november 2004 kindjes..

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
november 2004 kindjes..

Bericht door Dagmar » 06 aug 2005, 09:52

Hoi Tina en andere novembermama's,

Hier zit ik nu dus :D ..

Lena doet dus al stappogingen.. Geweldig hé! Karsten kruipt en trekt zich recht in zijn park tot op zijn knieën en dan ziet hij meestal iets liggen en gaat hij weer op zijn poep zitten (of soms blijft hij op zijn knieën zitten). Hij zit wel vele liever in de speelhoek, dan kan hij met vanalles gooien en vanalles vastpakken.. Poppen vindt hij iets hebben, dan wil hij altijd aan de ogen prullen..
Nu moet ik even nadenken wat ik nog in mijn ander bericht gezet had..
Ahja, Karsten krijgt nog altijd bv (vooral bv), de groente- en fruitpap lukt de ene keer wel, en de andere keer niet. Gewoon banaan eten lukt ook, maar alleen als de banaan goed rijp is (en hij dus eigenlijk niet veel moet knabbelen). Boterhammen lukt niet.. Nuja, hij eet er niet van, maar gooit ermee of wrijft alles uit over tafel.. Volgens mij beziet hij boterhammen als speelgoed.. Een vast eetschema zit er nog niet in, dus ergens is het nog altijd gemakkelijk dat ik bv geef, anders zou ik niet zo gemakkelijk wegkunnen..
Doorslapen zit er voorlopig nog niet in, K&G had ons aangeraden om hem eens te laten wenen.. Maar ik had dat al eens gedaan en toen weende hij zijn eigen gewoon klaarwakker en was hij wakker van 1 tot 3 of zo, dus sliep ik nog minder. Volgens mij wil hij gewoon even bij mij zijn, want als hij om 1 uur, half twee wakker wordt, dan eet hij niet echt.. Op een keer zal het wel lukken. Het zou normaal zijn dat kinderen tot 4 jaar regelmatig 's nachts wakker worden (en Mila heeft het bij periodes ook nog), dus één keer dat ik dit wist, heb ik me erbij neergelegd en probeer het me niet aan te trekken.. Stiekem kijk ik een beetje uit naar september, dan kan ik een middagdutje doen als Mila op school is..
Vorige week zijn we dus naar K&G geweest en Karsten woog 9,650 kg en is 71,5 cm groot.. Dus nog steeds een heel kereltje hé! Ivm het niet doorslapen wilden ze me een avondfles aansmeren, maar ik ga er toch niet mee beginnen.. Het is dan nog niet zeker dat hij zou doorslapen hé! En zolang ik me er niet aan stoor (af en toe een dip hoort er wel bij), is het toch goed hé!

Maar allé, dit is weer een heel lang bericht geworden en nu moet ik naar Karsten, want Mila pakt hem weer alles af wat hij neemt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 06 aug 2005, 11:31

Hoi Dagmar,

Ik heb je gevonden. Ik denk dat je mijn bericht van gisteren nog wel gelezen hebt.
Amai, ik vind het echt knap dat je nog altijd bv geeft. Soms vind ik het wel jammer dat wij het niet langer hebben volgehouden. Maar aan de andere kant denk ik dat het ook niet gemakkelijk zou zijn om zo'n 'wildebras' als Lena nog aan de borst te houden. Nu weet ik wat ze eet en ze geniet er ook echt van om boterhammekes enzo te krijgen. Als we samen aan tafel ziten en Lena krijgt niets dan wordt ze boos!
Jaja, we hebben een madammeke met een echte wil.
Mila heeft geen bv gehad zeker als ik het me goed herinner. Ik was me aant afvragen hoe lang het nog gaat duren eer de eerste :twisted: er gaan doorkomen. Ondertussen is het toch al 2 maanden geleden dat Lena de laatste keer bv gekregen heeft.
Wel handig om geen :twisted: te hebben, maar we zouden misschien aan nr. 2 willen beginnen. We zijn er nog niet helemaal uit.

Fijn dat we hier ons gesprek kunnen verderzetten. Ik hoop dat er nog novembermama's opdagen.

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 06 aug 2005, 21:20

TinaL schreef:...

Fijn dat we hier ons gesprek kunnen verderzetten. Ik hoop dat er nog novembermama's opdagen.

