Groentehapje.....wat erbij te drinken geven?

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54
Groentehapje.....wat erbij te drinken geven?

Bericht door jong moederke » 29 jul 2005, 14:49


Hey even een vraagje...

Mijn zoontje is bijna 4 maand maar ben al aan groentehapje begonnen om structuur te kunnen krijgen en zo.
Maar hij heeft toch best nogal een zuigreflex waardoor ie best veel pap kan drinken.
Hij meet nu 62cm en weegt 6kg wat allemaal goed was, maar toch zou ik stilaan na zijn groentehapje een fles willen laten vallen. Hij drinkt nu 3 flessen van 240cc water en na groentenhapje drinkt ie als je hem laat doen nog een fles van 180cc leeg.
Daarom heb ik vandaag geprobeerd appelsap te verdunnen met water en een 80cc van te laten opdrinken.
Dit ging redelijk vlot maar het maakte precies gewoon neit uit wat er in zat zolang de fles maar in zijn mond bleef.
Zou dit kwaad kunnen zo appelsap geven?

Is roosvicee mss dan beter of bevat dit ook enigszins zoetstoffen? Tja ze raden af om zoetstoffen te gebruiken maar ja...
Wie kan me tips of raad geven?
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 29 jul 2005, 17:19

Wj hebben ons Lani gewoon water gegeven. Want ik denk bv worteljes niet goed smaken met appelsap :)
En omdat het nu zo warm is, is het toch beter om water te geven.
Lani drinkt nu nog alleen maar melk of water. Héél af en toe, als we ergens zijn krijgt ze een slokje cola.
Maar bij haar warm eten krijgt ze water.

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 29 jul 2005, 23:28

Hoi jong moederke,

Mijn zoontje van 'al' 6 maand, wat gaat het vlug!, krijgt Roosvicee bij zijn water. Dat drinkt hij heel graag. Gewoon water liep gewoon langs zijn kinnetje. Op de verpakking staat: natuurlijke suikers, denk dat dat beter is dan appelsap.

Het is toch belangrijk dat ze drinken bij warm weer.

Hij zuigt ook zo graag, als ik hem niet kan kalmeren met zijn tutje, geef ik zijn water, dan valt hij zo in slaap.

K denk qua voeding dat 4x maal per dag wat weinig is aan zijn leeftijd. Tot Maxim zijn 5 maand had hij nood aan 5 voedingen (3 flesjes v 210cc + groentepap + fruitpap). Nu drinkt hij meestal 2 flesjes + zijn papjes.
Maar elk kindje is anders natuurlijk.
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 31 jul 2005, 22:24

Hey ik heb vandaag geprobeerd om roosvicee te verdunnen met veel water en dit te geven en het heeft succes.
Hij zuigt gewoon heel graag en maakt neit zoveel uit of dit nu iets anders is dan pap.
Dus nu zit ie op 3flesjes van 240cc water en 1 groentenbrij waarbij hij nog vocht drinkt dan.
Volgende week is het terug consultatie en zullen we zien of hij goed is aangekomen he...

Dank je voor tips
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”