vaste voeding, wat een organisatie!!!!

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen
vaste voeding, wat een organisatie!!!!

Bericht door goele » 09 mar 2007, 08:45

Wij zijn hier al bijna 2 weken bezig met vaste voeding, en ik vind mijne draai nog niet echt.

Ik krijg mij niet gepland, en Hasse haar ritme is ook zodanig verstoord.

Meestal heeft ze zo'n honger dat tegen dat ik haar vast eten wil geven, ze enorm schreeuwt, en alleen maar melk wilt.
En dan wilt ze nog niet eens eten krijgen van mij. Waarschijnlijk weet ze dat ik haar ook melk kan geven. Maar ik kan niet anders, want ik ben door de dag alleen met haar!

'savonds proberen we het dan opnieuw, maar dan speelt ze er alleen maar mee, krijgt ze bijna niets binnen.

Pffff, ik vind de overgang echt niet zo simpel als ik had gedacht.
Iemand enkele goede tips?

Oh ja, en haar stoelgang zit helemaal vast!!!
Heb al appelsiensap geprobeerd, maar dat lukte niet.
Nog andere manieren om die los te krijgen?


Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 09 mar 2007, 10:05

Ewel hé, hier ook zo'n problemen. Fjodor wil geen groentepap (hij eet drie lepeltjes en tis al genoeg) en als ik wacht tot hij honger heeft, wil hij natuurlijk melk. En nu heb ik zoiets van; foert, we proberen rapley! Hij eet ook absoluut niet graag met een lepeltje, hij pakt het zelf liever allemaal vast. Dus vanaf dit weekend ga ik hem gewoon in de kinderstoel zetten als wij aan het eten zijn en leg ik een stuk groente voor zijne neus. En hij doet er maar mee wat hij wil. Geen stress voor mij, geen stress voor hem!

Fjodor had trouwens ook vastere stoelgang toen hij groentepap at (ja, zelfs van die paar lepeltjes), maar het was niet zo'n probleem. Ik heb dus niet meteen tips.
Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 09 mar 2007, 10:17

Mij hebben ze in den tijd duphalac voor geschreven dat is olie om in het flesje te doen en dat geft sebiet geholpen,dat kun je halen bij den apotheek.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 09 mar 2007, 17:51

Als ze het echt niet willen. Gewoon eventjes mee stoppen. Allebei wat tot rust komen en enkele dagen (of zo) later nog eens proberen.
En probeer eerst met 1 van de 2. Lukt dit goed introduceer dan het andere.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 09 mar 2007, 18:02

bij de meeste kindjes is het zo wel dat ze niet onmiddellijk die overschakeling maken
na enkele lepeltjes hebben ze al genoeg
ze kennen het ook niet hé!
Wat niet wil zeggen dat het niet lukt hé.... het heeft gewoon wat tijd nodig.
maar ik zou het even laten rusten
en nog eens proberen
of zelfs een paar dagen wachten en nog eens proberen
Je moet in ieder geval zien dat je zelf rustig bent. Je straalt stress uit en dat reflecteer je op je kinderen..... waardoor die dus ook niet rustig zijn en bijgevolg niet vlotjes eten
De moed niet opgeven :wink:
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 mar 2007, 22:02

Even wachten dan!!
Ooit zal het wel lukken, maar ik begrijp je wel dat het een vervelend gevoel is voor je!
Milan is ook altijd een hele slechte eter geweest :cry:

En maak je groentenpap bv een uurtje voor etenstijd klaar.
Als je dan weet van: binnen een half uur moet ze eten, haar al geven. Zodat ze niet enorm veel honger heeft, maar toch genoeg om te eten.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 10 mar 2007, 10:33

voor de smaak wat aangenamer te maken kan je mss wat melk afkolven en erdoor mengen, dan is er ook nog een vertrouwde smaak en wie weet wil ze dat wel.

Voor die stoelgang, mss lepeltje olie door voeding mengen (bij de groentepap allesinds) en voor bij het fruit mss proberen met roze pompelmoes, is minder bitter/zuur dan appelsien.

Femke heeft die overgang heel goed gemaakt, ze was net 6 maand en ik begon met fruit en weekje later kreeg ze dan groentjes (ben nogal tegendraard als het op raad van K&G aankomt :lol: )

En zoals al eender gezegd, paar dagen overslaan en nog eens proberen en voor de grote honger eraan beginnen...

Succes
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 11 mar 2007, 21:03

de laatste dagen gaat het heel erg goed.
We hadden naar de dokter gebeld, en die had ons deraad gegeven om alleen maar groene groenten te geven.
Hare stoelgang is los aan het komen. Ze 'krioelt' minder als ze kaka moet doen.

