kinderen zorgen ......

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)
kinderen zorgen ......

Bericht door Aicha » 27 jun 2007, 11:42

Iemand Koppen gezien gisterenavond?

Pfff...heb mij weer ferm opgejaagd met daarnaar te kijken!

Zal eens schetsen waarover het ging é:

gezin: vader (blind), moeder (heeeeel slechtziende), 6 kinderen
De oudste 2 waren meisjes en die draaiden dus bijna volledig op voor het ganse huishouden, inclusief de zorg voor alle broertjes waaronder er nog 3 niet schoolgaande waren!
1 keer per week kwam er gedurende 2 u een poetshulp! Verder weigerden ze elke hulp (waarop ze nochtans recht hebben, als 2 gehandicapten met groot gezin!

Nee, die 2 meisjes (ik geloof 9 en 13 jaar ongeveer) moesten daar de boel draaiende houden.

Ik zeg wel boel, want je had dat daar eens moeten zien!!!!!
Een jongetje sliep daar op de grond en dat lieten ze liggen, het ventje kreeg brood toegeworpen op de grond (allée jong, precies als bij de beesten :roll: ) De kinderen slepen met 5 op 1 kamer waarop de vensters nooit opengingen (de lens van de camera bedampte zelfs toen ze daar wilden filmen!) en de deur was dicht! Twerd daar dus in de loop van de nacht ferm warm en de zuurstof was ook verre van je dat + er sliep daar weer een kind op de blote vloer :(

En 't nog niet gedaan hoor!
Babies werden ververst door de meisjes voor en na school! Want de ouders kunnen dat niet deftig doen door hun handicap! Werd ook gefilmd hoe dat meisje van 8 dat deed! Die poepekes hingen nog half in *****en daar werd al een verse pamer overgedaan :? :?

Kan nog wel efkes doorgaan zunne....

Op het laatste van de uitzending zag je dan dat oudste meisjes rondfietsen met 2 broertjes in zo'n fietskar en die vader zei: Niet alle meisjes van 13 kunnen zeggen dat ze zo'n fietskar hebben :? :roll:

Awel, kmoet zeggen dat ik er wakker van gelegen heb......

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 27 jun 2007, 11:45

:shock: :shock:
Amai, wat een situatie! Ik werd ook er ook niet goed van toen ik het las. Dat zoiets nog bestaat in de tijd van nu?????
En dat die mensen hulp weigeren? Is dat dan uit pure trots?

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

kinderen zorgen

Bericht door Aicha » 27 jun 2007, 12:17

Mieke,

Die mensen vonden van zichzelf dat ze heel goede ouders waren!!!

Zal nu niet zeggen dat ze niet van hun kinderen hielden maar zo konden die kindjes echt geen verzorging en opvoeding bieden zoals een kind nodig heeft!

Als er eentje gevallen of gekwetst was zagen ze niet eens waar het moest verozrgt worden en wetende dat ze daar dan tijdens de schooluren met 3 klein kindjes alleen waren..... :roll:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 27 jun 2007, 12:20

Ik heb er ook naar gekeken en was echt geschokt. Ik begrijp niet dat daar niet ingegrepen werd. Dat kan toch niet dat niemand van die situatie op de hoogte was. Dat babytje lag daar in een vuile pyjama op de grond te slapen, die pampers die enkel na de schooluren ververst werden en zoals je zegt Aicha was die poep nog van bijlange niet proper, ... Ik krijg daar echt hartzeer van als ik zoiets zie.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 27 jun 2007, 13:12

ik ben blij dat ik niet heb gekeken, pff, kan daar moeilijk tegen
niet normaal zeg wat die kids moeten doen als ik dat zo lees
oke een meisje van 13 mag idd wel al eens helpen in het huishouden, maar toch geen gans huishouden runnen en schoolgaan en voor baby's zorgen, komaan, tis ook nog een kind he zeg

ik ga gehandicapten zeker niet met de vinger wijzen, en tis hen ook niet verboden om een kindje te hebben, ze moeten al genoeg missen, maar dan moeten ze ook hulp aanvaarden als ze er zelf niet voor kunnen zorgen en zich toch ook wat beperken qua aantal, maar niet een hele hoop kinderen hebben om alles op hun te schuiven en hun verantwoordelijkheid niet te nemen
dit vind ik echt niet kunnen


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

bedoeling

Bericht door Aicha » 27 jun 2007, 13:28

En ze wilden nog kinderen!!!!!

