november 2004 kindjes..

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
isamama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 aug 2005, 09:41
Locatie:gent

Bericht door isamama » 27 feb 2006, 22:42

hallo kippetjes,

wat een gekakel zeg, :D mooi zo. ja, iedereen heeft hier gelijk, ik heb het hier wat laten slabbakken. shame on me :oops:

annelien is echt serieus ziek geweest van haar rotavirusinfectie. ze was 15% gewicht kwijt, plaste nietmeer, speelde niets meer, en moest dus, ocharme, het ziekenhuis in. na 3d mocht ze terug naar huis, en dan heeft ze, hoe kan het ook anders, haar zus aangestoken....

ondertussen, alweer een bronchitis verder, stellen ze het allebei prima. net zoals jullie schatjes is er van haar brabbeltaaltje niet veel te begrijpen, hoewel, soms denk ik echt eeens een woordje te verstaan.
ze is ook enorm geinteresseerd in potten en pannen. als het stil is in de keuken, o jee, ga maar gaan kijken, dan heeft ze een klopper of pureestamper uitgehaald en zit ze in de schuif met potten en pannen een juist exemplaar uit te kiezen om in te gaan roeren.
en geef haar een vochtige vod, en dan gaat ze poetsen, niet te geloven, het hele huis rond. net alsof ze niets anders ziet bij mij. :oops:
overal opkruipen is ook haar specialiteit, en ze heeft echt al mega chance gehad zich nog nooit echt te bezeren. hout vasthouden.
ze kan ook zo colèrig zijn he als ze iets niet krijgt, zo een drankbrikje vasthouden bijvoorbeeld, als ik haar dat niet toelaat is het dus echt groten ambras. en laatst wou ze een stukje chocolade zelf in haar mondje steken, toen dat niet mocht liet ze zich gewoon vallen en wou ze het zelf niet meer; dat nu al geweten. hele dagen staat ze daar bij de kolomkast met haar handjes omhoog om iets uit de snoepenkast te halen, niet dat dat veel helpt, maar enfin.

och ja, haar slapen is hier ook nog meestal noppes. meestal doet ze alleen een namiddagdutje, ze gaat rond 19h slapen, maar steevast rond 3-4h moet ik haar nog een papfles geven, waarna ze dan wel vlot verderslaapt. ik heb het opgegeven om haaar te laten doorhuilen, het is alleen mijn eigen nachtrust die er aan gaat

donderdag vertrekken we gaan skieen, annelien gaat bj mijn ouders, maar florien gaat mee, voor het eerst op latten. dat zal me wat worden, zeg.

tot later kippetjes, tot na mijn verlof, hopelijk dan met draadloos internet thuis, zodat ik ook vaker eens van thuis uit een berichtje kan posten.
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 01 mar 2006, 08:41

Goed dat de meisjes dan genezen zijn!!! Rota is toch echt iets venijnig hé! Mila heeft dat rond haar twee jaar gehad, gelukkig was zij niet te hard afgevallen.. Ik hoop maar dat Karsten er van gespaard blijft..
De potten en pannen zijn hier inderdaad ook populair.. Maar niet om in de roeren, maar om op te kloppen.. Karsten pakt dan ook houten lepels, dus je kan je het lawaai al inbeelden.. :?

Van zondag op maandag heeft Karsten heel goed geslapen.. Maar 1 keer wakker geworden en tot 9 uur.. Stiekem hoopte ik dat ik eindelijk wat meer slaap zou krijgen.. Ja tarara, de afgelopen twee nachten waren een ramp.. Ieder uur (eerder iedere 3 kwartier) was hij wakker.. Maar ik denk dat hij wat last heeft van krampjes of zo, want hij laat de laatste dagen heel serieuze stinkprotjes.. Iedere keer kijk ik of hij zijn pamper volgedaan heeft, maar niks ook.. :shock:
Op dit moment is hij aan het kleuren, samen met Mila en dat vindt hij leuk..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
isamama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 aug 2005, 09:41
Locatie:gent