Zullen wij héél veel reclame moeten maken hé! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 10 aug 2005, 15:09

Joepiejoepie joepie, Lena haar eerste tandje komt piepen. Ze heeft er helemaal geen last van. Ik merkte het vanmorgen toen ze mijn vinger in haar mond stak. Een klein scherp puntje komt er al kijken.
Ik denk dat ze jaloers was op haar vriendinnetje. 4,5 maand en haar eerste tandje komt er ook al door ;-)
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 10 aug 2005, 22:11

Hou nu je vingers maar bij! Karsten vindt het ontzettend leuk om op mijn vingers en hand te bijten.. En pijn dat dat doet!!!!

En voor Lena: proficiat met het eerste tandje!!!!

We hebben het al over de worstelpartijen gehad tijdens het aankleden en pamper verversen hé! Awel, tegenwoordig wil Karsten dus niet meer zitten.. Hij wil rechtstaan en als hij dat nu al alleen zou kunnen, zou het niets zijn, maar nu is aankleden gewoon hetzelfde als de wereldkampioenschappen worstelen! Echt hé, Mila was indertijd al zo actief en nu nog.. Maar Karsten is dus nog actiever! Dat belooft dus!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 11 aug 2005, 17:50

Ja, dat worstelen ken ik. Mijn neef was vroeger ook zo'n actieve en nu (25j later) is hij de rust zelve. Er is dus nog hoop :wink:

Wij zijn daarnet voor de eerste keer echt gaan zwemmen met ons tweetjes. Ik heb nogal wat werk gehad eer ik ze uit- en aangekleed had. En als ik ze net in haar blootje heb liggen plast ze nog even leuk alles onder :o. Zoals je al zei, als ze eenmaal zelf kunnen staan zal het wel weer wat gemakkelijker worden. Het zwemmen vond Lena de eerste minuten maar niks. Maar daarna heeft ze zich goed geamuseerd. In de float kon ze juist met haar voetjes op de grond en dus kon ze alleen stappen. Ze heeft nogal wat toertjes gedaan.

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 14 aug 2005, 15:14

Momenteel is Karsten een poepschuiver (of hoe noemen ze dat?).. Hij kan dus kruipen (heb het al gezien :D ), maar meneer vindt het interessanter om op zijn poep te zitten en zo zijn eigen vooruit te werken! Wel grappig om te zien!
Gisteren zat hij in zijn bed (ik was onze lakens aan het verversen en dan hou ik hem liever in 't oog) en hij trok zijn eigen recht.. Mila direct: "Mama, Karsten kan staan!!! Kan hij nu met mij mee gaan wandelen?" :D Grappig dat Mila altijd zo enthousiast is als Karsten weer iets meer kan.. Ik denk dat het wel fijn gaat zijn als hij inderdaad gaat kunnen stappen en met Mila mee kan spelen (de ruzies nemen we er dan maar bij!)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 15 aug 2005, 09:40

hoi Dagmar en Tina,

Proficiat Lena met je 1e tandje.

Dagmar, wat goed dat je nog altijd BV geeft. Ik heb het -spijtig, maar 't was niet anders- maar 1 week gegeven.

Ik ben dus Marleen, en m'n zoontje Sam is van 8 november 2004.
Hij is nu dus een dikke 9 maanden, en een echt venteke al (Gelijk mijn broer het zegt: een echte mini-mens :wink: )
Hij heeft al 2 tandjes (de onderste) en hij kan al flink kruipen (niet meer bij te houden :roll: ) Maar staan op zijn voetjes doet hij het liefste. Niets is nog veilig in zijn buurt. Bijgevolg dat 'nee' en 'mag niet' nu de meest gebruikte woorden hier in huis zijn :D
Maar eigenlijk is het een schatje hoor, echt waar, een deugnietje...
Slapen doet hij (normaal gezien) gelijk de beste, behalve de laatste week dan. Hij vindt het nodig om 's nachts een uurke of zo te liggen 'praten' tegen zijn knuffel. Meestal blijft het bij brabbelen, maar soms zijn het ook echte huilbuien... gecombineerd met het overvloedige zeveren, en het slechte eten, denk ik dat de bovenste tandjes in aantocht zijn.

