doorslapen

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 25 sep 2006, 13:28

puffen??? wat is dat? :shock:

R valt ook al drinkend in slaap en dan hou ik 'm bij mij tot de ochtend - met of zonder papa ;) erbij. Nu slaapt hij in zijn eigne bed tot hij wakker wordt (en dat kan om 4 à 5 u zijn maar net zo goed eens om 2à3u) en eens hij wakker is dan leggen we hem bij ons - uit vermoeidheid en luiheid en ook omdat we geen zin meer hebben in de trappen (want de kidnerkamers zijn op een ander verdeip dan de onze - bweuh) en nog minder in de scènes. Als hij bij ons ligt dan slaapt hij tenminste nog eens wat. Anders gaat hij gewoon door door en nog eens door dus tja zo gunnen we hem en onszelf die enkele uurtjes extra. Gek genoeg sliep hij op 1M door maar ons borstekidnje is terug wakker beginnen worden toen 't tandjestijdperk aanbrak en daarna ook de vaste voeding werd geïntroduceerd maar het is nu al veel minder een drama: ik ben het gewoong aan vinden. 't Is zijn aard ook wel wat. Slapen is niet voor R'tje, da's duidelijk. Zijn broer ws daar heel anders in, al moet ik toegeven dat die op 3M "pas" doorsliep maar dat was dan ook niet eerder dan toen hij al aan de fles was en dan nog met een (ver)zwa(a)r(d)e avondvoeding - dat was op aanraden van de verpleegster om hem te helpen / leren doorslapen. 'k Zou dat nu niet meer zo doen, maar ja ...
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 25 sep 2006, 14:17

Baby's die borstvoeding krijgen eten telkens juist genoeg totdat hun honger juist over is , daarom denk ik dat dat de reden is waarom bv'baby's vaker wakker worden van de honger. Flesvoedingsbaby's krijgen ten eerste andere melk die zwaarder te verteren is en drinken ze hun buikje propvol en dus duurt het langer vooraleer ze weer honger krijgen en wakker worden. Dat is wat ik ervan denk.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.... ons meisje zou bv flesjes 'moeten' hebben van 180 en 6 schepjes
en die drinkt ze nog niet half leeg... want haar buikje is vol!
en toch kan die 4 uren of langer wachten overdag op haar voeding
en ook 's nachts slaapt die door.
Dus dat is het niet
Dat flesvoeding zwaarder kan zijn, dat zal ik niet in twijfel trekken. Maar van dat buikje vol eten, dat klopt hier toch niet hoor...
en de avondfles heb ik nooit verzwaard niet bij onze niels en nu ook niet
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 25 sep 2006, 14:29

oeps niet gezien dat er al een p2 was :oops: :roll: :lol:
Marijke schreef:Baby's die borstvoeding krijgen eten telkens juist genoeg totdat hun honger juist over is , daarom denk ik dat dat de reden is waarom bv'baby's vaker wakker worden van de honger. Flesvoedingsbaby's krijgen ten eerste andere melk die zwaarder te verteren is en drinken ze hun buikje propvol en dus duurt het langer vooraleer ze weer honger krijgen en wakker worden. Dat is wat ik ervan denk.

Naomi krijgt uitsluitend borstvoeding en slaapt meestal van 21u tot 5.30 en dan weer van 6 tot 7.30u, dus goed te doen.
niet mee eens ... misshein als ze uitsluitend bv krijgen maar ons ventje heeft niet echt alleen honger maar vooral huidhonge (zeker 's nachts) als hij bv wil nu, maar hij is dan ook al oude rhè. Het evolueert enorm en idee eerste weken en maanden dan moeten ze ervan bestaan en puu rop de bv (over)leven hè maar als ze vaste voeding krijgen dan zou hun honger ook gestild moeten geraken hè en trouwens als ik zie hoe lang dat meneertje het soms kan volhouden dan drinkt hj bij tijden ook zijn buikje propvol (met bv) maar euh doorslapen? No way! Hoe weinig of veel het ook was, hij wordt gewoon vaak wakker en slaapt enorm weinig dus dat kan je niet alleen aan honger wijten :roll: en volgens mij kan dat geen kwaad :lol: maar ik geef toe dat het bij tijden kan afmatten.
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”