Rapley-methode

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 06 feb 2006, 19:50

Katia, ik denk dat ik het gewoon ga stilleggen met fruit.
Toen ik hem die warme appelmoes gegeven had, moest hij de dag nadien geen patatjes meer hebben ook en ik stond daar terug. Het was weer twee dagen miserie gehad.
En niet wil gevoederd worden? Die patatjes lukken nu goed, dus ik denk niet dat daar het probleem ligt.
Dan maar niet...
Weet je dat hij zelfs niet wil drinken na zijn eten? Geen plat water, geen siroop met water, niets, nada, noppes.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 06 feb 2006, 20:00

hihi :lol:
tja, ik had daarvan gehoord en just omdat mijn moeder dat nooit gedaan had wou ik daar wel veel van weten! haha :lol:
lekker tegendraads doen :D
maar allez ja, info opgezocht en ja, dat was iets voor ons!

sandy, dat is wel naar... niet willen drinken terwijl dat wel belangrijker is dan eten... is hij op niets aan het broeden?
want een kind dat niet wil drinken is niet natuurlijk!
een kindje wil mss niet eten, maar drinken zal het meestal blijven doen!
En idd, dat eten kan je even laten... mss dat hij er gewoon nog niet klaar voor is! Ze hebben het gelukkig nog niet nodig he!

Belle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2006, 09:34
Locatie:Moen

Bericht door Belle » 05 jul 2006, 09:37

Bo kreeg ook uitsluitend BV maar sedert een week of drie moet ik bijvoeding geven nutrilon Ar omdat hij op een ganse maand bijna niets bijgekomen was. Vond het spijtig dat ik nu al moest bijvoeden maar ja, ik moet het beste doen voor Bo. Doordat ik moets bijvoeden was de fun er voor mij wat af en heb ik maar besloten om ook met een groentenpap te beginnen( ondertussen 5 maand geworden). Gemixt eten vind hij maar niets maar gewoon geplet met een beetje stukjes in vindt hij blijkaar leuker aan zijn reactie te zien. Hij rold die brokjes weg en weer hihi komiek om te zien. Daarom heb ik nu gestart met sedert gisteren met een stukje meloen te geven. Heb hem eerst doen verwateren wat blijkbaar goe lukte. Gewoon voor zijn babysit gaan zitten met een stukje meloen en op mijn gemak gegeten tot zijn handjes zwierden om het stukje te nemen. En inderdaad sabbelen dat hij deed !!!! ( Bo heeft ook nog geen tanden ) Dus wil ik bij deze dit forum bedanken voor hun goede tipt anders ging ik dit inderdaad ook niet gedurft hebben om zomaar stukjes in het vuistje te geven. Als ik zie dat hij met zacht fruit zoals meloen, mango en zochte peer enz goed overweg kan, zal ik dan pas met groentjes proberen. Zo zie je maar dat iedereen dit systeem van eten voor zichzelf moet uitmaken en zolang je kind ervan geniet ....das het balangrijkste ...
Groetjes Belle
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 05 jul 2006, 13:03

ben blij om nog een succesverhaal te horen!
super gewoon!
spijtig ja, dat je zo vroeg moest beginnen, maar er klopt iets niet in je uitleg... heeft k&g je dat gezegd?
spijtig, want met bv heb je normaal gezien altijd voldoende voedsel dat aangepast is aan je kindje, k&g zegt al rap dat het niet goed is, terwijl hun grafieken gebasseerd zijn op flesvoedingskindjes en het dus perfect kan dat een kindje wat minder bijkomt...
de laatste 4 maand is Troia NIKS bijgekomen (misschien een 150 gram ofzo, max.), ook heel veel gezaag op gehad, maar hun gevraagd of ze ondervoed was... was niet het geval, heb hen dan ook gezegd van mij te laten doen (ze dringen al rap flesjes op, vind ik)
Als ik jou was zou ik toch nog eens even naar de KA gaan ofzo en daar eens gaan horen... zolang je kind niet ondervoed is, is het ok en ligt het gewoon aan de bouw van het kindje of het bijkomt of niet...
Als de KA zegt dat er niets aan de hand is, denk ik wel dat je die flesjes kunt laten vallen (voor de bv helemaal wegvalt)

Belle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2006, 09:34
Locatie:Moen

