november 2004 kindjes..

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 11 nov 2006, 20:27

Ja, hier breken ze elkaar ook af.. :roll:
Hoe is het nu met Duncan zijn bult? Al bijna weg zeker?
Vandaag verjaardagsfeestje voor Karsten en hij vond het heel leuk.. Morgen heeft hij er nog eentje bij Filip zijn ouders (anders zou het vandaag te druk zijn)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 13 nov 2006, 08:29

en Dagmar, vond Karsten die aandacht allemaal leuk?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 13 nov 2006, 08:33

Ja, hij vond het geweldig.. :lol: De cadeautjes waren het interessantste natuurlijk en Mila mocht hem wel helpen (ik dacht dat hij daar heel kwaad voor zou zijn, want "delen met Mila" staat niet in zijn woordenboek :? :lol: )
En dan besef ik zo soms ineens.. Hij wordt al groot.. Die twee jaar zijn echt voorbijgevlogen.. Nog een half jaar en hij mag al naar school (als hij droog is tenminste)..
Ik ben nu aan het overwegen om toch met het potje te starten, want hij komt het zeggen als hij pipi moet doen (als ik dan al kijk is hij nog droog en iets erna is het van dat), dus ik denk dat hij er stilletjesaan klaar voor is ('t Zal ook wel meespelen dat Mila hem altijd mee naar toilet neemt en hij dat dan van haar ziet)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 13 nov 2006, 08:40

ik ga zien of ik hem naar school stuur in mei of niet. Hij moet schoolrijp zijn en zich verstaanbaar kunnen maken, dus dat wordt nog even afwachten...

't potje :roll: Voor het moment wil Sam niets meer doen. 2 Seconden gaat hij erop zitten, en dan is hij lopen... Ik forceer niks, 't zal met een week of zo wel weer over zijn...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 13 nov 2006, 08:43

Mila gaf indertijd ook aan dat ze het wel zou kunnen, maar zo koppig als ze is, was ze toch tweeënhalf (de laatste weken van augustus ging het ineens vanzelf).. Dus ik ga het eens proberen met Karsten, lukt het niet, dan is het voor over een tijdje.. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 13 nov 2006, 08:50

da's zeker datte, 't is niet omdat wij dat willen, dat zij dat ook willen :wink: spijtig he :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 13 nov 2006, 08:51

:lol:
't Zou gemakkelijk zijn.. :lol: (maar geef mij mijn twee kapoenen met een sterk karakter maar.. :lol: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 14 nov 2006, 11:25

Duncan zijn buil is bijna weg ja.
Enkel nog een klein korstje waar het gebloed heeft is nog zichtbaar.
Maar hij heeft ondertussen al weer gebotst met de vloer.
Op zijn achterhoofd voor de verandering.
Eigelijk stom ze,hij zat te spelen en wil iets nemen dat achter hem ligt,en boem patat.
Maar dat bokt zo hard hé,en hij verschiet daar dan van en weent dan nog eens zo hard.
Hij is ook heel erg trots voor de moment.
Woensdag had hij al een nieuwe jas gekregen van mij en zondag zijn we dan nieuwe schoenen gaan halen.
Dat ventje heeft dus al een 24 van schoenmaat.
Dat ziet zo gek,die grote voeten onder dat kleine ventje.
Alhoewel klein,hij is groter dan de meeste leeftijdgenootjes,dus zo klein is hij nu ook niet.
Verjaardagsfeestjes,daar moet ik ook nog werk van maken.
Ga daar dan deze namiddag eens ernstig werk van maken.

