zijn er hier nog mama's zonder rijbewijs?

Vragen, opmerkingen (niet commerciele) info....enz...

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00
zijn er hier nog mama's zonder rijbewijs?

Bericht door barbara » 24 nov 2005, 21:13

tja, het onderwerp zegt het al hé.
zijn er hier nog mama's zonder rijbewijs?
ik heb dus geen rijbewijs en heb 2 kindjes. er zijn veel mensen die me dom vinden, maar ik heb het echt niet nodig. ik woon op 10min stappen van mijn werk en van 't school. fabio staat achteraan op een plankje aan de buggy van isa.
ok, het is soms eens beu als het regent of koud is, maar mijn kindjes klagen niet hoor. fabio is dolblij dat hij buiten is (hij doet niks liever!) en isa zit in deze koude lekker in een warme voetenzak met een regenzeil erover. en ik, ik vind het leuk om iedere keer die wandeling te doen. zo heb ik iedere dag een beetje mijn beweging.
als het slecht weer is, dan kan ik altijd meerijden met enkele ouders van klasgenootjes van fabio ofwel kan ik de grootouders bellen.
het is ook een voordeel op financieel gebied. moest ik een rijbewijs hebben, dan zou ik een auto moeten kopen, opnieuw een verzekering enzo en dan nog altijd die dure brandstof. en ik die altijd naar de een of andere winkel zou willen rijden.
neen, mij geeft het echt niet. soms denk ik wel eens dat het toch makkelijker zou zijn, zeker voor de kindjes, maar ik ben er veel te bang voor. ik heb vroeger eens 5 accidenten op 1w gehad en sindsdien ben ik bang van auto's. ik ben al blij dat ik terug in een auto durf.
zijn er nog die geen rijbewijs hebben?
groetjes
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 24 nov 2005, 21:37

mijn vrouw wordt 25 en heeft geen rijbewijs
we weten nog niet goed hoe we het zullen redden, eens het boeleke er zal zijn
we hebben ons voorgenomen dat eens ze vast werk zal hebben, ze zal kijken om een rijbewijs te halen
momenteel heeft ze nog te veel schrik, maar ik ben bang dat er toch iets te veel op mijn rug zal komen, voor creche en zo

Gebruikersavatar
greet mama van yoran
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 12:42
Locatie:Beerse, Turnhout, Antwerpen
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 24 nov 2005, 23:03

ik heb ook gaan rijbewijs en ben 20 jaar

nu heb ik in april dit jaar al wel mijn theorie gaan doen en exaam ook endaar was ik van geslaagd
momenteel zijn de centen er niet om met de praktijk te beginnen.

grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 25 nov 2005, 08:54

wow, dan ben ik toch niet de enige!
tja, moest ik iets verder wonen van mijn werk dan zou ik ook meer geneigd zijn om mijn rijbewijs te behalen, maar het is gewoon niet nodig.
ik heb al eens mijn theorie gedaan, en was er van de eerste keer door. (4kleine foutjes). mijn praktijk ging ook goed, vooral de maneuvers. het rijden lukte ook maar ik mocht geen andere auto tegenkomen. mijn hart klopte dan 100 in 't uur en ik sloeg altijd tilt. de angst voor het examen heeft me ook van gedachte doen veranderen om te stoppen met het rijbewijs.
misschien dat ik ooit er nog eens voor ga gaan, maar dan wil ik eerst goed kunnen sparen zodat ik een automatiekje kan kopen. want dat verleggen, ... amai...
groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 25 nov 2005, 11:10

Eigenlijk valt alles wel mee, maar eenmaal je je rijbewijs hebt is het wel zoveel makkelijker.
Ik had ook schrik voor mijn examen, maar voordien kan je genoeg oefenen met je "L" en je weet precies wat je moet doen.
Vroeger moest ik altijd wachten op Filip om grote boodschappen te halen, nu spring ik in de wagen en rij ik erom.
Als het finanieel kan, dan moet je er echt voor gaan. Je zal je eigen gemak niet kennen.
En eigenlijk is dat zo moeilijk nog niet...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Keppebolle
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:26 dec 2004, 16:09
Locatie:Sint-Andries (Brugge)
Contacteer:

Bericht door Keppebolle » 25 nov 2005, 11:39

Ik heb ook geen rijbewijs, en soms vind ik dat spijtig, ben er gewoon bang voor om achter het stuur te zitten tussen al dat verkeer.
Heb wel een scooter klasse A en maak ook gebruik van het openbaarvervoer.
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 25 nov 2005, 12:40

Wij hebben allebei geen rijbewijs...Maar Björn zal er voor kijken binnen een half jaar of zo...we redden ons ook zonder auto..met het openbaar vervoer, te voet of met de brommer...voorlopig toch
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 25 nov 2005, 14:08

beide geen rijbewijs!

