november 2004 kindjes..

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 22 jun 2006, 14:19

Babbelen begint hier redelijk vlot te lopen.
Als ze een hele uitleg doet is het wel chinees, maar losse woordjes zijn voor mij goed verstaanbaar. Ze weet ook dat ik haar meestal alleen haar goesting geef als ze me het woordje zegt. (als ze het kent natuurlijk hé)
Aan tafel vraagt ze bvb ka (kaas) of ies (vlees) en og (nog) is ook een populair woordje. Op en bawo (bravo) volgen dan als haar bordje leeg is.
Appu (appel) en pee (peer) eet ze ook graag.
En ze gaat slapen met tut, bee en poo (beer en spook= zo'n lappending)
Bumba kan ze ook mooi zeggen en dan wijst ze naar de tv want dat ziet ze graag.
De meeste ledematen noemt ze ook bij naam. Beem, ha, am, neu en bui kent ze het best. (been, hand arm neus en buik)
Do is dodge, onze hond, en broem broem is de moto van papa. Maar als we haar vragen van wie de moto is zegt ze meestal 'Lena'
Spelen doet ze vaak met pop of bam (bal) en als ze blaas zegt moeten we bellen gaan blazen.
Auto, camion, tractor en fiets kent ze ook.
Oh ja, en natuurlijk bebi en de naam van toekomstige broer of zus kent ze ook.
Al een hele woordenschat hé als ik het zo neerpen.
Ze verstaat ook alles hoor.
En verder is het ook een kapoen die zich wel even alleen kan amuseren, buiten in de zandbak of op de schuifaf of binnen met de kleurtjes of met Bumba op tv.
Vooral als ze moe begint te worden haalt ze kattekwaad uit.
Och, daar kan je uren over blijven praten hé over die kapoenen van ons.
Ik hoop dat ze niet te veel 'last' gaat hebben van de veranderingen als de baby er eenmaal is.
Afwachten dus....

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
danielle1981
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 sep 2004, 10:13
Locatie:achterhoek (ned)

Bericht door danielle1981 » 23 jun 2006, 22:57

Ik was uitgerekend voor 14 November, maar Naomi is op 17 Oktober al geboren.
Mag ik ook hierbij voegen? Er zijn denk ik nog niet veel kindjes uit Oktober. Het is daar in ieder geval heel stil..

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 23 jun 2006, 23:16

danielle1981 schreef:Ik was uitgerekend voor 14 November, maar Naomi is op 17 Oktober al geboren.
Mag ik ook hierbij voegen? Er zijn denk ik nog niet veel kindjes uit Oktober. Het is daar in ieder geval heel stil..
Hoe meer zielen, hoe meer vreugde :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 24 jun 2006, 10:45

Kom erbij!
En uiteindelijk maakt het niet zo veel verschil meer een maandje meer of minder.. In het begin wel, maar daarna niet meer.. En ik was uitgerekend voor 28 oktober, maar Karsten was (en is) een mamaskindje en bleef lekker lang zitten in zijn privézwembad.. :lol:
Gisteren bij Filip zijn bomma geweest en die vond dat Karsten al heel goed sprak, 't zou een snelle prater zijn.. Ik zei dat Mila toch vlugger was geweest en zij zei toen dat meisjes altijd sneller zijn dan jongens op het gebied van praten.. Maarja, ieder zijn eigen tempo.. En het is al gezegd, over een jaar of zo zijn we blij dat ze eens zwijgen.. :lol: :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 03 jul 2006, 17:03

Sam begint nu met woordjes. Vooral nazeggen. En als er applaus is op TV, dan klapt hij mee en zegt 'pabo' (=bravo :D ).

