vraagje voor 11 maanden menu

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
christine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2007, 17:12
vraagje voor 11 maanden menu

Bericht door christine » 17 okt 2007, 17:40

Onze Milan krijgt nu brokjes maar nog niet de harde groenten of fruit die worden nog gemixt is dit nodig of mag ik alles al in brokjes geven hoe doen jullie dat?
hij heeft nog maar 2 tandjes onderaan dus weet niet goed hoe of wat,boterham eet hij uit het vuistje maar voor de rest nog niets veel vragen maar weet het echt niet goed deze keer!
Afbeelding
Afbeelding


silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 17 okt 2007, 17:51

Ik denk dat je toch stilletjes aan mag beginnen met hem brokjes te gven, zo raakt hij er al aan gewoon he!
Wij hebben hier ook redelijk lang gewacht maar ik vond dat het toen moeilijker ging, bijBram ga ik vroeger beginnen met brokjes.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 17 okt 2007, 19:55

Je mag hem zeker al brokjes geven van alle soort.
Het is een misvatting van mensen om te denken dat de kindjes het niet kunnen omdat ze MAAR x-aantal tanden hebben. Die kindjes hun tandvlees is sterk genoeg om het voedsel klein te krijgen.

En je kindje zal wel laten merken welk voedsel nog te hard is en welk niet :wink:

Wij hebben met Maaike de rapley-methode gebruikt. Mede omdat het fruitpapje geen succes was en ik dus op zoek was naar iets anders voor het fruit. Toen heb ik hier gelezen over deze methode. We zijn toen dan ook gestopt met papjes, hebben gewoon pap uit de papfles en borstvoeding blijven geven tot 6 maand en hebben toen die methode toegepast. Een groot succes en echt iets voor Maaike moet ik zeggen.
Het komt er op neer dat ze dan al op 6 maanden brokjes beginnen te eten.

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

brokjes

Bericht door Rampestamperke » 18 okt 2007, 09:56

ze vinden het ook al leuk om eens een stukje in hun handen te nemen ,misschien beginnen met wat zachte fruitsoorten (banaan,peer of meloen en gekookte roosjes bloemkool of broccoli dan leren ze ook effectief de smaak van die ene groente kennen ,ik zou hem gewoon eens iets geven en kijken hoe hij reageerd(iedere dag een beetje meer) veel succes

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 18 okt 2007, 10:16

hier ook eentje die al vanaf 6maand fruit in stukjes eet, de harde stukken (bv appel) stoomde ik efkes in de babycook, zodat het ietske zachter was om te laten wennen, maar toen ze een maand of 8was at ze ookal een gewoon stuk appel.
met groentepap zijn we gemixt begonnen (ook pas op 6maand), maar zijn dan geleidelijk aan overgegaan op stukjes, en ze eet haar aardappeltjes, pasta, groentjes en vlees ookal in stukjes vanaf 9maand, dus jij mag zeker beginnen met hem stukjes aan te bieden, zoals mell al zei, het aantal tandjes doet er niet toe!

veel succes!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
christine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2007, 17:12

Bericht door christine » 18 okt 2007, 11:50

erg bedankt allemaal,heb net groentepap enkel geblet in een bordje en hem 2 lepeltjes gegeven,ging perfekt.
Fruitpap,grote miserie vandaag,kleine brokjes gegeven en geeft ze met veel plezier aan de woefie's dan maar brokjes rechstreeks in't mondje ging ff redelijk duurde wel erg lang en na 4 brokjes was het al gedaan dan meer geplet met het vork ging ook even goed maar niet lang,ben ermee gestopt ff ga straks nog eens proberen en anders krijgt hij een koekje dan maar, :(

groetjes :P
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 18 okt 2007, 18:23

Hé, hier nog eentje waar de brokjes niet echt een succes zijn. Brood begint te lukken, maar stukjes groenten en fruit zijn echt een miserie. Ze spuwt ze gewoon weer uit. Als ik haar iets in haar handjes geef, likt ze er wel wat aan, maar ze krijgt niet echt iets binnen. Behalve een koekje dan omdat het zo een beetje smelt. Ik weet niet goed hoe ik dat nu aanpak hoor...
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 18 okt 2007, 19:44

aardapeltjes hier met brokjes maar fruit volledig gemixt en dat vinden ze het lekkerste !
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 18 okt 2007, 19:52

@Aditi: het blijven aanbieden denk ik dat het belangrijkste is. En ik hoor van mensen die papjes geven en overschakelen naar brokjes dat ze dit in stukjes doen. Eerst een beetje grover gemixt, dan nog wat grover, met wat brokjes in, ...


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”