Bericht door isamama » 01 mar 2006, 16:50

weet je wat ik bij mijn laatste wacht tegenkwam: een 40-er kwam naar spoed met een genant probleem: hij had zitten 'spelen' met een courgette en die was in zijn poep beland, helemaal, zodat hij er de groente nietmeer uit kreeg. dat ding deed daar dus blijkbaar vreed pijn, want hij zag echt grauw en wist niet waar kijken van schaamte.
met spreiders hebben we dan zijn poep moeten openhouden, een licht er in gemikt en dan met een tang en een haak dat onding eruit getrokken. het zat verdorie 10cm ver en de courgette zelf was 23cm lang. ik heb prompt diene mens gezegd dat hij in het vervolg maar augurken of championnekes moet nemen hoor, en de eerste weken staan hier alvast geen courgetten op het menu...

allee, ik ga gaan pakken, we vertrekken gaan skien, joepie!!
Afbeelding
Afbeelding

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 02 mar 2006, 20:15

De laatste cijfertjes: 10,960kg en 79cm. Hier worden ze zonder pamper gewogen. Dat viel nogal mee, maar die meetbak vond ze deze keer maar niks. Bij ons kunnen ze daar in tot +-1m schat ik.
Ze heeft ook haar 2 laatste prikjes gehad (gewone + prevenar) waar ze deze keer jammer genoeg wel wat last van heeft. Daarnet 39°. Ze ligt al van 19u30 in haar bedje en ze is direct in slaap gevallen. Ocharme. Maja, hopelijk een goede nachtrust en dan zal ze wel weer de oude zijn.

Ze kent ondertussen ook de oortjes, het neusje, buik, voetjes,... en ze komt ook altijd bij mama of papa aan de oortjes trekken.
Vanmorgen liet ze zich ook van haar beste kant zijn bij K&G. Er hangt een poster met kindjes op bij de dokter en ineens zegt ze: "mama kij" en ze wijst naar de kindjes. Die dokter: amai die kan al flink praten!! hihi

Jaja, onze kleintjes worden groot. En ik denk dat Lena en ik gaan verschieten als we straks weer zo'n kleine uk in onze armen mogen houden. Onze 'kleintjes' zullen dan echt groot zijn.

Isamama, prettig skiverlof!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 06 mar 2006, 08:30

TinaL schreef:...
Jaja, onze kleintjes worden groot. En ik denk dat Lena en ik gaan verschieten als we straks weer zo'n kleine uk in onze armen mogen houden. Onze 'kleintjes' zullen dan echt groot zijn.
Ik weet nog goed dat Mila toen ook juist een groeischeut kreeg (haar broeken waren te kort, dus ik beeldde het me niet in :wink: ), en ik verschoot ervan hoe groot ze eigenlijk al was in vergelijking met Karsten.. Vooral als je dan in het ziekenhuis een paar dagen met zo'n kleintje bezig bent geweest..

Heeft Lena nog veel last gehad van haar prikken? Karsten heeft er eigenlijk nooit echt last van gehad, 's avonds een huiluurtje en een paar dagen een harde plek in zijn been, maar voor de rest niks..

Hoe is het met de andere novemberkindjes?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 06 mar 2006, 20:12

Lena heeft vrijdag nog wat koorts gehad, maar toen er een vriendinnetje kwam spelen (dochtertje van mijn vriendin is 6mnd ouder en die was even op bezoek) hebben ze fijn samen gespeeld en was er aan Lena helemaal niks te merken.
Zaterdag was het helemaal gedaan.
En gisteren zijn we naar Plopsaland indoor geweest.
Lena vond het geweldig. Al die muziek, andere kindjes,...
Maar ik vond het toch klein (had het me groter voorgesteld).
Gelukkig hadden we een eenmalige korting via mijn werk want anders vind ik het vrij duur voor wat het is.
Lena heeft ook 'verstoppertje spelen' ontdekt. Ze gaat dan achter de kast staan en ik moet me verstoppen. En lachen dat ze doet als ze me gevonden heeft. ;-)
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 09 mar 2006, 14:12