Bericht door Belle » 05 jul 2006, 13:17

Heb naar de KA geweest op aandringen van K&G en hij zei dat het beter was om bijvoeding te geven maar dat Bo anders perfect in orde was. Hij zei dat Bo op gebied van ontwikkeling voor is op de gemiddelde vooruitgang en dat hij daardoor waarschijnlijk meer energie verbruikt dan de "standaard" baby( als ik het zo mag uitdrukken)
Ik zei dat ik liever 6 maand uitsluiten BV had gegeven en hij zei dat Bo nu al een maand niets bijgekomen was en dat hij blijkbaar te weinig heeft met BV. Ik denk dat het ook te zien is welke KA je hebt. Ondertussen is inderdaad mijn melkproductie veel verminderd.... Heb ook veel tegenkanting gekregen van "schoonmama" (die zelf nooit geen BV gegeven heeft) over het feit dat Bo allang fruitpap moest krijgen. Nu ben toch tevreden dat hij 5 maand uitsluitend Bv heeft gekregen. En ben nog niet gestopt :lol:
Groetjes Belle
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 05 jul 2006, 13:38

dat een ka dat zegt, vind ik verschrikkelijk!
het is idd omdat hij meer verbruikt dan, dat hij niet bijkomt (doodnormaal he), maar zolang hij niet meer eten vraagt, kan dat toch geen kwaad dat hij niet bijkomt (hij is zelfs niet afgevallen)
:? :? :?
extra voeding kon hij ook door bv krijgen...

och jan idd 5 maand voltijds is al een hele prestatie!
en je blijft geven! super!

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 17 jul 2006, 16:28

hier nog een rapleymam en ja R wil zijn eten niet geprakt of als pap dus euh ik kan zeggen dat hij een aanhanger van de methode is 8) :lol: :P
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 17 jul 2006, 16:51

Hier eet ze zowel geplet als stukken.... :lol:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 17 jul 2006, 20:26

maar R slaat er in om proper te eten dus he :shock:
dat is bij Troia nog veraf zenne :lol:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 17 jul 2006, 22:34

Katia schreef:maar R slaat er in om proper te eten dus he :shock:
dat is bij Troia nog veraf zenne :lol:
proper :?: :shock: :?: amai ja dat zal :lol: :roll: :wink:
ge had 'm daarnet moeten zien met zijn krieken (alles onder 't sap :roll: en zo'n knalrood snoeteke) en onlangs had hij zo gekliederd met zijn rode bessen at mijn schoonbroer die toevallig binnensprong (nadat A onze R a wat had geproperd) zich afvroeg of dat kind zwaar gevallen was en bloed in zijn haar had :? en toen ik het dan zelf maar wat beter ging wegvegen heb ik zelfs nog een halve bes IN zijn oortje ontdekt :roll: dus euh JAJA proooooper :mrgreen: :roll: zenne :lol: :wink: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 17 jul 2006, 23:13

dan is hij proper als er andere mensen bij zijn :lol:
in vergelijking met Troia toch...
ge hebt dat filmpje van Troia toch gezien? awel, zo eet die altijd... :lol:

Katia

Bericht door Katia » 07 aug 2006, 00:13

video Troia eet spaghetti

en als ze nu nog niet overtuigd zijn, weet ik het ook niet meer zenne :lol::lol::lol:


en nog een paar foto's:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

(voor de zekerheid op voorhand ontdaan van kleding :lol: )

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 07 aug 2006, 00:16

prachtige foto's :D
ik denk niet dat Linda Torben ooit op die manier spaghetti laten eten
ze kijkt al vies al ik eens iets mors :roll:
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 07 aug 2006, 00:21

:lol:
ja dan zal dat zeker een probleem geven :lol:

och ze heeft toch 2 volle borden leeggegeten (alles bij mekaar geteld en hetgeen ernaast ligt eraf geteld... heb 3 keer haar bordje gevuld, dus ze heeft er zeker 2 leeg :lol: ), dus wel mogen niet klagen he... als ik haar zelf eten geef dan eet ze er amper 1 uit, dus ik laat ze maar doen...

video vind ik trouwens leuker dan de foto's... :lol:
echt typisch Troia :lol::lol::lol:

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 07 aug 2006, 00:36

Katia schreef: video vind ik trouwens leuker dan de foto's... :lol:
echt typisch Troia :lol::lol::lol:
:lol: inderdaad, indrukwekkend :D
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 07 aug 2006, 10:44

schitterend !! Het hoeft niet altijd oz smerig te zijn mar bij ons is het de papa die wel eens klaagt dat onze kleine zijn manier van eten echt niet proper is :roll: :lol: (en ik denk dan "so what, kuisen we daarna wel op" want ik vind dat hij zijn eten mag leren "ontdekken" en hij eet beter zo) maar euh ons ventje eet wel minder dan Troia toch zenne - maar anderzijds veel meer (zeker in soorten en soms zelfs in hoeveelheid :shock: ook) dan de grote broer ...

