november 2004 kindjes..

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 21 dec 2005, 12:27

hier staat het park ook maar als opbergmeubel voor zijn speelgoed :roll:
Maar 'k ga het niet opruimen omdat het de moeite niet is, vind ik...

Eigenlijk doe ik niet echt iets om Sam voor te bereiden op de baby. Hij snapt er toch nog niet veel van :? Ik probeer wel te zien dat hij voorzichtig is (hij durft nogal eens slaan, vooral mij dan :( en een pop durft hij ook nogal eens de oogjes uit te steken 8) , allee, hij voelt zo aan de wimpertjes).
Meisjes zijn meestal toch al wat sneller met het begrijpen van dingen dan jongens (mijn ervaring toch als ik naar collega's hun kindjes zie), enfin, we zien wel als de tijd daar is...

Voor de rest ben ik nog bijna dagelijks aan het overgeven...er is nu al 3kg af, niet dat we dat erg vinden ;) de baby zal wel nemen wat hij/zij nodig heeft zeker?

Sam zegt dank u, 't is te zeggen, als je hem iets geeft zegt hij : 'da-tu', keischattig :D
Hij sukkelt nu ook al 2 weken met een verkoudheid...Hij blijft maar snot produceren, 'k vraag me soms af vanwaar het maar blijft komen :roll:

Hij heeft de laatste dagen ook moeite met inslapen 's avonds (door de dag slaapt hij al bijna niet, hooguit een uurke, verdeeld over 2x - nu is hij precies weer wat aan het bijslapen, hij ligt er al in van 10u20).
Maar 's avonds dus, wenen wenen, niet normaal. Hij is stikop, maar zo gauw ik m'n rug draai, begint hij dus te huilen. Moet ik erbij blijven totdat hij in slaap is gevallen? Ik wil daar nu ook niet echt een gewoonte van maken :?

Voor de rest is 't ne schat, hij kan toch zo lief doen, en ook zo ondeugend :twisted:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Yalenka
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 dec 2005, 21:14
Locatie:Machelen ad leie

Bericht door Yalenka » 21 dec 2005, 19:56

Hoi

goh er bij blijven tot ie in slaap valt lijkt me niet zo een goed idee

Maar misschien kan je de oppakmethode gebruiken? Steeds als ie bijna overstuur is van het huilen Hem heel even uit bed halen, knuffel geven en hops terug in bed Het kan best zijn dat je daar echt dagen mee bezig bent maar tis best wel de moeite als je nadien echt rustigere avonden hebt.

Ikzelf heb het gedaan bij Silke in het begin en tis ff doorbijten maar nu is het een heerlijke slaapster (ze moet wel der knuf en der mobiel hebben hihi)
grtz yalenka

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 22 dec 2005, 14:11

Lena schreef:...
Sam zegt dank u, 't is te zeggen, als je hem iets geeft zegt hij : 'da-tu', keischattig :D
...
Karsten frazelt ook heel veel op het moment, maar ik herken er nog niet veel in.. Behalve mama, papa, aap (alle dieren), kap (ipv kip), dada, nam-nam en voor Mila heeft hij ook een bepaalde klank die hij alleen voor haar gebruikt..
Praten jullie veel met jullie kindjes? Ik heb eens gelezen dat ouders meer tegen meisjes babbelen dan tegen jongens en ik denk dat dat hier wel klopt.. Allé, ik weet het niet, maar naar mijn gevoel babbelde ik meer met Mila dan nu met Karsten (maar ik probeer er op te letten).. 't Zou natuurlijk ook kunnen doordat ik mijn aandacht nu onder drie kinderen moet verdelen (jaja 3, Mila, Karsten en niet te vergeten Filip :lol: )..

Tja, inslapen gaat hier dus wel goed.. Ik leg Karsten in zijn bed, hij geeft geen kik en slaapt na een paar minuten.. Heel af en toe weent hij zo eens 20 seconden. En van eergisteren op gisteren heeft Karsten doorgeslapen (joepie), van 's avonds 8 uur tot 's morgens half 7.. Dat was dus de eerste keer!!! Maar van gisteren op vandaag was het weer koekenbak, iedere twee uur was hij wakker.. :? Voormiddag slaapt hij ook niet meer veel, alleen als hij dan in de auto zit (om te winkelen of zo). 's Namiddags slaapt hij van ongeveer 13 uur tot 15.30 uur en dat is het.. Dus ik denk dat hij zo stilletjesaan zijn ritme aan het vinden is.. En nu maar hopen dat de nachten snel gaan lukken..
Ik was me daarstraks een bedenking aan het maken, Karsten is al ruim anderhalve maand koortsvrij!!! Begin december had ik zo'n schrik dat hij weer zo'n paar dagen koorts ging hebben, tot nu toe dus gelukkig niet!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Yalenka
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 dec 2005, 21:14
Locatie:Machelen ad leie