Zijn jullie eigenlijk al bezig met het potje?
Wij hadden al een tijdje een wc-brilverkleiner, maar wegens te onhandig werd die eigenlijk bijna nooit uitgehaald.
Nu hadden we vorige week een potje gekocht. De eerste dagen was het vooral duidelijk maken aan Sam dat dat ding op de badkamer moest blijven staan en niet in de living, en soms ging hij er ook eens op zitten, maar met broek aan.
Hij gaat wel altijd mee als ik of Jo naar 't toilet moeten. Gelijk een eendje loopt hij dan achter ons aan en roept 'pipi, pipi' :lol:
Nu had ik hem vorige woensdag voor 't eerst zonder pamper op het potje gezet, na zijn flesje en wonder boven wonder, hij had een flinke plas gemaakt op zijn potje :D
Nu zet ik hem erop telkens hij een propere pamper aan moet (wil het ook wel eens vergeten :oops: met vlug te willen zijn) Tot nu toe lukt het niet iedere keer (hij blijft 2 seconden zitten en staat dan op om te kijken of er iets inligt :P ), maar gisterenavond toch weer wel...
Och, zolang hij het leuk vindt, blijven we proberen, lukt het, ok, lukt het niet, ook ok. 't Is niet dat ik hem per se zindelijk wil maken...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 jul 2006, 20:37

Hier nog geen potjestraining.. Ik vind het nog iets te vroeg daarvoor.. Ik denk om er rond zijn tweede verjaardag stilletjesaan mee te beginnen.. Als hij het niet ziet zitten, dan wachten we er nog eventjes mee.. We zien wel..
Karsten zegt ook alles na wat wij zeggen, best wel grappig.. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 03 jul 2006, 21:40

Vandaag had onze kleine vent precies een slaapdag.
En eten doet hij nu ook bijna niet,vandaag heeft hij zich dus gevuld met een boterham ,250 ml melk deze morgen ,en fles water van 300ml ,een fles fristi van 250 ml en een klein beetje boterham,dan nog een fles water van 300 ml en zijn avondfles melk van 250ml.
Kwam het nu door dat warme weer?
Weet niet,maar hij is in ieder geval meer in z'n bed vandaag dan hier beneden bij ons.
Maar als hij beneden is dan hebben we het geweten ook ze.
Hij heeft nu zo de slechte gewoonte van zijn broer te nijpen en te slaan.
Nu weet ik nog van mijn tweede dat hij dat ook deed rond die leeftijd en dat het dus een fase is waar hij uiteindelijk uit zal groeien.
Maar het is zeker niet prettig voor onze grote broer.
Hoe dan ook,ik berrisp die kapoen dan wel en af en toe moet ik eens vingers tikken,maar dat is wel heel zelden.
Hij begint echt wel goed te luisteren nu.
Daarnet ook,ik maakte z'n fles klaar en hij dan zo ,ja ja dukke ja,wil hij zeggen ja flesje voor mij.
Deze nami ddag was het weer een gevecht om hem in zijn autostoel te krijgen.
Stond ik daar met al mijn winkel tassen en een peuter die niet in z'n stoel wou.
En iedere keer als het zo warm is doet hij moeilijk.
Hij heeft dus blijkbaar te warm naar z'n zin.
En inderdaad,toen we thuis kwamen liepen er zweetdruppeltjes over z'n voorhoofdje en was zijn rugje nat ,en boos kijken dat hij deed naar mij.
Heb hem dan vlug van zijn natte kleertjes ontdaan,en ik zag hem zo opknappen.
Hopelijk slaapt hij een beetje deze nacht,want vorige nacht is hij een paar keer wakker geweest door de warmte.
Het is boven op zijn kamer nogtans maar een 20°c dus dat is zeker te doen om te slapen.
En ook ligt hij in zijn boddyke en zijn laken heeft hij er zelf uit gehaald.
Dat heb ik deze morgen van de grond mogen rapen.
Maar goed,ben nu verder,en straks nog wat was buiten hangen,moeten er van profiteren met dit warme weer.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 jul 2006, 21:42

God ja, hier is het ook bijten, slaan, pitsen,... en ook meestal bij Mila.. Gelukkig gaat dat over.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 09 jul 2006, 21:45

Ik heb twee papegaaien in huis.. Mila vindt het heel leuk om mij constant na te zeggen en Karsten heeft door dat dat een "leuk" spelletje is.. Dus zegt hij ons ook nog eens na.. Zijn favoriet zinnetje: "Zeg mij nie na!" Vooral op "na" legt hij de nadruk.. Hilarisch bij momenten.. :lol: (en soms irritant, maar als die "na" dan komt... :lol: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 10 jul 2006, 00:46

Meer dan 'jaja' of 'pak' of 'neeeeeeeee' komt er hier niet uit, laat staan volledige zinnen. Alles op z'n tijd...