Die zeiden ook ronduit dat ze veel kinderen wilden omdat die dan "later" voor hen gingen kunnen zorgen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 27 jun 2007, 13:46

Amai als ik dat hier zo lees. En :shock: nog kinderen.

Och arme die oudste. Dat kan je toch niet begrijpen. Ze kunnen er toch niet ten volle van genieten.

En vonden die oudsten dat erg dat ze dat moesten doen?

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 27 jun 2007, 13:54

Die van 12 was al helemaal apatisch geworden... zat totaal geen gevoel meer in, dat haar zus op 8 jairge leeftijd zelfmoord had proberen te plegen vond ze maar heel gewoon.

Ok dat ze kinderen willen, maar probeer er dan toch een beetje meer zelf voor te zorgen hé. Toen die kleine was gevallen en zus er naar ging kijken en bloed opdeppen keek de moeder nog niet op, ok als ze de snede niet kan onderscheiden, maar een beetje troost kan je toch wle geven hé. En dan zeggen dat ze hu kindere ngraag zien, maar enige vorm van affectie heb ik er toch zeker niet kunnen vinden hoor.

Tis te hopen dat ze daar nu wel even ingrijpen, want zo kan dat toch niet verder hé... En dat ze die ouders maar eens wijsmaken dat niet ALLE verantwoordelijkheid op die 2 meisjes moet terecht komen en dat ze wel hulp van buitenaf aanvaarden, waar ze recht op hebben, maar dat ze weigeren om niet toe te geven dat ze het niet alleen aankunnen.

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 27 jun 2007, 14:48

Ik heb het niet gezien, maar wel de voorstukjes gezien. Ik wist wel niet dat de situatie zo slecht was... Maar als je er dan over nadenkt, kan het moelijk anders. Hoe zouden die kinderen nu een huis kunnen net houden?
Je kan niemand verbieden om kinderen te hebben, maar toch....
Die kinderen zijn geen kinderen, jeugd kennen die niet,....
Ik ben benieuwd hoe die het gaan doen als die groot zijn. Je zet toch geen kinderen op de wereld om zo voor je te laten zorgen?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

gevoel

Bericht door Aicha » 27 jun 2007, 15:20

neen, der zat idd niets van gevoel in dat 12 of 13 jarig meisje!!!!!
Er werd haar gevraagd of ze de kleintjes een knuffel gaf voor het slapengaan en ze antwoordde: "neen, zo ben ik niet" :?
Dat meisje wil natuurlijk later zelf geen kinderen meer....

De laatste zwangerschap was uitgelopen op een miskraam en naar het schijnt zouden ze in het ziekenhuis aangeraden hebben om toch weer opnieuw zwanger te worden! Dat geloofd toch geen mens!!!!!!
Die vrouw stond daar ook constant te roken!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jun 2007, 23:20
Locatie:Ekeren

Bericht door Fenia » 29 jun 2007, 15:19

Denk dat de ouders vooral niet voor hun kinderen konden zorgen omdat ze zo simpel waren, en sorry dat ik het zeg uit luiaardij!!!
Ben ervan overtuigd dat er heel veel blinde en slechtziende ouders zijn die wel goed voor hun kindjes kunnen zorgen, en slim genoeg zijn om de hulp en ondersteuning te aanvaarden die ze nodig hebben om hun kinderen een normaal leven te laten leiden!!

Vind het ook vreemd dat de kinderbescherming daar iet ingrijpt. Als ik als maatschappelijk werker in dat gezin zou komen (ben geen maatschappelijk werker maar heb wel wat ervaring in de thuiszorg) zou ik die mensen een keus geven: ofwel aanvaarden jullie hulp, en proberen we samen jullie gezin terug op de rails te krijgen, en jullie dochters een normaal zorgeloos leven geven. Staan jullie daar niet voor open, dan worden jullie kinderen hoe jammer dat, dat ook is thuis weggehaald. Maar blijkbaar vindt niemand het daar de moeite in te grijpen!!

Liefs,
Fenia
Geen wonder dat ze het een wonder noemen!!!


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”