einde van België?

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Gebruikersavatar
natasja
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 sep 2004, 09:45
Locatie:Nijlen
Contacteer:
einde van België?

Bericht door natasja » 26 mar 2007, 11:53

Belgen zien einde van hun land naderen
Belgie heeft volgens de Belgen zelf geen echt lange toekomst meer. Dat blijkt uit een enquête van de kranten De Standaard en Le Soir. De meerderheid van de Belgen vreest dat hun land vanaf 2050 niet meer zal bestaan. Vooral de Walen zijn somber. De oorzaak is mogelijk een omstreden Waals nepjournaal in december, waarin een opdeling van het land werd gesimuleerd. Dat journaal moest de groeiende wrevel tussen de deelstaten Vlaanderen, Wallonië en Brussel aan de kaak stellen. Opmerkelijk is dat bijna alle ondervraagde Vlamingen (93%) en Walen (98%) vinden dat hun land moet blijven bestaan. Een van de punten waarover de Walen en de Vlamingen het niet eens zijn, is het koningshuis. De meeste Franstaligen vinden de monarchie onmisbaar, terwijl zeven op de tien Nederlandstaligen de koninklijke familie overbodig vinden. De overwegende Franstaligheid van het hof zal hierbij een rol spelen.
ik ben mama van Jamie (30/08/03), Alexi (21/12/04) en Nicky (11/01/06)

Afbeelding


Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Re: einde van België?

Bericht door beagle » 26 mar 2007, 15:15

natasja schreef:Belgen zien einde van hun land naderen... De oorzaak is mogelijk een omstreden Waals nepjournaal in december, waarin een opdeling van het land werd gesimuleerd. ...
Ik denk niet dat dat journaal de oorzaak is van die gedachten, het is iets wat al langer aan de gang is en waarmee de mensen zich niet meer mee kunnen verzoenen.
Het is erg dat er zo'n verzuring is tussen de Walen en de Vlamingen. Het is nergens voor nodig.

Vele Belgen hebben nog niet door in wat voor een weelde en welvaart we leven. Waarschijnlijk zal dat pas doordringen wanneer het écht zover komt dat België gedeeld wordt.

Bon, genoeg politieke overpeinzingen voor mij voor vandaag :wink:
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 26 mar 2007, 17:41

er zal vroeg of laat wel eens een bom barsten
maar voor wanneer dat is, dat kan niemand voorspellen
voorlopig geloof ik er nog niet in....
Ik vind trouwens dat de media veel te veel dat scenario opdringt....
Het lijkt wel alsof we MOETEN opsplitsen
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 26 mar 2007, 17:56

ik denk niet dat er een bom zal barsten
ik denk veeleer dat België stillekes aan zal splitsen op de manier dat Tsjechoslovakije gesplitst is. Het land heeft veel trekken mee van België, waar Tsjechië kan vergeleken worden met Vlaanderen en Slovakije met Wallonië. Alleen zitten wij hier nog met een koningshuis en Brussel :?
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 26 mar 2007, 20:16

ja, maar toch, er lopen hier verschrikkelijke heethoofden rond
en dat kan toch voor serieuze spanningen gaan zorgen...
hoop alleen dat het zover niet hoeft te komen
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”