Major, ge hebt nog tijd hè - vaste voeding is nog "ver weg" voor Torben.

Seg K, ons aapke ;) die heeft tandjes zat hè maar tegenwoordig spuugt hij dingen waar hij wat meer op moet kauwen (rauwe wortel, kaas, ...) allemaal terug uit. Anderzijds zijn er dan dingen waar hij het schitterend van vindt dat ze lekker KROKant zijn - vooral om 't lawai ervan denk ik - en van andere zachte dingen wil hij dan weer niet weten omdat ze te zacht zijn precies: is T ook zo kieskeurig met momenten?? Enfin ja, ik kan niet klagen ;) want ik ben meer :roll: gewoon van J ... :?
Afbeelding
Afbeelding

olli
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 feb 2006, 18:59
Locatie:de kempen

Bericht door olli » 07 aug 2006, 12:38

geweldig hoe troia spaghetti eet. :lol:

ik moest nogal lachen toen ik de foto's zag. :D
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 07 aug 2006, 13:11

ja C... Troia heeft dat ook soms...
met wortel ofzo, soms is die gewoon te lui (en gaat ze een yoghurtje uit de ijskast halen zelfs :roll: )
of soms wil ze gewoon niet anders dan dat ik haar eten geef en liefst nog voorgekauwd, als ge ze zou laten doen... :roll:

maar voor de rest, die eet echt supergraag!!!
dus echt geen klagen van!
en dat mondje staat eigenlijk gewoon niet stil van heel de dag...
wat die allemaal binnenspeelt!
ge snapt gewoon niet dat die bijna niets bijkomt... (maar ze crossed er veel vanaf ook he)

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 07 aug 2006, 13:33

:lol: is dat ook zo'n ijskastplunderaartje? Nu ja, R haalt het er meer uit om mee rond te lopen n(iet om op te eten) maar als hij in zijne stoel zit kan hij niks anders gaan halen hè - al heeft hij de laatste dagen een ferme hekel aan dat ding: 't is dat misschien: hij zal zelf de vrijheid willen om zijne menu samen te stellen, maar 't zal toch niet waar zijn: hij kan kiezen uit wat ik ervoor zet (is toch al altijd meerkeuze) en blijven zitten of alles hangt helemaal onder de troep :roll: en zoals gezegd: er mag veel maar er zijn grenzen ;) hè.

Niet bijkomen? Ik weet zelfs niet hoeveel ons ventje weegt nu maar die is toch ook veel minder mollig nu dan vroeger - sinds die achterlijke trees met here zever op zijn 11M heb ik 'm (daar toch zeker) niet meer laten meten/wegen. 'k Zou nog eens zelf een poging moeten ondernemen. Feit is dat hij zoveel energie verbruikt en hij eet volgens mij midner dan T maar hij klimt en loopt dat het niet te schatten is hè: ben er gisteren van puur armoei ;) mee naar de speeltuin gegaan, want hij was het kot waar aan 't ombouwen tot turnzaal :roll: en papa en grote broer waren van plan om samen iets op de computer te doen. 'k Heb de buggy thuis gelaten en R laten stappen (moest hem op terugweg een paar keer pakken, maar was erop voorzien: had heuptasje aangedaan :lol: deze keer) en in die speeltuin maar geven hè. In de namiddag zijn we naar de Schorre geweest en nog eens volle charge hè. Dien is totaal GEK dus hè: zou gewoon van 2M hoogte stappen zonder vrees hè - als ge'm aan een elastiek hangt en laat benjispringen dan zou 'm dat misschien ook geweldig :shock: vinden :? dus dat belooft nog voor mijn hart :( amai.

Voordeel is nu ook wel dat we onderweg makkelijk een oplossing hebben: wij eten iets en hij wil ook: no prob - ik geef gewoons stukjes en hij happy. Moeten niet altijd babyprut meeslepen ;) en och koek en een stuk fruit heb je makkelijk mee maar als je het dan eens bent vergeten dan is het niet erg hè. Trouwens drinken wil hij ook al zoals de groten zenne: meneertje drinkt sinds vorige maand zelf uit een glas (maar je moet 'm wel in 't oog houden dat hij niet express gaat zitten kliederen na een poosje) en hij kan het heel netjes - al zet ik dat glaasje toch maar opzij als hij er niet van ana 't drinken is omdat ik het te riskant vind: hij durft er mee zitten "bangen" en zou het zelfs laten vallen (expres dan hè, om te testen wat dat geeft :roll: de sloeber) en hij kiepert het regematig om (en NOOIT per ongeluk maar) puur om te kunnen smossen en er met zijn handjes in te zitten pletsen.
Gisteren was meneer weg met mijne milkshake: met rietjes drinken gaat al vlot - maar idem als met het glas: hij wil er na een poosje mee spelen en kliederen dus 't is in 't oog houden geblazen nog.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 07 aug 2006, 18:06