Ik moet Karsten altijd zoeken :D .. Het "waah"-spel vindt hij ook leuk.. Als ik bijv aan het afwassen ben, komt hij altijd dichterbij en dan moet ik doen alsof ik hem vang en "waah" roepen.. Lachen dat hij dan doet, niet normaal! :lol: Dan gaat hij lopen en 10 sec. erna komt hij weer af..
En wat hij nog altijd doet, aan de haren trekken.. Meestal bij Mila, want daar kan hij aan.. Bijten doet hij niet meer echt, zijn twee bovenste hoektanden zijn er eindelijk door, misschien daarmee? Maar dat haartrekken hoop ik dat hij snel laat.. Mijn bomma zei overlaatst dat ik nog veel "gebadder" zou meemaken met die twee en ik vrees dat ze gelijk heeft.. :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 mar 2006, 21:58

Hihi Dagmar, gebadder. Ik vrees dat me dat ook nog te wachten staat. Ik merk het nu al en Milan is nog zo klein.
Als hij met iets aan het spelen is en Yana pakt het af dan begint hij hartverscheurend te krijsen en mag ik voor scheidsrechter spelen.
Dan moet ik het hem teruggeven. Als hij eens zal kunnen lopen en ze zitten achter elkaar..... :x

Yana steekt zich weg achter haar handjes en wij dan maar roepen van waar ben je.
Of achter de kast...maar ze steekt zich altijd in hetzelfde hoekje weg :lol:
Of dan moet Milan haar zoeken. Ik neem hem dan vast en dan "vliegt" hij naar Yana en dan gillen ze het allebei uit van de pret...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 10 mar 2006, 09:21

Als dat betert met het ouder worden, is het goed.. Maar mijn zus en broer zijn nog steeds kat en hond.. :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 14 mar 2006, 20:22

Dat zullen we nog wel ondervinden of het hier ook gebadder gaat zijn of niet. Af en toe waarschijnlijk wel hé! ;-)
Hoewel Lena tot nu toe niets liever doet dan de andere kindjes bij de om te kussen. Echt schattig hoor. Ik geraak er niet weg voor ze allemaal nog een zoen gehad hebben.

Ze is wel uitgeteld als ze van de om thuiskomt. In de VM slaapt ze niet meer en in de NM van 12u15 ongeveer tot 15u. Dan maakt de om haar wakker om te eten. Als ze bij 'ons moeke' is dan slaapt ze gewoonlijk minstens een half uur langer.
Vandaag ligt ze dus ook al van 19u in haar bedje. Hopelijk tot morgenvroeg ;-)

Sinds een paar dagen staat haar mondje ook niet meer stil. Ze tatert de hele dag door maar ik versta er niet veel van. Af en toe een woordje zoals auto, tut, of 'dodge' (onze hond) ....
Veel oefenen en dan zullen we binnenkort wel verstaan wat ze zegt zeker.

Ze gaat ondertussen ook alleen de trap op. Ze heeft 1 keer gezien dat een kindje van mijn vriendin dat deed en nu gaat ze vlotjes alleen naar boven. Er is maar 1 probleem.... ze kan nog niet terug naar beneden. We zullen dus dringend een traphekje moeten installeren.

Hoe gaat het met jullie kids??
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 14 mar 2006, 21:55

Hier gaat Yana ook vlot de trap op. Alleen kan er ze ook niet af...toch niet veilig :lol:
Maar ik vind het wel goed dat ze alleen naar boven kan. Ik loop er natuurlijk wel altijd vlak achter, maar vind het toch goed dat ze weet hoe het wel moet.

Wat dat babbelen betreft: Yana is in januari twee woordjes beginnen zeggen en nu zegt ze al kleine zinnetjes. Plots gaat het vlug...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 19 mar 2006, 21:19

Hey allemaal,

Ja, sorry, ik laat het de laatste tijd afweten om hier te komen schrijven hé.
Sorry hoor, maar de tijd ontbreekt me echt.
Plus daarbij dat ik op andere forums ook nog actief bezig ben , en soms wordt het dan al eens allemaal te veel van 't goeie hé.

