Gratis en vrijblijvende info over fiscaliteit aan huis?Hmmmm

Vragen, opmerkingen (niet commerciele) info....enz...

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Plaats reactie
Domie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 feb 2007, 10:14
Gratis en vrijblijvende info over fiscaliteit aan huis?Hmmmm

Bericht door Domie » 11 feb 2007, 10:27

Hallo iedereen. Ik hoop dat dit bericht op zijn juiste plaats staat, anders sorry...

Wij hebben net een kindje gekocht en zijn uiteraard dolgelukkig. Nu heeft er verleden week iemand gebeld (geen naam of firma/verenigingsnaam gezegd, laat staan contactgegevens) om te vragen of hij gratis en vrijblijvend (!!!!!) fiscale informatie mag geven die de geboorte van een kindje met zich meebrengt. Ons telefoonnummer had hij van de roze doos zei hij...

Mijn vrouw, een beetje moe en versuft van de bevalling en overdonderd, regelde een afspraak. Dat mocht laat in de avond zijn!

Kijk, dit vind ik nu heel verdacht. Zelf ben ik nogal goed op de hoogte van fiscale consequenties en kan niet voorstellen dat ze daarvoor speciaal aan huis komen. Ook het feit dat de man in kwestie geen naam of firma vermeldde, doet argwaan wekken. Ook het late avonduur is vreemd. Normaal komt men toch tijdens de kantooruren.

Ik vertrouw het zaakje dus niet volledig, zeker omdat ik bij alle info die we hebben gekregen nergens iets over fiscale adviseurs heb gehoord. Ook de vroedvrouwen die langs komen en die ervaring hebben in de branche, vonden het zaakje maar verdacht. Ze vertelden een verhaal over iemand die ook langs kwam en toen de ouders vroegen waar het nu eigenlijk om ging, opeens naar de deur liep.

Hebben er hier mensen al ervaring mee? Iemand tips om hier mee om te gaan?


Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 11 feb 2007, 10:29

Heb je geen contactgegevens of zo? Dan kun je toch gewoon bellen om die afspraak af te zeggen.
verder heb ik er geen ervaring mee, dus kan ik ook niet zeggen of het interessant is of niet.
Afbeelding

Afbeelding

Domie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 feb 2007, 10:14

Bericht door Domie » 11 feb 2007, 10:35

Sofie S. schreef:Heb je geen contactgegevens of zo? Dan kun je toch gewoon bellen om die afspraak af te zeggen.
Neen, zelfs geen naam of firma.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 feb 2007, 10:35

wij hebben dat hier ook voorgehad....
alleen ze hadden een smoesje dat ze van de roze doos of zoiets waren en dat ze een nieuwe doos kwamen langsbrengen.
Maakte mij niet uit wanneer, alleen vroegen ze of mijn man thuis was
Dat vond ik wel raar, maar eerlijk gezegd, ik was toen nogal moe en heb me daar niet te erg in verdiept!!
en ja hoor, plots stond daar een mens voor de deur
ZONDER DOOS, maar met een hele dikke map
Heb ze uit beleefdheid binnengelaten, maar het ging dus helemaal niet over een doos ofzo, maar over fiscale voordelen enz enz
Op den duur zelfs over uitvaartverzekeringen enzo
Heb ze dan toch buitengekregen... maar ik moet daar niets van weten
Mijn schoonpa regelt al mijn verzekeringen en geldzaken en die zet ons niet in het zak hoor!!
Maar ik vind het wel smerig dat ze je er op die manier inluizen hé
Ik vertrouw het hele zaakje ook niet, want ik heb geen enkel officieel briefhoofd ergens op gezien ofzo
Dus ik ben blijkbaar niet alleen... :oops:
Afbeelding
Afbeelding

Domie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 feb 2007, 10:14

Bericht door Domie » 11 feb 2007, 10:51

Goed... Blijkbaar zijn we dus niet alleen. En dat terwijl we zo voorzichtig geweest zijn in de materniteit door een speciaal kaartje er te hangen zonder onze adresgegevens, enkel de naam van onze Willem...


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 feb 2007, 10:56

ja, hoe ze aan die gegevens komen....
als je die dozen wil ontvangen dan moet je je gegevens geven, maar aangeven dat je gegevens niet mogen doorgegeven worden.
Daar zit toch een lek, vrees ik
want ik werd langs alle kanten gebeld voor verzekeringen, spaarplannen, .....
nu is dat wel voorbij, maar die eerste weken, maanden... :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 11 feb 2007, 11:11

Kan je dit soort praktijken niet doorgeven aan een instantie? Test aankoop ofzo? Dit is volgens mij toch inbreuk op de privacy als ze idd. gegevens doorgeven ook al heb je daar geen toestemming voor gegeven.

En blijkbaar weten ze maar al te goed met wie en wanneer ze de afspraak moeten regelen .... met kersverse mama's die niet weten waar hun hoofd staat... Rare praktijken hoor.

Goed dat je dit hier komt zeggen! Zo worden we gewaarschuwd en weten we waar we voor staan :wink:

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 11 feb 2007, 11:45

Ik heb dat ook voorgehad na de geboorte van Amber enkel dat die telefonisch geen afspraak hadden gemaakt op voorhand maar hier zomaar aan de deur stonden. Ik kwam toen juist thuis en die stapte gewoon mee binnen, ik heb die rap terug de deur gewezen.

