Fantastische school

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt
Fantastische school

Bericht door Sofie » 10 jan 2007, 11:02

Allé vooruit, ik heb de school gevonden hé. De school waar ik Fjodor dolgraag naar toe wil sturen. Er is zowel kleuteronderwijs, een lagere school en een middelbare school. Maar wat is nu het probleem. Het is te ver! We gaan sowieso verhuizen, waarschijnlijk naar Mechelen. De school ligt in de buurt van Leuven. Op zich nog te doen qua afstand, maar zonder auto ligt dat alweer moeilijker. We zouden ook in de buurt van Leuven willen wonen (heel graag zelfs, Sven werkt er tenslotte), maar het is veel te duur :cry:. Hmm, zucht, en toch zal ik een oplossing vinden!!! Het moet! Haha, Fjodor is ocharme vier maanden oud en ik ben al naar scholen aan het kijken.
Afbeelding


Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 10 jan 2007, 11:03

Ge kunt er nooit te vroeg bij zijn é :wink: En als het een speciale school is, zullen de plaatsen ook wel beperkt zijn zeker?
Afbeelding

Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 10 jan 2007, 11:07

Men gaat er hier weer van uit dat het speciaal is :lol:. Goh, ik weet niet of de plaatsen beperkt zijn. We gaan in ieder geval eens naar een opendeurdag gaan als hij wat ouder is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 10 jan 2007, 11:31

ik weet dat de Freinetschool in Leuven altijd rap volzet is en de Steinerschool ook dus mocht het eentje van die 2 zjn dan zou ik toch gewoon al eens contact opnemen voor info ... Dat kan je met een andere school sowieso ook doen trouwens hè.

Wie weet vinden jullie nog wel iets betaalbaars in het Leuvense en anders toch in een haalbare "straal rond" hè: succes met de huizenjacht en veel plezier met de schoolse voorbereidingen - en je moet je nog niet afjagen hè :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 10 jan 2007, 11:49

Nu al contact opnemen met een school? Is dat niet veeeeeel te vroeg? Zeker omdat we niet zeker zijn of we Fjodor al op drie jaar naar school laten gaan. Het gaat inderdaad om de steinerschool. Best wel raar, omdat freinet mij veel meer aantrekt (qua filosofie dan). Maar de uitwerking en de praktische zaken lijken me op een steinerschool dan weer veel beter (voor ons persoonlijk dan hé). In Mechelen is er een freinetschool (kleuter en lager), dus dat is geen probleem als we voor freinet zouden kiezen (wat ook nog steeds een optie is). Ik ga er mijn slaap in ieder geval nog niet voor laten :D
Afbeelding


Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 10 jan 2007, 11:57

wij wonen nu in een appartement in kessel-lo (leuven)
en binnen een 2jaar gaan wij ook op zoek gaan naar een huisje,kopen of huren ,het maakt ons niet veel uit,maar als we huren,moet het wel goedkoper zijn dan ons appartementje nu,we betalen alles in totaal bijna 700 euro,jaja leuven is duur!
leuven en deelgemeentes allemaal even duur,of zels nog duurder :lol:
als je naar lubbeek gaat(weet niet of je dat weet liggen) wordt het al iets goedkoper,'iets' he.
ik ben een beetje aant hopen dat kristof toegeeft,en tegen dan iets gaan zoeken bij mijn ouders in de buurt(herselt)
daar heb je voor de prijs die je hier aan een simpel rijhuis geeft bij wijze van spreken een villa.
maar als we hier in de buurt iets vinden aan een schappelijk prijsje blijven we natuurlijk hier,(wat ook beter is voor ons werk,werken allebei in leuven)en gaat xanthe naar school waar kristof ook vroeger geweest is.en het is ook vlakbij de ouders van kristof,das handig ,want ik ben enkel op woensdag vrij,dus zij kunnen ze na school ophalen dan.
want we werken allebei vrij laat,tot 6 en tot 7.(zou ik ni beter van werk veranderen?)
maar wij hebben er dus ook al over aant denken geweest waar we haar naar school gaan doen...
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 10 jan 2007, 12:05

Ja Leuven is echt niet te betalen hé. 700 euro geef ik niet voor een appartement, zo simpel is dat. Voor 700 euro wil ik een drieslaapkamer huis (moet zeker geen villa zijn). En dat gaan we in Leuven niet vinden. Daarom dat we naar Mechelen zouden uitwijken. Lubbeek ken ik zeker (één van mijn vroedvrouwen woont daar), maar aangezien wij geen auto hebben, willen we centraal wonen (niet te ver van een station dus).
Afbeelding

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 10 jan 2007, 12:11

tja wij woonden eerst op een studio/appartement met 1 slaapkamer,was veel te klein voor een baby,kon je zelfs geen park zetten,en zodus moesten wij dringend op zoek naar iets anders..
hetgeen we vonden aan een schappelijke prijs was een krot en dit was het eerste dat ons aanstond(duplex appartement,twee slaapkamers,keuken,living,garage,berging,nog maar 3 jaar oud,grasplein vlak voor ons deur.we hebben gewoon het eerste genomen wat ons aanstond.en ook direct tegen onzelf gezegd dat we binnen een jaar of 3 iets anders zoeken.dit is eigenlijk een tussenstap dus.
we zijn uiteinelijk verhuis toen ik 7 maand zwanger was,dus veel tijd hadden we niet meer he.
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 10 jan 2007, 12:26

