gekomen, vandaar dat ik abrupt moest stoppen in mijn vertellement. :cry:

welja, als ze het gat ziet, dan kruipt ze de trap op naar boven. ik heb ze zo al een paar keer moeten terugplukken van heel boven. gevaarlijk toch.
sinds een paar dagen slapen mijn 2 dochtertjes in dezelfde kamer. een heel huzarenstukje om ze s avonds in bed en slapend te krijgen. eerst gaat annelien haar tram in; zij heeft meestal niet veel meer dan een kwartier nodig om in dromenland te zijn. dan is het de beurt aan florien, die heel stillekes moet zijn, en niet meer mag babbelen. het lukt, maar met wisselend succes. ach ja, ze zullen er beiden nog wat moeten aan wennen, maar zo hebben wij dan toch eindelijk onze kamer terug voor onszelf :) :)

dagmar, chapeau, nog steeds borstvoeding. die kerel heeft wel chance met zo een gemotiveerde mama. het geeft jou natuurlijk wel minder vrijheid, maar het is echt een pluim waard :)

waarmee ons annelien zoal speelt: een legoblokje, een pop krijgt de laatste tijd veel knuffels van ons mie, en het poppenbuggietje, daar bolt ze hele kilometers mee. ballonnen zijn ook telkens een succes, de afstandsbediening van de televisie houdt ze aan haar oor, als was het haar telefoon, grappig wel hoor!

wij kunnen pas begin januari naar K en G gaan. blijkbaar zijn er hier in gent veel geboortes geweest, want heel de maand december zat al volboekt. ze zal nu toch wel een dikke 8kg wegen, en is nog steeds een klein poppemieke.

zo, voila, het verhaal van mijn prinsesjes,
lieve groeten
isabel

zo een banner met je kindjes, hoe doe je dat eigelijk? bij mij lukt dat niet. of ben ik gewoon een knoeier?

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 24 nov 2005, 14:29

Voor een banner vind je hier veel tips: http://www.babyforum.be/phpforum_NL/viewforum.php?f=110.

Ivm de bv, ik ben wel fier op mezelf, maar weet maar al te goed dat ik geluk heb dat ik thuis kan blijven.. Anders zou ik al lang opgegeven hebben..

De afstandsbediening moeten we veilig wegleggen of Karsten zapt.. :D En owee, als Mila dan juist iets aan het kijken is!!! :)

Hoe oud is Florien? Mila vraagt dat Karsten bij haar op de kamer mag slapen, maar ik denk dat ze elkaar te veel wakker gaan maken!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
isamama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 aug 2005, 09:41
Locatie:gent

Bericht door isamama » 25 nov 2005, 13:57

florien is 3j nu en een vaste slaper, dus anneliens kuren vormen niet echt een probleem. omgekeerd lijkt wel een beetje een probleem te vormen: als florien eng gedroomd heeft, wat wel eens vaker gebeurt bij zo een kleuterke, en ze huilt, dan is zus steevast ook wakker en rechtop in haar bed. dan is het wel eens moeilijk om beide terug aan het slapen te krijgen. nu ja, we proberen maar he. anders moeten we boven de kamer voor florien maken, maar dan moeten we zelf altijd een trap extra naar boven als ze gaat huilen of als ze gedroomd heeft.

ik heb daarjuist eens geëxperimenteerd met die banners, ik ben eens benieuwd of het nu gelukt is
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
isamama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 aug 2005, 09:41
Locatie:gent

Bericht door isamama » 25 nov 2005, 13:57

niet dus
Afbeelding
Afbeelding

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 25 nov 2005, 14:28

Hallo allemaal,

Het vlot met de verhuis niet echt en dus kan ik jammer genoeg maar af en toe een blik komen werpen hier.
Lena wordt dinsdag 1! En 't is nog altijd een kleine kapoen.
Ze is gewoon heel druk en je moet haar constant in de gaten houden of ze is wel iets aan het doen dat niet mag.
:o Maar t is ook een hele lieve meid en als je met haar danst pakt ze je vast alsof ze je nooit meer loslaat. Echt wel leuk hoor.

Dames, ik ga hier nog wat verderwerken dan kan ik snel weer naar mijn kleine kapoen. Ik hoop over 14 dagen defintief in ons nieuwe huisje te zitten en dan vieren we haar verjaardag wel een beetje later.

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 29 nov 2005, 09:48

Gelukkige verjaardag Lena. Laat de taart maar smaken :P


Sam loopt!!! Hij kan al ekele weekjes zo 1 of 2 stapjes zetten, om zich vervolgens ergens op de laten vallen (zetel, in mijn armen...) Maar nu zet hij werkelijk 5 of 6 pasjes, helemaal alleen :D Maar 't enige is, kruipen gaat voor hem nog steeds sneller, dus zullen we het moeten blijven oefenen. Hij heeft ook een nieuwe manier van 'kruipen' ontdekt. Eén been onder z'n poep, het andere been, daarvan zet hij zijn voetje op de grond, en zo 'stapt' hij vooruit, het ene been achter zich aan slepen, zo heeft hij dan zijn handjes vrij om speelgoed mee vast te houden.
Hij begint nu ook weer terug beter te slapen. Gelukkig. Ik hoor hem 's nachts niet meer wenen. Hij deed dat wel in z'n slaap, maar toch...

Dagmar, hoe zit het met Karsten zijn slapen tegenwoordig?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2004”