Als het op financiële zaken aan komt vertrouw ik niet vlug vreemde mensen.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 14 feb 2007, 16:47

Ahwel hebben wij ook eens gehad maar dan wel voordat er een kleintje was. Die stonden hier ook ineens voor de deur en zogezegd over de fasciliteiten hier in de gemeente.
Uiteindelijk ging het over een levensverzekering, ... Toen mijn vrouw hen erover aan sprak en zei dat ze het niet kunnen vond zeiden ze doodleuk "ja maar dit is toch een faciliteit" :shock:
Ze gingen daarna zogenaamd terugbellen om onze beslissing te horen. Hebben ze nooit gedaan en maar goed ook :lol:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 14 feb 2007, 17:08

hier gingen ze ook terugbellen en nooit nog iets van gehoord
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 14 feb 2007, 21:19

Amai zeg, ik wist niet dat ze dat deden..
Ik heb daar nooit iets van gemerkt, maar zou absoluut geen afspraak maken.
Ik zou doen of ik niet thuis ben, als je die afspraak niet kan annuleren...
Niet mooi, maar je weet nooit wat je in je huis krijgt...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 15 feb 2007, 08:57

Hebben er hier verschillende aan de lijn gehad daarvoor.
2én keer hebben we iemand laten komen omdat we hem kenden.
Het ging over pensioensparen ,ziekteverzekering,levensverzekering ,spaarboekjes op lange termijn enz...
En dat je daar veel fiscaal voordeel mee deed enz...
Of hij ons daar geen plezier kon mee doen,tja,wij hebben vriendelijk bedankt omdat we al die dingen al doen.
Wij hebben dus al aan onze toekomst gedacht vanaf de moment we trouwden.
Hij heeft daar niet moeilijk over gedaan,maar die andere aan de telefoon,amaai dat was wat anders ze.
Volgens die ene kon dat niet dat ze al eens langs geweest hadden voor dat,want het was nog maar nieuw op de markt enz...
Omdat ze niet wou luisteren naar mij heb ik de telefoon gewoon dicht gesmeten.
Want een neen was voor die blijkbaar erg verkeerd.
Maar nu nog krijgen we soms telefoon en dat gaat dan van.
Ik ben ....... van ........... en zou graag eens een uurtje van uw tijd willen.
Ik heb uw naam gekregen van die persoon ken je die?
En die persoon dacht dat jullie daar ook wel interesse zou voor hebben.
Zou ik daar eens moegen voor vrijblijvend langs komen?
En Echt waar ze gebruiken allemaal dat zelfde zinnetje.
Dus vanaf ik dat eerste al hoor bedank ik vriendelijk.

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 22 sep 2007, 15:11

Toen ik een paar weken uit t ziekenhuis was kreeg ik ook telefoon van een verzekeringsfirma. Heb een afspraak gemaakt want ze hadden vrijblijvend een cadeautje als ze hun gamma mochten voorstellen. Dat vond ik geen probleem. Had die vrouw al aan de tel gezegd dat ik er op sta dat de adviseur op tijd is omdat ik er niet van hou dat men mij een ganse dag binnen plakt. Natuurlijk niemand gezien, achteraf niets meer van gehoord. Is de eerste en laatste keer dat ik aan zo een belachelijke truut meedoe. Ongelooflijk waarvoor ze tegenwoordig allemaal bellen, dan zijn t verzekeringen, dan zijn t mutualiteiten, dan is t voor een boekje waarvoor je dan eerst lid moet worden.... En allemaal zijn ze de interessantste en geen betere te vinden...Mijn oor... :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 23 sep 2007, 19:59

ik koop niets aan de deur en ze moeten ook niet voorstellen. vrijdag ne vent aan de tel gehad over een nieuw abbonement en of ik dat niet wou.
Nee ik wil dat niet. Als ik iets zie dat ik wil, ga ik zelf wel om info kijken!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 25 sep 2007, 16:48

Hey,

Heb je het nummer nog van die persoon die belde of was het privé nr.?

Ik weet dat gasten die voor Hamburg Manheim werken 's avonds bellen en idd via via je nr. hebben. Dit is een verzekeringsmaatschappij en ze bellen nooit tijdens de kantooruren laat staan dat ze komen tijdens de kantooruren.
Ik zou er niet op in gaan, maar mss mocht je het nr. hebben kan ik het nachecken. Een vriend van ons heeft zich es laten overhalen om voor die firma te werken als extraatje, ja natuurlijk was dat grote nonsens. Want je krijgt geld volgens het aantal klanten je kunt binnenrijven.

Enne ps: ze mogen niet zomaar je nummer hebben in feite dus mocht je willen, kun je klacht indienen bij testaankoop!

Groetjes Winter

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 25 sep 2007, 17:26

Bij mij was t generali. Heb naar dat nummer gebeld maar kreeg n fax lijn...doooh... HM ken ik. Heb tot vorig jaar bij n makelaar gewerkt die ook hun producten verdeelde. Ik ben daar destijds begonnen als telefoniste dus heb best wel respect voor die meisjes en ik laat ze altijd hun verhaal doen, maak zelfs af en toe een afspraak maar t enige wat ik in ruil vraag is op tijd komen en daar hapert het bij hen allemaal...
Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 25 sep 2007, 17:53

Ik weet dat gasten die voor Hamburg Manheim werken 's avonds bellen en idd via via je nr. hebben. Dit is een verzekeringsmaatschappij en ze bellen nooit tijdens de kantooruren laat staan dat ze komen tijdens de kantooruren.
Dat zijn ambetante he, ze hebben mij es een hele avond beziggehouden :roll: ik laat me veel te rap doen, en hup ze zijn binnen voor je het weet en je zit er mee :roll:

ik zou moeten harder worden é :P
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/


Plaats reactie

Terug naar “Allerlei informatie”