Bericht door Yalenka » 22 dec 2005, 14:29

Silke slaapt door sinds ze een week of 5 is hihi Alleen als ze zich niet lekker voelt moet ik er es uit En s morgensvroeg een flesje geven vaak.

Brent daarintegen is nu 2,5 en die slaapt nog steeds niet alle nachten door hihi

Ik heb net het gevoel dat ik iets minder praat met silke dan met jelco en brent.
Ofwel komt het idd doordat het hier onder 4 moet verdeelt worden hihi
Ofwel omdat ik vroeger meest van de tijd alleen met de kids was en de papa altijd maar ging werken

Hij is nu meer thuis

Silke heeft een offday Tjeezes wat is ze vies vandaag zeg hihi echt een klein koppig monstertje soms

Verder hebben we gisterenavond de pokken ontdekt bij brentje Gelukkig heeft ie er niet zo heel veel
grtz yalenka

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 27 dec 2005, 21:11

Hallo allemaal,

hopelijk hebben jullie fijne kerstdagen gehad.
Bij ons waren ze in ieder geval plezant. Ook Lena heeft ervan genoten.
Veel volk en natuurlijk veel aandacht.

't Begint een echte kapoen te worden hoor. Ze weet goed wat mag en wat niet mag maar dat wil daarom niet zeggen dat ze niet doet wat niet mag. Als ik dan 'nee' zeg draait ze zich snel om en gaat ze lopen.

Ze staat de laatste weken ook meestal alleen recht. Daarvoor kroop ze altijd naar een stoel of de zetel om zich aan recht te trekken, maar dat doet ze nu dus niet meer.

Pfff 't was vandaag een vermoeiende dag op het werk en nu ik zwanger ben voel je dat toch weer wat sneller. Dus,... vlug onder de wol!! Lekker warm en gezellig met deze koude dagen.

Alvast prettige eindejaarsfeesten en de beste wensen voor 2006 voor alle novembermama's en papa's en hun spruiten!!

Groetjes
Tina
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Yalenka
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 dec 2005, 21:14
Locatie:Machelen ad leie

Bericht door Yalenka » 27 dec 2005, 23:01

Hallo

bij ons waren het ook fijne feestdagen Alhowel brent nadien de pokken kreeg

Sinds vandaag heeft silke ze en ze is best zielig. Aanstippen met eosine is een heus gevecht. Ze maakt ook koorts. Men kleine lieve meisje staat vol bobbeltjes nu :(
grtz yalenka

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 28 dec 2005, 23:21

Ooh, veel beterschap voor Silke!

Karsten stapt steeds beter en beter.. En hij kruipt nog steeds de zetel in, maar hij doet daar dan zo zot in dat ik er echt niet gerust in ben.. Hij begint ook eindelijk door te krijgen dat als hij er uit wilt, hij best eerst zijn benen eruit doet.. Maar slecht slapen dat hij doet overdag!!! In totaal heeft hij vandaag een uurtje geslapen en maar jengelen.. En dan rondstappen en dan dronken lijken.. :roll: 't Is wel een heel plezier om Karsten en Mila samen bezig te zien.. Als Mila gek doet, dan schaterlacht Karsten echt.. En dat is dan zooooo aanstekelijk hé.. Nu is Karsten de laatste dagen toch een beetje koortsig, maar momenteel steek ik het op de tanden, hij bijt op alles (vooral in mijn armen) en heeft een beetje last van een rode poep, en hij kwijlt enorm.. En zolang hij nog goed eet, maar ik me nog niet te veel zorgen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Yalenka
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 dec 2005, 21:14
Locatie:Machelen ad leie

Bericht door Yalenka » 29 dec 2005, 09:31

Silke is echt niet lekker

deze nacht tig keren wakker geweest :(

Ze had dan ook 40 ° koorts

Ben zelf erg moe en vind het zo sneu voor men meisje

Ik hoop echt dat ze zich vandaag beter voelt Haar oogjes zien er niet (zal zo ff foto plaatsen eh)