Ik sta er soms van versteld hoeveel fantasie dat zo'n peuter heeft... Hier is hij dikwijls aan het 'koken' :D Dan staat hij met een schepje te roeren in een pot, en dan haalt hij zijn drinkbeker (anti-lek - per chance!) erbij om wat in de pot te 'gooien', mét bijhorend geluidje :lol:, om vervolgens te proeven, mét slurpgeluid... Als we dan vragen of wij ook eens mogen proeven, komt hij zijn schepje bij ons aan de mond houden... Ge vraagt u soms af vanwaar dat ze 't hebben :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 10 jul 2006, 10:57

Oh, maar Karsten zegt ook nog niet echt volledige zinnen.. Hij zegt de zinnen na in klanken en sommige woordjes zijn dan volledig en andere niet.. :lol: En kokeneten spelen doet hij ook.. Hij speelt momenteel meer dan Mila met haar servies.. En ook slurpen, grappig hé..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 10 jul 2006, 13:11

Heb hier vrijdag wat voor gehad zeg.
Zat ons ventje op zijn gemak te eten en begint hij ineens heel erg te krabben in zijn haar.
Mijn man zegt nog voor te lachen hij heeft toch geen luizen zeker.
Want de woensdag had ik een héél dorp gevonden in het haar van mijn dochter.(lees een stuk of 38)
Dus ik kijken,en ja ze,heb er 3 gevonden.
Direct mijne lotion boven gehaald en behandeld.
En heb direct ook ons haar behandeld.
Alle bedden afgetrokken en alles gewassen en in de droogkas gestoken.
Brrr,de gedachte dat ik er nog zou tegen komen hé.
Zaterdag toen ik thuis kwam van het werk heb ik alle kamers afgewassen en gedweild met detol.
Heel mijn huis gerook naar een kliniek.
En terwijl ik bezig was heb ik de beneden ook nog onder handen genomen.
Dus echt,mijn klein ventje van 18 maand met luizen.
Gelukkig is hij er nu van af en ga ik hem woensdag nog eens behandelen.
Had er zo'n medelijden meem et hem,hij zat daar zo te wenen omdat ik aan zijn haar bezig was.
Gelukkig doet hij er nu niks meer van als ik aan zijn haar kom,maar op de moment zelf was het hartverscheurend wenen.
Zo is hij nu ook weer een avontuur rijker.
En ik ook,en het moet niet opnieuw ze ,heb er schoon genoeg van.
Zo,ik ga nu,de winkel met kampeergerief gaat zo open gaan en moet nog het een en ander halen voor ons oudste want die vertrekt volgende week op kamp.

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 10 jul 2006, 13:46

Hier is het de laatste tijd erg druk met mijn 2 spruiten.
Tot nu toe presteren ze het om om de beurt te slapen, dus veel rust heeft mama niet overdag.
Gelukkig slaapt Jarno 's nachts zijn 6 uurtjes aan een stuk en dat is toch al heel wat.

Ik las hierboven iets van potjestraining.
Lena gaat 's morgens en 's middags op haar potje zitten als ze uit haar bed komt. Ze krijgt dan haar pap of een stukje fruit en dan mag ze tv kijken. Niet echt ideaal mss maar wel effectief met Jarno erbij. Soms doet ze pipi in haar potje, maar meestal doet ze pipi als ze juist rechtstaat. :o Ze weet dan wel dat ze pipi doet. Dus de volgende stap hier is lang genoeg blijven zitten.
Ach, we hebben inderdaad nog tijd genoeg.

Praten gaat met de dag beter. Ze begint kleine zinnetjes te zeggen. "Mama pakie" (pakken) of " Lena dan dan" (dansen dansen)
Zij hebben op die 18 à 19 maanden al heel wat geleerd hé!

Zo, het is hier nu even stil. Lena slaapt en Jarno hangt hier te bengelen in de draagzak. Ik ga proberen hem even in zijn bedje te leggen en dan kan ik ook even rusten.

