ziekenhuisfactuur

Vragen, opmerkingen (niet commerciele) info....enz...

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:
ziekenhuisfactuur

Bericht door Mieke » 11 sep 2006, 09:24

in augustus dacht ik alle rekeningen gehad te hebben, twas iets van een 700€. Nu een dikke week geleden krijg ik weer 2 rekeningen binnen, samen goed voor ongeveer 300€ en nu vandaag weer één van maar liefst 350€. :shock: Die van vandaag is van de bevalling zelf. Kga sebiet es zien wat ik de eerste keer dan al allemaal heb betaald.
Ik hoop dat het nu wel stilletjes gedaan is.


Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 11 sep 2006, 09:41

Zijn dat allemaal rekeningen voor de bevalling geweest?
Hoop van niet hoor,want dat is dan wel een hele dure bevalling geweest dan. :shock:

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 11 sep 2006, 09:44

en voor het verblijf ook enzo. Marie heeft ook een week in couveuse gelegen en dat was voor "maar" 240€. Maar ik vind het toch wel heel duur hoor. Kga dat vandaag eens tegoei nakijken

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 sep 2006, 13:41

Ik heb nog al gehoord dat couveuse handenvol geld kost.
Ik dacht dat ik van Yana zo'n goeie 1000€ betaald heb, alles in.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 11 sep 2006, 14:23

Mieke, ik weet nu niet bij welke ziekenkas jij bent, maar ik veronderstel dat dat voor alle gelijk is... Maar bij die van mij moet ik eerst de facturen binnenbrengen vooraleer ze te betalen. Zij kijken dan of alles correct is aangerekend...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 11 sep 2006, 15:09

Amai moet je ook nog betalen voor de tijd dat de kleine in de couveuse lag.

Maaike heeft in een verwarmd bedje gelegen bij de baby's die in de couveuses liggen maar we hebben er niet extra voor moeten betalen. Enkel haar medicijnen en doktersbezoeken.

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 11 sep 2006, 16:07

allée nog een voordeel van thuis bevallen - al deed ik het niet voor de centen die het me uitspaarde zenne :lol: want dat mocht kosten wat het wou, als het maar goed verliep hè ... en dan moet ik zeggen da tmijn ziekenhuisrekening (ook al was die lager dan de jouwe precies - voor zover ik me kan herinneren was dat iets van een 35000 BF) de kost eigenlijk helemaal niet waard was, zo'n rotbehandeling en zo'n slechte aanpak! Mijn vv vroeg veel minder en dat trok ik dan nog allemaal terug ook op een kraampakket na (van "amper" 150 Euro !!) en die thuisbevalling en nazorg waren stukken beter ... maar ja met een couveuze is dat natuurlijk niet te doen. Betaalt de ziekenkas die couveuzetoestanden eigenlijk grotendeels terug? 'k Zou precies ook eerst eens langs de ziekenkas gaan alvorens je ziekenhuis te betalen. Bij zo'n grote rekeningen wachtten wij vaak tot we het deel van de ziekenkas getrokken hadden om dan pas te betalen; dat is toch een minder grote hap in je budget hè.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 11 sep 2006, 18:54

lander heeft ook in de warme kamer gelegen en wij hebben daar niets voor moeten betalen!

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 11 sep 2006, 19:34

ik sla hier echt achterover als ik dat allemaal lees...

ok,een couveuse kost geld,dat is algemeen bekend...maar waar zit die andere kost???

ik heb voor mijn ziekenhuisbevalling €164 moeten betalen,waar van ik dan nog eens €264 terugtrok van mijn verzekering...dus ik hield er nog geld aan over..
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 12 sep 2006, 09:02

kheb dus gebeld en tklopt blijkbaar allemaal. Die wat ik gisteren heb binnengekregen is dus de bevalling zelf, de vorige was de anesthesist. Plus daar bovenop ben ik net bevallen in weekend dienst :roll: Vrijdagavond 23uur :shock:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 12 sep 2006, 09:16

allez, is dat niet overdreven?????
heb je een hospitalisatieverzekering??
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 12 sep 2006, 11:21

Toen mijn oudste in de couveuse moest en daarna op de verwarmde kamer moest verblijven heb ik enkel de medische kosten betaald,dus de spuitjes en de onderzoeken die ze gekregen had.
Maar voor de couveuse en het verblijf daar heb ik niks betaald.
De eerste week rekenden ze ook niet aan,want alles stond op mijn factuur.
Maar moet wel zeggen dat ze alsmaar duurder worden.
Heb enorm verschoten van de bevalling van de jongste.
Geen verdoving of speciale toestanden,en heb verdorie € 1200 mogen neertellen.
Daarom is het echt wel aangeraden van een hele goeie hospitalisatieverzekering te hebben.
Daarom ook dat ik kort daarna overgestapt ben naar een andere ziekenkas.

