wanneer inschrijven??

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25
wanneer inschrijven??

Bericht door saardientje » 07 okt 2007, 21:40

hallo,

onze simon wordt in november 2 jaar en ten vroegste in mei zou hij naar school kunnen gaan, want dan is hij 2jaar en 6 maanden.

Maar mag je hem maar pas inschrijven als hij 2jaar en 6 maanden is? en dan zien welk moment hij in die bepaalde school mag instappen in de klas?

of zou ik hem al vanaf 2 jaar kunnen inschrijven?

op de site van de school waar hij waarschijnlijk naartoe gaat, staat dat er maar vaagjes op, dus ik begrijp het niet goed.

hoe is dit bij jullie?
kon je al inschrijven ver op voorhand of pas als je kind 2jaar en 6 maanden is.


Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 07 okt 2007, 22:31

Normaal kan je inschrijven vanaf dat je beslist hebt waar je kindje naar school gaat gaan, hoor.

Bij ons was er een open deur en daar kon je inschrijven en de instapdatum wordt dan gezegd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 07 okt 2007, 22:58

Vergeet niet dat er maar bepaalde instapdatums zijn, meestal na een schoolvakantie en na Hemelvaart...
Nu valt Hemelvaart volgend jaar samen met 1 mei (extreem vroeg dus), dus zou hij op 5 mei effectief 2.5 jaar moeten zijn, anders moet je wachten tot september :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 07 okt 2007, 23:54

Wij hebben Amber ingeschreven op een infodag van de school, zij was toen zelfs nog geen 2,5 jaar. De instapdatum hebben we nog moeten laten veranderen want toen we ze wouden laten gaan was ze nog niet proper, ze hebben daar ook helemaal geen probleem van gemaakt. Caro was nog maar juist 2 jaar als we ze ingeschreven hebben. Amber had een brief meegekregen dat de broertjes en zusjes van kindjes die er al naar school gaan voorrang kregen bij de inschrijvingen dus ben ik haar dan gaan inschrijven.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

nessa20
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2007, 20:01
Locatie:hoboken
Contacteer:

Bericht door nessa20 » 08 okt 2007, 00:56

hey

wij zijn vorig jaar gewoon in oktober naar de hoofdschool geweest van de kleuterschool waar mijn petoeters gaan en hem zonder problemen kunnen inschrijven. Hadden wel opvoorhand een afspraak gemaakt met de directrise. Matthew had normaal in november gestart maar toen was hij nog niet droog en hebben hem in april na de paasvakantie laten starten. Cato hebben we toen ook ingeschreven voor dit schooljaar september.

Je kan best wel eens horen in de school zelf hoelang je opvoorhand moet inschrijven want de lagere school waar mijn kinderen heen gaan binne enkele jaren, daar is een wachtlijst van 2 jaar en dan bestaat de kans nog dat je telefoon krijgt dat er geen plaats meer is. Ik moet ze dit jaar al gaan inschrijven om zeker te zijn dat ze een plaatsje hebben. Jinto zal dan ook ineens in die school starten in de kleuter en het gedacht alleen al dat ik hem dit jaar hem daar moet inschrijven, doet me wel emo worden.
mijn grootste schatten:
matthew geboren op 24 maart 2004
cato geboren op 18 februari 2005
jinto geboren op 2 februari 2007
ons allerlaatste kabouterke word verwacht rond 6 augustus 2008

Maandag 21 januari 2008 is het zover. Eindelijk de 1ste kennismaking met ons kabouterke. Ben zo benieuwd naar mijn klein schatteke.


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 08 okt 2007, 07:18

Lena schreef:Vergeet niet dat er maar bepaalde instapdatums zijn, meestal na een schoolvakantie en na Hemelvaart...
die instapmomenten zijn tegenwoordig heel veel momenten.
Bijna na elke vakantie kan je instappen. :wink:

Ahwel ik vroeg me dat hier ook af van dat inschrijven. We hebben nu wel nog tijd. En wij kunnen nog op het gemakske naar opendeurdagen gaan om te beslissen en het dan vragen.
Maar ik hoorde net van eentje die kleine gaat dinsdag naar zo'n proefdag en die moet pas in januari naar school. Ik verschoot daar wel van dat dat zo vroeg is.

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 08 okt 2007, 12:44

Lena schreef:Vergeet niet dat er maar bepaalde instapdatums zijn, meestal na een schoolvakantie en na Hemelvaart...
Nu valt Hemelvaart volgend jaar samen met 1 mei (extreem vroeg dus), dus zou hij op 5 mei effectief 2.5 jaar moeten zijn, anders moet je wachten tot september :wink:
ja, hij is pas 2,5jaar op 14mei :(

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 08 okt 2007, 16:36

mell schreef:
Lena schreef:Vergeet niet dat er maar bepaalde instapdatums zijn, meestal na een schoolvakantie en na Hemelvaart...
die instapmomenten zijn tegenwoordig heel veel momenten.
Bijna na elke vakantie kan je instappen. :wink: ...
zeg ik toch :wink:
En hemelvaart is de laatste instapdatum :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 08 okt 2007, 19:52

Lena schreef:
mell schreef:
Lena schreef:Vergeet niet dat er maar bepaalde instapdatums zijn, meestal na een schoolvakantie en na Hemelvaart...
die instapmomenten zijn tegenwoordig heel veel momenten.
Bijna na elke vakantie kan je instappen. :wink: ...
zeg ik toch :wink:
En hemelvaart is de laatste instapdatum :wink:
:oops: ik dacht aan de grote vakantie ipv EEN schoolvakantie :oops:

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 08 okt 2007, 22:12

:lol: 't is u vergeven :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 08 okt 2007, 22:28

saardientje schreef:
Lena schreef:Vergeet niet dat er maar bepaalde instapdatums zijn, meestal na een schoolvakantie en na Hemelvaart...
Nu valt Hemelvaart volgend jaar samen met 1 mei (extreem vroeg dus), dus zou hij op 5 mei effectief 2.5 jaar moeten zijn, anders moet je wachten tot september :wink:
ja, hij is pas 2,5jaar op 14mei :(
da's toch niet erg :wink:
Sam is ook pas nu in september gegaan en in nov. wordt 'm 3.

Ik vond hem nog veel te klein om hem na hemelvaart te sturen :?
Ze worden al zo snel groot, hou 'm nog maar die extra maandjes thuis :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 09 okt 2007, 11:04

ja, hij is pas 2,5jaar op 14mei :([/quote]

da's toch niet erg :wink:
Sam is ook pas nu in september gegaan en in nov. wordt 'm 3.

Ik vond hem nog veel te klein om hem na hemelvaart te sturen :?
Ze worden al zo snel groot, hou 'm nog maar die extra maandjes thuis :wink:[/quote]


de simon en thuis?.. :D

hij wilt altijd gaan wandelen buiten en naar het park of in de kinderopvang gaan spelen.

als ik hem bij de kinderopvang afzet, krijg ik nog geen kus of hij is al gaan spelen, hilarisch!

en heel de dag kan ik hem nu ook niet bezighouden thuis. moet ook mijn werk hier afmaken, hé.

daarmee dacht ik hem al vroeg naar het scholeke te sturen, maar de kinderopvang is zeker ook een goed alternatief.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 okt 2007, 07:25

Milan is nu bijna 2,5 jaar (zie banner :wink: ) en nu maandag ga ik hem inschrijven op school, waar hij na de kerstvakantie gaat starten.

Yana hebben we in mei 06 ingeschreven om in september 06 te starten
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De school”