Afbeelding
grtz yalenka

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 29 dec 2005, 09:36

En wat doe je tegen de koorts.. Bij ons raadt de dokter iedere keer aan om perdolan af te wisselen met Junifen..
Hebben de broers de waterpokken al gehad?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Yalenka
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 dec 2005, 21:14
Locatie:Machelen ad leie

Bericht door Yalenka » 29 dec 2005, 10:03

Ja idd hier net zo

alleen steeds een gevecht met de junifen

Jelco en brent zijn er nu vanaf nou ja hun pokken trekken weg

ondertssn heb ik al andere foto Net een klein monstertje vandaag

Afbeelding

Vind ze echt superzielig En ze heeft alweer goed koorts ook :cry: :cry:
grtz yalenka

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 29 dec 2005, 16:07

Ocharme, ze ziet er nogal uit!!! Dan dacht ik dat Karsten het erg had (in de zomer)..
Karsten wilt ook nooit Junifen innemen.. Hij werkt dan steeds de helft uit zijn mond..
Heel veel beterschap voor je kleine meid!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 12 jan 2006, 14:02

Hey meisjes,

lang geleden dat ik hier nog ben geweest.
Onze Jelco is van 28 oktober 2004. Nu is het al een flinke peuter. Baby kan je dat niet meer noemen hé.
Hij stapte toen hij net een jaar was, kruipt overal op en onder, een echte acrobaat.
En nu begint hij hem te oefenen in zijn taal.
Mama en papa zegt hij, en dada, en weet je wat hij ook zegt hihi, dank u!
Beleefd kind hé :wink: .

'k Ga vlug nog wat lezen hier. Groetjes.

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 14 jan 2006, 15:52

Hallo !!

Waar zitten al die november mama's?

Hier even de laatste cijfertjes.
Lena: 10,420 kg en 78cm groot
Net 2 prikjes gehad en hopelijk geen last van MBR prik volgende week.

Ze heeft voor haar nieuwjaar een potje gekregen en ik heb haar er al enkele malen opgezet. En... ze doet al flink pipi in haar potje. Niet altijd hoor. Daar is het nog wat vroeg voor hé, maar mss leert ze het zo wel sneller. Wie weet.
Ze heeft wel door wat ze gedaan heeft want als ik dan tegen iemand vertel dat ze flink pipi op het potje gedaan heeft gaat ze wijzen naar haar potje.
Ze verstaat heel veel, maar als ze zelf iets verteld verstaan we er nog niet veel van. Behalve MAMAAA en PAPAAA heel uitbundig en luid!

Wel wat laat misschien maar toch nog de beste wensen voor 2006 voor alle mama', papa's en kindjes hier!

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 14 jan 2006, 23:08

Hier niet veel nieuws.. Karsten haalt streken uit en hij weet het! Hij haalt alle schuiven in de keuken leeg en komt dan eens lachen.. Hij kruipt in de zetel en gaat dan op de leuning staan en roept dan "ey".. Als ik dan ga kijken, is er weer dat lachje.. En als we hem iets verbieden door "nee" te zeggen, dan schudt hij "nee".. :lol:
Karsten en Mila amuseren zich bij momenten heel goed samen, dan zegt Mila iets en dan zegt Karsten haar na (of probeert toch :wink: ), is echt kostelijk om te zien..
Het doorslapen is momenteel weer iets minder, maar ik kan hem nu gewoon terug in zijn bed leggen als hij weer rustig is, dus ik heb weer plek in bed :D ..
Ik vind het wel moeilijk om echt met hem bezig te zijn, want Mila komt altijd een deel van de aandacht opeisen of dingen afpakken waar Karsten mee speelt.. Voor de rest gooit hij nog altijd graag met dingen :roll: .. Als hij in bad zit, vindt hij het enorm leuk om zijn bekertje uit te kappen, LANGS het bad natuurlijk :? .. Of zijn doornat washandje uit het bad te gooien.. Of als Mila er in zit, komt hij er vanalles ingooien (liefst dingen die ik er liever niet in zie)
Jaja, ik heb er mijn handen mee vol.. Maar we doen dat met plezier hé!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Yalenka
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 dec 2005, 21:14
Locatie:Machelen ad leie

Bericht door Yalenka » 15 jan 2006, 10:19

Hallo ben er ook weer ff

Hier gaat het weer beter

Silke is best goed ziek geweest de laatste weken
maar nu heb ik men goedlachs meisje terug

Tis gek te lezen dat hier een Jelco is (mijn oudste zoon heet nl ook zo en tis nu niet een naam die je vaak hoort)

Nieuwe cijfertjes van silke

7440 gr en 69,5 cm (maken we er 70 van ;-) )

Verder weinig te melden eigenlijk
grtz yalenka

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 16 jan 2006, 15:47

Hey,

Yalenka, is 't echt, noemt jouw zoon ook Jelco? De eerste die ik tegenkom :lol: .

