Uitgeblust

Over trukjes van vlekjes in kleren, tot een middeltje tegen de hik.....

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende
Uitgeblust

Bericht door muppet » 18 aug 2007, 13:07

De titel zegt het al hé : ik ben totaal uitgeblust.
Mijn zoon (Jens) zuigt al mijn energie op. Het is een kind die voor alles bevestiging nodig heeft en mij om de minuut komt zeggen waar hij mee bezig is of wat hij al gepresteerd heeft. Het gaat echt ver : mama kijk, ik heb mijn onderbroek al aan, mama kijk, ik heb al één kous aan, mama kijk, ik heb ze nu al alletwee aan, mama kijk, ik heb mijn tanden gepoetst, mama kijk, ik heb de deur van mijn kamer dicht gedaan en zo ratelt hij de ganse dag door. Ik word stapelgek en kan hem na een tijd echt niet meer verdragen. Erg dat je dat van je eigen kind moet zeggen hé maar zo voelt het echt aan. Als hij in zijn bed zit 's avonds en als ik wat tot rust gekomen ben, beklaag ik het mezelf dat ik soms zo weinig geduld heb met hem. Wat moet ik doen? Ik heb het al geprobeerd om het te negeren als hij iets zegt maar hij herhaalt tot ik een deftig antwoord heb gegeven want met een simpel 'ja' of 'neen' is meneer niet content.
Is er iemand die dit herkent en zo ja, hoe gaan jullie hiermee om?


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

ikke ook

Bericht door Aicha » 18 aug 2007, 14:22

Muppet,

Ik herken dat dat heeel goed zelfs!!!! Andrès is ook zo! Bij momenten zou ik zelfs eventjes doof willen zijn :oops: :oops:
Voel me daar soms zo schuldig over!

Ik weet eigenlijk zelf niet zo goed wat ik er veel aan kan doen! Het enige wat ik nu doe is hem voor proberen te zijn door hem te prijzen. Amper een minuut later komt hij wel af met iets anders maarja......
Hij wil ook alles weten en uitleg krijgen over dingen waar ik soms zelf geen uitleg voor heb of waar hij nog niet aan toe is. Soms vraag ik me af of een kind die veel stoute dingen doet lastiger is of dat dit lastiger is! je kunt ze toch niet straffen daarvoor hé


bedtijd is hier soms ook echt een verademing
:oops: :roll:

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 18 aug 2007, 16:34

Ahwel als ik naar jullie kindjes leeftijd kijk zie ik dat ze ongeveer even oud zijn. Zou dit daar dan mee te maken hebben? De leeftijd?

Pff dat moet wel effectief zwaar zijn. Ahwel muppet ik weet toch ook niet of ik mij dan kalm kan houden hoor.

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 18 aug 2007, 19:02

hier een kindje dat jonger is . maar ik denk dat het bij alessio de lichte vorm van autismespectrumstoornis is dat hem dat laat doen . hij moet in alles toch min of meer een structuur enz hebben . hij zegt alles wat hij doet en soms word ik er ook gek van ! en zo zijn er nog dingen ... van de week donderdag was het voor mij allemaal ff teveel en ben ik als jurgen thuis was op mijn fiets gesprongen heb een uur doelloos rond gereden en terwijl stonden de tranen in mijn ogen . het is niet dat ik het niet aankan hoor . maar een mense heeft een breekpunt en dat was er op die moment echt bij mij werd er gewoon gek van .
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 18 aug 2007, 20:04

Wat ben ik blij dat het bij mij niet alleen is en dat jullie er soms ook niet tegen kunnen. Ik begon al aan mezelf te twijfelen, of ik wel geschikt was om moeder te zijn.

Betty, ik had ook wel een vermoeden dat het met zijn ASS te maken had hoor maar toch.....het put me totaal uit. Ik ben dan ook nog geen enkele dag zonder kids geweest deze zomer. Voor mij wordt het echt tijd dat de school weer begint en ik toch mijn 3u voor mij alleen weer heb al is het voor mijn ganse huis te kuisen. Maar ik wil zo graag eens alleen zijn.
Zelfs als ik op de wc zit, heb ik geen seconde rust.

