budget babyvoeding

Moderators:Welcome, Moderators

K1976
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 jun 2007, 16:15
budget babyvoeding

Bericht door K1976 » 04 okt 2007, 11:21

Wij verwachten ons eerste kind binnenkort. Kan iemand mij aub zeggen wat een normaal budget is voor voeding (per maand) gedurende het eerste jaar? EErste 6 maanden enkel flessen en daarna flessen/pap veronderstel ik?
Alvast bedankt!
gr,
K


silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 04 okt 2007, 11:30

Wij gebruiken hier NAN pro1. zo een doos kost ongeveer 15 Euro en daar kom je iets meer dan een week mee toe.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 04 okt 2007, 11:53

De eerste 3 maanden heeft me dat niets gekost, ik gaf alleen borstvoeding...

Na de 3 maanden gaf ik 1 à 2 bijvoedingen van pro nan, dus de prijs heb je hierboven...maar na een goeie maand was dat niet meer genoeg en ben ik overgeschakeld naar Beba, dat vult meer dan pro nan...zo'n doos kost 10,40€ en ik ga daar wel zo'n 1 à 2 weken mee, maar ja ze gaat naar de crèche, daar kreeg ze flesjes (was in de prijs inbegrepen)...

Nu vanaf haar 3 maanden zijn we ook met groentepap begonnen, in het begin varieerde het budget groentepap zo tussen de 10€-15€ voor 1 maand...dan nog met de fruitpapjes erbij...zaten wij zo rond de 20€...met de beba er nog is bij...

Nu is ze 7,5 maanden en spenderen we ongeveer 45€/maand en soms langer...is te zien hoeveel ze in de crèche geweest is...en dat is groenten, aardappelen, vlees, fruit en beba in...

We werken ook 4/5 mijn ventje en ik, dus dat is vers eten voor 4 dagen in de week...alles is wel vers en diepvries, want potjes ben ik niet echt voorstaander van en kost denk ik ook veel duurder op termijn, alleen als het nodig is krijg ze soms fruitpotjes...

Hopelijk heb ik je wat geholpen...

Veel succes

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 04 okt 2007, 13:15

Goh ik denk dat je er niet echt een budget kunt opzetten want veel hangt af van hoeveel je kindje eet he?! En dat doen alle baby's op een andere manier.

Hier kreeg Maaike vooral borstvoeding. Daarna flessenvoeding. Maar zij is met pap geen grote eter geweest. Terwijl andere baby's gemakkelijk 210cc dronken mochten we bij haar al blij zijn als ze 150 à 180 dronk.

En alle pappen kosten dan nog eens verschillend.

Ben je van plan enkel flesvoeding te geven?

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 04 okt 2007, 17:18

Dat is idd heel moeilijk te zeggen....dat hangt af van hoevee je kind eet.
En alle merken en soorten melkvoeding hebben een andere prijs ook...
Maar reken maar op genoeg... :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 04 okt 2007, 22:34

hier 6 maanden kosteloos(bv)en nadien de gewone dingen zoals fruit en groentenpap....ik heb er eigenlijk nooit op gelet wat dat kost,wxant fruit hebben we sowiezo in huis,en voor groentepapkes maakte ik (aangepast)gewoon meer dan voor ons allemaal
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 05 okt 2007, 08:37

Hier tot nu toe ook kosteloos (bv) en later dan fruitpap en groentenpap. Maar dat koop je voor jezelf ook hé.
Bij bv wel de kost voor een kolf (huur die wel, is 15 euro per maand).
Laatst gewijzigd door choeke op 05 okt 2007, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 05 okt 2007, 08:47

hier ook bv, maar probeer over te schakelen naar fv, en heb al es 1pak gekocht en die kostte 14.99euro aptamil

maar prefereert toch nog bv, moet zijn dadt het hem smaakt :wink:
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Debby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2007, 10:46

Bericht door Debby » 05 okt 2007, 10:05

Als je flesvoeding gaat geven, zeker de prijzen vergelijken in NL. Wij hebben gemerkt dat Nutrilon daar soms 4 euro per doos goedkoper is. En als je kindje dan een doos per week verbruikt, is dat wel eens de moeite om daar een voorraad te gaan inslaan.
Misschien dat het voor andere merken ook is, maar dat weet ik niet.

In België vonden de de melkpoeder goedkoper bij Equiform dan bij de apotheker, dat geldt voor wel meer verzorgingsprodukten.

Wat luiers betreft, omdat ik dat zelf toch wel een dure aankoop vind, wij gebruiken nooit de grote merken, de goedkopere alternatieven zijn voor ons ventje even goed.


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”