't Is echt een vree man zulle. En hij weet ook wel al goed wat mag en wat niet mag.
Als hij mijn kasten leeg haalt of zo, en ik steek mijn vinger omhoog en zeg: Jelco dat mag niet hé.
Dan begint hij te lachen en steekt ook alle twee zijn wijsvingers omhoog. :lol: . Hilarisch gewoon .

Groetjes.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 17 jan 2006, 08:24

Vanessa schreef:...
Dan begint hij te lachen en steekt ook alle twee zijn wijsvingers omhoog. :lol: . Hilarisch gewoon .
Hahaha, dat doet Karsten dus ook.. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Yalenka
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 dec 2005, 21:14
Locatie:Machelen ad leie

Bericht door Yalenka » 17 jan 2006, 10:15

Idd mijn oudste heet ook Jelco hihih Je bent ook de eerste die ik tegenkom Behalve die vrouw es in bevalling die had een Jari (die stond op de lijst voor Brent) en toen ze beviel kreeg ze er een Jelco bij. Maar verder heb ik hem idd nog niet gehoord.

Silke is ook een gekkerdj, als je haar berispt kijkt ze je erg kwaad aan en dan krijg je de eerste 5 min geen lachje ofzo meer van der Soms wel es langer. Ofwel gaat ze keihard huilen en nijpen met der oogjes zodat er tranen uitkomen omdat ze weet dat mama haar hartje dan breekt
grtz yalenka

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 19 jan 2006, 11:45

Karsten heeft een slaapdagje.. Hij heeft weer een paar nachten slecht geslapen en is zijn schade nu aan het inhalen, denk ik.. En ik zit hier.. Eigenlijk moet ik opruimen.. Ben zowat met de grote schoonmaak begonnen, maar heb gisteren zo veel gedaan dat ik er vandaag geen zin in heb! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 19 jan 2006, 20:20

Dagmar,
valt het eigenlijk een beetje mee om alle dagen thuis te zijn bij de kindjes?
Ik denk dat ik algauw tegen de muren op zou lopen.
Pas op.. ik ben graag thuis en ik geniet van elk moment met Lena, en ik kijk ook wel uit naar die 3 maanden zwangerschapsverlof die ik in het vooruitzicht heb, maar ik weet ook dat ik toch blij zal zijn dat ik daarna weer aan het werk kan.
4/5 vind ik wel ideaal. Toch wat minder werken en wat meer tijd voor de kids, en toch ook de voldoening van je werk en het gezelschap van je collega's.

Hoe zit dat met de andere mama's hier??
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 19 jan 2006, 20:26

Eerlijk gezegd, het begint tegen te steken.. Allé, ik vind het fijn dat ik thuis ben, maar ik mis de contacten.. Mijn vrienden zijn zo op de leeftijd dat ze gaan samenwonen of trouwen, maar nog niet echt aan kindjes beginnen.. Dus die zijn met andere dingen bezig en om dan eens tijd te vinden om af te spreken.. En als we dan eens eindelijk iets afspreken, dan kan het nog zijn dat Mila of Karsten ziek is (is al twee of drie keer gebeurd bij dezelfde vriendin)..
Maar ergens ben ik wel ambitieus, niet dat ik over lijken zou gaan, maar ik ben geen mens om jaren thuis te blijven.. Tot september blijf ik zowiezo thuis en dan zien we wel.. Wie weet, gaat Filip dan een tijdje huisman zijn en dan ga ik werken hé! Of terug studeren, alle mogelijkheden liggen nog open..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 19 jan 2006, 22:16