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 25 nov 2005, 20:35

???? ik verschiet er echt wel van dat er toch nog zoveel zijn zonder rijbewijs. ik dacht dat ik een uitzondering was.
hebben jullie er spijt van? ik niet echt.
groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 25 nov 2005, 22:26

Hier ook beide geen rijbewijs. We hebben wel nog geen kinderen, maar hopen dat dit niet zo lang meer zal duren.
We zijn niet van plan om ons rijbewijs te halen. Het is verschrikkelijk duur, ik zit niet graag in de auto (laat staan zelf rijden, niet dat ik schrik heb, maar ik hou niet van die verkeersdrukte) en het is nog eens zo gezond (voor jezelf en het milieu).
Mijn man geraakt perfect op zijn werk met het openbaar vervoer. En voor de rest geraken we overal waar we moeten zijn met de fiets en het openbaar vervoer. Later willen we wel graag een bakfiets kopen :D .

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 26 nov 2005, 15:11

nog eentje! haha, ik dacht al dat ik abnormaal was ofzo. ik heb er dus ook totaal geen behoefte aan.
mag ik iets vragen, wat is een bakfiets? dat ken ik dus niet.
sommige mensen zeggen dat het toch makkelijk zou zijn, moest er iets voorvallen met de kindjes of je man. maar in feite is een taxi nog goedkoper dan een gans jaar verzekering enzo te betalen. of niet toch?
groetjes!!
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 26 nov 2005, 16:11

wij missen niks... integendeel, ik zou mij daar niet goed bij voelen!
En de commentaar "het is makkelijk, want stel..." is bulshit!
Er bestaat een bepaald soort auto waar je geen rijbewijs voor nodig hebt... je mag er alleen niet mee op de autosnelweg...

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 26 nov 2005, 18:44

Wij zullen er met de tijd voor kijken maar ik vind het ook een foute instelling als mensen zeggen: je moet een auto hebben als je kinderen hebt. Het KAN inderdaad handig zijn he, maar zolang je er zelf geen nood aan hebt dan KAN het ook anders hoor, en goedkoper vooral :D maar in hier en enkele maanden zullen wij er misschien wel voor kijken, maar dan ook vooral omdat bjorn met de camionette moet leren rijden voor zijn werk.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
wen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 apr 2005, 15:54
Locatie:Ranst
Contacteer:

Bericht door wen » 26 nov 2005, 21:24

Ik heb ook geen rijbewijs,maar ga er toch voor.
Voor mij zou het toch heel gemakkelijk zijn,voor te gaan werken.
Moet eerst de kids naar school doen,dan naar de onthaalmoeder.
Dan terug naar huis voor mijn brommer te komen halen.
Ik heb echt veel te doen voor ik kan vertrekken,een auto zou gemakkelijk zijn met 5 kids!!
Afbeelding

Yaro zijn banner klopt weer niet,hij is nu bijna 2jaar.


AfbeeldingAfbeelding

Glenn 2/6/1995
Jens 6/9/1997
jana 20/11/1998

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 26 nov 2005, 22:07

Een rijbewijs hebben IS gewoon weg gemakkelijk. Even een praktisch vraagje: hoe doen jullie de grote boodschappen?
Als ik naar de winkel ga, dan kom ik met een brommer niet toe. En op de bus zou ook niet lukken.
Om over het gemak voor de kinderen te zwijgen, ik ken een vrouw waarvan de man ernstig ziek is. Zij kan niet rijden, stel: het loopt niet goed af met de echtgenoot, dan moet ze enorm veel hulp hebben van anderen.
Ik vind dat echt makkelijk, een auto.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 26 nov 2005, 22:31

maar wij zeggen ook niet dat een auto niet makkelijk is hé. we hebben er gewoon geen nood aan.
ik werk dus in een supermarkt en de dagen dat ik werk, breng ik al veel mee en dan gaan we soms nog eens met de auto in't weekend naar de winkel, maar dat gebeurd maar zelden. mijn vriend komt ook dikwijls met de kinderen (als hij gedaan heeft met werken) een bezoekje brengen op mijn werk en dan neemt hij soms het zwaarste al mee.
ik rijd met de fiets en kan eigenlijk wel veel mee nemen hoor. er staat achteraan een fietsstoeltje en vooraan een mandje. mijn boodschappentas zet ik in het stoeltje en soms komt er een pak melk in het mandje aan m'n stuur. daar hebben we echt geen problemen mee hoor.
juist het weer zit soms niet mee, zoals nu :roll: , maar dan zit ik daar zelf niet mee in. voor de kindjes natuurlijk wel!
mijn vriend is zelf al een aantal keer een week weggeweest met zijn ouders op reis (ik wou niet mee, isaura was nog te klein en te ziek) en ik trok heel goed mijn plan hoor.
groetjes!
Afbeelding

Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 27 nov 2005, 17:06

Een bakfiets is zoiets; http://www.bakfietswinkel.nl/showroom-k ... rvoer.html

Om op de andere vragen te beantwoorden;

- grote boodschappen zijn niet echt een probleem. Ofwel ga ik met de fiets of te voet. Of met de bus (ik neem een rugzak mee en kan dan nog twee zakken dragen). Flessen moeten we al bijna nooit kopen, want we hebben een brita waterfilter. En ik drink eigenlijk alleen maar water en thee (en melk). Echt grote dingen, zoals meubels, laten we aan huis komen (maar dat gebeurt niet veel hé).