Dat is zeker zo! En het valt precies wel nog mee qua prijs (voor Leuven dan toch) als ik lees wat je allemaal hebt (garage en dergelijke).
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 10 jan 2007, 12:51

wij zijn ook zo vroeg beginnen informeren ze bij die steinerschool hier in de buurt :?
en het erge van al was dat er voor haar jaar toen nog maar 2 plaatsen vrij waren :roll:
we gaan uiteindelijk toch niet voor steiner, maar dan nog... het is erg...

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 10 jan 2007, 13:27

Pffft, dan vind je een school die je enorm aanstaat en dan is er een grote kans dat er toch geen plaats meer is. We gaan eerst zeker moeten weten waar we gaan wonen voor we zeker weten welke school we kunnen uitkiezen. Wat ik me eigenlijk afvraag; zouden er nog mensen zijn die een zekere afstand afleggen om naar een school van keuze te gaan? Want er zijn niet enorm veel steinerscholen (toch zeker geen middelbare)?

Weet ge wa, ik ga daar gewoon ne keer een mailke naar sturen se! Ze gaan mij waarschijnlijk zot verklaren (hallo, ik ben op zoek naar een school voor mijn vier maanden oude zoontje :wink:), maar ik kan toch al es informeren hé!
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 10 jan 2007, 21:37

Sofie de broers en zussen die staan al voor hun geboorte op de lijst ;) en euh in Mechelen is ook een Steinerschool :P
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 10 jan 2007, 21:47

Sorry, ik ben dus echt een leek hé!!!
Wat is dat eigenlijk Steinerschool en Freinetschool?
Ik heb daar wel al van gehoord, maar ken de eigenschappen er niet van... :?
Afbeelding


Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 10 jan 2007, 21:51

In Mechelen steiner??? Hoe wat waar? Ik heb enkel freinet gevonden in Mechelen.

Maar wat ik me afvraag; het is toch verboden om kinderen vroeger in te schrijven? Nu mag je niet meer dan een jaar op voorhand inschrijven (vandaar de ouders die kamperen voor de freinetschool in Gent).
Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 11 jan 2007, 11:46

Ok, we zijn er uit. Het wordt geen steiner (Sven en ik mailen elkaar zelfs al over dat onderwerp :lol:). Het is te ver van Mechelen en we staan niet genoeg achter de filosofie. Freinet blijft dus een optie, ofwel een school waar ze toch individueel werken en waar er toch een beetje methodegericht wordt gewerkt. Phew, lastige bevalling hé!

Oh en iemand vroeg hier wat steiner en freinet precies inhouden. Goh, dat is niet uit te leggen in 1 2 3. Op google kan je in ieder geval veel info vinden. Het komt er op neer dat het methodescholen zijn (en elke methode legt zijn eigen accenten).
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 jan 2007, 15:41

gho daar heb je niet genoeg plaats voor op dit forum, om dat allemaal uit te leggen...

en hier is het ondertussen ook al duidelijk geworden: ik ben afgeschrikt geweest door een dogma-type... :lol:
Maar hoe dan ook, hier blijft de creaschool grote optie...

Katia

Bericht door Katia » 11 jan 2007, 15:42

pssssssssst, sofie...

en jij met je "moeilijke" bevalling... dat was nog maar het begin he :P
wat daarna komt is stukken erger ze :lol:

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 11 jan 2007, 15:48

:lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 11 jan 2007, 19:46

moet ik dat adres in Mechelen niet meer terugzoeken dan ???

Steienrschool-info had ik ooit op een ander forum in artikels laten publiceren en ik moet dat nog ergens in mijn archieven hebben allemaal maar er is idd zoveel dat darbij komt kijken. Wa tik eventueel wel kan aanraden voor een kort overzicht vanallerlei soorten methodescholen is het boek "Hoe kies je een school de past bij je kind?" van Marke Eggermont. Wie echt meer wil weten over Steiner die mag mij ook altijd vragen stellen zenne: J heeft daar zijn kleuterschool in gedaan en een vriendin van me heeft daar kids (1 in de lagere èn 1 in de kleuterschool en haar oudste zit nu zelfs in een nieuwe "B-richting" van de middelbare school en die heeft haar lager voor een deel gedaan in de Parcivalschool = BLO-school via de Steinerpedagogie). In de jaren dat J er op school zat heb ik veel geleerd en uitgezocht. 'k Ben geen super-expert maar ik weet er toch al behoorlijk veel over, vooral dat er veel misvattingen :roll: over bestaan.
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 11 jan 2007, 21:58

Je mag dat adres zeker nog opzoeken, als je dat zou willen doen. Het is nog steeds niet volledig naar de achtergrond geschoven, maar ik wil er goed over nadenken. Ik ga eens nadenken over eventuele vragen die ik heb en dan stuur ik je een PM :D

Alvast bedankt :wink:
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De school”