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 15 nov 2006, 23:06

Sam heeft ook al 24 hoor. Denk niet dat dat zo veel is... 'k Denk dat Niels over 1.5 jaar een grotere schoenmaat zal hebben :roll:

Gisteren met Sam naar K&G geweest, resultaat: 14.140kg en 93.5cm. Ne grote 'gezonde' 8) Niet dik, maar een beetje reserve hoewel je xylofoon kunt spelen op zijn ribben :lol:
Hij moest dus gemeten worden in die houten bak :shock: ik al schrik een week op voorhand van "aiai, dat gaat NOOIT lukken" :shock:
Maar wonder boven wonder, 't ging vrijwel heel vlotjes :P Ook de weegschaal ging vlot, hoewel ik het compleet idioot vind dat zo een 'groot' kind nog op die babyweegschaal moet :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 nov 2006, 08:33

Hebben ze bij jullie dan nog zo'n grote bak??? Hier gaat die maar tot 86 cm, dus Karsten heeft de vorige keer al tegen de muur mogen staan (ik al schrik, want Mila wilde dat de eerste keer absoluut niet doen :lol: )
Gisteren nieuwe schoenen en een nieuwe winterjas gekocht voor Karsten (voor Mila ook :D ) en hij heeft nu een 23 (sommige pasten niet, en bij deze schoenen krijg ik er nog een vinger bij). En nog wat broeken, want hij is weeral een scheut gegroeid (of alle broeken gekrompen).. Toen waren ze het beu, want normaal wilde ik nog wat truitjes bijkopen (die mouwen worden ook al weer tekort :D ), maar het was echt genoeg geweest (en braaf dat ze voor een keer waren :shock: )..
Daarna zijn we nog naar de Halve Maan in Diest geweest en dat vonden ze allebei geweldig.. Er waren nog mama's met kindjes en dan spelen die direct zo samen, kinderen zijn toch nog lekker sociaal hé! :D Er was ook een meisje dat iets kleiner was dan Karsten, maar babbelen dat die kon! :shock: Dus ik vroeg aan de mama hoe oud haar dochter was en ze bleek toch al bijna 2,5 te zijn.. Maar het is wel een kleintje (zei de mama :D )..
Ik heb Mila al beloofd dat als het in 't weekend goed weer is (niet nat), dat we dan nog eens teruggaan.. Maarja, wat zijn de voorspellingen (zal nog even afwachten worden)? Koud is niet zo erg, maar nat is minder hé..
Maar ze hebben zich gisteren dus redelijk goed gedragen (behalve dat ze alletwee niet naar huis wilden :lol: ) en ze vonden het heel plezant!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 09 dec 2006, 14:38

De laatste maten en gewichten:
Lena meet 88.5 cm is 13.5kg zwaar en past ook in schoenmaat 24.

Het potje is hier ook nog niet echt vandoen.
Ze gaat er wel regelmatig opzitten en soms doet ze dan ook wel pipi.
Ze komt wel zeggen dat ze pipi gedaan heeft als het aan het gebeuren is of pas gebeurt is. Geduld hé....

Lena gaat pas in september naar school. Zich verstaanbaar maken is hier absoluut geen probleem. Ze praat veel en redelijk goed.

Haar verjaardagfeestje was ook heel leuk. Telkens er iemand binnenkwam vroeg ze al naar de kadootjes. Ze heeft er veel plezier aan gehad.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 09 dec 2006, 22:34

Nog een late gelukkige verjaardag aan Lena!
Karsten gaat misschien ook pas in september naar school.. We zien wel of hij droog is en of hij zich verstaanbaar kan maken.. IK EN MILA verstaan hem, maar Filip minder.. Dus een vreemde waarschijnlijk nog minder (hoewel, kleuterjuffen zullen wel kleuteriaans onder de knie hebben :lol: )..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 09 dec 2006, 23:00

:lol: :lol: :lol:
Ik ben ook steeds meer en meer overtuigd om hem pas in september te laten gaan...
Gaan jullie ze dan direct ganse dagen daar laten, of halfjes tot kerst of zo? Ach we zullen wel zien...