Groetjes,
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 15 aug 2005, 11:25

Sam en Karsten zijn dus even oud! Luistert Sam al naar "nee" en "mag niet". Als ik dat tegen Karsten zeg, dan lacht hij eens goed. (Oei, hij lacht mij nu al uit :wink: ).
In mijn geval vind ik de bewondering voor de bv overschat, het ging altijd goed (maar ben toch beetje fier op mezelf), dus het was niet zo zwaar als bij sommige anderen!

Slapen is hier nog een probleem, Karsten is het liefst dicht bij mij. Meestal vind ik het niet zo erg, maar soms hebben Filip en ik het bed wel eens graag voor ons alleen hé :oops: ! Deze nacht is Karsten heel veel wakker geweest om even te wenen en dan terug in slaap te vallen! Ik ben dus een aantal keer wakker geweest.. (Ik hoopte eens goed te slapen deze nacht, viel dat tegen zeg!)

Groenten, patatjes en fruit beginnen beter te gaan, we geven het nu à la Rapley. In het begin lukte dit totaal niet, hij verslikte zich altijd, maar nu gaat het beter dan groente- en fruitpap. Want hij blaast constant op de lepel, dus veel krijgt hij dan toch niet binnen..

Tina, is Lena nog niet te veel gevallen nu ze stapt? Mila viel in het begin altijd achterover en dan klonk dat zo erg! Het enige wat ze er aan overhield, was een hele grote bult!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 16 aug 2005, 16:43

Hoi Marleen en Dagmar,
Marleen, fijn dat je erbij komt. Je Sam is precies al een flnke kerel.
Lena is momenteel dus de jongste van de bende (29/11)

Lena stapt wel nog niet alleen. Wel aan de rand van het salontafeltje of aan de zetel. Als ze valt is het meestal op haar poep. Tot nu toe ben ik altijd al in de buurt geweest om haar wat op te vangen. Maar ik houd mijn hart al vast tegen dat ze alleen gaat stappen. Er zullen dan nog wel heel wat valpartijen volgen.
'Nee' en 'Mag niet' moeten we hier ook al wel gebruiken. Niet dat dat echt helpt hoor, maja, volhouden maar zeker. Als Lena iets gezien heeft dat haar aanstaat dan is het soms precies of ze ons helemaal niet meer hoort. Meestal heeft ze het kleinste geluidje gehoord, maar als we haar roepen als ze geconcentreerd met iets bezig is dan kijkt ze niet op.

Onze kleine meid is ondertussen wakker geworden. Ik zal eens rap haar fruitpapje klaarmaken. De ene dag krijgt ze fruitpap, en de andere ook stukjes fruit. Lust ze beide even graag zolang ze haar buikje maar kan vullen is ze content.

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 16 aug 2005, 21:30

hoi,

ja, dat "oost-indisch"-doof zijn, dat kennen we ook maar al te goed :roll:
Als Sam met iets bezig is, dan hoort hij ook precies niet meer zo goed, hihi.
En of hij de betekenis van 'Nee' kent, dat weet ik eigenlijk niet, ik denk dat het vooral te maken heeft met de manier waarop het gezegd wordt. Zo mag hij bijv. niet aan de kachel komen (= een oude gaskachel, die -als ze aanstaat- heel warm kan worden, en ik wil absoluut niet dat hij eraan komt, dus zijn we alvast met die training begonnen :P ). Soit, wanneer hij daar dus wil aankomen, roep ik heel streng, 'neen, mag niet', en dan gaat hij op zijn poep zitten, en krijgt hij zo een trillipje, en begint dan (meestal) te huilen. In het begin niet natuurlijk, maar nu wel, maar het herbegint iedere dag hoor... zo precies alsof hij denkt van: zouden ze nog weten dat ik er niet aan mag komen :twisted:

Pff, Sammeke is al enkele dagen uit zijn doen. Hij eet slecht, slaapt veel, behalve 's nachts :? hij 'jengelt' heel veel, wil dus ook veel op de arm zitten, en hij heeft in 't weekend 39° koorts gehad. Gelukkig was die snel over, maar de rest blijft :cry: Ik denk echt wel dat het zijn tandjes zijn, en 't ergste is dat je daar niet veel aan kunt doen, tenzij jullie tips hebben...