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 13 jul 2006, 13:28

Luizen hebben we hier welgeteld 1 maal gehad.. Voor Karsten er was, nog voordat Mila naar school ging, dus al een tijdje geleden.. Mila had 1 luis, ik zag ze toevallig rondkruipen op haar hooofd (brr, krijg er jeuk van :lol: ).. Maar iedere keer als ik Mila nu zie krabben, is het controle.. :? Op school vragen ze ook om te verwittigen als er luizen zijn zodat de andere kinderen verwittigd kunnen worden, maar in die twee jaar dat Mila naar school gaat, heeft ze nog geen één keer een briefje meegehad (zou haar school er raar, maar waar van gespaard zijn gebleven)..
't Enige waar Mila mee naar huis komt, zijn blauwe plekken.. :roll:
Deze voormiddag waren Mila en Karsten braaf aan het kleuren.. Ineens begint Karsten alle potloden in het rond te gooien.. Nu heeft Mila door de jaren heen al redelijk wat kleurtjes cadeau gekregen (iedereen weet dat ze graag kleurt en zo), dus je kan je wel inbeelden wat een hoop er lag! Karsten vond het heel amusant en Mila maar opruimen.. Ik heb Karsten in zijn park moeten zetten, want iedere keer dat Mila kleurtjes in de doos stak, gooide hij ze weer rond.. :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 13 jul 2006, 13:54

Gooien!!! Dat is iets wat Sam ook kan gelijk de beste :? Met alles en nog wat! En 9x van de 10 voor expres.
Als hij boos, als hem iets wordt verboden, als hij moe is, als hij honger heeft, gewoon voor de fun, ... (moet ik verder gaan :lol: ) dan gooit hij met zijn speelgoed. Hopelijk blijft er nog iets gans van het speelgoed voor Nielske :roll:
Hij heeft ook nieuw 'speelgoed' ontdekt... Mijne slazwierder en mijn voetbad. Dat laatste staat onderaan in de kleerkast en dat is dus zijn nieuwe speelplaats geworden (in de kast, naast het voetbad :roll: ).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 17 jul 2006, 22:21

Als Karsten zijn zin niet krijgt, dan laat hij zich plat op zijn buik op de grond vallen.. Vantijd dan valt hij met zijn kin op de grond en dan zijn het echte tranen natuurlijk.. Vandaag deed hij het heel veel.. 't Zal zijn manier van protesteren zijn zeker?
Volgens mij werken kinderen op warmte- op zonne-energie, want amai, hier waren ze vandaag serieus actief!!! :shock:
En Karsten doet echt alles na wat Mila doet en Mila profiteert er dan van om Karsten "stoute dingen" te laten doen (op de vensterbank kruipen, dingen overhoop gooien,..) Ik heb er mijn handen aan volgehad vandaag!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 17 jul 2006, 22:31

dat op de grond laten vallen, dat heeft sam een tjdje terug gedaan, maar dat doet hij nu niet meer, gelukkig :? Nu gooit hij met vanalles als hij zijn zin niet krijgt :roll:

Vandaag was m'n venteke niet in zijn doen. Hij wou niks eten, hij drinkt zo weinig... Zijn handjes en zijn lijfje voelt gloeiend heet, maar echt koorts heeft hij niet. we zullen het voorlopig maar op de warmte steken. Morgen moet ik toch naar de KA voor Nielsje, dan zal ik in één weg vragen wat het bij sam zou kunnen zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
danielle1981
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 sep 2004, 10:13
Locatie:achterhoek (ned)

Bericht door danielle1981 » 17 jul 2006, 22:55

Hihi naomi houdt ook van gooien.
Of ze moet perse een speeltje onderuit haar speelgoedkist. Dus hup alles 1 voor 1 er uit.
Hier ook nog geen potje. Naomi laat nog niet echt merken wanneer ze plassen moet.