Van ons ook nog een late gelukkige verjaardag voor Lena!!! Fijn dat ze haar feestje zo leuk vond...
Toch raar he, dat verschil tussen onze kindjes... Sam snapte daar dus nog niks van he :roll:

Tina, hoe gaat het met je jongste spruit?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 11 dec 2006, 13:00

We zijn aan het aftellen hier.
Nog een dikke week en die kapoen is er ook twee.
Wat vliegt de tijd toch.
En tegen dan is hij zeker genezen.
Hij heeft weer een goeie infectie gehad op zijn longen.
Maar een kuur AB en wat druppels voor de neus hebben al wonderen vericht.
Morgen naar K&G ,ben eens benieuwd.
School is hier ook vanaf september 2007.
En zal van de eerste keer volledige dagen worden.
Want vanaf dan ga ik weer meer werken en kan ik hem geen halve dagen thuis houden.
Zou wel willen hoor,maar helaas kan dat niet.
Maar broer en zus hebben het ook gedaan en zijn er ook goed uit gekomen.
Dus zal dat nu ook wel het geval zijn.
Hopelijk krijg ik hem zindelijk tegen dan,want denk dat dat nog een struikelpunt gaat worden.

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 12 dec 2006, 20:28

Tina, hoe gaat het met je jongste spruit?
Met Jarno gaat het ook heel erg goed. Hij is ondertussen al 68.5cm groot en weegt 7.740kg.
Groentjes gaan vlotjes binnen, en fruitpap vindt hij nog veel lekkerder.
Verder is het een braaf en vrolijk ventje. Slapen doet hij ook goed. Om 19u à 19u30 zit hij in z'n bedje, en meestal hoor ik hem niet voor 7u. Hij is dol op zijn zus, en omgekeerd ook. Soms denk ik wel eens 'oei oei, Lena gaat hem pijn doen' (als ze wil knuffelen) maar dan lacht dat ventje van plezier.
Als die twee zo blijven samenspannen, dan gaan we hier nog vrolijke tijden beleven.

En hoe gaat het met Niels?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 12 dec 2006, 21:37

TinaL schreef:...En hoe gaat het met Niels?
Och :D da's zo een vrolijk ventje :D Geen last mee... alleen als hij moe is en de slaap niet kan vatten, dan wil hij wel eens zeuren, maar voor de rest... Een droom van een beebje :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 13 dec 2006, 10:48

Gisteren naar k&g geweest.
Mijn kapoentje weegt nu precies 14 kg en is 93 cm groot.
De kinderarts zei dat hij wel iets groter is dan de gemiddelde tweejarige kindjes.
Tja,alsof ik dat nog niet gemerkt had. 8) :lol:
Zijn verkoudheid die hij had is zo goed als verdwenen.
Er zat niks meer van geruis op zijn longen.
Enkel nog wat vocht achter zijn rechteroortje,maar dat zal ook verdwenen zijn als zijn AB kuur gedaan is.
Dus een gezonde jongen die pruts van mij.

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 13 dec 2006, 14:13

amai ja, da's dan ook zo'ne grote gelijk onze Sam :D Die zal nu ook zoiets wegen (beetje afgevallen met in het ZH te liggen vorige week) en de lengte is ook identiek :D
Jaja, ze worden groot onze pagadderkes :lol:

Ik ben deze voormiddag op sjok geweest met m'n 2 kapoenen.
Eerst brillekes passen op een paar plaatsen. Dan brilleke gaan bestellen op de eerste plaats waar we geweest waren :roll:
Hij deed dat zo flink, dat passen. Gelijk ne grote 8) Opzetten en in de spiegel kijken... Prachtig om te zien.
De mevrouw van daar zei het ook wat ne flinke dat 'm was en dat vele andere (lees: oudere :shock: ) kindjes dat meestal nog niet eens willen laten doen zo...
Enfin, daarna zijn we ne lekkere croque gaan eten.
En daarna naar de kapper 8) 'k Heb 'm een nieuwe coupe laten aanmeten :P Nu is 't ne complete stoere gast :wink:
En flink dat hij geweest is, niet 1x heb ik moeten kijven :shock:
En nu liggen ze allebei te ronken... Zalig...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 14 dec 2006, 08:19

Ah, moet Sam een bril dragen (heb ik blijkbaar gemist)?

