vanaf welke leeftijd extra taal leren.

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
marinake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 feb 2007, 10:50
Locatie:Temse oost-vlaanderen
vanaf welke leeftijd extra taal leren.

Bericht door marinake » 02 mar 2007, 19:19

Vanaf welke leeftijd zou men kunnen beginnen een kind een vreemde taal te laten aanleren.
Hier gaan de kinderen naar een nederlandstalige school.
en er word thuis veel Duits gesproken.
Nederlands spreken ze zoals andere kinderen van hun leeftijd, en duits verstaan ze zeer goed (zelfs soms al eens te veel, als we al een onder volwassenen een gesprek hebben... jaja ik weet wel hoor waarover ge het hebt... :roll: )
Speken al redelijk. Dus is mijn vraag bestaat dat scholen (eventueel zaterdags) voor kinderen waar men talen kan leren.
waarschijnlijk tegelijkertijd met volwassenen, maar dat is ook niet erg.
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 02 mar 2007, 20:33

wij zullen zoeken naar een school waar ze in de kleuterklas al Frans leren, want mijn vrouw is van Brussel en zelf tweetalig
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 02 mar 2007, 21:40

Zo vroeg mogelijk!
Ik vind dat een heel goed iets, als je het kan, waarom niet?
Ze kunnen er laten maar wel bij varen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 03 mar 2007, 14:03

vanaf 4 jaar kan je (toch zeker via Berlitz en denkeljk ook wel enkele andere) taallessen volgen, maar als je kinderen thuismeertalig kunnen worden opgevoed dan is dat natuurijk niet hetzelfde als wanneer ze echt een vreemde taal leren. Wij hebben allebei talen gestudeerd en hebben tweetaigheid voor de kids overwogen maar na enkele cursussen daarover en alles eens op een rij te hebben gezet, hebben we besloten om het niet te doen en de kinderen zelf gewoon (via liedjes en speels) wel in contact te laten komen met de klanken en de talen maar ik merk dat echt een taal bijleren pas vanaf de lagere school aanslaat ... al zal dat bij elk kind anders zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

tweetalig

Bericht door Aicha » 03 mar 2007, 14:12

Zelf ben ik tweetalig opgevoed en ik ben daar al vaak heel blij om geweest. Het heeft mij ook geen enkel probleem bezorgd op school.

Bij mijn zusje is dat wel anders geweest. zijhad het sowieso al moeilijker op school en ik vrees dat die 2-talige opvoeding haar dan ook niet veel deugd gedaan heeft!

Daarom zijn wij hier ook niet bewust bezig om ons kindjes 2 talig opte voeden maar er wordt hier ons ons( papa-mama) en met mijn pa frans gesproken en al wat ze daar van oprapen is natuurlijk mooi meegenomen!

Persoonlijk zou ik dus ook niet te vroeg beginnen met het doelgericht aanleren van een vreemde taal. Denk ook niet dat dat met kleuters al echt lukt.

Nochtans wordt er op de school waar ons kindjes gaan , al in de 3e kleuterklas op speelse wijze kennisgemaakt met het Frans. Ik vraag me af of dat veel uithaald? We zien wel.
Wat denken jullie?

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De school”