weekoverzicht

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg
weekoverzicht

Bericht door Lena » 15 aug 2007, 22:19

ik wou 'iets' maken - maar weet niet juist hoe of wat - zodat Sam weet wie hem 's morgens brengt en wie 'm gaat halen van school.

Het is nogal heel verschillend van week tot week, zelfs van dag tot dag :?
De ene keer kan ik 'm brengen naar school, dan weer moet ik 'm 's morgens naar de opvang doen, dan gaat Jo 'm halen, dan ik, dan Moeke... D'er zit geen vaste regel in :?

Iemand tips?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 15 aug 2007, 22:24

Ik zou hem dat gewoon voor hij gaat slapen vertellen hoe hij zijn volgende dag eruit zal zien.

Volgens mij is hij nog te klein voor zo'n weekschema :wink:
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 15 aug 2007, 22:29

'k weet het wel, maar 'k ben graag bezig met van die dingen :lol:

valt het op dat ik me ineens realiseer dat het nog maar een goei 2.5 week is en dat ik het er moeilijker mee heb dan sam, waarschijnlijk :roll: :oops:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 15 aug 2007, 23:25

Ik doe Amber elke morgen naar school ook als ik moet werken maar haar halen ben ik ofwel Angelo ofwel mijn moeder en dat vertel ik ze elke avond als ze gaat slapen en dan 's morgens aan school nog eens. Ze onthoudt dat ook heel goed want als er dan toevallig eens iemand anders haar gaat halen dan is het: ... ging mij toch komen halen ?? :lol:

@ Lena: Sam start nu dus ook in september? Caro ook. Ik had gedacht dat het bij een 2e gemakkelijker zou zijn maar als ik eraan denk krimpt mijn maag al bij elkaar. Ken je dat liedje van Will Tura: je eerste schooldag? Vorige week las ik de tekst van dat liedje, de tranen rolden over mijn wangen. Erg he maar ik heb zo het gevoel dat de tijd precies ineens zo vlug is gegaan, alletwee mijn meisjes al naar school.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 15 aug 2007, 23:34

Tamaravh schreef:Ik had gedacht dat het bij een 2e gemakkelijker zou zijn maar als ik eraan denk krimpt mijn maag al bij elkaar.
:? dat beloofd voor januari 2009 :? (niels gaat dan he :wink: )


Tamaravh schreef:Ken je dat liedje van Will Tura: je eerste schooldag?
er rinkelt niet meteen een belletje, maar 'k ben es gaan googelen en...

Tamaravh schreef:de tranen rolden over mijn wangen
idem :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 16 aug 2007, 07:24

De eerste schooldag is volgens mij voor elke mama moeilijk voor elk kindje of dat nu een eerste of een 5de is het is altijd een stukje dat je moet afgeven en vanaf dan gaat het snel vooruit hoor ... om dan nog maar te zwijgen van die eerste schoolreis of het eerste optreden met het schoolfeest :cry: :cry: en ik ben daar dan zo een mega gevoelige voor
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 16 aug 2007, 13:35

Omwille van Jens zijn autisme spectrum werk ik voor hem met pictogrammen. Ik zet de link onderaan.
Voor elke dag is een pictogram te vinden en de tekening is gelinkt aan de naam van de dag bvb een maan voor maandag, dinosaurussen voor dinsdag, hond (woef) voor woensdag, enz....
Verder vindt je voor praktisch elk woord een passende pictogram.
Hopelijk ben je er iets mee. Hier doet het wonderen.

En hier is de link : http://www.sclera.be/picto/mappen%20alfabetisch.htm

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 16 aug 2007, 19:34

een schema voor ophaling hebben we niet
maar in de klas werken ze wel met dag- en weekschema's
en bij niels is dat heel effectief

voor het halen en brengen.... 's morgens vraagt hij altijd zelf wie er komt
maar meestal weet hij het zelf al
niels heeft een enorm goed tijdgevoel en weet perfect welke dag het in de week is (niet bij naam - maar wel wat er normaal gezien op welke dag van de week gebeurt)

2,5 week..... 't zal er snel zijn
de eerste schooldag was voor mij wel een speciaal gevoel
maar ik was vooral opgelucht dat hij kon gaan. Had een echte peuterpuber met een grote P en het was een verademing om hem naar school te kunnen brengen.
waarschijnlijk zal ik het bij brittje wel iets lastiger hebben.... misschien ook niet.... we zien dat dan wel :wink: dat is nog lekker ver weg :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 16 aug 2007, 22:14

Ik zie er ook al tegenop.... ocharme die zijn nog zo klein hé!
Maar de kids vinden het meestal super hé, zo lekker gezellig met leeftijdgenootjes leuke dingen doen!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

naar school

Bericht door Aicha » 17 aug 2007, 09:22

Of je nu 1 of 5 kindjes hebt , iedere iedere schooldag is speciaal en voor heel emotioneel! Ook kunnen die emoties soms heel tegenstrijdig zijn :roll: heb dat hier ondervonden toen Andrès voor de eerste keer ging. langs de ene kant was ik, net als goortjes, blij dat hij mocht starten en dan wat meer tijd had voor Orphée, maar toch was het afscheid nemen van een periode!
Wat bij mij ook wel wat teweegbracht was mijn klein ventje de eerste keer op de speelplaats te zien staan. het is nochthans een speelpaats enkel voor de kleuters, maar onze kapoen leek opeens weer een stukske kleiner tussen al die andere kindjes. Derde kleuter waren precies reuzen rondom hem :roll:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De school”