Ook het eten op zich gaat beter.
Bedankt voor de raad en steun

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 mar 2007, 21:19

Dus die groene groenten zijn goed om verstopping op te lossen? Dat is dan een goede tip, want dat wist ik helemaal niet...
Mogen daar dan patatjes bij, of enkel de groente?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 12 mar 2007, 10:48

ik denk het wel

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 12 mar 2007, 10:51

Ha, blij dat je probleem is opgelost. Hier nog steeds een ventje dat alleen maar borstvoeding wil. Ahja, ooit zal hij wel iets anders eten. Misschien proberen we deze week rapley, want de groentepapjes zijn nu even helemaal van het toneel verdwenen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 12 mar 2007, 13:05

Sofie, gaat het zo slecht met de voeding?
Ambetant hé??
Uiteindelijk zal het wel lukken, iedereen gaat vroeg of laat vaste voeding eten en het is nog niet te laat hé?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 12 mar 2007, 13:15

goh ja, slecht. Hij is gezond, komt goed bij, dus uiteindelijk gaat het wel goed :lol:. Maar hij wil alleen maar borstvoeding. Groentepap vindt hij ok voor een lepeltje of vier, maar echt niet meer hoor! Oh, een vriendin van me, haar zoontje begon pas met vaste voeding toen hij 11 maanden was (ook lange gesukkeld met groentepap, uiteindelijk op 10 maanden met rapley begonnen en ge zou hem nu moeten zien eten!).
Afbeelding

Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Bericht door nana54 » 16 mar 2007, 11:12

Sorry dat ik hier zomaar kom binnen vallen maar mijn zoontje is pas 3mnd en is ook begonnen met groentepap.
De vroedvrouw had als raad gegeven om te beginnen met zo een groentepapje uit de winkel omdat dat neutraler is van smaak en de overgang van BVmelk ernaar vergemakkelijkt.
Deze middag heb ik voor het eerst verse petatjes bereid ... dus dat is nu nog even afwachten.

En wat bedoel je eigenlijk met rapley ? :?: ?

En bij ons is het omgekeerd, hij was verstopt van BVmelk en nu gaat zijn stoelgang terug zijn gewone gang (we zijn daar zo opgelucht van :lol: ) Toen hij verstopt zat staken we glycerinesuppo's en daarmee kwam het ook wat losser.

Allée op succes,
grtj nana
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 16 mar 2007, 19:48

Hier vlotte overgang, maar wel omgekeerd met stoelgang. Het is niet simpel om makkelijke combi's te vinden waarvan hij geen diarree krijgt :?
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 16 mar 2007, 21:31

Waarom begin je zo vroeg met vaste voeding nana? Geen beschuldiging hoor, maar drie maanden lijkt me nog erg vroeg (zeker omdat men aanraadt om tot zes maanden te wachten als je borstvoeding geeft).

Rapley is het aanbieden van stukken eten. Ze eten dus zelf en bepalen ook zelf hoeveel ze eten. Ik ben heel blij dat we met rapley zijn gestart. Fjodor eet nog niet echt, maar het is fantastisch om hem bezig te zien. Hij pakt het vast, steekt het in zijn mondje, haalt het er terug uit, bijt er een stukje van, spuugt het uit, trekt rare gezichtjes. Ik ben ook veel meer op mijn gemak. Hij hoeft niet te eten van mij. Ooit zal hij het wel doen :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 16 mar 2007, 22:46

Ah Sofie, toch begonnen met Rapley dan.

Hier omgekeerd :-(
De papjes gaan er beter in dan de stukken.
Het is moeilijk om te combineren (onthaalmoeder - vriend - ik)

Hare stoelgang is wel eindelijk goed aan het loskomen.
Ik zie haar soms echt persen op een kakje, maar echt kronkelen doet ze neit meer.

Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

waarom zo vroeg ...

Bericht door nana54 » 18 mar 2007, 13:12

Geen probleem hoor ... 'k ben zo vroeg begonnen met vaste voeding omdat Zion last heeft van verborgen reflux.
Het is toch al een beetje verbeterd, 'k wet ni dat het komt door de vaste voeding of door het feit dat we ook naar een osteophaat gaan.
Dus daarmee.

Vandaag voor het eerst verse voeding bereid en het ging er nog gemakkelijker in dan die potjes :lol: :lol: :lol:

Allée vele grtj en tot later,
nana
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

fijn

Bericht door Aicha » 18 mar 2007, 13:21

hey nana,

Fijn te horen dat de vaste voedingen bij Zion goed verlopen.

Ik weet (van ons Orphée) dat het in het begin dik kan tegenvallen. De eerste keer begin je daar vol goeie moed en met de beste bedoelingen aan, maar met ons fee wilde dat niet lukken. na vijf dagen heb ik het dan opgegeven en gewoon nog een maand verder gedaan op enkel borstvoeding; Toen ging het vanzelf!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”