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 12 sep 2006, 15:48

@kyrodu: ik ben ook zonder enige toestand bevallen. Enkel dan dat Maaike in een verwarmd bedje heeft gelegen. Maar de eerste 5 dagen van haar verblijf stonden op mijn factuur en de volgende 4 waren alleen medicamenten, ...
Maar ook ik heb zo'n slordige 1200€ mogen betalen.

En effectief goed dat we een hospitalisatieverzekering hadden. Alles terugbetaald behalve de meerkost die er is omdat ik een kamer alleen genomen heb.

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 13 sep 2006, 15:26

Een mens zou voor minder thuis bevallen hé als je die bedragen zo leest.
Weet je wat ik erg vond van de bevalling van de jongste.
De gynaecoloog moest ook z'n deel hebben en die vent heeft verdorie maar een 10 min aan mij moeten werken,gewoon wat draadjes steken.
Want voor de bevalling zelf was hij te laat.
En ook was het dan nog niet eens mijn vast gynae.
Hoe dan ook,heb mij daar dus al serieus aan geërgerd.
Was dat ook een zondag van jou,want van de jongste ben ik de zondag bevallen en ik dacht dat het misschien daardoor was dat die prijs zo hoog lag.

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 13 sep 2006, 15:41

ik had in totaal een rekening van ongeveer 1000euro. Betaald met mijn geboortepremie!

Heb geen hospitalistieverzekering want ze weigeren me er... fantastich als je dan zo een heel factuur mag betalen[/url]
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

PeeBee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 aug 2006, 18:56

Bericht door PeeBee » 13 sep 2006, 16:08

[quote="kyrodu"]Een mens zou voor minder thuis bevallen hé als je die bedragen zo leest.
[quote]

hm, is niet de reden waarom ik thuis ben bevallen hoor. :D

Je kan ook in een ziekenhuis bevallen zonder gyn maar met vv. Als de gyn alleen komt om de kleine op te vangen dan kan je evngoed zonder bevallen.

VV vraagt bij weekendbevalling ook meer, was ongeveer 1000 euro en je krijgt 800 terug.

Kom er dus goedkoop vanaf.
mama van een guitige zoon en een meisjesspook...

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 13 sep 2006, 16:13

Had ik het geweten had ik gewoon bevallen met de vroedvrouw,dus zonder gynae.
Maar ik wist niet dat er een vroedvrouwen team was in mijn buurt.
Tot ik dat ontdekte door de babymassage die ze ook geven.
Dus ik ben wel bevallen met de vroedvrouw,die een hele lieve was trouwens,maar heb dus veel mogen betalen aan de gynae,en die heeft bijna niks moeten doen. :roll:
Mijn zus zei onlangs nog,van uw volgend hé,beval je gewoon thuis met de vroedvrouw.
Ja tarara,niks van heb ik gezegd,ik koop geen baby's meer.
Mijn fabriek is gesloten.:lol:
Alhoewel ik smelt bij het zien van zo'n lieve kleine baby. :oops:

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 13 sep 2006, 16:54

Amai mijn voeten, dat kost nogal wat geld :shock: :shock: :shock:

Raadpleegt er niemand eerst zn ziekenfonds of ziekenhuis om de kosten in te schatten?

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 sep 2006, 21:07

Wij gingen onze hospiverzekering gaan afsluiten toen ik net zwanger was van Yana. Maar toen wist ik het nog niet dat ik zwanger was.
Als vrouw moet je 9 mnd of langer wachten vooraleer je geactiveerd word, dus ik ben net uit de boot gevallen bij Yana. Alles uit eigen zak moeten betalen..
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 sep 2006, 21:08