Met onze Jelco gaat alles goed. Alhoewel hij als pasgeboren baby een valse start gemaakt heeft (door zijn klaplong) is hij nu uiteindelijk de sterkste van de drie geworden. 't Is echt een vinnig baaske, zulle. En alles begrijpt hij hé, hihi, echt koddig om te zien vind ik .
Als ik vraag, ga Jelco dodo doen, dan schudt hij zijn hoofd nee. Als ik vraag, Jelco mee dada, dan gaat het koppeke gretig van ja knikken :lol: .
En altijd willen meedoen met die grote broers hé. Gisteren en vandaag hebben ze buiten gespeeld met 't goei weer, en Jelco d'erachter hé.
Deze middag was ons nichtje hier, en ze waren buiten gaan spelen. En Jelco stond opeens in de gang, aan de kast van de jassen.
Er hing een stuk van mijne jas uit de kast (zat tussen de deur) en staat meneerke daar aan te trekken. Zo echt voor te zeggen, neemt mijne jas ook maar dat ik ook buiten kan :lol: .

En overal opklauteren, 't is niet te doen. En alles uit mijn kast gaan halen, dat doet hij ook nog altijd. Vooral de fruitpers en de thermos, daar heeft hij het op gemund.
Twee weken terug had ik een nieuwe schaal gekocht met twee mooie kaarsen op. Die stond op mijn eettafel in de living.
Een paar dagen nadien zie 'k opeens ne stoel scheef staan en 'k ga zien, alle twee mijn kaarsen weg :roll: .
Een ganse week heb ik er achter gezocht, alle kasten had ik al opengetrokken om te zien of hij ze nergens in een kast had verstopt.
Vorige week met te kuisen zijn ze dan uiteindelijk uitgekomen.
Ze lagen naast mijn tv-kast, achter den box van de home-video.
En ik zo tegen hem: awel, wat is dat?
En hij lachen , de sloeber. :lol:

Van zieken ben ik deze winter redelijk gespaard gebleven.
Buiten eens een verkoudheid en een loopneus zijn ze eigenlijk geen één van de drie ziek geweest. Houden zo.

Allé, 'k ga vlug voort. Nog wat tv kijken

Groetjes hé.

Vanessa.

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 19 mar 2006, 21:23

Oei, 'k zie nu pas dat er iemand vroeg hoe oud we waren.

Ik ben er dus nu nog 28. Binnen twee weken wordt ik er 29.

Groetjes.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 20 mar 2006, 10:43

Grappig eigenlijk.. Dan lees je dat van Jelco, en dan zou het zo over Karsten kunnen gaan.. :lol:
Gisteren was Mila heel de namiddag buiten en Karsten maar aan het klagen om mee te mogen, maar ik was nog wat aan het strijken.. De strijk was gedaan en hij blij dat hij eindelijk buiten mocht (ook altijd naar zijn jas).. En dan ik maar fijn spelen met mijn twee kapoenen hé.. We hebben met krijt getekend, Mila heeft sneeuwklokjes geplukt.. Ze hebben hun geamuseerd en ik voelde me ook goed "verlucht", 't wordt tijd dat de lente echt doorkomt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Yalenka
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 dec 2005, 21:14
Locatie:Machelen ad leie

Bericht door Yalenka » 26 mar 2006, 12:37

ja ben er ook weer es

sjonge drukte hier

en brent en silke zijn nog maar van gisteren terug uit het ziekenhuis

Rotavirus :( jeetje wat zijn ze ziek geweest

Silke woog maar 7,5 kg meer, bleef maar overgeven, diarree doen en koorts. Was aan het uitdrogen ocherme
Dus infuusje gekregen, en nu gaat het gelukkig weer goed

Dus tis maar een snel berichtje , ik probeer wat vaker te komen maar kheb het eigenlijk nogal druk

Ben met een paar projectjes bezig/
*een vrouwenclan van het online game die ik speel
*men eigen forumsite
*voorbereiding van lanparty en dergelijke

Druk genoeg naas het huishouden van van 4 kinderen (tja men man is soms ook nog een echt kind ;-))
grtz yalenka