awel ja, Troia is krakhetzelfde... die zijn van int begin een beetje aan elkaar gewaagd geweest he :lol:
alleen dat R eerder stapte en Troia eerder babbelde... maar voor de rest hebben die dat allemaal op hetzelfde tempo gedaan heb ik de indruk...

Idd een ijskastmieke...
daarnet bij hugo zijn ouders geweest, we komen daar nu totaal niet veel, maar madam komt binnen en het eerste dat ze doet is daar naar de ijskast lopen en erop beginnen kloppen om te zeggen "hey, ik moet iets hebben" :roll:
het is dus niet alleen hier thuis een ijskastmieke, maar overal waar ze een ijskast ziet...

dat stappen, ja, dat ken ik...
die geraken onvermoeid he!
Troia stapt van hier te voet mee tot aan mijn ouders, dus dat is een stuk he! Of van hier tot aan jouw werk :wink:, hebben we gezien toen we daar 2 weken geleden op kraambezoek gingen... heel het stuk heeft ze gestapt!
Och ja, we laten ze maar doen he :lol:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 07 aug 2006, 22:53

Katia schreef:awel ja, Troia is krakhetzelfde... die zijn van int begin een beetje aan elkaar gewaagd geweest he :lol:
alleen dat R eerder stapte en Troia eerder babbelde... maar voor de rest hebben die dat allemaal op hetzelfde tempo gedaan heb ik de indruk...
jaja dat wordt nog een schoon koppel die twee :roll: :wink: :lol:
Katia schreef:Idd een ijskastmieke...
daarnet bij hugo zijn ouders geweest, we komen daar nu totaal niet veel, maar madam komt binnen en het eerste dat ze doet is daar naar de ijskast lopen en erop beginnen kloppen om te zeggen "hey, ik moet iets hebben" :roll:
het is dus niet alleen hier thuis een ijskastmieke, maar overal waar ze een ijskast ziet...
:lol: ja en deie mensen denken isschien nog dat ze van u geen eten krijgt dan ;) hahaha :lol:
Katia schreef:dat stappen, ja, dat ken ik...
die geraken onvermoeid he!
Troia stapt van hier te voet mee tot aan mijn ouders, dus dat is een stuk he! Of van hier tot aan jouw werk :wink:, hebben we gezien toen we daar 2 weken geleden op kraambezoek gingen... heel het stuk heeft ze gestapt!
Och ja, we laten ze maar doen he :lol:
flinke stapster zenne! R doet het goed maar buiten ben ik altijd wel een stresskip want die trekt zich los dus hè :roll: en met zijn temprament is dat levensgevaarlijk soms (zeker hier in 't dorp) dus ik ben 'm nu aan 't leren dat hij een hand moet geven en als hij dat nie doet dan pak ik 'm op - da's voor hem bijna een straf als hij ni zelf mag stappen ... In de hoop da thet lukt - heb indertijd ook gedrild maar die was makkelijker te "temmen" wat dat betreft en niet zo roekeloos. Binnenkort heb ik een goeie klus voor 'm => braampjes helpen plukken :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 07 aug 2006, 23:04

ja, zo doen wij dat ook bij Troia hoor...
dwingen van een hand te geven in straten waar auto's rijden (en ze weet het verschil zenne!) en anders gepakt worden (ook voor haar een straf :roll::lol: )
Ik moet nu wel zeggen dat ze eigenlijk heel goed luisterd! Vooral als ik mijn stem verhef, want dat gebeurt niet veel... eigenlijk alleen op straat, ik heb genoeg meegemaakt met de onthaalkindjes om daar ECHT OP MIJN STREPEN voor te staan! Hier thuis en ergens anders waar het niet gevaarlijk is, wordt ze heel vrij gelaten, maar op straat moet ze luisteren en oh wee als ze dat niet doet. (niet dat ik een strenge ben zenne, alleen maar op straat :wink: )
Op een of andere manier beseft ze dat precies...