Karsten begint meer en meer te praten en ik zie het al zover komen dat ik ga denken: "Waarom wilde ik ook al weer dat hij zou gaan praten?" :lol:
Op 't moment speelt hij graag baby.. Ik moet hem dan wiegen zoals een baby'tje en dan doet hij zo zachtjes "weih, weih".. :lol:
En 's morgens wil hij mee met Mila naar school.. Karsten wordt dan vantijd serieus kwaad dat hij niet mee mag! (tot het zo ver is, dan zal hij wel thuis willen blijven)
Voor de rest breken ze elkaar nog altijd af, hij en Mila.. Hij is ook nog altijd verzot op alles met wielen (auto's, treintjes, poppenbuggy,...)
Slapen is nog altijd niet wat het zijn moet.. Sinds hij van de borst is, is het weer later geworden dat hij slaapt, en tussen 1 en 3 wordt hij altijd een eerste keer wakker en blijft dan wakker tot hij bij mij mag slapen.. Meestal wordt hij dan nog eens rond half 6 wakker, maar gelukkig valt hij dan terug in slaap.. (en dan blijf ik mezelf wijsmaken, het komt vanzelf wel goed.. :lol: )

En in januari en februari zal het even wennen zijn, want dan ga ik werken (interim).. 't Is echt van te moeten, want Filip is weer aan 't sukkelen met zijne rug.. (en ik heb ook geen zin om weer weken gelijk thuis te zijn met hem :lol: ) Och, ik kijk er al naar uit.. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 28 dec 2006, 19:12

Onze allerbeste wensen voor het nieuwe jaar voor alle nov 2004 kindjes en hun gezinnetjes.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 04 jan 2007, 15:13

Hallo iedereen.
Eerst en vooral de beste wensen voor het nieuwe jaar.
En dan nu een up-date van de belevenissen van mijn kapoentje.
Vrijdag 29 december is onze kapoen van de trap gevallen.
Voor de zoveelste keer dus.
We zagen dat zijn mondje bebloed was dus keken we of er geen schade was aan zijn tandjes.
Niks te zien,enkel een klein sneetje.
Een half uur later loopt ons ventje weer vrolijk te spelen maar valt er mj iets op aan hem.
Ik doe zijn haar weg van zijn voorhoofd en daar stond een joekel van een dikke buil die al ferm begon kleur te krijgen.
Zo dik had het nog nooit gezeten.
Direct mijn zalf uit gehaald en beginnen smeren.
Met het nodige huilconcert want hij vond dat niet leuk.
Eenmaal gedaan viel het mij ook op dat zijn lip dik kwam te zitten.
Dus hup die mond open om te inspecteren.
En ja hoor een dikke bloedblein binnen in zijn lip.
Ik dus bellen naar de kinderarts,maar kon die nus niet aan de lijn krijgen.
Dan maar gebeld naar de huisarts en die nam wel op.
Het hele verhaal uit gelegd en gezegd wat ik allemaal gevonden had en gedaan had.
Nu het enige waar ik moest op letten was of hij extreem slaperig werd,of misselijk,of wegdraaien,symptomen van een hersenschuding dus.
Maar niks van dat alles,meneerke liep alweer toeren uit te halen dus niks aan de hand.
De volgende dag was zijn buil gelukkig al goed geslonken want we moesten naar de doop van mijn zus haar jongste.
Maar tegen het eind van de dag begon dat alweer dikker te worden.
Gelukkig is het nu bijna volledig weg.
Enkel nog een vage groene kleur verteld wat er aan de hand was.
Hoe dan ook we zijn dus weer een buil rijker geweest en ook een ervaring.
De feestdagen heeft hij heel goed doorgebracht.
Om 3u s'nachts pas gaan slapen,niet moe want lag nog een tijdje te spelen en om 7u was hij er al terrug.
Op kerstavond zijn pakje open maken vond hij een hele belevenis.
En was dan ook heel leuk om hem zo bezig te zien.
Hoe dan ook,mijn klein ventje word rap groot.
Iedere dag ontdek ik dat hij een nieuw woordje kan of iets nieuws kan tonen of uitleggen.
Maar ik geniet er met volle teugen van.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 05 jan 2007, 23:40

