Populairste namen 2006

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek
Populairste namen 2006

Bericht door Saartje » 17 aug 2007, 12:57

De populariteit verschilt sterk van gewest tot gewest. Zo zagen afgelopen jaar in Vlaanderen een recordaantal baby's het licht met de voornaam Emma en Milan.

In Wallonië waren dat Léa en Noah, en in Brussel ging de eer naar Lina en Mohamed.

In België is bij de 59.432 meisjes die in 2006 zijn geboren, de voornaam Sarah uit de top 5 verdwenen. In de top 100 zijn er dan weer 9 nieuwkomers: Maya, Maud, Dina, Eloïse, Mila, Lilou, Julia, Bo en Marthe.

Bij de 61.950 mannelijke borelingen ziet de top 5 er identiek uit aan die van 2005. Hugo maakte wel een opgemerkte come-back in de top 10 van 2006. In de top 100 zijn er ook bij de jongens 9 nieuwe voornamen: Yanis, Keano, Hamza, Stan, Amine, Emile, Ferre, Mats en Ryan.

Bijzondere namen ontbreken ook deze keer niet. Bij de jongetjes horen we onder meer Adama, Bahrein, Bonaventure, Bru, Mexx en Poen. Anderen luisteren naar Rolex of Zennith.

Bij de meisjes klinken er opvallende namen zoals Edelweiss en Naturelle. Ook bedachten enkele ouders hun dochters met de voornaam Laura-Lynn, Legend, Testimony, Urbanie, Vitaline of Zoen.


Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Re: Populairste namen 2006

Bericht door Marijke » 17 aug 2007, 14:45

Saartje schreef:De populariteit verschilt sterk van gewest tot gewest. Zo zagen afgelopen jaar in Vlaanderen een recordaantal baby's het licht met de voornaam Emma en Milan.

In Wallonië waren dat Léa en Noah, en in Brussel ging de eer naar Lina en Mohamed.

In België is bij de 59.432 meisjes die in 2006 zijn geboren, de voornaam Sarah uit de top 5 verdwenen. In de top 100 zijn er dan weer 9 nieuwkomers: Maya, Maud, Dina, Eloïse, Mila, Lilou, Julia, Bo en Marthe.

Bij de 61.950 mannelijke borelingen ziet de top 5 er identiek uit aan die van 2005. Hugo maakte wel een opgemerkte come-back in de top 10 van 2006. In de top 100 zijn er ook bij de jongens 9 nieuwe voornamen: Yanis, Keano, Hamza, Stan, Amine, Emile, Ferre, Mats en Ryan.

Bijzondere namen ontbreken ook deze keer niet. Bij de jongetjes horen we onder meer Adama, Bahrein, Bonaventure, Bru, Mexx en Poen. Anderen luisteren naar Rolex of Zennith.

Bij de meisjes klinken er opvallende namen zoals Edelweiss en Naturelle. Ook bedachten enkele ouders hun dochters met de voornaam Laura-Lynn, Legend, Testimony, Urbanie, Vitaline of Zoen.
Rolex, Legend, Testimony, Urbanie, Vitaline en Zoen : die zou ik dus nooit kiezen hé, amaai daar zullen ze later mee uitgelachen worden, misschien nu al :(
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 17 aug 2007, 14:51

er staan een paar namen tussen waarvan je denkt; ocharme die kindjes :?
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 17 aug 2007, 15:40

Je kan het zo gek niet bedenken:

wat dacht je van 'Mensje' en 'Diesel' :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 17 aug 2007, 16:18

koen wauters zijn zoontje noemt nono, maar dat hoor ik toch ook niet graag zenne
Afbeelding


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 17 aug 2007, 17:25

nee, ik ben persoonlijk ook niet zo'n voorstander van die 'speciale' namen
geef me dan maar een mooie normale naam
maar ja, dat is ieder zijn goesting hé

maar rolex ofzo, dat zou ik toch echt niet zien zitten
als die later groot zijn, worden die daar vast op aangesproken....
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 17 aug 2007, 18:27

en wat vinden jullie dan van Sete :oops:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 17 aug 2007, 19:01

daar vind ik niets mis mee!!
het verwijst niet naar iets waarmee je iemand kan kwetsen hé :wink:
kan me best voorstellen dat iemand die 'Rolex' of 'Diamant' heet, daarmee later wel eens gepest wordt.... jammer genoeg
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 17 aug 2007, 19:44

Oh neen toch niet "Sete".




















