Methodeschool of niet?

Moderators:Welcome, Moderators

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15
Methodeschool of niet?

Bericht door Marijke » 19 sep 2007, 10:34

Hallo,
Wij overwegen om Naomi naar een Freinetschool te laten gaan. Iemand wiens kinderen naar een methodeschool gaan en ben je er tevreden van?

Ik weet het dat al een beetje vroeg is om nu al aan school te denken voor ons 15-maanderke, maar de wachtlijst voor deze school is lang :wink:
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 19 sep 2007, 13:01

Jens gaat naar een methodeschool meerbepaald een leefschool.
De twee grote pijlers waar de school voor staat is ' ervaringsgericht onderwijs' en 'ouderparticipatie'.
Ik ben er zeer tevreden over.
Ik weet niet waar Freinet voor staat maar ik meen er eens iets over gelezen te hebben via google.
Misschien kan je al eens een infodag aanvragen om een globaal idee te hebben.

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 19 sep 2007, 13:20

Femke gaat naar een Steiner school en ben er echt heel content van, die werken vooral met natuurlijke materialen. Is wel de tegenhanger van freinet denk ik.

En omdat ze zo kleinschalig zijn is dat echt ideaal. Ze leren echt de waarde van materialen enzo kennen. Het kleuterschooltje waar Femke gaat ,noemt "speelschooltje" en ze spelen er dus ook vooral, maar ze hebben ook een vaste structuur in dag, week, jaar enz zoat de kinderen ook weten waar ze aan toe zijn...

Een info dag is wel iets goed om je licht op te steken voor de verschillende scholen hé. En wees gerust toen Femke één jaar was, ging ik ook al op zoek naar scholen ze. :lol:

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 21 sep 2007, 10:53

Ik zou ook overwegen om haar naar een Steinerschool te sturen, maar de dichtbijzijnde is dan in Berchem! en dat is veel te ver van Sint-Niklaas. Het wordt dus de Freinetschool, ze is ingeschreven, maar het zal nipt worden. Ze zeiden me dat er nog een paar plaatsen vrij waren voor kindjes geboren in 2006, maar dat we dat pas gaan weten tegen januari :shock: . Ze weten nog niet of er nog broertjes of zusjes bijkomen die dan wel voorrang krijgen.
Pff zolang wachten, ik denk dat ik in december nog eens ga bellen :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 23 sep 2007, 17:09

Freinet is echt heel erg goed!!!

Ik heb er ook lesgegeven en mijn dochter gaat heel zeker naar een freinet. Ik ben al op verschillende soorten methodescholen geweest, ofwel als stagiaire, ofwel als leerkracht bij een interim, en ik persoonlijk heb uit ervaring geleerd dat Freinet een perfect evenwicht garandeerd tussen ervaringsgericht, creatief en intercultureel onderwijs!!
En je MAG (maar moet dus niet, wat bij sommige andere scholen wel is) als ouder je mengen en meedoen met veel.


Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 28 sep 2007, 22:09

hier hebebn we gedacht aan methodescholen(freinet,steiner is ons té),maar aangezien tjorven structuur nodig heeft(ivm zijn 'probleem')hebben we voor traditioneel onderwijs gekozen.
Arvid zal ook naar traditioneel, onderwijs gaan..
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De school”