Ook baby's weten wat manipuleren is

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg
Ook baby's weten wat manipuleren is

Bericht door Lena » 01 jul 2007, 13:53

Elke ouder weet dat kinderen al heel vroeg weten hoe ze volwassenen moeten misleiden, bijvoorbeeld als ze iets verkeerds hebben gedaan. Maar volgens de Sunday Telegraph zit die neiging er al veel eerder in, want ook baby's oefenen al vanaf hun zesde levensmaand in het liegen, zo blijkt uit wetenschappelijk onderzoek.

Niets onschuldiger dan een wolk van een baby die blozend en kirrend in de wieg of kinderwagen ligt. Dat gevoel was volgens psychologen terecht. Zij waren er namelijk van overtuigd dat menselijke hersenen pas vanaf het vierde levensjaar in staat zijn om de moeilijke kunst van het liegen te leren beheersen.

Bedriegen
"Fout", zeggen vorsers nu want dr. Vasudevi Reddy van de faculteit psychologie van de universiteit van Portsmouth, die een vijftigtal kinderen onderzocht en met hun ouders praatte, kwam tot de conclusie dat er tussen de leeftijd van zes maanden en drie jaar al zeven verschillende vormen van 'bedrog' kunnen worden waargenomen bij baby's.

Zo leren baby's al heel vroeg dat ze door te doen alsof ze huilen of lachen vaak hun zin kunnen krijgen. Als ze een maand of acht zijn, proberen ze de aandacht van hun ouders af te leiden wanneer ze met iets verkeerds bezig zijn en zich daarvan bewust zijn en rond de tweede verjaardag proberen ze soms al te bluffen wanneer ze een bestraffing zien aankomen.

Onechte huilbuien
"Onechte huilbuien zijn een van de allereerste vormen van 'babybedrog' en zijn meestal bedoeld om aandacht te krijgen" aldus dr. Reddy. "Je kunt makkelijk nagaan of er wordt bedrogen omdat de baby na de eerste snikken even pauzeert om te zien of de moeder reageert, en dan opnieuw begint als dat niet het geval is. In feite is dit vergelijkbaar met wat volwassenen doen wanneer ze een leugen vertellen".

Volgens de psychologe gaat het hier trouwens om een soort "generale repetitie" die tot doel heeft na te gaan welk soort leugens werkt in welke situatie en om te ontdekken wat de negatieve gevolgen zijn van te veel liegen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 01 jul 2007, 13:55

dat had ik ook al door :wink: :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 01 jul 2007, 14:00

:lol:
hier weet ze goed wat mag en niet en dat is aan haar te merken. als ze iets gaat doen wat ze weet dat niet mag dan gaat ze daar met haar hand voorzichtig naar toe en ondertussen kijkt ze hoe we reageren. Ze is dan rap terug was als we "neen" zeggen of nog maar vies kijken :lol:

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 01 jul 2007, 14:01

idem hier

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 01 jul 2007, 21:24

Euhm, volgens mij glimlacht Mila nu al om mensen in te pakken.
We gaan hier nog wat voorhebben ;)
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 01 jul 2007, 21:36

Ewel ja, ik kan daar inkomen.
Ik denk wel dat het waar is; leeftijd plak ik er niet op, maar dat ze al vroeg kunnen je gevoelens bespelen wel! :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 01 jul 2007, 21:51

yep, kan daar ook wel inkomen...
da van ons kan da allesinds ookal goe, als ze met iets bezig is da nie mag, vlug met iets anders beginnen als ze ons ziet komen 8)
of als ze valt (en 't is nie erg, als ze haar geen pijn heeft gedaan) en wij kijken in haar richting, begint ze toch maar te huilen... voor aandacht natuurlijk :roll:
dus ja :roll: :lol: :lol: er zal zeker wel wa van waar zijn... denk ik
Afbeelding

Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 01 jul 2007, 22:21

Ja professor in de psychologie Molly had dat ook allang door zulle 8)

Tegenwoordiger blinken zijn ogen van deugnieterij... echt keigrappig, hij kan dat niet wegsteken als hij mama of papa gaat liggen hebben met iets.
Dan zijn we al op ons hoede.
En plezant dat hij dat vindt als we met hem moeten lachen om iets dat hij doet...

Kids zijn toch echt zaaaaaaaaaaaalig hé!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 02 jul 2007, 00:03

Molly schreef:Kids zijn toch echt zaaaaaaaaaaaalig hé!
ja he :wink: en zeggen da we ze zelf "gemaakt" hebben he... 8) zeg nu zelf, we hebben toch goe werk geleverd he :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 04 jul 2007, 20:04

:lol: :lol: goe bezig hier!
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 05 jul 2007, 20:37

Lowie begint zo echt een peuter te worden hé nu... zo'n streken dat hij uithaalt, niet te doen.
En ik moet mij dan inhouden van lachen hé, want anders zal ik hem niets meer te zeggen hebben.

Enig hé!
Afbeelding


Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”