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 27 mar 2006, 20:16

Hoi allemaal,

Wij hebben een lastige week achter de rug. Lena had last van haar tandjes en ze was aan het vechten tegen een opkomende oor en keelontsteking.
Gelukkig heeft ze het gevecht gewonnen en is ze weer helemaal die kapoen die we kennen.
Zondag is ze zelfs (voor de eerste keer) uit de zetel getuimeld.
Gelukkig zonder veel erg hoor. Een kleine bult op haar voorhoofd. Dat hoort er nu eenmaal bij zeker.
Ze begint ook 'kuren' te krijgen. Wenen en op de grond gaan liggen als ze haar zinnetje niet krijgt. Ik laat haar meestal even doen en dan waait de bui vanzelf wel over.
We hebben ook een driewielertje aangeschaft. Fietsen kan ze nog niet, maar ze vindt het reuzeleuk om buiten te 'fietsen' (lees: mama duwt me dan.)
Gelukkig ziet het weer er al wat beter uit en hopelijk kunnen we dus int vervolg veel buiten gaan spelen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yalenka
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 dec 2005, 21:14
Locatie:Machelen ad leie

Bericht door Yalenka » 27 mar 2006, 20:28

ow kan lena al op een fietsje zitten?

Sil vind het eng hihi, en kan niet eens op zo een loopautoke odat ze nog te klein is

is dan ook maar 72 cm een echt ukje
grtz yalenka

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 27 mar 2006, 21:00

Sil is inderdaad maar een kleintje dan. Maar die worden ook groot hé!
Lena is +-80cm denk ik. Ze kan zelfs al met haar voetjes aan de pedalen.
Ze vindt haar fietsje veel leuker dan de buggy want daar blijft zo max 10 min tot een kwartier inzitten. Op haar fietsje mag je haar uren duwen en dat vindt ze geweldig!
Ik moet haar wel dringend leren sturen want dat heeft ze nog wel niet door. Gelukkig is er zo'n duwstang bij en dus kan ik zelf wel de richting bepalen.
Ze kan ook alleen verder op haar fietsje (vooral achteruit) als ze zich met haar voetjes afduwt.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 29 mar 2006, 09:05

Karsten en loopauto's, fietsen,... Hij wil er niet opzitten, maar wil ze verder duwen.. :lol: En hij is heel graag buiten..

Gisteren deed hij toch iets lief.. Hij was een beetje moe en ging in de zetel liggen.. Mila haar pop lag er nog in, en hij pakt die vast en geeft ze een kus!!! (En dan te weten dat hij ons nog nooit een kus gegeven heeft.. :shock: ) Hij is dan zo een 5-tal minuutjes blijven liggen en kwam dan fletsen..

Als hij een hond ziet, dan gaat het altijd van "Aaaah" en wil hij die aaien..
Voor de rest begrijpt hij wel heel veel, maar zegt nog niet zo veel..
Af en toe verstopt hij zich en dan moet ik hem zoeken en daar heeft hij dan echt plezier in..

En met het uur dat veranderd is, slaapt hij nu tot 8 uur en nu hoor ik hem juist wakker worden.. 's Avonds ligt hij er wel later in, maar dat nemen we er dan maar bij (alleen het doorslapen wil nog steeds niet lukken)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 31 mar 2006, 20:43

Lena deelt kusjes uit aan alles en iedereen.
Het babbelen begint aardig te lukken hier. Wel nog maar kleine woordjes maar ik versta er al aardig wat van.
Ze begint echt wel een "willeke" te krijgen nu. Als ze haar goesting niet krijgt.... amai.... dan krijst ze heel de boel bij elkaar.
Ik probeer haar dan een paar minuten totaal te negeren. Ik hoop dat ze zo leert dat dat krijsen toch niks opbrengt.