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 11 aug 2006, 16:12

En hoe gaat het met de leeftijdsgenoorjes van mijne kapoen?
Hier weer enkele builen en ervaringen rijker.
Hij is vorige week uit de zetel gevallen.
Ik was er niet maar naar wat mijn man zegt stond hij dus recht in de zetel te dansen.
En boem patat,op de grond.
Met als gevolg een dikke buil op z'n voorhoofd.
Toen ik thuis kwam heb ik daar dan direct zalf aan gedaan en enkele dagen later was de buil zo goed als weg.
Maar zondag is hij er toch wel weer op gevallen zeker.
We waren op een geboortereceptie en onze pruts liep achter andere kinderen aan.
Ineens hoor ik daar een gehuil,wist direct dat het de mijnen was.
Een valpartij,grote buil op dezelfde plaats van de vorige en een buil op zijn bil.
Thuis gekomen weer zalf,en na enkele dagen was dat ook weer verholpen.
Gisteren viel hij van de eerste trede van de trap,een grote schaafwonde aan zijn kin.
Die kan ik jammer genoeg niet weg toveren met zalf.
Maar verder gaat het prima hoor.
Hij zit nu steeds vaker op een gewone stoel om te eten.
Niet op een verhoogje of zo,neen gewoon op de stoel,en hij komt precies met zijn armen boven tafel,dus ideaal.
Het zelfstandig eten lukt ok al aardig.
Eten op prikken met een vork doet hij al heel goed.
Het drinken uit een beker alleen is nog een ramp.
ALs wij dat geven , geen probleem.
Laat het hem zelf doen dat kiept hij de hele inhoud op tafel of de grond om er dan lekker in te kliederen.
Sinds een week zegt hij nu eindelijk bewust mama en papa.
Laat ,ik weet het.
Maar zijn eerste bewuste woordje was Dukke,en jaje .
Dus zijn eigen naam en kyana,zijn zus.
Maar nu dus ook mama en papa.
De beestjes nadoen is ook een nieuw spelletje dat hij leuk vind.
De poes doet iouwm , de kippen doen tokketokke ,de hond doet woef (met hoogstemmetje) en de koetjes beuk.
Dus hij begint een woordenschat op te bouwen.
Eindelijk,want hij is daar behoorlijk laat mee.
Zo,en nu ga ik hem uit bed halen,tijd voor een appeltje en wat fristi.
Dat is zijn lievelingsdrank voor de moment.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 11 aug 2006, 19:39

Zo veel meer zegt Karsten ook nog niet.. Allé, 't is te zeggen, ik herken al vanalles, maar voor andere mensen moet dat wel Chinees of zo lijken!
Als wij hem vragen: "Hoe doet de koe?" Dan doet hij een paardengeluid.. :roll: Mila heeft hem dat geleerd en dat krijgen we er precies niet meer uit (of hij vindt het leuk om dwars te zijn :D )..
Vorige week waren hij en Mila op Mila haar bed aan het springen en ravotten en toen is Karsten met zijn tanden op Mila haar voet gevallen.. Gevolg: Bloed en het minste dat hij nu ergens tegen valt of stoot met zijn tanden, bloedt dat weer.. Zijn tandje staat ook een beetje los en scheef.. :?
En Mila was al een waaghals, maar Karsten is nog erger! Geen 5 minuten kan ik hem alleen laten of hij kruipt ergens op of valt ergens af..
Doorslapen doet hij ook al een tijdje niet meer en 't is wel vermoeiend met momenten.. Ik zou graag de bv willen stoppen tegen eind augustus, nu wil hij toch meestal alleen maar "drinken" als hij pijn heeft of moe is.. Maar we zien wel hoe dat loopt!
De laatste dagen roept hij ook meer op de papa.. Ik heb nogal drukke dagen achter de rug en dan was hij steeds bij Filip (misschien afgekickt van mij :lol: )..
Ja, ik heb mijn handen er wel vol mee! Maar ik zou het niet anders willen (buiten de nachten dan :wink: )..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 aug 2006, 21:29

Ga je de bv stoppen, Dagmar? Dat zal dan wel raar doen als je hem zo onafgebroken 2 jaar hebt gevoed :?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 11 aug 2006, 22:48

Ja, 't is tijd.. Allé, het moet niet natuurlijk.. Maar het heeft lang genoeg geduurd voor mij.. Liefst tegen eind augustus en anders maximum tot hij twee jaar is..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 12 aug 2006, 11:13

goh Dagmar, dan gaat gij kunne afkicken van hem :lol: niet?