Groetjes,
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
michke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 aug 2005, 21:58
Locatie:Oost-vlaanderen Aalst

Bericht door michke » 17 aug 2005, 22:13

Hallo novembermamas

Mijn naam is michéle en ben de trotse mama van SAUL 17/11/04
Graag zou ik met jullie meepraten om ervaringen te wisselen
Hier enkele dingen die onze spruit al heeft moeten doorstaan :cry:
Ons zoontje heeft rond zijn 2 de maand 3 weken in het ziekenhuis verbleven
Heeft al de windpokken gehad Bronchitis en een oorontstekking en verscheidene verkoudheden
Dit was een harde tijd die veel traantjes heeft gekost maar ondanks dit alles is onze kleine spruit 2 maand ziekte vrij zal ik maar zeggen.
Hij heeft al 6 tandjes zit rechtop weegt 9.100 kg en meet 72.51 cm.
Hij begint al zeer goed het woordje nee te kennen want telkens dit uit onze mond komt begint hij te wenen.

Ik had een vraagje voor jullie eten jullie kindjes al brokjes groente en fruitpap

Groetjes Michéle

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 17 aug 2005, 23:06

hey michele,

hé, wat erg voor je pruts :(
Zo klein, en al zoveel ziek geweest, da's niet zo leuk he.
Sam heeft ook al een paar ziektes op zijn palmares, maar gelukkig niet zo erg, ze waren allemaal snel over, of hij had er niet zo'n last van. Zo heeft hij op 6 weken buikgriep gehad; dit was 1 namiddag overgeven, en een weekje weinig eten. Ik was eigenlijk wel blij (allee blij :roll: ) dat hij dat gehad heeft, want nu weet ik dat kindjes die moeten overgeven, en op hun rugje liggen zichzelf dus NIET omdraaien (allee, hun hoofdje dan, om het overgeefsel uit hun mondje te laten lopen)
Op 14 weken heeft hij Rota gehad, gelukkig een niet erge variant, alleen diarree gehad, verder geen last, dus ook geen uitdroging of zo, want hij dronk normaal.
En op een een paar verkoudheidjes na, was het dat eigenlijk. *hout vasthouden*

Sam eet al een tijdje brokjes in zijn papjes. Ikzelf geef hem potjes, en hij eet zelfs al regelmatig dingen voor 12 maanden. Bij de OM krijgt hij vers, en daar is het 'gestoempt'. Hij eet eigenlijk al redelijk grote brokjes, zelfs stukjes vlees zo groot als 't topje van m'n vinger ('t waren wel chicken dips, zonder de korst, mss dat dat er wat mee te maken had 8) ) Hij heeft dus ook nog maar 2 tandjes vanonder, dus ik verdenk hem ervan van het in 1 keer af te slikken, maar ja, hij eet het he.

Vandaag was de OM blij dat ik hem kwam halen. Hij was een beetje mensenschuw geweest vandaag. Bij iedere persoon die binnenkwam, begon hij te wenen tot ze terug buiten waren, ocharme. En ze heeft zo een paar kleintjes, dus die zaten dan op een rijtje te huilen, met z'n allen :shock:

Voila, ik ga slapen, morgen is 't weer vroeg dag.
Groetjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 aug 2005, 09:05

Hoi Michéle, leuk dat je erbij komt! Is Saul je eerste kindje?

Ja, het is niet leuk als je kleine schat ziek is hé.. Karsten heeft de waterpokken ook al gehad, dus hij is er vanaf! En ook hij is regelmatig ziek geweest.. Maar nu is hij ook al weer een tijdje ziektevrij, dus hout vasthouden dat het zo blijft.
Het eten dan.. Het blijft er afwisselen, de ene keer eet hij heel goed (pap, stukjes, maakt niet uit), de andere keer verslikt hij zich constant..
Op het moment eet hij heel goed compotines van Blédina, fruitpap wil hij dan weer niet eten (vers of potjes). Groentepap is echt afhankelijk van dag tot dag.. Soep daarentegen gaat heel goed! Gelukkig eet Mila ook graag soep (als er maar balletjes inzitten), dus krijgen ze allebei de nodige vitamientjes binnen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
michke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 aug 2005, 21:58
Locatie:Oost-vlaanderen Aalst