Ik ben al bijna 4 jaar fulltime thuis, en voor mij bevalt het wel .
Ik ben graag thuis en heb eigenlijk niet echt het gevoel dat ik iets mis qua sociaal contact of andere.
Ik heb enkele vriendinnen waar ik toch af en toe eens met afspreek om samen eens naar de markt te gaan, of eens met de kindjes naar de speeltuin in de vakantie.
En verder heb ik mijn dagelijkse middaggesprekjes op msn . De laatste tijd komt dat er niet meer alle dagen van, maar af en toe wel nog .
Ik zou het mij eerlijk gezegd niet meer kunnen voorstellen dat ik nu terug alle dagen zou moeten gaan werken, na zo lang thuis geweest te zijn.
Nu onze Jarno ook naar school gaat moet ik wel toegeven dat ik soms verloren loop. Tegen jelco kan ik wel babbelen, maar da's niet echt hetzelfde. Die antwoordt nog niet echt hé.
En dan denk ik soms, wat moet er gebeuren met mij eens die ook naar school zal gaan. Dan zit ik hier helemaal alleen.
Misschien dat ik mij dan wel een jobke zal zoeken, maar eigenlijk vooral om de tijd te doden. We zien wel wat de toekomst geeft.
Voorlopig ben ik blij met de situatie zoals ze nu is ;

Groetjes

Gebruikersavatar
Yalenka
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 dec 2005, 21:14
Locatie:Machelen ad leie

Bericht door Yalenka » 20 jan 2006, 00:17

Ook ik ben 4 jaar thuis

ik werd zwanger en toen men contract eindigde kreeg ik geen nieuw meer omdat het te gevaarlijk was voor de zwangerschap

en toen ging ik van de ene in de andere zwangerschap als het ware hihi

Hier ook, ben blij dat ik thuis ben en nix hoef te missen van de kids, soms vind ik het wel zwaar ook.
ik start in september als onthaalmoeder, maar weet niet of ik het zal blijven doen, liefst zou ik ook weer buitenhuis gaan werken halftime, en men job als opvoedster terug opnemen.

Maar tot die tijd blijf ik thuis als onthaal moeder zolang silke nog niet naar school gaat.

Tis ook wat afwachten welke richting het uitgaat met onzen Brent omdat er vermoeden is van ass, en dan heeft ie wellicht wel begeleiding nodig, en ikwil er alles voordoen zodat ie de wereld dan weer wat beter gaat begrijpen. Dus hier kan het nog alle kanten uit. Dat zien we dan wel.

Maar momenteel vind ik het fijn nix te hoeven missen van men kids. Veel vrienden heb ik niet, wel via het internet en af en toe spreken we dan wel es af? Of ik ga in het weekend wel es iets drinken met iemand.

Hier ookzo Toen ik voor het eerst zwanger was, was iedereen nog volop in de uitgang (ik eigenlijk toen ook, woonde net alleen enzo) Dus veel vrienden ben ik in die periode omdat ik veel in het zh lag, en ze met niet vaak meer meevroegen.

Maar ja kids veranderen je leven, je krijgt er een heel ander leven door en daar moet je opofferingen voor doen natuurlijk.

Btw ik vroeg me af hoe oud jullie allemaal zijn.

Ik ben nl 24
grtz yalenka

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 20 jan 2006, 08:03

Yalenka schreef:...
Tis ook wat afwachten welke richting het uitgaat met onzen Brent omdat er vermoeden is van ass, en dan heeft ie wellicht wel begeleiding nodig,
...
Wat is ass?

Daar zit nu ook het dilemma voor mij.. Langs de ene kant wil ik nog heel graag een derde kindje, maar ik wil er geen jaren tussen laten.. Filip denkt dan weer omgekeerd (over een jaar of 5).. En ik weet niet of ik nog een goede moeder kan zijn als ik nog langer thuis blijf.. Klinkt misschien raar voor jullie, maar zo voel ik het aan.. :oops:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Yalenka
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 dec 2005, 21:14
Locatie:Machelen ad leie

Bericht door Yalenka » 20 jan 2006, 09:00

ass = autisme spectrum stoornis, aanverwante van autisme


Neen dagmar klinkt helemaal niet gek. Is normaal als je je niet 100 % voelt in je situatie presteer je ook niet 100 %
Das normaal.

