Eindelijk de fles !!!!!!!!!!!!!

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar
Eindelijk de fles !!!!!!!!!!!!!

Bericht door flupke » 16 mei 2007, 15:31

Ons pruts krijgt momenteel nog steeds borstvoeding, maar toch wilden we haar al een beteke laten wennen aan het flesje zodat wij met ons tweetjes ook eens een middagje op stap kunnen. Een aantal weken geleden hadden we het al eens geprobeerd maar uiteindelijk opgegeven. Margot schreeuwde gewoon moord en brand 45 min aan een stuk en ze weigerde de fles. Soms was ze overstuur dat ze ineens wel eens aan de fles begon te drinken, maar dat was na 1 minuut telkens gedaan. Dus het was niet dat ze het niet kon. Na 45 min gaf ik uiteindelijk toe en kreeg ze de borst. Eerst had papa het flesje geprobeerd, maar ook dat hielp niet :roll:

Deze week is mijn ventje de ganse week thuis en afgelopen zaterdag waren we terug begonnen met het flesje. Elke dag drie keer, maar steeds zonder resulaat. Het krijsen bleef maar aanhouden en ze moest nog steeds niets van de fles weten. Ook een fopspeen wil ze niet. Ze walgt al als ze nog maar iets van plastiek in haar mondje krijgt :? We hebben al verschillende flessen en spenen geprobeerd (avent, dodie, tigex, nuby), zowel silicone als van die bruine rubberen, maar niets hielp.

Gisteren zijn we dan bij de osteopaat geweest en hebben we het probleem uitgelegd. Hij is efkes in haar mondje bezig geweest, maar volgens hem is het gewoon een driftkikker. Ook toen hij haar behandelde aan haar hoofdje liet ze haar driftig karakterke zien, hoewel ze eigenlijk meestal heel rustig is. Maar als iets haar niet aanstaat... :roll: :roll:
Toen we thuiskwamen hebben we de fles weer geprobeerd, maar veel heeft het niet uitgehaald. Ook weer verschillende spenen geprobeerd. Uiteindelijk gaven we weeral toe en kreeg ze de borst :? :?

Toen ik in de namiddag efkes naar de babywinkel ging voor wat kleerkes zag ik daar een nieuw soort papfles staan van 'Tommee Tippee' (closer to nature - simuleert de natuurlijke soepelheid, beleving en beweging van de moederborst - de speen is natuurlijker gevormd naar moeders borst dan een normale speen met wijde hals. Zo kan de baby gemakkelijker wisselen tussen borst- en flesvoeding, omdat baby op precies dezelfde wijze kan worden aangelegd). Ik dacht er eens eneke mee te nemen om te proberen. Veel hoop had ik er niet op.

Gisteren in de namiddag nog wat melk afgekolfd (60ml) en haar dat proberen geven. Ze was maar 2 min aan het pruttelen en ze begon ineens alles uit te drinken :shock: :shock: Ik schrok me een bult, maar was nog niet zeker of het ook een tweede keer zou lukken. Maar ook dat was geen probleem. Die 2 minuutjes pruttelen moest ik er terug bij nemen.
Deze morgen heeft ze iets meer gekregen (80ml) en heeft ze het zonder pruttelen onmiddellijk uitgedronken. Daarna terug effe aan de borst en ook daarnet heeft ze het flesje aangenomen. Zelfs al wordt het door mama gegeven. Papa zal het morgen ook eens proberen en als ze er goed mee weg is kunnen we volgende week eens met ons tweekes gaan eten. Ik ben supercontent dat het eindelijk gelukt is.

Ik vind die flessen dus een echte aanrader voor de overschakeling naar de fles voor borstvoedingskindjes !!!!! :wink: :wink: Ik wil nog wel enkele maanden BV geven, maar ik heb mijn andere flessen allemaal opgeborgen en heb er net nog drie van die tommee tippees bijgehaald :lol: :lol:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

blij

Bericht door Aicha » 16 mei 2007, 15:55

Flupke,

Ben echt te horen dat het eindelijk gelukt is!!!! Ik weet :roll: hoe ambetant het kan zijn om die overschakeling te maken van borst naar fles zodus.....
En...die nieuwe flesjes die je daar hebt vind ik eigenlijk ook best knoddig en handig!

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 16 mei 2007, 17:15

fijn dat je een oplossing gevonden hebt!!
ook zo'n karaktertje dus!!!
hier nog zo eentje
brittje weet wat ze wil en daar, en alleen daar, gaat ze voor :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 17 mei 2007, 21:41

Leuk dat je een goede fles hebt gevonden! Geniet maar van jullie uitstapje!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 18 mei 2007, 21:16

fijn dat het gelukt is!!!






een hele tijd geleden,dronk arvid na heeeeeeeeeeel lang aandringen ook van de fles(eenmalig)
en daar is het bij gebleven.als ik ga werken,krijgt hije ten uit de cupfeeder,en drikt hij gewoon uit een bekertje.hij heeft dus eigenlijk gewoon de flessenperiode overgeslaan.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 18 mei 2007, 22:28

oei ik heb al bang ik ga wel as in september terug werken maar denk toch ook ni dat ik het tot dan ga volhouden 24op24 paraat te staan... dus ik zou ook wel willen afkolven en eens een flesje geven maar blijbaar is ht toch niet zo gemakkelijk om ove te schakelen ben blij dat ze weeral iets nieuws hebben uitgevonden alles evolueerd toch nog al is e alle flupke genie in elk geval van je uitstap en dank je voor de tîp e :wink:
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”