Kosten bevalling met Keizersnede???

Vragen, opmerkingen (niet commerciele) info....enz...

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Gebruikersavatar
Dina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2005, 13:55
Locatie:Tienen
Contacteer:
Kosten bevalling met Keizersnede???

Bericht door Dina » 15 feb 2007, 20:23

Bij Mathiasje had ik een hospitalisatieverzekering maar door meerdere problemen heb ik dat moeten opzeggen. Nu ben ik natuurlijk te laat om mij opnieuw in te schrijven ergens anders, dus heb ik wel wat schrik voor de rekening achteraf... Ik heb al gedacht om een tweepersoonskamer te nemen omdat dat toch goedkoper is maar ik moet met een keizersnede bevallen en er zijn véél mensen die het me dan afraden. Ik ben natuurlijk aangesloten bij een ziekenfonds en heb juist op mijn papier gekeken dat ik betaal voor een aanvullende verzekering maar zou niet weten of dat enig verschil maakt in de terugbetaling van de kosten en verblijf....
Wie kan mij wat helpen?
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Saraatje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 nov 2006, 21:18
Locatie:provincie Antwerpen

Bericht door Saraatje » 15 feb 2007, 22:00

Hoi,

bij welk ziekenfonds ben je aangesloten ?

Ik zou op hun website eens eventjes rondkijken en eventueel naar hen telefoneren met de vraag wat er wordt terugbetaald bij bevalling d.m.v. keizersnede.

Sara

Saraatje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 nov 2006, 21:18
Locatie:provincie Antwerpen

Bericht door Saraatje » 15 feb 2007, 22:02

Hoi,

op deze site staat wat de minimum en maximum-bedragen kunnen zijn:

http://www.partena-ziekenfonds.be/jsp/i ... gin=Common

Sara

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 15 feb 2007, 22:58

ik ben bevallen met een (spoed)keizersnede, ben 9 dagen gebleven, heb epidurale gehad maar heb wel op een 2persoonsskamer gelegen.
Ik ben bij de CM en heb in het totaal 220 euro moeten betalen!!!
Ik heb dus ook geen hospitalisatieverzekering.
Moest ik een 1persoonskamer hebben gehad, was het 4 keer zoveel geweest.

Ik was eerlijk gezegd blij met mijn buurvrouw.
Twas een superlief meisje, die moest rusten (vroegtijdige weeën).
Ze had al een dochtertje van 2 jaar, en ze heeft mij als verse mama ook veel raad gegeven, en een portie zelfvertrouwen.
Ook hare vriend en de mijne konden het goed met elkaar vinden, net zoals mijn bezoek het goed kon vinden met haar bezoek.
Maar ik weet dat dat 9 keren op de 10 niet zo goed uitvalt.

Ik weet dat ik mij heel eenzaam zou gevoeld hebben als mijn vriend 'savonds naar huis ging, en ik heel alleen zou blijven met mijn vers dochtertje, imense pijn en een donkere kamer.

Ik denk zelfs dat ik de volgende keer als ik moet bevallen (wat ook een keizersnede gaat worden) weer om een 2persoonskamer ga vragen, ook al ben ik dan wel verzekerd.

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 15 feb 2007, 23:46

ik ben bevallen met keizersnede, ben maar 2 dagen gebleven, op een grote eenpersoonskamer en moest 250 euro betalen
hospitalisatie verzekering betaalde enkel de 2 ligdagen aan iets van 38 eur terug, that's it


Plaats reactie

Terug naar “Allerlei informatie”