Bericht door michke » 18 aug 2005, 11:01

Hey lena en Dagmar

Ja Saul is mijn eerste kindje en het tweede van mijn man. Hij heeft al een dochter Silke van bijna 11 jaar .
Mijn zus heeft ons kindje gedragen daar ik niet zwanger kon worden daarom dat hij ook zo een speciale naam heeft(de gevraagde om wie gebeden is).
Ons geluk is nu compleet :D ondanks zijn vele ziektes, maar alle het is aan de betere hand .
Ik geniet elke dag van os klein wonderdje :D
Hij eet ook potjes voeding .Door mijn werk ben ik pas op de middag thuis en hij is een honger lijder dus moet mama zich spoeien om zijn eten klaar te maken en dat is de vlugste manier he :wink: .
Hij wil dus geen brokjes eten hij doet er zelfs zijn mond niet meer voor open de deugeniet .Boterhammen hamstert ie op in zijn mond hij kauwt maar slikt niet binnen :cry: K&G zegt wel dat dat wel zal komen maar ik probeer al 2 maand zonder resultaat
Vandaag heeft ie zijn eerste kruippasje gedaan en ik was er niet bij :cry: .Dat vind ik dus jammer maar alle papa was er bij.
Slapen jullie spruitjes nog veel in de dag

Groetjes Michke

evi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 aug 2005, 13:48
Locatie:oost-vlaanderen - Evergem
Contacteer:

Bericht door evi » 18 aug 2005, 13:58

Hoi novembermama's
Eindelijk ben ik er geraakt om van "niet toegestane forumnaam waar geen onderling respect is" naar hier te komen.
Met onze milan (°16/11/2004) alles ok, hij heeft ondertussen 7 tandjes. Kruipt, trekt zich aan alles recht (met builen en blauwe plekken als gevolg) wat los of vast staat! Ook wij moeten nu contant "neen" en "dat mag niet" gebruiken, en hij weet het al goed. Wanneer hij aan de stereo staat te prutsen of aan de poes haar eten en ik zeg "neen milan, dat mag niet" zet hij zich op zijn poep en begint te wenen :cry: . Aan de hand stapt hij al goed mee, hij wil alles doen waar hij nog te klein voor is.
Van ziek zijn zijn we voorlopig gespaard gebleven!
Fruitpap en middagmaal eet hij nu met brokjes en natuurlijk wil hij het liefste hetzelfde van wat mama en papa eten!!!!!!!!!!
Tot nu toe is milan steeds bij mij gebleven overdag maar in september start ik terug met werken, ben eens benieuwd hoe mijn kleine ventje daarop zal reageren.
Zo, ik ga nog een beetje opruimen nu mijn kleine (b)engeltje nog slaapt.
Vele groetjes

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 18 aug 2005, 20:05

welkom evi
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 aug 2005, 20:50

Michke, dus je zus is draagmoeder voor jullie geweest?! Met een eicel van haar of van jezelf? Lukt het goed om daar achteraf mee om te gaan? Ik zou het zelf nooit kunnen, denk ik.. Eiceldonatie tot daar aan toe, maar draagmoederschap.. Maar zoveel te beter voor jullie dat ze het wilde doen (over zusterliefde gesproken)!!
Je vroeg ook nog welke kindjes er nog veel slapen overdag.. Karsten veel te weinig op het moment.. Hij valt tegenwoordig om 19 à 20 uur in slaap om dan 's nachts om 0.30 à 1 uur wakker te worden voor enkele uren, of 's morgens klaarwakker te zijn om 5 uur! Als 't school terug bezig is, zal het wel beteren, want dan kan de grote zus geen lawaai meer maken!

Evi, welkom hier en hopelijk kom je hier ook regelmatig piepen en wat vertellen over je belevenissen met Milan!

Als jullie een banner willen in jullie onderschrift, als je hier wat rondleest op de site en je ziet een mooie, dan moet je er gewoon op klikken en dan kom je op de site terecht waar je hem kan maken. Als je hem niet geplaatst krijgt, Janewaye (moderator) helpt je met plezier!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 aug 2005, 21:00

En ik kan het niet laten, maar ik ga nog even reclame maken voor een uitstap die we hier gaan doen.. Iedereen die wil komen, is welkom en ik hoop dat er veel volk komt: http://www.babyforum.be/phpforum_NL/vie ... php?t=1275

Het leuke eraan is dat je zo andere ouders leert kennen en zo ook een gezicht kan plakken bij bepaalde namen hier!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 18 aug 2005, 21:12

Dag mama's,

ook van mij welkom. Leuk dat er wat meer novembermama's komen babbelen.