Ik had vorig jaar een periode dat ik echt heel graag wilde gaan werken, het ging niet goed met Brent en met Jelco met zijn momenten.
Na een maand door elke dag heen te trappelen kwam ik tot het besef dat ik eigenlijk alleen nog maar kwaad kon zijn. Waar het genieten van men kids was gebleven weet ik niet, maar ik deed nix meer met de kids. En als de papa dan es thuis was ging ik erop uit. Ik MOEST buiten komen of ik werd helemaal gek. Toen had ik besloten om als OM te gaan werken en met dat in het verschiet geniet ik weer, ik nog sporadisch eens alleen buiten, maar meestal neem ik voor boodschappen de kids mee. Vind ik gezelliger, maar in die periode helemaal niet. Dus ik kan heel goed begrijpen dat je er zo over denkt. Ik was even een heel slechte moeder en heb er me erg schuldig over gevoeld nadien. Maar ik maak het nu goed met extra verwennerijen.

Dus iedereen zal je de raad geven van ff goed na te denken wat je wilt. Zekerheden te stellen over nog nu nog eentje of pas later een kleintje erbij. Of je gaat uitwerken of thuis wilt werken ... Je zal je dan een stuk beter voelen. En dan hoef je geen schrik te hebben van een slechte moeder te worden (zoals ik wel was :()
grtz yalenka

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 20 jan 2006, 09:02

Yalenka schreef:ass = autisme spectrum stoornis, aanverwante van autisme
...
Kunnen ze dat zo jong zien?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Yalenka
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 dec 2005, 21:14
Locatie:Machelen ad leie

Bericht door Yalenka » 20 jan 2006, 09:06

Neen dat is het juist. Omdat ie nog maar 2,5 is moeten we nog wat afwachten. Hij werd wel al op motorisch vlak getest en toen was er nix schrikbarend (gelukkig) Maar ze blijven aandringen van over een groot jaar nog es verder te gaan kijken als zijn gedrag niet evolueert.

Ze spraken over ass en ik had zelf ookal een vermoeden (ben opvoedster dus ik heb er al mee te maken gehad)

Maar tot zij hem stickertje geven is hij voor mij een bijzonder jongetje Dat straalt ie ook uit.
grtz yalenka

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 20 jan 2006, 18:07

Yalenka, hopelijk valt het allemaal mee met Brent.

Ik zelf ben blij dat ik wel nog werk. Ik heb echt respect voor diegene die thuisblijven hoor.
Maar zowel voor mezelf als voor Lena vind ik toch dat er ook positieve dingen zijn aan werkende ouders.
Zo gaat Lena naar de OM en leert daar om te delen en te spelen met andere kindjes.
Ik heb ook mijn sociale contacten op het werk. En ik denk dat ik meer geniet van de momenten die ik dan wel met Lena samen heb.
Vrijdag ben ik thuis en dan doen we samen boodschappen en als ze slaapt poets ik of kook ik al. Zo hou ik veel tijd over om echt met haar bezig te zijn als ze wakker is. En onze weekends zijn volledig aan Lena besteed. Af en toe gaan we wel eens uit, maar dan meestal pas nadat ze slaapt dus daar weet zij niet van.
Ik ben wel blij dat ik ook even ga kunnen proeven van het thuiszijn tijdens mijn bevallingsverlof.

Ik ben trouwens 30
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yalenka
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 dec 2005, 21:14
Locatie:Machelen ad leie

Bericht door Yalenka » 20 jan 2006, 18:16

Idd zoals je zegt alles heeft ook zijn positieve kanten

zowel aan werken als thuisblijven

zolang je er zelf ook goed bij voelt.
grtz yalenka

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 25 jan 2006, 21:47

Karsten sliep dus goed hé.. Met de nadruk op sliep.. Sinds een week is het weer iedere nacht minstens drie à vier keer opstaan.. Laat ik hem wenen, dan gaat dat over in krijsen en dan is Mila ook wakker (en dan slaap ik nog minder)..
Voor de rest, overdag is hij ook enorm hangerig of hij haalt streken uit.. Zo kruipt hij nu constant op de salontafel en valt er heel veel af.. Ik denk dat ik die morgen tijdelijk in de garage ga zetten of zo, want 't is echt niet te doen..
Eten gaat heel goed op het moment, vooral vis gaat er goed binnen.. Boterhammen iets minder op het moment.. Allé, 's morgens wil hij er gene, maar rond 10 uur wel..
Maar allé, ik ga slapen, want ik ben hier al de hele tijd aan het geeuwen en ik moet toch fris zijn om hier morgen veel te lezen (en schrijven?)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2004”