Hier ook constant valpartijen met builen als gevolg hoor!!! En nooit geleerd zijn he :lol:

Sedert gisteren heeft hij er weer een tandje bij (de 13e nu - nog 7 te gaan :roll: )

Babbelen begint hier ook te komen (allé, woordjes dan - die ik versta, maar iemand anders dan weer niet :lol: )
Papa roept hij al een tijdje, maar mama wijgert hij uit zichzelf te zeggen, meestal is het baba. Dan zeg ik: 'nee, mama', hij weer: 'baba', ik: 'mmmma-mmmmmma', hij: 'bbbbbbba-bbbbba' :lol: :lol:
En als ik aan het koken ben, moet hij altijd komen kijken, dan staat hij met zijn armpjes omhoog en zegt: 'kijk', dan weet ik wel hoe laat het is, niet echt om te kijken wat ik doe hoor, maar gewoon voor op het aanrecht te zitten en al mijn pollepels en pureestampers en dergelijke van het rekje af te halen :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 12 aug 2006, 15:11

Karsten zijn woordenschat is wel bizar.. Tegen oma en opa zegt hij "mma", tegen de bompa zegt hij "bommpa" en een bloem is "broem".. Ik zou denken dat oma en opa dan toch iets gemakkelijker zijn dan bompa en broem, maar nee hoor..
Ja, ik zal moeten afkicken (maar kijk er wel naar uit hoor)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 12 aug 2006, 15:58

als Sam op opa roept zegt hij: poepaaaa :lol: :lol: :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 14 aug 2006, 15:10

Hoi,

Hier maken we ook grote vorderingen.
Praten begint vlot te lukken. Jarno slaapT (met de nadruk op de T), Lena spelen,... Zo van die kleine zinnetjes komen er momenteel uit.
Grappig om te horen. Meestal is het best verstaanbaar. Maar soms vertelt ze iets dat ik totaal niet versta, en dan wordt ze boos :o Best grappig hoor.
Het leukste is als ze 'moeke en vake' roept. Koeke en Kake zijn dat.
De overgrootouders: 'moe' en 'moemoe en vava' zegt ze perfect hé. En toch vertikt ze het om moeke en vake te zeggen. :lol:

Ze is nog steeds heel lief voor haar broertje en ze kan hem geen momente missen, maar als hij eten krijgt is ze toch een beetje jaloers. Dan wil ze soms ook pap, of ze kruipt de trap op of ze zit in de kasten te rommelen. Jullie zullen die 'kuren' om aandacht te krijgen wel kennen zeker hé!

Vallen gaat hier nogal. Als ze zich pijn gedaan heeft komt ze meestal af en vraagt een 'oentje' Dan is het ook direct weer genezen.

Dagmar, amai seg knap dat je Karsten nog steeds BV geeft. Ik kan me niet voorstellen dat ik Lena nu nog BV zou geven. Ze heeft het onlangs eens een keer gevraagd (geprobeerd) omdat ze ook pap wou als Jarno aan het drinken was. Ze doet dan alsof :lol: . Sindsdien heeft ze het ook niet meer gevraagd. Dat was gewoon weer een stunt om aandacht hé!

Lena, hoe reageert Sam tov zijn broertje?[/url]
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 24 aug 2006, 10:48

Karsten heeft een dik, blauw oog.. In vergelijking met gisteren is het al minder dik, maar het is nog de moeite! Hij zat weer eens op een stoel en viel er af.. Direct een dikke blauwe bult langs zijn oog en het was ook een beetje geschaafd.. Ik mocht er niks koud tegen houden, want dan werd hij heel boos.
Als hij nu een aantal jaren ouder was, dan zou je denken dat hij gevochten heeft, zo ziet het eruit.. :shock:
Ik had al schrik voor het slapen, want meestal ligt hij op die zij te slapen.. Maar het is heel goed gegaan..
Hij begint weer door te slapen, van ongeveer 21.30 uur tot 5 uur. Dan wilt hij aan de borst en slaapt hij nog tot een uur of 7. Ik denk dat die voeding het moeilijkste af te leren gaat zijn..
En op taalgebied.. Hij zegt eindelijk "tantu" :D .. (Danku dus :lol: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 28 aug 2006, 14:28

Ocharme Karsten, dat hoort en nu eenmaal bij hé!
Als Lena eens flink valt smeer ik direct Hirudoid. De blauwe plek of buil zijn dan heel snel weer weg.

