fietszitje

Vragen, opmerkingen (niet commerciele) info....enz...

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Plaats reactie
spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust
fietszitje

Bericht door spotje » 22 feb 2007, 06:56

Hoe en wanneer namen jullie je kindjes mee op de fiets?

Timothy is nu ietsje meer dan een jaar. Omdat ik weer meer met de fiets doe, zou het plezant zijn om hem te kunnen meenemen op de fiets.
Welk zitje raden jullie aan en is Timothy al 'oud' genoeg daarvoor?
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 22 feb 2007, 09:39

Wij hebben een gewoon fietsstoeltje (merk zou ik niet weten) en een fietskar.. Op die leeftijd nam ik hen al mee in het stoeltje als er maar eentje mee moest.. Als ik met twee kinderen op pad moet, is het de fietskar (hoewel ik er aan denk om nu én de fietskar én het stoeltje te gebruiken wegens broeder-zusterliefde op 't moment :roll: )
Het nadeel vond ik wel dat Mila altijd in slaap viel op de fiets en dat haar hoofd dan zo omlaag hing als ze in het stoeltje zat..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 22 feb 2007, 10:17

Ik ben ook van plan er eentje te kopen voor zijn verjaardag. Er bestaan er die in hoogte (aan de voetjes) verstelbaar zijn. Dat lijkt me ideaal voor zo'n kleintjes.
Volgens mij is een jaar niet te vroeg om ze al in een fietsstoeltje te zetten. Dat zal echt genieten zijn voor die kleine pagadders. :lol:
Maar het helmpje niet vergeten é :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 22 feb 2007, 12:52

In juni 2006 zijn we voor het eerst gaan fietsen, Milan was toen net 1 jaar.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 22 feb 2007, 14:21

We waren al gaan fietsen toen Maaike een half jaar oud was. Een goed stoeltje hebben we toen moeten aanschaffen.
Tja we konden toen niet anders omdat we maar 1 auto hadden toen en Maaike toch naar de opvang moest geraken.

Nu ga ik vanaf de lente/zomer (het mooie weer dus) terug met haar op de fiets.

We hebben bij de aanschaf van het stoeltje gelet op het zitje zelf. Hoe ze er in zit ... Dat van haar kon ook een beetje achteruit gezet worden zodat ze niet altijd rechtzit. En heel belangrijk voor ons waren de gordeltjes. Tja Maaike is niet zwaar dus een goede gordel aan het stoeltje was wel belangrijk.


Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 22 feb 2007, 17:08

wij hebben een gewoon fietsstoeltje, Als ze 10 maanden was ging dat goed...maar inderdaad als ze in slaap viel was dat wel zielig hoe ze met haar hoofdje hangde te bengelen...maar je hebt ook van die verstelbare idd die je kan platter zetten
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 22 feb 2007, 20:05

Oei wist niet dat er zoveel soorten waren ...
Ik heb een bon gekregen (voor kerstmis van mijn ouders) om een nieuwe fiets te kopen .Het fietsstoeltje koop ik er dan zelf bij. Lijkt me leuk om in de lente/zomer te gaan fietsen.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 22 feb 2007, 20:08

Sigri, dat is zalig!!! De kindjes genieten daar enorm van.
Dat mistte ik wel de eerste zomer dat Milan geboren was.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 23 feb 2007, 17:15

bedankt voor jullie reakties
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 23 feb 2007, 19:33

Nog een tip misschien neem de kleine mee en zet die in het stoeltje in de winkel. Heb je al een idee of ie goed zit. Hebben wij gedaan bij Maaike en zo wisten we toch zeker dat de stoel goed genoeg was.

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 23 feb 2007, 19:57

ik nam mijn jongens al jonger mee hoor maar de hoofdvoorwaarde is dat ze stevig moetne kunnen zitten hè ... je zet ze best een fietselmpje op ook (maar die kleinste aten zijn niet altijd overal te krijgen heb ik al gemerkt) en wij hebben zo een heel licht naar achter kantelbaar stoeltje (Römer Jockey heet dat ding maar er zijn nog van die modellen vanandere merken nu ook) dus je hebt 2 standen: gewoon recht of ietsje schuin zodat ze comfortabeler zitten en da's vooral voor als ze in slaap vallen - niet echt heel schuin natuurlijk want dat is dan ook weer gevaarlijk, maar ik merkte dat ze desondanks zelfs nog soms scheef hingen hoor (en dan maar met 1 hand fietsen en met 1 hand dat kind rechthouden hè) :roll: maar het is toch een pluspunt dat het kan. Onzen oudste heeft daar nog heel lang op gezeten en op 't laatste kon hij er niet meer tussen zondar dat schuin te kantelen en dan was dat niet voor het schuine meer maar om plaats te winnen dat we het in die stand lieten staan :lol:

dit is onze stoel: Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 23 feb 2007, 20:18

bioMam schreef:...
(en dan maar met 1 hand fietsen en met 1 hand dat kind rechthouden hè)
...

:lol: Herkenbaar..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 24 feb 2007, 11:49

bioMam schreef:(Römer Jockey
Ahwel dat merk hebben we ook. Die kan dan een beetje naar achter en heeft wel goede riempjes

Waar hebben jullie dan die helmpjes gekocht? Moet je er dan niet vaak een nieuwe kopen? Wij dachten erover na om een helmpje te kopen maar zo'n kleine maat ... En ook willen we niet om de paar maanden een nieuwe moeten kopen.


Plaats reactie

Terug naar “Allerlei informatie”