Karsten heeft een blauwe wang.. Echt een hele lange blauwe streep van aan zijn oog tot ergens midden in zijn wang.. Mila en Karsten waren samen boven aan het spelen en Mila heeft Karsten van het bed af geduwd, recht met zijn gezicht tegen het nachtkastje :roll: :? .. Veel tranen natuurlijk en een blauwe plek.. Dat was te zondag gebeurt, dus te maandag regelmatig de vraag gehad wat er gebeurd was (familiefeest)..
Voor de rest verloopt alles vlotjes met Karsten, ook iedere dag meer en meer woordjes die hij bijleert.. Hij wordt zelfstandiger, maar toch heeft hij mij nog nodig.. Hij slaapt nog steeds niet door, maar we blijven positief en gaan er vanuit dat het vanzelf wel in orde komt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 17 jan 2007, 08:38

Sam zit in zijn 'nee'-fase :roll:
Op àlles zegt hij neen - neen - neen :evil:
Moet je een koekje? neen en terwijl krijsen omdat hij geen koekje krijgt...
Krijg ik een kusje? neen, en terwijl zijn hoofd bijbrengen voor een kusje :roll:
En op de vraag moet je een pak rammel? daar zegt hij ja op :lol: (niet dat ik dat dan doe eh :wink: )

En nog: hij zit in de 'mijn-mijn-mijn, alles is van mij'-periode Grrr :twisted:

Hoe zit het met jullie peuters?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 17 jan 2007, 09:29

Lena schreef:Sam zit in zijn 'nee'-fase :roll:
Op àlles zegt hij neen - neen - neen :evil:
Moet je een koekje? neen en terwijl krijsen omdat hij geen koekje krijgt...
Krijg ik een kusje? neen, en terwijl zijn hoofd bijbrengen voor een kusje :roll:
En op de vraag moet je een pak rammel? daar zegt hij ja op :lol: (niet dat ik dat dan doe eh :wink: )

En nog: hij zit in de 'mijn-mijn-mijn, alles is van mij'-periode Grrr :twisted:

Hoe zit het met jullie peuters?
Héél erg herkenbaar.
Is hier voor de moment ook zo.
Alles wat we hem vragen is neen.
Zoals heb je kaka gedaan,neen.
Maar je ziet aan zijn gezichtje de traantjes staan van zich te weren.
Maar toch is het neen.
Wil je een appel?
Neen,maar hij staat dan daarna wel zelf aan die schaal te prutsen om er een appel af te nemen.
Maar als we hem vragen ga je in de hoek staan,dan zegt hij ja en stelt er hem dan in. :roll:
Raar ventje ze.
Maar we kunnen er erg hartelijk mee lachen om zijn stoten.
Hij wil ook altijd zijn willetje door drijven,waardoor hij dus wel gestaft moet worden.
En dan doet hij zijn broer of zus pijn,of de poes of hond.
Doe dat niet graag,maar ik merk wel dat hij het dan beseft dat hij iets mis deed.
Dan stel ik hem in de hoek,en hij weet goed het verschil of we het menen of niet hoor.
En hij is daarna altijd poeslief en doet het dan ook niet meer.
Dus het werkt wel.
Gelukkig heb ik dat nog niet vaak moeten doen.
Moesten mijn twee oudsten zo luisteren als hun kleine broer,awel ik ben dan de koningin ter rijk. :lol:

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 17 jan 2007, 23:22

:lol: ja, in de hoek zetten kennen we hier ook :roll:
En hij weet ook goed genoeg wanneer het menens...
Soms zegt hij zelf 'hoek' en gaat er dan vrijwillig in staan.
Maar wanneer ik hem erin zet (10 tellen moet hij blijven staan, gaat hij eruit, dan begin ik opnieuw te tellen :twisted: ) dan is 't brullen van tel 1 tot tel 10 met zijn neusje tot tegen de muur :( zielig eigenlijk, maar 't helpt wél...
Daarna komt hij ook met open armpjes, 'pakken' zegt hij dan... Ik ben dan ook niet meer boos op hem, alles vergeven en vergeten dan. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 18 jan 2007, 09:01