Babbelen gaat hier heel vlot. Alles wat je zegt zegt ze na en gebruikt ze vaak ook zelf achteraf.
NOG was hier favoriet om nog een koek ofzo te krijgen. En dan op zo'n toon van ... je weet wel. Nu zegt ze 'blablablief'
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 28 aug 2006, 15:06

Tegen blauwe plekken gebruike ik enkel nog een natuurprodukt.
Heb die Hirudoid oook liggen,maar heb vorige maand een staaltje gehad van een natuurwinkel hier in de buurt en dat is arnica crème,verijkt met etherische oliën,en is voor stoten,kneuzingen en blauwe plekken.
Een wondermiddel ,echt waar.
Als ze vallen doe ik dat er direct op,en twee dagen later zie je ze niks meer van.
Mijn tweede was vrijdag in de vakantieopvang zwaar gevallen.
Met als gevolg een dikke buil die enrom blauw zag.
Was s'morgens gebeurt,heb er s'avonds nog die zalf op gedaan en tegen de volgende morgen was dat blauw al met de helft verminderd.
Tegen de zondagmorgen was het al weg.
Dus geef mij maar die arnica crème in plaats van die chemiche brol.(sorry voor de woorden,maar is echt waar een chemisch spul dat hier niet meer binnen komt,het helpt toch niet.)
Volgende week ga ik om een potje gaan,want hier vallen ze nog regelmatig eens uit de zetel of struikelen ze over hun eigen speelgoed.
Onze kapoen heeft nog niet veel vorderingen gemaakt op taalgebied.
Hij zegt al wel veel meer maar we verstaan er niks van.
Maar hij kan zo grappig bezig zijn.
Zoals deze morgen tijdens het ontbijt.
Hij zat op een gewone stoel zijn boterham te eten met zijn knuffelmuis naast hem.
Ineens kijkt hij zo naar zijn muis zegt er iets tegen en pakt haar dan op.
Hij neemt zijn boterhammetje en steekt die aan het mondje van zijn minnekemuis en zegt dan weer iest in de zin van "lekker hé".
Kijk ik kon mijn lach echt niet meer inhouden toen ik hem zo bezig zag.
Vond dat zo schattig om te zien.
Hij had het natuurlijk gezien dat ik hem zo in het oog hield en lachte dan ook zo uitbundig mee.
Op zo'n momenten loop ik echt over van liefde voor dat ventje.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 29 aug 2006, 11:40

Ah, wij hebben ook van die Arnicacrème.. Maarja, dan moet Karsten het natuurlijk laten smeren hé (een paar keer gelukt en voor de rest als hij slaapt :wink: ).. 't Is toch wel echt een serieuse plek, en op 't moment heeft ze alle mogelijke kleuren..
En deze morgen was hij weer iets te hevig met Mila aan het spelen en botste weer met zijn tand ergens tegen en het bloedde toch weer..
En zijn laatste stoot, zijn hand op het kookvuur leggen.. Was ook een dikke blaas geworden.. Wanneer deed hij dat, toen ik de tafel klaarzette, glipte hij de keuken in en ging eens voelen.. 't Was maar heel even en gelukkig maar 1 vinger..
Maar echt, ik zou mij in twee moeten kunnen splitsen voor Karsten alleen al.. :?
Taalgebied, ja ook zijn brabbeltaaltje en alles proberen na te zeggen wat wij zeggen.. Filip die kan soms van zijn oren maken als er weer iets niet lukt in zijn pc-spelletjes, Karsten brabbelt dan wat en moet daar dan zelf mee lachen.. Best wel grappig.. Ik ben benieuwd wat het vrijdag weer gaat geven als hij weer mee naar huis moet en Mila in 't school mag blijven.. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2004”