nutrilon A.R

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven
nutrilon A.R

Bericht door chanti » 13 apr 2007, 07:25

hoi,

een vraagje,

ik moet kyana nutrilon ar geven omdat ze reflux heeft en dan nog een half schepje gaviscon poeder erbij, nu heb ik gemerkt dat ze in ene keer serieus is bijgekomen,

mijn poppemieke is nog geen 3 maand en weegt al meer als 6kg,
is dit normaal? ik maak me toch wel zorgen om haar gewicht.
zou ik meer water mogen toevoegen aan haar eten zodat er minder poeder in zit of mag dit niet?
iemand raad?

groetjes Elke
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

zou ik niet doen

Bericht door Aicha » 13 apr 2007, 08:01

Hey Chanti,

Jou kleine meid is nu ongeveer 3 maanden en als ik goed tel dan zeit je ongerveer rondom het groeispurtje dat de meeste kindjes rondom die leeftijd krijgen (11 à 13 weken). Het is dan ook heel normaal dat Kyana ineens een sprongske maakt! tzal heus niet zo'n vaart lopen dat Kyana een dikkertje zal worden. Op die leeftijd kan je daar nog niets van zeggen. Als ze nu misschien (volgens jou) aan de zware kant, dan kruipt en loopt ze die extraatjes er wel weer af als ze daar rijp voor is!

Kyana is misschien ook groot voor haar leeftijd dus zal ze dan in verhouding misschien ook wat meer wegen;


Minder poeder in haar voeding doen zou ik zeker niet doen! De voedingswaarde gaat dan naar beneden en waarschijnlijk houdt ze dan ook niet evenveel tijd meer tussen 2 voedingen zodat je op het einde van de dag een extra voeding moet inschakelen om dat op te vangen dus dat is ook niets gewonnen.

Ieder kindje heeft zijn eigen groei en diktempo en vanaf een 14tal weken komen de kindjes veel minder snel bij!

hopelijk heb je hier iets aan!

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 13 apr 2007, 09:06

hey aicha,

mercikes voor de raad, ik ga me proberen dan geen zorgen te maken,
maar het is gewoon het feit dat ze nu 5x per dag 180ml drinkt, maar soms wilt ze al meer en ik weet niet of ik dat moet toestaan of niet.

groetjes
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

toegeven of niet

Bericht door Aicha » 13 apr 2007, 09:48

Waarom denk je dat ze meer zou willen?

Huilt Kyana als haar flesje leef is of houdt ze niet voldoende tijd tussen 2 flesjes?

Zoja, dan zou je dat best eens navragen bij de Ka of je meer mag geven! Zou daarvoor niet langsgaan zunne, gewoon eens bellen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 13 apr 2007, 10:37

ja de ene keer begint ze te wenen na haar fles en de andere keer begint ze een half uur tot een uur vroeger te schreeuwen en dan zie je echt dat ze honger heeft.
toch maar eens navragen de 16de bij de KA
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.


Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Bericht door nana54 » 13 apr 2007, 12:52

Zeg Chanti,

'k Denk ook ni dat Kyana een dikkertje is hoor, heb je haar al eens gemeten in lengte?
'k Heb ook altijd gehoord dat je nooit meer water mag geen dan poeder, je moet je echter wel houden aan de voorgeschreven hoeveelheden.
Binnen kort zal ze toch wat minder bijkomen, 't is zoals Aicha zegt, dat groeit nog wat uit!
'k Zou me geen zorgen maken.
Alée op naar de 16e bij de KA, zodat je wat gerust gesteld kan worden.

Grtj nana
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 14 apr 2007, 11:07

alle kindjes maken een groeispurt door op een bepaalde leeftijd.
Zorgen om haar gewicht zou ik me absoluut niet maken.
Milan (ok, een jongen) woog 6.430 kg op 3 maanden, dus dat is geen probleem.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 14 apr 2007, 12:16

Hey Chanti,

Ik hoop dat je je geen zorgen maakt omdat ik had geschreven dat onze spruit nog niet zoveel weegt! Mila is ook vrij kleintjes, dus ja... Er zit ook genoeg vlees aan, hoor!
Meer water zou ik zeker niet doen, want dan krijgen ze ook makkelijker diarree schijnt. Best gewoon vragen aan de KA zoals je van plan bent!

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 14 apr 2007, 12:53

nee hoor jij kan er niets aan doen,

ik heb mij nu voorgenomen om gewoon er niet aan te denken en alleen te genieten, voila :lol: das het beste
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 14 apr 2007, 14:43

minderen met water,of meer poeder bijdoen zou ik ook niet doen!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 14 apr 2007, 23:23

Hey Chanti,

Ik zou me niet te veel zorgen maken. Hier is onze Noah op één week tijd 380 gram (woog dinsdag 5070 gram) bijgekomen en op nog geen drie weken tijd was hij ook al 4 cm gegroeid. Onze Noah drinkt nu al 5 flesjes van 150 en soms drinkt hij zelfs zijn flesje tot 180 cc :shock: . Eén bepaalde dag vorige week had hij zelfs op één dag 820 cc gedronken :shock: . (en onze Noah is nog maar iets ouder dan drie weken) Maar nu drinkt hij weer wat minder, gisteren was het nog 710 cc in totaal dat hij gedronken had.


Ik had ook aan kinderarts gevraagd of dit wel normaal was, en of ik hem niet minder moest geven. Maar kinderarts zei dat hij waarschijnlijk nu een grote groeispurt aant doen was en da ik hem gewoon mocht geven tot hij genoeg had. Hij zei dat Noah wel meer eten nodig heeft als andere baby's omdat hij al 4650 gram woog bij de geboorte. Volgens kinderarts had Noah wel een goed gewicht voor zijn lengte. Waar ik me vooral zorgen om maakte, was dat onze Noah niet meer voldoende gaat hebben aan de melk (hij drinkt nu Nan Pro 1) tot hij deels mag overschakelen op fruit-en groentepap. Maar kinderarts zei dat we dan nog altijd konden overschakelen naar een dikkere melk. Ik had 't ook nog eens aan k&g gevraagd en die zeiden 't zelfde.

Ik had wel al eens gelezen dat je de melk mag verdunnen, maar niet mag verdikken. Zou te belastend zijn voor de darmpjes.

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 15 apr 2007, 08:45

alvast een dikke proficiat met je mooie zoontje,
dat was ook een stevige brok dan :lol:

het is ook zo moeilijk eh om je geen zorgen te maken eh, maar morgen moeten we naar de kinderarts en dan zal ik zien hoeveel precies ze is bijgekomen en hoe groot ze is geworden,

ik hou jullie op de hoogte en alvast bedankt voor de reacties :D
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”