Muisje schreef: Raadpleegt er niemand eerst zn ziekenfonds of ziekenhuis om de kosten in te schatten?
Dat heb ik nog niet gehoord.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 13 sep 2006, 21:15

inderdaad, die wachtperiodes zijn soms stom he. Ik wou mijn hospitalisatieverzekering afsluiten bij mijn ventje zijn werk, omdat dat voordeliger was, maar daar hadden ze maar liefst een wachttijd van 2 jaar vooraleer je mocht bevallen :shock: ? Aangezien we toen niet te lang meer wilden wachten met kids, kon ik me daar dus niet aansluiten...dus dan bij de ziekenkas, met wachttijd 9 maanden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 13 sep 2006, 22:07

ik heb nu ook eentje via werk van mijn man...daar weigerde ze me eens niet

was ook wachttijd van 2 jaar....en ben toch blij dat ik er eentje heb nu hoor...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 13 sep 2006, 23:20

mijn vrouw hebben ze ook geweigerd omdat ze al zwanger was
we hadden geen hospitalisatieverzekering daarvoor omdat ze bij Europa werkte en gewoon alles wordt door Europa gedekt
maar na 3 maand zwangerschap naar nieuw werk moeten zoeken en dus ook in het Belgisch systeem terechtkomen geeft niks dan nadelen
-> geen hospitalisatieverzekering, dus krijgen we een grote factuur (750 euro)
-> problemen met het ziekenfonds, waardoor we nog altijd geen zwangerschapsuitkering hebben gekregen (na meer dan 3,5 maand)

we hadden 30 dagen tijd om de factuur te betalen en die is bijna op. We hopen alsnog één of andere vergoeding te krijgen, zodat we die kunnen betalen
pfff, tvalt niet mee om 4 maand op 1 loon te moeten leven met een nieuw gekocht huis, een pasgeboren kindje en nu ook de onthaalmoeder :?
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 14 sep 2006, 14:31

kheb ook een hospitalistieverzekring, maar was ook al zwanger toen ik me aansloot via Werner zijn werk. Telde dus niet meer. Dat van Marie word wel allemaal terugbetaald.

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 14 sep 2006, 14:43

voor de geboorte van J had ik er geen (wist ik veel) en bij R wel maar die was dan veel goedkoper (thuis) en daar heb ik dan al die jaren voor betaald om uiteindelijk toch niet veel opleg te moeten terugkrijgen :roll: maar wat ik eigenlijk wel dégoutant vind: die ziekenhuizen rekenen alles aan hè en het ene heeft tarief x en het andere tarief y :roll: :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 14 sep 2006, 15:22

Ik heb chance gehad met mijn hospitalistatieverzekering: in januari gaan afsluiten (bij de ziekankas), en ik was de maand erop al zwanger... Ik mocht alleen niet te vroeg bevallen :roll: Wachttijd (9m) was net om toen Sam geboren was...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 14 sep 2006, 21:25

Muisje schreef:Amai mijn voeten, dat kost nogal wat geld :shock: :shock: :shock:

Raadpleegt er niemand eerst zn ziekenfonds of ziekenhuis om de kosten in te schatten?
Dat gaat toch moeilijk hoor volgens mij.
Als je ineens een keizersnede nodig hebt,of er treden complicaties op,of je wil toch een epuderale,en ook weet je toch niet wanneer je precies gaat bevallen.
Ik ben twee keer de woensdag bevallen en van de jongste de zondag.
Er zijn zoveel factoren die meespelen ,dus ik zie niet in dat het dan veel nut heeft om dat te gaan vragen.
En ook heb ik daar nog nooit van gehoord om op voorhand de kosten te ramen hoeveel je bevalling je gaat kosten.

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 14 sep 2006, 22:07

Ik heb een goede hospitalisatieverzekering en heb zelf maar iets van een 150 euro moeten betalen. De rest is allemaal betaald door de verzekering.
Toch wel een chance dat we er een hadden hoor.

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 15 sep 2006, 08:32

Ik weet daar totaal niets van hé ... maar nu ik het zo hoor ben ik al goed ingelicht indien het zover zou zijn :D
Bedankt allemaal :wink:

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

vraagje

Bericht door Aicha » 15 sep 2006, 11:48

heb ook een hospitalisatie verzekering. Ik kreeg na mijn 2 bevallingen slechts 63 euro terug op pakweg 750 euro!

Heb ook al ondervonden dat ze bij de ziekenkas waar k aangesloten ben iet van de vrijgevigste zijn.

Ik zou wel graag eens weten welke ziekenkas er het interessantst is. Maar ja, hier mogen we geen namen noemen zeker hé
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Allerlei informatie”