gaviscon en reflux

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
mama van kyano
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 okt 2007, 13:55
gaviscon en reflux

Bericht door mama van kyano » 15 nov 2007, 19:15

hmmm,mijn zoontje is nu bijna 8 weekjes .
in het begin dachten we aan verborgen reflux.
we kregen eerst aptamil,maar door we dachten dat het verborgen reflux was hebben we op aanraden van ka aptamil ar.
daat kreeg hij problemen met krampjes en stoelgang,en moestten we veranderen op nutrilon omneo.
voor de stoelgang en de krampjes is dit goe ,maar nu begint hij weer meer terug te geven.
als zijn flesje bijna leeg dan trekt hij een vies gezichtje en laat hij merken dat hij het niet meer moet hebben.
maar na de voeding begint hij zijn mondje open te doen,tongetje uitsteken,er wringt iets dan,soms komt er dan een boertje ,maar soms ook melk.
na een uur bij mij te zitten ,zet ik hem nog een half uurtje in relax(recht) en zelfs dan geeft hij nog wat terug.
ben nu al naar 2 ka geweest,hij krijgt na de voeding al 2 ml gaviscon...?
moet ik nu echt nog naar een derde ka gaan?
hij neemt altijd zen bavetje in zijn mondje,tutje moet hij niet hebben
misschien heeft hij wel honger(maar denk dat het dan puur is om de pijn te verzachten)
als je naar de ka gaat bekijken ze je altijd aan alsof je er een drama van maakt...
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 15 nov 2007, 21:03

kweenie,
Bij ons werkte gaviscon ook niet. De ka wou dan iets straffers geven, maar daarvoor moest Torben een gastroscopie doorgaan. Dit was dus 24u in het ziekenhuis met een darmpje in zijn maag. De diagnose werd bevestigd en we hebben omniprazole gekregen en dat heeft meteen gewerkt, maar we hebben ook mogen lopen tot 4 maand. En daarvoor hebben we wel iedere keer naar dezelfde geweest. Ik zou niet meteen nog eens veranderen, maar nog eens bij de tweede langsgaan met de melding dat het niet werkt. Blijven proberen. Als je kindje pijn heeft dan ga je naar de ka en daar moeten zij geen drama over maken ;)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 19 nov 2007, 20:55

tja hier net hetzelfde. Bram had ook rflux, de ene KA schreef vanalles voor : motilium, maalox, zantac, pappeke zodik mogelijk maken,... en ons manneke bleef maar wenen.
De andere KA zei dat we met alles moesten stoppen, zelfs zijn pap moest niet dikker gemaakt, hij zei dat het er beter kon uit komen dan dat het in de slokdarm bleef hangen en gelijk had hij.
We hebben ook gastroscopie laten doen en de zantac was niet straf genoeg, dus omeprazole en ons manneke was er veel beter bij. Hij had nog reflux maar door de medicatie deed het geen pijn meer dus moest hij al die rest ook niet meer en moest zijn papje niet dikker zijn.
Nu is hij 5 maanden en is het veel beter, ben zelfs gestopt me de medicatie
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 19 nov 2007, 20:59

hey silviake, ben blij te horen dat het zoveel beter gaat met je kindje, het is echt afzien voor kindje en ouders en er is veel onbegrip
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 19 nov 2007, 21:03

Mercikes Major,
Het is echt een heel ander manneke nu het beter gaat, zeker nu we ook weten dat hij koemelkeiwitallergie heeft. Hij krijgt nu de aangepaste melk en heeft duidelijk veel minder last. Dat het toch zo lang moet duren eer je het allemaal weet, maar ja, nu gaat het goed en das het belangrijkste!!!!
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 19 nov 2007, 23:11

En een osteopaat.. ik dacht dat die behandelingen doen bij babytjes tegen verborgen reflux ?? of denk ik verkeerd? :oops:

Wij doen in ons meisje haar papje Nutriton speciaal voor spuwende baby's + dat verdikt de pap, en verteerd minder snel :)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 19 nov 2007, 23:48

EvytjeuH schreef:En een osteopaat.. ik dacht dat die behandelingen doen bij babytjes tegen verborgen reflux ?? of denk ik verkeerd? :oops:
wij hadden al veel goede dingen gehoord over osteopaten, maar bij ons heeft het niet gewerkt
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 21 nov 2007, 20:16

wij zijn ook bij de osteopaat geweest, met Alexander 2 keer en met Bram 7 keer. Het heeft wel geholpen maar ze zijn er niet volledig afgeraakt bij de osteopaat, maar je ziet toch het verschil. En naar de osteopaat kan nooit kwaad, als je ziet wat ze maar doen bij de baby's, dan dacht ik soms, is dat alles??? MAar het heeft allemaal zijn effect. En ja, sommige kindjes reageren en beter op dan anderen.
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”