Michke, ik vind het ook heel knap van je zus dat ze jullie kindje gedragen heeft. Chapeau!!!
Hopelijk is Saul ondertussen weer wat sterker en dus beter bestand tegen de ziektes.

Tot nu toe zijn ook wij gespaard gebleven. Af en toe een kleine verkoudheid.
En ook nu haar eerste tandjes aan het doorkomen zijn heeft Lena geen last.
Jullie zullen ondertussen al wel gelezen hebben dat het een actieve kapoen is. Momenteel presteert ze het om over de armleuning van de ene zetel in de andere te kruipen (staan tegen elkaar). Staan en stappen lukt steeds beter.
Eten is hier nooit een probleem geweest. Of het nu pap/stoemp of brokken zijn, 't is haar al gelijk. Als dat buikje maar gevuld wordt. Ik geef haar wel (bijna) altijd vers. Nochtans weegt ze momenteel 'maar' een klein 8kg. Dus ze is zeker niet te zwaar.
En slapen doet ze ook heel goed. In de vm een uurtje. In de nm een uur of 2/3 en als ze niet echt lang geslapen heeft in de nm doet ze nog een dutje van een uurtje in de vroege avond. Tussen 20u en 20u30 begint ze dan aan haar nacht en als ik haar niet moet wakker maken als ik moet gaan werken slaapt ze mooi de klok rond (tot 8u30 à 9u) Zaalig ik weet het.
Ze gaat ook 2d in de week naar de OM en 2d naar mijn moeder. Ik werk zelf 4/5 dus dat is wel mooi verdeeld.

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 19 aug 2005, 19:50

Sinds een week of zo heeft Karsten dus het bijten in zich! Hij bijt in mijn been, in mijn schouder,.. Als ik dan "auw", "nee" of "mag niet" zeg, dan lacht hij gewoon eens goed. Dus zet ik hem nu in zijn park als hij het doet en negeer hem een paar minuten.. Dit stond ook zo als tip in het boekje "Ik word 10 maand".
Deze nacht weer slecht geslapen, ze zijn hier op alle velden bezig en hier rijden tot 1 uur 's nachts tractors ed voorbij met heel veel lawaai natuurlijk! Karsten was de eerste keer wakker om 0.30 uur, even gegeten, toen sliep hij weer.. Om 4 uur was hij klaarwakker en heb ik hem maar een nieuwe pamper gegeven.. Daarna heeft hij weer even gegeten en dan wel geslapen tot 7 uur. Maar ik ben dan wakker geworden om kwart na 5 van de wekker (Filip had de vroege).. Ik kijk altijd uit naar de week dat Filip de late heeft, dan geeft hij Karsten een nieuwe pamper als hij de eerste keer wakker wordt.. Nu maar hopen dat het deze nacht beter gaat!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 20 aug 2005, 09:14

En deze morgen heeft Karsten zich voor de eerste keer helemaal zelf rechtgetrokken tot op zijn voetjes! Eerder trok hij zich op dat hij op zijn knietjes zat en dan zag hij meestal iets anders dat hem interesseerde, maar deze morgen deed hij door tot staanstand! En maar lachen.. Precies of hij was blij dat het eindelijk eens lukte!!! :D Dan heeft hij zijn voetjes verzet, na zo'n paar stapjes te hebben gezet, viel hij op zijn poep en keek hij heel verbaasd rond (Hé, ik zit terug :shock: ).. :D 't Was wel grappig!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 20 aug 2005, 09:30

Ja, langs de ene kant ben ik wel blij en kijk ik echt uit naar het moment dat hij kan stappen, kan spelen met Mila,.. Maar langs de andere kant, het gaat precies zo vlug! En omdat het niet zeker is dat er nog een baby'tje bijkomt, is het de laatste keer dat ik alle stappen van de ontwikkeling kan volgen.. Maarja, ik kan hem niet tegenhouden hé!
Laatst gewijzigd door Dagmar op 20 aug 2005, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 20 aug 2005, 10:23

