regelmaat in de voeding

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:
regelmaat in de voeding

Bericht door Mieke » 05 sep 2006, 17:35

moeten kindjes echt een strakke regelmaat volgen in het geven van flessen? Dat lukt hier dus niet. Smorgens gaat goed, smiddags ook nog maar na de fles van 5 uur, ist een ramp. Of krijg ik er gewoon geen regelmaat in omwille van het feit dat ik BV heb geven? Toen dronk ze wanneer ze honger had.
Daarstraks om half 2 flesje van 180 ml (+ 6 schepjes) gedronken, 40 ml laten staan. Heeft n half uurke geslapen en om kwart na 3 was ze daar. Heb toen kunnen rekken tot 4 uur, ze heeft toen van een flesje van 180 ml 80 van gedronken. Een half uurke was ze content en moest ze weer. Kheb toen niets meer gegeven en haar met een tutjeproberen te sussen. Dat is gelukt, ze slaapt nu. Maar moet ik nu haar flesje van half 6 opnieuw 180 ml aanbieden, of meer?
gisterenavond heeft ze niets gedaan dan overgeven, alles wat erin zat, kwam er na een half uurtje terug uit.
Ben beetje ten einde raad op dit moment.


Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 05 sep 2006, 19:34

bij ons was er eigenlijk altijd een goede regelmaat.

soms was het ook eens anders en als hij honger had gaven wij het gewoon, zelfs als hij eens een dag een flesje meer nodig had. volg je kind, ze zeggen het wel wanneer zo honger of genoeg eten hebben gehad.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 sep 2006, 19:36

hier heb ik van begin af aan regelmaat daarin gebracht
Momenteel zijn haar uren: 8.30u - 12.30u - 16.30u en 20.30u
eerst was dat 8-12-16-20u maar dat komt niet goed uit met de schooluren van onze niels, dus een half uurtje verzet.
Als ze 's morgens om 7u wakker is, dan kan ze wachten tot 8.30u zonder problemen. Ze is het gewend hé.
Allez, hier heb ik daar geen problemen mee
maar sommige kindjes zijn niet zo makkelijk om regelmaat aan te kweken. Gewoon proberen zou ik zeggen, lukt het niet, ja dan moet je het ritme van Marie volgen hé :wink:

Als ze haar fles niet leegdrinkt, wat hier 9 keer van de 10 zo is, dan geef ik haar de volgende keer niet meer in haar fles. Ze drinkt dat toch niet op.
Als ze echt nog honger heeft, dan laat ze dat wel merken, en kan je nog altijd wat bijgeven hé

Dat overgeven, dat is minder.... daar heb ik weinig of geen last van hier. Onze niels had dat vroeger ook wel meer. Maar meestal was dat omdat er boertjes wrongen, of dat hij te veel gegeten had en dan begon dat ook te wringen, of dat hij ziek aan het worden was....
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 05 sep 2006, 19:37

oei, moet ik maar 4 voedingen geven? ze krijgt er nog steeds 5?

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 sep 2006, 19:45

nee, je moet geen 4 voedingen geven, als ze er 5 nodig heeft, dan moet je die geven
Maar ons meisje slaapt 's morgens lang genoeg en 's avonds ligt ze er om 21u ten laatste in
en daar tussen vallen 4 voedingen
maar pakweg 2 weken geleden, had ze ook nog 5 voedingen hoor :wink:
gewoon geven wat ze nodig heeft!!!
Afbeelding
Afbeelding


falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 05 sep 2006, 19:49

Das volgens mij nie erg hoor Mieke. Als ze echt huilt omdat ze honger heeft, dan kan je dat toch geen uren rekken he, om zo maar aan 4 voedingen te komen. Ik zou ze gewoon eten geven als ze erom vraagt, beetje bij beetje zal ze wel zelf op een vast ritme komen hoor. Ik vond het makkelijker om een vast ritme erin te krijgen ne keer ze fruitpap en groentjes begonnen te eten, maar daarvoor is me dat ook nooit gelukt.

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 05 sep 2006, 19:54

Dat was ik ook aan het denken, om gewoon beetjes te geven wanneer ze er echt om vraagt. Bedankt alvast voor de tips!

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 05 sep 2006, 22:07

Eten geven wanneer ze erom vraagt!! Je kan toch geen 4 uren met een huilende baby op je arm zitten als het maar simpele honger is?
Het kan aan je kleine meisje liggen ofwel omdat je de borst hebt gegeven. Ik heb altijd de fles gegeven en om de 3 a 4 u vanaf de geboorte moesten ze eten.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 06 sep 2006, 09:37

Ik heb bij Mila altijd gewoon haar ritme gevolgd.. Vantijd at ze dan maar een halve fles (meer dan eens) en na een aantal maanden kwam er vanzelf een ritme in.. Ik denk dan altijd: "Als wij honger hebben, dan eten wij toch ook.."
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 10 sep 2006, 16:06

Hier volgen we ook gewoon het ritme van haar zelf. Als ze honger heeft geven we haar eten. Ik vermoed dat er na verloop van tijd wel zelf een ritme in komt. Alé dat denk ik toch

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 11 sep 2006, 14:54

Wij volgen ook gewoon het ritme van Maaike. En een regelmaat ... Die zit er al meer en meer vanzelf in. En madam is braaf elke keer zelf naar een voeding minder gegaan. Momenteel schommelt ze tussen de 5 en 4 voedingen. Maar dit kan soms gerust nog eens 6 voedingen zijn als ze een slechte dag heeft.

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 11 sep 2006, 15:58

Saartje schreef:Hier volgen we ook gewoon het ritme van haar zelf. Als ze honger heeft geven we haar eten. Ik vermoed dat er na verloop van tijd wel zelf een ritme in komt. Alé dat denk ik toch
dat deed ik bij J ook zo - soms idd amper een halve of minder eten daar maakte ik me niet druk in en ik voedde op vraag maar ik kon o meneertje bijna de klok zetten, al kon daar ook wel eens een beetje speling op zitten en omde zoveel tijd dan paste dat ritme zichzelf aan en het aantal voedingen (van 5 naar 4 enz) dat verschoof vanzelf bijna ...

Als ik R daarmee vergelijk :eek: die eet precies de hele dag door :lol: soms, maar dat is een bv-maniakje ;) en die is nu al groter en krijgt dus nog flink wat andere voeding bij ook hè.

Sandy wat bedoel je met "he tkan aan je leine meisje liggen of omdat je de borst hebt gegeven?" => wat kan daaraan liggen?? Ik ben precies niet mee.

Dat overgeven: is het gewoon wat "teruggeven" van de melk of echt "overgeven" (met maagzuur bij) ?? Lijkt mij niet zo gewoon als het dat laatste is: mee opletten en eventueel naar de dokter gaan! Als het gewoon wat teruggeven van melk is dan tja :s heeft ze misshcien echt gewoon te veel op - er zijn kindjes die meer drinken dan hun maagje aankan ...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 12 sep 2006, 15:38

bioMam schreef: er zijn kindjes die meer drinken dan hun maagje aankan ...
Hier is zo eentje. Niet stoppen als ze genoeg heeft. Je moet dat zelf altijd aanvoelen. Geef je haar teveel dan gegarandeerd dat het terugkomt. Er is een tijd geweest dat die na de borst of fles nog jankte en je dacht "ah die heeft nog honger". maar neen het bleek dan gewoon de boer te zijn die zat te wringen. Eens die eruit was hield ze op.


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”