:lol: grapje
daar vind ik dus niets mis mee


Maar amai die speciale namen "Zoen", "Rolex", ... Hoe komen ze er toch op? Denken die dan echt niet aan dat kind zelf :shock:

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 17 aug 2007, 20:00

Vroeger werden zo een dingen op het stadhuis geweigerd, maar nu enkel nog als het aanstoot gevend is eh. Zoals hitler of osama ofzo
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 17 aug 2007, 20:01

kan best leuk klinken als die kleintjes nog klein zijn
maar die worden ook groot hé......

Hey Rolex, gij weet wel hoe laat het is hé zonder horloge....
Poen heeft altijd geld op zak...
....
enz enz
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 17 aug 2007, 21:08

Ocharme die kindjes.

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 17 aug 2007, 22:44

ik ben nu wel voorstander van speciale namen en geen alledaagse, maar deze vind ik ook wel te ver gaan zenne
dat is gewoon belachelijk he, een horloge merk, of parfum merk, ale dat doe je toch niet
en Zoen ???? :roll:

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 18 aug 2007, 01:17

ben ik nu mis ? ik dacht dat je enkel namen kon kiezen die al bestonden?
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 18 aug 2007, 08:50

major schreef:ben ik nu mis ? ik dacht dat je enkel namen kon kiezen die al bestonden?
neeje je mag met eender welke naam op het stadhuis komen tegenwoordig maar 't is gelijk bolleke zegt:
Bolleke schreef:Vroeger werden zo een dingen op het stadhuis geweigerd, maar nu enkel nog als het aanstoot gevend is eh. Zoals hitler of osama ofzo
Dus eigenlijk zouden ze misschien beter terug gelijk vroeger doen :D

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 18 aug 2007, 09:12

Ik denk dat het ook een beetje afhangt van waar je woont. Ik denk niet dat ze overal alles toelaten.
Maar allee, Rolex? Zoen? Poen?
Hallo!
Zie je je kind al straffen: zoen, dat mag niet! Foei!
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 18 aug 2007, 10:24

mell schreef:
major schreef:ben ik nu mis ? ik dacht dat je enkel namen kon kiezen die al bestonden?
neeje je mag met eender welke naam op het stadhuis komen tegenwoordig maar 't is gelijk bolleke zegt:
Bolleke schreef:Vroeger werden zo een dingen op het stadhuis geweigerd, maar nu enkel nog als het aanstoot gevend is eh. Zoals hitler of osama ofzo
Dus eigenlijk zouden ze misschien beter terug gelijk vroeger doen :D
Mja, tegenwoordig denk ik dat ze dat op het stadhuis niet meer dureven! De mensen van tegenwoordig zijn niet meer op hun mondje gevallen eh ;-)

Ik heb wel al gehoord van iemand die op het stadhuis werkt dat ze wel nog proberen hen duidelijk te maken dat ze misschien beter een andere keuze maken, maar als ze volhouden dan wordt het toegelaten!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 18 aug 2007, 10:57

Bolleke schreef:
mell schreef:
major schreef:ben ik nu mis ? ik dacht dat je enkel namen kon kiezen die al bestonden?
neeje je mag met eender welke naam op het stadhuis komen tegenwoordig maar 't is gelijk bolleke zegt:
Bolleke schreef:Vroeger werden zo een dingen op het stadhuis geweigerd, maar nu enkel nog als het aanstoot gevend is eh. Zoals hitler of osama ofzo
Dus eigenlijk zouden ze misschien beter terug gelijk vroeger doen :D
Mja, tegenwoordig denk ik dat ze dat op het stadhuis niet meer dureven! De mensen van tegenwoordig zijn niet meer op hun mondje gevallen eh ;-)

Ik heb wel al gehoord van iemand die op het stadhuis werkt dat ze wel nog proberen hen duidelijk te maken dat ze misschien beter een andere keuze maken, maar als ze volhouden dan wordt het toegelaten!
Ahwel dat heb ik idd ook al gehoord van iemand. En ja de mensen zijn niet meer op hun mondje gevallen en als die iets willen :roll:
Tegenwoordig dreigen ze dan al met rechtzaken als je niet op past

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 18 aug 2007, 13:11

De tollerantie bij bepaalde mensen is de laatste tijd ver te zoeken.