Hey, flink van Karsten hoor. Als ze zo rechtstaan lijken ze ineens een stuk ouder vind ik.
't gaat allemaal wel heel snel hé.
Wij zijn pas nog naar een pasgeboren baby'tje gaan kijken. Ik kan me amper voorstellen dat Lena ook zo klein en hulpeloos geweest is. En het is nog geen 9mnd geleden.
Ze maakt nu zelf al wel duidelijk dat er iets scheelt. Amai, die snoeten die ze trekt als ze haar goesting niet krijgt...
En als ze stapt kiest ze zelf wel waar ze naartoe gaat.
Brabbelen doet ze de laatste tijd ook veel. Vooral papapaapaaa. Roepen en gillen kan ze ook goed, soms is het net of ze heeft zich pijn gedaan, maar dat doet ze gewoon omdat ze dat leuk vindt. Gekke meid hé!

Oef, ik hoop dat het lukt want we hebben de laatste dagen problemen met onze internetverbinding ???
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 22 aug 2005, 20:34

Tina, wanneer ben jij voor schoentjes gaan zien? Toen Lena al echt stapjes zette of eerder? Bij Mila was het pas toen ze al stapte omdat ze ineens enkele stappen alleen zette.. Maar ik vraag het mij af, omdat Karsten zich nu dus constant wil rechttrekken en stapjes wil zetten..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 22 aug 2005, 20:52

hoi allemaal,

Dagmar,
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je pas schoentjes mag kopen als ze ongeveer de helft van de tijd op hun voetjes stappen. Dit zou zijn omdat als je ze eerder schoentjes zou aandoen, dan gaan hun voetjes zich zetten naar de schoen. Wanneer je wat wacht met schoentjes, dan zijn hun voetjes al sterk (stevig) genoeg, en dan zet de schoen zich naar hun voetjes (ipv omgekeerd dus). Maar nu weet ik niet of ze bedoelden dat ze alleen moesten kunnen stappen, of zich ergens aan vasthoudend :oops:

Sam is terug een beetje zijn eigen zelve. Zaterdag is hij de hele dag ziekjes geweest. Overgeven en koort tot 39.2°. En heel veel slapen. Hij was ook heel erg aanhankelijk. Hij zou wel gewild hebben dat ik de hele dag met hem rondliep (als hij niet sliep dan, en dat was ook meestal tegen mij aan :roll: ) En van de ganse dag heeft hij maar een half potje fruitpap gegeten, geen groenten, en maar een beetje melk 's morgens (die hij dan terug had moeten overgeven) en 's avonds nog een beetje melk.
De OM zei vandaag nog dat hij zo anders was dan vorige week, hij huilt ook niet meer bij vreemde mensen, en hij lacht veel meer, 't is echt weer ne deugniet nu :lol:

Vandaag heeft hij wat spaghetti meegegeten van tafel, en ik moet zeggen, dat ging goed in. Wel niet veel natuurlijk want veel eet hij niet meer 's avonds, maar toch...

Dada,
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 22 aug 2005, 20:54

Dacht ik dus ook.. Dus kunnen we nog even wachten tot hij echte stapjes zet (al vasthoudend of niet, maakt niet veel uit denk ik)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 22 aug 2005, 21:06

Hey Dagmar,
Lena begon zich goed recht te trekken toen ik schoentjes ben gaan kopen. Het was net het einde van de solden periode dus daar heb ik van geprofiteerd om niet langer te wachten.
Maar zoals ik eerder al zei: ik doe haar die schoentjes alleen aan als we weggaan. Thuis loopt ze altijd op haar sokjes.
Ze begint zich nu echt overal aan recht te trekken. De kasten, de zetel, mijn benen,.... leuk om te zien en vooral verbazing wekkend hoe vlot het al gaat.
De matras van haar bedje hebben we ook ineens op de laagste stand gezet, want zelfs met slaapzak aan presteert ze het om recht te staan.

Lena, fijn dat Sam weer de oude is.

Hoe gaat het met de andere novemberkindjes?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
isamama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 aug 2005, 09:41
Locatie:gent

Bericht door isamama » 23 aug 2005, 09:58

euh....ik denk dat ik jullie gevonden heb...nee?

even proberen voor ik een heel evangelie neertyp... :?

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 23 aug 2005, 10:06

Als je op zoek bent naar novemberkindjes, dan zit je goed!
In ieder geval, welkom!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2004”