Aicha, misschien heeft Mell wel gelijk als ze zegt dat het de leeftijd is.
Maar als ik zo rond me kijk, hebben die andere moeders dat precies allemaal onder controle terwijl ik binnenin kapot ga van de zenuwen.
Ik hoop dat het betert eens ze wat ouder zijn.

Bedankt voor de reacties. Ik ben een persoon die van rust houd en die is de laatste jaren echt ver te zoeken. Mijn ventje is ook zo"n zenuwpiet.
'k Zou me beter inschrijven voor yogalessen maar ja, waar past dat nog in mijn drukke planning????????


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Andrès

Bericht door Aicha » 19 aug 2007, 08:47

Muppet,

dat vind ik nu net het eigenaardige bij Andrès. Eigenlijk is hij helemaal geen druktemaker maar kan toch zo vermoeiend overkomen met zijn constante opmerkingen, het zeggen wat hij doet, constant bevestiging willen krijgen.....

Vroeger had ik heel graag altijd iemand om me heen maar de laatste 2 -3 jaar is daar toch wel verandering in gekomen en hunker ik bij momenten echt naar een momentje voor mij alleen!

Ons kindjes (Andrès en Orphée) gaan op woensdag altijd bij mijn schoonouders spelen (oma is kleuterleidster op pensioen) en ik ben hen daarzo dankbaar voor!!!! Denk dat ik anders nog meer had uitgekeken naar 3 september

Liefs AIcha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 19 aug 2007, 13:49

goh leeftijd... ik weet het niet
niels is er maar 3,5 en die heeft dat ook!!!!
verschrikkelijk gewoon
vanaf het moment dat die opstaat tot die gaat slapen.....
- mama, ik kan iets, kom eens kijken
- mama, ik ben met de auto's aan het spelen, kijk eens
- mama, ik ga pipi doen.. mama, ik heb doorgetrokken, kom eens kijken

maar ook
- mama, het regent buiten. Mama, kijk een vogel buiten, mama, er is een vogel in de lucht
- mama, thibo zit in mijn klas hé. Mama, papa is centjes gaan verdienen hé. Mama oma is geflitst hé...
- Mama de koeien eten gras hé. De paardjes ook?? en wat eten muizen
- Mama, welk liedje is dat op de radio? Ken ik dat al?
- Mama, is het koud buiten? is het zomer?? Waarom is het zomer??

dat zo een hele dag door hé..... daar wordt je kierewiet van!
en ik heb dat heel geregeld dat ik enorm blij ben dat die in zijn bed ligt!!
met alles wat die doet, moet hij dat gezegd kunnen hebben
alles wat hij kan tellen, dat telt hij
alles wat hij ziet, vertelt hij
alles, alles, alles, alles moet hij weten....

eerst had hij enorme peuterpuberteit, nu dat al een poosje over is,
hebben we dit.... :?
wat is het volgende??
Het is een schat van een kind hé, maar zo druk!!!!!!

ik negeer het heel veel
ik antwoord dan gewoon ja of nee of hmmmm
en laat hem maar semmelen
als ik echt overal op moet reageren, dan heb ik nergens tijd voor
en er loopt er hier nog eentje rond hé
Niels heeft gewoon nood aan veel bevestiging, maar dat is niet altijd evident hoor
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 19 aug 2007, 13:59

En als je hem bv bij het aankleden zegt van: 'Kleed je nu maar helemaal aan, en als je helemaal klaar bent, dat roep je mij en dan zal ik eens komen kijken hoe flink je dat gedaan hebt...!'
En dat zo bij alles wat hij doet, en als hij je dan toch tussenin roept, er niet op ingaan, of gewoon hmm zeggen en niet gaan kijken.
Ik kan me wel voorstellen dat dat veel energie van je vreet... Nog 2 weken en 't is weer school.
Ik kan me perfect voorstellen dat je er naar uit kijkt!!