en och ja, ik zeg dat vaak als grap tegen mijn schoonouders: "dat kind krijgt thuis geen eten, ge ziet dat he"
Int begin pakte mijn schoonmoeder dat toch serieus op zeker :roll:
ging ze die klein wat groentjes koken diee eerste keer dat ik dat zei :lol:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 07 aug 2006, 23:13

ah die mag van u aan de luster zwieren dan? R ni hoor, maar hij zou wel willen - met een banaantje à là Rapley is 't dan net een aapje hè :lol: en op tafel of op / in de kasten kruipen dat wil hij ook constant :roll: en jaha onlangs had hij niet beter gevonden dan net als wij op een grote stoel te gaan zitten - ik al ambetant dat hij er weer op klom enb hij ging netjes zitten en keek zo van "neh ikke ook o aan tafel" :lol: al ziet hij er amper bovenuit en dan zo koek eten - schattig zenne (maar zooooo vermoeiend) en die slab is ook nie meer zijn favoriet ding :roll: maar 't moet gewoon: hij ziet er nu soms al niet uit.
Hoe heb jij Troia proper gekregen na die spaghetti? met stoel en al in bad?? ;) :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 07 aug 2006, 23:17

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/vie ... highlight=
kga hier antwoorden :wink:

behalve die laatste vraag, want dat hoort hier nog:
Hoe heb jij Troia proper gekregen na die spaghetti? met stoel en al in bad??
nee, want we hebben gisteren grote kuis in de knuffelbeesten gehouden en die allemaal in het bad gegooid en het bad vol laten lopen en waspoeder bijgedaan (die hebben keilang in kartonnen dozen gezeten, dus dat mocht wel eens, waren er nog van mij van vroeger)
Resultaat: een bad vol (letterlijk! :shock: ) knuffelbeesten en geen plaats meer voor Troia :lol:
Dus Troia op verzorgingskussen gewassen en gespoeld en stoel apart afgekuist!

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 07 aug 2006, 23:48

K&g reageert hier toch anders: ze zadelen je (onbewust?) met een schuldgevoel op als je geen bv (meer) geeft.

Zo staan ze er hier ook achter dat je 6 mnd nix anders dan bv geeft en dan pas vaste voeding.
Wel raar dat je bij flesvoeding dan wel op 4 mnd met fruitpap mag beginnen :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 08 aug 2006, 00:02

echt?
amai, dan hedde gulle nog een goei afdeling van k&g, of toch een van de betere!

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 08 aug 2006, 10:04

Katia schreef:
Hoe heb jij Troia proper gekregen na die spaghetti? met stoel en al in bad??
nee, want we hebben gisteren grote kuis in de knuffelbeesten gehouden en die allemaal in het bad gegooid en het bad vol laten lopen en waspoeder bijgedaan (die hebben keilang in kartonnen dozen gezeten, dus dat mocht wel eens, waren er nog van mij van vroeger)
Resultaat: een bad vol (letterlijk! :shock: ) knuffelbeesten en geen plaats meer voor Troia :lol:
Dus Troia op verzorgingskussen gewassen en gespoeld en stoel apart afgekuist!
:lol: zamai, die knuffels had ge niet na dat spaghettifestijn kunenn doen dan? :roll: :wink: :lol: ik stek die beesten trouwens nooit in bad - maar in de wasmachine :P
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 08 aug 2006, 14:10

dat zouden dan 7 of 8 wasmachines zijn...
in bad is echt makkelijker hier nu :lol:
vooral omdat er nog andere was is ook en een wasmachine 2,5 uur duurt :? en wij snachts niet mogen wassen wegens appartement en slapende Troia... :D

och ja... ze liggen er nog in, maar sebiet ga ik eens verder doen seh...

en die knuffels lagen er al in van in de vroege namiddag, dat spaghetti-ding was savonds he :lol:

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 08 aug 2006, 20:34

Ik heb echt genoten van je videobeelden Katia.
Ik vind dat kinderen nu éénmaal vuil moeten worden. Dit zijn nu de echte kinderen in mijn ogen. Wassen kunnen we toch.
Ik laat Jutta ook doen maar dan wel als de papa niet thuis is want die zou elk kruimeltje van haar mond vegen.
Meestal kan je onder haar stoel een bende kiekens zetten om alles op te eten. Maar dat vindt zij en ik toch zooooo plezant.
En dat opkuisen, da's zo gedaan. 's Avonds zie je er niets meer van.

Katia

Bericht door Katia » 08 aug 2006, 20:53

voila, dat vind ik nu ook seh...
en terwijl je alles opkuist dan bedenk je nog eens hoe dat er kwam en lach je er nog eens om.


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”