Duncan kan zo staan snikken als hij in de hoek staat.
Zielig eigelijk,en ook met dat neusje echt in die hoek. :lol:
En ook daarna komt hij zo aan ons klampen en wil hij een stevige knuffel.
Maar hij weet dat ik niet lang boos kan blijven en daar durft hij dan wel eens misbruik van maken.
Hij kijkt dan zo met die zielige oogjes van zie je mij nu staan,ben je nu echt boos op mij?
Tja dan smelt ik gewoon.
Maar laat het wel niet zien,want dan zou het rap gedaan zijn met luisteren.

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 18 jan 2007, 22:04

Die kuren kennen we hier niet echt.
Bij Lena is het eerder dat ze niet weet wat ze wil. En eender wat ik dan doe, niks is goed.
Bv. 's morgens pyama uitdoen en meestal gaat ze dan even op het potje zitten (tot nu toe zonder pipi te doen) als ze dan haar 'kuur' krijgt zegt ze: "pampertje aan". Als ik dan afkom met de pamper is het : "potje zitten" ga ik weer richting potje dan is het weer: "pampertje aan",... enz. Tot ik na enkele keren de knoop doorhak en dan is het even "oorlog".
En zo doet ze dat met verschillende dingen. Als we naar de winkel gaan: Lena mee, Lena niet mee, ....
Ach daar geraken ze wel weer door zeker. En eigenlijk vind ik dat best wel grappig.
De hoek kennen we hier ook. Meestal blijft Lena niet lang staan en dan zet ik haar ook al wel eens in Jarno zijn park om af te koelen.
En verder is ze nog steeds even lief en zorgzaam voor haar broer. Ik mag hem niet in zijn bedje leggen zonder dat ze hem een zoentje heeft gegeven. En het eerste wat ze vraagt als ze wakker wordt is "Jarno?"
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 22 feb 2007, 14:56

Karsten zijn favoriet antwoord op het moment: "niet willen" als je hem iets vraagt en hij het dus niet wilt.. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 22 feb 2007, 16:51

Vandaag is het mij op gevallen dat onze pruts bepaalde woordjes dus ook in het west-vlaams zegt.
Deze morgen ook,ik zei zo heel serieus tegen mijn dochter van joat jong,tes woar. (ja,het is waar)
Diene pruts hier zegt zo doodleuk ,joat joat,hé mama.
We lagen hier gewoon krom van het lachen.
En hij natuurlijk nog wat meer show verkopen hé.
Deze morgen hem uit bed gehaald en meneerke had dus zijn bed volledig overhoop gehaald.
Alle lakens,tot zijn hoeslaken toe lagen halverwege zijn kamer,zijn slaapzak lag daar ook ergens tussen.
En hij was dus al gestart met het uit doen van zijn pyjamabroek.
Heb hem begin deze week al in zijn blote poep aangetroffen,met een plasje onder zijn poep natuurlijk.
Dus was ik deze keer net op tijd.
Maar echt,toeren dat hij begint uit te halen.
Zo kan hij ineens zo aan mijn been klemmen en zegt hij dan zo gewoon,keppe mama.
Maar hij lost niet hé,je moet dan eens proberen de afwas deftig te doen.
Of hij pakt de schoenen uit het rek en loopt er mee rond.
En dan liefst de schoenen van papa,lekker groot om mee te struikelen.
Zijn die kapoentjes van jullie ook zo levendig en soms wel echt druk.
Want bij die kapoen van ons hier is er blijkbaar geen stoppen aan.
Van de moment hij wakker word tot hij weer gaat slapen s'avonds is hij druk in de weer.
Ben echt blij als hij in bed ligt,dan heb ik eindelijk eventjes adempauze.
:lol:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 23 feb 2007, 00:20

Helemaal herkenbaar! Hier ook rondlopen met de schoenen, levendig van 's morgens tot 's avonds,...
En Karsten blijft niet zitten aan tafel!!! Met als gevolg dat hij nooit dooreet en dan meerdere keren per dag wil eten..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2004”