Lena hoe gaat het met u?????
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 31 mar 2006, 22:00

TinaL schreef: Ze begint echt wel een "willeke" te krijgen nu. Als ze haar goesting niet krijgt.... amai.... dan krijst ze heel de boel bij elkaar.
Mmmmm, waar kén ik dat van??? :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 02 apr 2006, 22:25

goh, ik ben er nog eens geraakt... :oops:

Weinig tijd voor het moment... onze bouwaanvraag is goedgekeurd, en daar hoort nu het nodige geloop bij voor vanalles en nog wat... en ik ben een tijdje ziek geweest (evenwichtsstoornissen -> 1 week plat gelegen wegen té duizelig - vergelijk het met 100x rond je eigen as draaien, dàt gevoel maar dan de ganse dag lang :? ), daarna heeft m'n ventje een herseninfarct gehad - gelukkig zonder blijvende letsels, en nu... heel even tijd... Dit was kort samengevat de afgelopen maanden...

Met Sam gaat alles prima.
De verhalen die ik hier lees van jullie kindjes komen in grote lijnen overeen met Sam...
Babbelen zit een ook nog niet echt in, wat woordjes zoals 'bal' (= zijn bal of al de rest soms :roll: ), 'pot' (= pot of kapot), 'nee' en 'ja' (maar niet in de juiste context :lol: )
Tandjes... dat zijn er nog steeds maar 6 (4 boven en 2 onder).
Eten doet hij heel goed, alles wat de pot schaft ook. Hij begint nu ook stillekes aan met zelf te eten. Vooral in het weekend bij mijn ouders thuis gaat dat heel goed. Door de week is het wat moeilijker, omdat hij bij de OM 's middags patatjes eet, en dat 's avonds niet meer zoveel honger heeft, dan is het meer spelen ipv eten.
Slapen gaat hier ook prima, vooral 's avonds is het geen probleem om hem in zijn bedje te krijgen. Door de dag lukt dat 9 van de 10 keren ook heel goed, soms wil hij wel eens tegenspruttelen, maar ja, als hij niet wil slapen, zàl hij ook niet slapen :D
Door de dag slaapt hij 1 of 2x, dat hangt er een beetje vanaf; bij de OM meestal maar 1x (na de middag een uurke of 2), en thuis 2x (VM 2u en NM 2u), en 's avonds gaat hij er in rond 20u en slaapt dan tot ongeveer 7u. Vandaag was het zelfs 9u30 (is er gisteren wel pas om 21u ingegaan) whoohoo :D ...
Natuurlijk heeft hij ook zo zijn kuren, maar die horen erbij. Zo kan hij heel boos worden als je hem iets afneemt, of als hij moe is, dan begint hij ook te gooien met vanalles en nog wat...
Nu heeft hij ook het spuwen ontdekt :? en dat er gaatjes in zijn neusje zitten, waar net een vingertje in past :roll:
Ook een nieuwe hobby van hem is languit op de grond gaan liggen, niet uit colère of zo, gewoon voor de fun op de koude vloer gaan liggen...
Kusjes geven begint nu aardig te lukken (maar niet aan alles en iedereen en alleen wanneer hij zin heeft - nog steeds), en ook de kushandjes beginnen te komen. Dada doen met het handje lukt héééééél soms, en het zeggen nog 'soms-er' :D
Zo heeft hij ook een tijdje gehad dat wanneer ik hem ging halen bij de OM hij de ganse straat bijeen schreeuwde omdat hij -1- zijn jas niet wou aandoen en -2- hij niet mee naar huis wou... dat was plezant, zeker als er andere ouders bij waren :oops: Maar 'k moet zeggen, nu gaat het al beter, per chance...

Met de zwangerschap gaat ook nog alles prima. Alleen begin ik nu te merken dat het wat 'zwaarder' begint te worden, vooral m'n buik begint in de weg te zitten... Maar ik moet zeggen dat ik het veel erger verwacht had. De kwaaltjes die ik bij Sam wel had zijn er nu niet (oa. bekkenpijn)
Gelukkig maar.

Voor pasen krijgt Sam ook een driewielertje van mijn ouders, ben eens curieus wat dat gaat geven. 'k Zal jullie op de hoogte houden alleszins.