- ik snap eigenlijk niet goed wat men bedoelt met; man is ernstig ziek, vrouw komt alleen te staan en moet hulp krijgen van iedereen. Mijn man is in de week van 's morgens tot 's avonds weg en ik doe de booschappen en dergelijke. Ofwel heb ik je verkeerd verstaan?

En natuurlijk is een auto makkelijk, dat ga je mij niet horen ontkennen. Maar ik heb er geen behoefte aan. En indien er noodgevallen zijn, kan ik inderdaad gebruik maken van een taxie.

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 27 nov 2005, 17:53

sandy schreef:Een rijbewijs hebben IS gewoon weg gemakkelijk. Even een praktisch vraagje: hoe doen jullie de grote boodschappen?
Als ik naar de winkel ga, dan kom ik met een brommer niet toe. En op de bus zou ook niet lukken.
Om over het gemak voor de kinderen te zwijgen, ik ken een vrouw waarvan de man ernstig ziek is. Zij kan niet rijden, stel: het loopt niet goed af met de echtgenoot, dan moet ze enorm veel hulp hebben van anderen.
Ik vind dat echt makkelijk, een auto.
Ik doe iedere dag een wandeling en doe terwijl de boodschappen die ik nodig heb...of ik vraag soms eens of mijn broer dan meehelp die heeft een auto, maar ik vraag dat hem bij na nooit, want bjorn gaat in het weekend met de brommer...een bak vanachter, een rugzak en een sportzak op de rug, en geloof me hij heeft veel mee hoor...maar ik zeg ook niet dat een auto niet handig is hoor
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 27 nov 2005, 21:02

is toch iets raar hé, die bakfiets!
groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 29 nov 2005, 14:40

ik heb ook geen rijbewijs en ben niet van plan om dat te hebben . mijn man rijd met de auto dus ... moest ik nu alleenstaand zijn dan zou ik het wel overwegen om voor men rijbewijs te gaan.

maar als je ziet dat sommige gezinnen soms drie auto's hebben vind ik dat toch wel overdreven en slecht voor het milieu . ook is het een kostelijke zaak aan benzine of diesel dan de rijtaks verzekering en noem maar op...
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 29 nov 2005, 15:23

hoi,


Ook hier beiden geen rijbewijs, nog niet want 1 dec. moet ik mijn rijexamen gaan afleggen dus duim voor me hé! Wij hebben ons al zolang gered zonder wagen, en wat je niet hebt mis je ook niet maar eenmaal je het wel hebt gehad :lol: Noel kan maar door één oog zien dus dat wordt wat moeilijk om met de wagen te rijden.


groetjes en duim voor me!

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 29 nov 2005, 20:08

hey allemaal!
jennifer, natuurlijk ga ik duimen!! lukt het een beetje? laat zeker weten of je geslaagd bent.
soms denk ik wel eens, zou ik er niet beter voor gaan. maar als we geen tweede auto bij kopen, dan brengt het eigenlijk niks op. en een tweede auto kopen, voor naar mijn werk te gaan? of voor naar school te gaan? ik stap er amper 10min over. ik zou er alleen maar lui van worden.
groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
suzynatascha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 sep 2004, 15:37
Locatie:Lier

Bericht door suzynatascha » 30 nov 2005, 14:15

Ik heb mijn rijbewijs nog maar enkele maanden. Ik rij wel al bijna een jaar nu in totaal (met de L-tijd erbij). Ik zou nu echt niet meer zonder kunnen. Toen Joaqhim geboren was heb ik het nog even zo gelaten maar na een paar maanden EEN UUR wandelen heen en terug naar de crèche, terwijl het met de auto 5 minuutjes is, vond ik er teveel aan, zeker als ik daarna nog 15 minuten moet fietsen naar mijn werk.

Ook voor boodschappen en onze hond is de auto echt wel broodnodig, we zouden niet meer zonder kunnen.

Maar een dikke chapeau voor de mensen die nog zonder kunnen hoor!!!

Grtjs,
Natascha
Ik ben 24 jaar en ben in verwachting van mijn tweede kindje!

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
laetitia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2005, 22:00
Locatie:leuven
Contacteer:

Bericht door laetitia » 30 nov 2005, 14:30

Ik heb ook geen rijbewijs, mijn vriend wel maar ik heb het eigenlijk ook niet nodig alles is hier zo dicht bij!!! Mijn werk is hier 10 huizen verder de winkel is hier nog geen 200 meter verder de over mij is de kbc en fortis en daanaast dexia keuze genoeg van banken he in dezeflde straat is mijn kapper onder mij een frituur naast mij een groentewinkel.

Waarom zou ik dan een rijbewijs nodig hebben nu moet ik wel zeggen dat ik het wel ga halen want je weet nooit he maar we zouden wel geen tweede auto kopen.
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Allerlei informatie”