En Muppet, je bent dus wel een fantastische mama hé!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 19 aug 2007, 14:06

Hier is dat ook zo een hele dag door: mama, kom eens kijken; mama, kom eens ik wil dit ... En dan willen ze ook altijd dat ik met een volledige zin antwoordt want als ik dan gewoon hmmm zeg dan zeggen ze: praat mama :lol:

Sommige dagen kan ik dat goed verdragen maar dan heb ik ook zo een dagen dat ik eventjes alleen wil zijn. Het is ook zoals jullie zeggen, zelfs op het toilet ben ik niet alleen want als ze dan merken dat ik niet meer te zien ben dan komen ze mij zoeken en komen ze bij mij in het toilet. Waar ik echt kan van genieten en tot rust komen is als ik eens lekker lang in bad ga terwijl Angelo dan beneden met de kindjes is.

Ik voel mij daar soms ook wel schuldig over maar als ik dat hier zo lees heeft elke mama dat wel af en toe.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 19 aug 2007, 14:22

tuurlijk heeft elke mama dag :wink:
't zou maar erg zijn, moest dat niet zo zijn
het is normaal gedrag bij opgroeiende kinderen hé
die zijn constant met iets bezig en zoeken gewoon bevestigen
en het is zoals je zegt, de ene dag kan je dat heel goed verdragen
maar de andere dag dan gaat het je niet zo lekker....
je hebt zelf ook wel ups en downs hé :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

weten

Bericht door Aicha » 19 aug 2007, 16:21

En eigenlijk weten, wij mama's, dat wel dat het ook ook is bij andere gezinnen maar toch voelen we ons er schuldig over als we weer eens weinig geduld hebben of verlangen tot de kindjes in hun bedje liggen

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 19 aug 2007, 19:21

Ja muppet elke mama heeft er last van. En vergeet niet dat veel mama's vaak naar buitentoe heel relaxt, ... zijn. Terwijl ze dus binnen in hun eigen huis waarschijnlijk ook van tijd tot tijd tegen de muren oplopen.

Vandaar dat zo'n forum goed is he?! Dan lees je tenminste dat er inderdaad nog mama's zijn die dat hebben. Maar ik denk dat als je iemand van ons zo op straat zou zien rondlopen dat je ook niet zou zeggen dat we van tijd tot een kind hebben rondlopen dat ons gek maakt.

Dus maak je geen zorgen: ELKE ouder heeft zo momenten, alleen niet altijd zichtbaar voor de buitenwereld.

En het maakt je echt geen slechte ouder om zo momenten te hebben en om zo te denken. :wink:

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 19 aug 2007, 21:18

Merci allemaal. 'k Voel mij al veel beter nu.

Vandaag was mijn laatste dag verlof en ik ben echt blij dat ik morgen weer mag gaan werken. Toch een 4-tal uurtjes dat ik eens iets totaal anders mag doen.......en eindelijk weer het normale ritme die terugkeert.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 20 aug 2007, 20:22

awel ik geniet daar ook altijd van
zeker als ze het hier thuis weer zo druk hebben hé
dan ben je er eens even tussenuit :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 20 aug 2007, 20:34

Voila sè, zoals ik voorspeld had : ik kan er weer tegen sè.
Ben deze morgen gaan werken en was blij dat ik eens met andere dingen kon bezig zijn. En deze namiddag kon ik het gezaag van mijn kids veel beter aan. Ik zou dus echt geen full-time mama kunnen zijn hoor. Chapeau voor degenen die het kunnen.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 20 aug 2007, 20:39

fijn gevoel hé, een fris hoofd!!!
je kan er idd weer tegen! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

gedachten verzetten

Bericht door Aicha » 20 aug 2007, 21:32

Wat een paar uurtjes per dag "met iets anders bezig zijn dan met ons kindjes" niet kunnen doen hé :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Oudere kinderen”