warm weer...hoeveel drinken?

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54
warm weer...hoeveel drinken?

Bericht door jong moederke » 09 sep 2005, 11:30

Het was gisteren een warme dag (hier dan toch)

Nu Sete zit nog maar op 2 flesvoedingen en ik had zoiets van tja dat is nogal weinig qua drinken...ik heb hem nog een klein flesje (125cc) water met roosvicee gegeven...

Wat geven jullie zoal aan jullie kindjes extra met dit warme weer?
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 09 sep 2005, 11:33

Ik geef hem alle dagen een flesje van 125cc venkelthee en met zo'n warm weer probeer ik nog een flesje water of water aangelengd met fruitsap of roosvicee te geven...ik probeer hem dan de hele dag zo'n beetje te laten drinken... Alle, als hij wil drinken natuurlijk.
Als ze hun gewone voedingen drinken moet je niet bang zijn dat ze zullen uitdrogen hoor...het is maar als ze weigeren te drinken...
Gewoon af en toe proberen iets bij te geven...maar je doet dit al :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 09 sep 2005, 11:37

dank je voor de reactie.

Inderdaad geef ik gemakkelijk al wat vocht bij. Ikzelf ben een grote drinker en als ik op een dag meer dan 2liter drink kan ik nog dorst hebben :shock:

Dus....
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 09 sep 2005, 11:39

Ik ben een kleine drinker...k'heb me in de zwangerschap moeten forceren om iets te drinken en nu met die bv ook...ik probeer toch mijn twee liter op mijn dag te drinken...ik zet mijn fles water bij mij en ik verplicht mezelf :wink:
Ik ga toch proberen om van Seppe een grotere drinker te maken....dat is veel gezonder :lol:
Afbeelding

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 09 sep 2005, 11:44

Amy wil niks anders drinken. Ik heb al water geprobeerd, venkelthee, van dat fruitsap van olvarit (roosvicee heb ik nog niet geprobeerd, maar ik zou dat nog wat willen uitstellen omdat daar suiker in zit) Ik heb het haar al gegeven in een sapflesje, in haar gewone papflessen, met een tuitje, ze wil niks. Die van K&G zei dat dat niet erg is, dat als ze dorst heeft ze wel zal drinken.


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 09 sep 2005, 11:48

tja...beetje meer pap dan?

Ik moet veel drinken wegens een aandoening aan mijn nieren... :roll:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 09 sep 2005, 13:49

beetje meer pap gaat ook niet, want ze drinkt nu al niet altijd haar fles leeg. Als ze genoeg heeft heeft ze genoeg, dan duwt ze met haar tong de fles uit haar mond.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 09 sep 2005, 13:55

anders moet je eens gewoon een glas of plastic beker proberen! Eva die zat zo eens gretig te kijken naar mijn glas water en heb eens geprobeerd en ze heeft er toch van gedronken.
Omdat glas te gevaarlijk is geef ik haar nu als het nodig is wat water in een plastic beker en gezien het toch gewoon water is mogen ze smossen hé al moet ik zeggen dat ze daar mooi van drinkt.

In een fles of antilekbeker wou ze dat ook niet omdat ze daar te gretig aan zuigt en dat water komt dan rapper door de gaatjes en dan verslikt ze zich.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 09 sep 2005, 14:11

Hier ook zo, geef Karsten een plastic bekertje en hij drinkt redelijk veel.. Met een antilekbeker gooit hij eens goed rond!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 09 sep 2005, 14:20

met een eigen beker voelen ze zich groot hé :lol: eens ze hem vastheeft niet zo makkelijk om hem terug te krijgen hoor :wink:

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 09 sep 2005, 23:14

Luna krijgt roosvice, fruitthee, sapjes of gewoon water. Ze drinkt vrij veel en zeker met warm weer.

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 10 sep 2005, 10:05

Ze heeft gisteren een klein beetje gedronken uit een beker.

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 10 sep 2005, 13:41

Ik heb zo een antilekbeker maar ik heb het nog niet geprobeerd...ga dat straks eens doen...ik kom jullie wel vertellen of het gelukt is :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 10 sep 2005, 14:26

ik heb het ook geprobeerd vandaag met zo een antilek beker...vond ie geweldig. Een ander kleurtje maar het ging wel...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 10 sep 2005, 14:50

Ik heb niet echt een antilekbeker maar wel van die drinktuiten voor op de avent fles. Maar lukt ook niet, misschien later. Misschien heeft ze ook echt wel geen dorst hé. Die van K&G zei ook wel dat in fruitpap ook veel vocht zit. Dat ze meestal wel dorst hebben als ze patatjes gegeten hebben omdat dat droger is.

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 10 sep 2005, 15:23

ik durf soms na zijn patatjes ook nog wat te drinken te geven omdat het best droog is...vandaag heb ik er een beetje soep bijgedaan. Soms doe ik er een beetje melk bij (koemelk) ik weet dat dit niet mag maar ach hij leeft nog en reageert er toch niet op. Danz ijn ze wat platter en vind ie ze lekkerder
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 10 sep 2005, 21:47

Anders gewoon een beetje pap maken. 30 cc en een schepje poeder en dat bij de patatjes. Ah ja, als hij tegen de gewone melk kan. Ik neem het niet zo nauw met alles, maar ben wel bang dat ze voor iets allergisch zou zijn of zo.


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”