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

namen

Bericht door Aicha » 18 aug 2007, 14:50

namen mogen van mij best wel origineel zijn maar tmoet mooi blijven en uitspreekbaar en vooral...doordacht zodat je kindje er zeker geen ervaringen aan overhoudt later!

Eigenlijk heb ik het sowieso ook al niet voor namen in de verkleinvorm! miesje wordt ook groot en als dat dan nog een ferme madam wordt... :? :roll: Je kunt een gewone naam ook in de verkleivorm zeggen als ze kleintjes zijn en als ze groter worden laat je die gewoon achterwege

Hier ken ik een meisje dat mercedes heet :roll: ook zo'n voltreffer :roll:

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Re: namen

Bericht door mell » 18 aug 2007, 16:37

Aicha schreef:Eigenlijk heb ik het sowieso ook al niet voor namen in de verkleinvorm! miesje wordt ook groot en als dat dan nog een ferme madam wordt... :? :roll: Je kunt een gewone naam ook in de verkleivorm zeggen als ze kleintjes zijn en als ze groter worden laat je die gewoon achterwege
ahwel daar ben ik eigenlijk ook niet voor. En ja als je dan naar "Maaike" kijkt kan je zeggen dat het een verkleinvorm is. Maar ik zie me nog niet "Maai" zeggen. Dus ja ik zie het nog niet echt als verkleinvorm.

Maar ik ken iemand die dus haar leven lang de naam "Anneke" draagt en die vond dat dus niet leuk. En dat kwam gewoon door de pa. Ze ging normaal Anne (of zoiets) noemen maar op het gemeentehuis zei die pa dus "Anneke" omdat ze zo lief en klein was. En ja nu zit ze er mee he?!

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Maaike

Bericht door Aicha » 18 aug 2007, 17:20

mell,

Het ging dus wrel degelijk over die namen waarbij de ouders bewust kiezen om er een verkleinversie van te hé :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 19 aug 2007, 08:51

of de lerares frans van in het middelbaar : "Mietje" :lol: hebben wij gelachen :D
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Bericht door Aicha » 19 aug 2007, 08:55

major schreef:of de lerares frans van in het middelbaar : "Mietje" :lol: hebben wij gelachen :D
die van ons heette ook zo!!! Waar zat jij wel op school?

Ikke in St-Joris in Menen de laatste 2 jaar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 19 aug 2007, 09:01

hehe :) ik heb er ook gezeten, van het eerste tot het zesde. Ik heb Mietje maar één jaar gehad, want ze was erg ziek geweest. Haar lessen waren een lachtertje :roll: 'k ben zelfs haar achternaam vergeten
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

mietje

Bericht door Aicha » 19 aug 2007, 10:34

Ikke maar een paar maanden! Zat in secretariaat-Talen en normaal hadden wij .... (kweet ook haar naam al nie meer :oops: , ook een blonde met carré coupke)

Maar met Mietje hebben wij ook wa afgelachen wi, amaai, die had meer miserie met zichzelf dan met ons :lol: :lol: .

Ik zat daar van 1992 tot 1994 en gij?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 19 aug 2007, 11:52

Ik ben er afgestudeerd juni 1992 in het (toen nog) bedrijfseconomische informatica
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

geschrankt

Bericht door Aicha » 19 aug 2007, 12:05

Gij daar dus buiten in juni92 en ik binnen in sept92. Juste geschrankt dus :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 19 aug 2007, 15:44

En dan dachten ze dat ze daar eindelijk van die moeilijke leerlinge verlost waren en dan komt er daar een andere binnenwaaien :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

leerling

Bericht door Aicha » 19 aug 2007, 16:30

Elaba Molly!!!!!!!
kwas kik wel een braveke ze! :lol: :lol: :lol:

Nooit geen strafstudie ofzo ....wel veeeeeel te veeeeele babbelen :wink:

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”