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 apr 2006, 14:11

Karsten heeft geslapen van 21 uur tot 6.45 uur!!! Dan is hij wakker geworden omdat Mila naar het toilet moest.. Hij is 1 keer "wakker" geweest, heeft 10 sec. geweend en voor de rest niks.. Ik ga nog niet te hard juichen, maar ik hoop dat het zich doorzet!
Karsten vindt het ook leuk om op de grond te liggen.. Ik denk dan altijd dat hij gaat bevriezen, maar blijkbaar niet..
Te zaterdag waren we buiten, en uit voorzorg had ik Mila en Karsten hun laarzen aangedaan.. Maar goed! Karsten vond het heel leuk om in een plas te staan spetteren.. :? :lol: Hij is ook een paar keer gevallen in het gras, hij zag er lief uit.. En hij is blijven zitten op het autootje.. :lol:
Alleen eten doet hij al een tijdje, het begint beter en beter te lukken met een vorkje en/of een lepeltje, maar het liefst van al smeert hij het lekker op de tafel.. Boterhammen gaan heel goed op 't moment..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Katia

Bericht door Katia » 03 apr 2006, 14:28

zijn sam en karsten op dezelfde dag geboren? :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 apr 2006, 14:59

Ja.. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 06 apr 2006, 22:08

Alé Dagmar, ik hoop dat de nachten met Karsten zo blijven verder gaan!!
Ik zou geloven dat het je deugd doet eens niet te moeten opstaan.
At hij dan telkens s'nachts?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 07 apr 2006, 14:50

Ja, hij at dan ook altijd.. Van gisteren op vandaag is hij veel "wakker" geweest.. Maar zelf in slaap gevallen na een minuut of twee.. Zou het dan eindelijk? :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 07 apr 2006, 21:10

Iedere nacht is er weer één gewonnen.
Wel een groot verschil met Milan hoor.
Hij was een week of 10 toen hij doorsliep. Natuurlijk heeft hij (en mama) wel lastige nachten als hij ziek is of zo, maar dat vergeef ik hem wel :D
Karsten zal stillaan door beginnen hebben dat nachten zijn uitgevonden om te slapen... :D
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 08 apr 2006, 22:42

En Dagmar,
Hoe gaat het met de nachten?
Blijft het beteren of is Karsten weer in zijn 'oude' gewoonte hervallen? ;)
Seg, geef je eigenlijk ook nog BV?

Hier gaat alles zijn gewone gangetje. Ik ben wel blij dat het weer wat begint te beteren. Zo kunnen we er al eens met de fiets opuit trekken.

Ik moet wel toegeven dat ik al aan het aftellen ben. Niet zozeer naar de bevalling, maar wel naar mijn laatste werkdag :oops:
Lekker bijna 4mnd ertussenuit.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 08 apr 2006, 23:18

Hij is een beetje in zijn oude gewoonte hervallen.. Hij wordt geregeld wakker, maar valt zelf terug in slaap.. En ja, ik geef nog steeds borstvoeding.. Het begint nu wel te minderen, meestal 's morgens (om 6 uur) en 's avonds voor het slapen gaan.. Heel af en toe nog 's middags of na het eten (dus ipv gewoon drinken)

Je laatste werkdag, dan kan Lena bijna genieten van haar mama.. Zal ze wel leuk vinden.. En dan kan je alles op je gemak klaarzetten.. Wist je nu al of Lena een broertje of zusje krijgt?

Karsten is zijn eigen wil aan het krijgen (allé, dat heeft hij al een hele tijd hoor).. Als we ergens naartoe gaan, dan gaat hij naar zijn jas, als ik hem dan neem, dan loopt hij rap weg.. Gisteren was het heel grappig.. Kwam hij zo zijn arm in zijn mouw steken en dan voordat ik de andere arm in zijn andere mouw kon steken was hij weg.. :lol: Zo een 5-tal minuten gespeeld en dan ben ik naar de deur gegaan en toen was Karsten er snel bij hoor.. Voor de rest geeft hij zijn koekjes aan de hond.. En de hond weet dat maar al te goed :? .. Normaal zit de hond niet binnen als Mila en Karsten een koekje eten, maar Karsten legt zijn koekje ergens en als de hond dan binnenkomt, dan geeft hij dat.. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2004”