Babysterft ligt vijf keer hoger bij laaggeschoolden

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:
Babysterft ligt vijf keer hoger bij laaggeschoolden

Bericht door Sofie S. » 13 mar 2007, 08:32

Dat is nu toch ne keer zo'n grote quatsch é. :shock: Volgens mij weten die onderzoekers soms niet wat gedaan
Elke moeder (met uitzondering van enkele schrijnende gevallen) wil toch gewoon het beste voor zijn kind, geschoold of niet :twisted:


Babysterfte ligt vijf keer hoger bij laaggeschoolden

Een laag opgeleide vrouw loopt vijf keer meer risico op een doodgeboren kind dan een vrouw met een universitair diploma. Dat blijkt uit een onderzoek van het Studiecentrum Perinatale Epidemiologie (SPE) bij meer dan 180.000 moeders. De resultaten worden vandaag in de Artsenkrant gepubliceerd.

Eerste onderzoek
"Dit is nog maar eens een bewijs dat de overheid moet investeren in opleiding," zeggen professor Hendrik Cammu en SPE-directeur Guy Martens. Het is de eerste keer dat de relatie tussen opleidingsniveau en babysterfte op dergelijke schaal wordt onderzocht.

Foetussterfte
Vooral de resultaten over foetussterfte zijn frappant. Een vrouw met een diploma lager onderwijs heeft gemiddeld vijf keer meer kans (1 op 95) op een doodgeboren kind dan een moeder met een universitair diploma (1 op 500).

Tot 1 jaar
"Van het moment dat de baby levend geboren wordt en de kinderarts tussenkomt, worden de sociale verschillen wel kleiner," zegt Cammu. Maar ook buiten de buik blijft het contrast merkbaar. "Tot 1 jaar lopen baby's geboren in de lagere sociale klassen meer dan drie keer zoveel kans om te overlijden dan die in de hoogste." (belga)
Afbeelding

Afbeelding


Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 13 mar 2007, 09:25

Het onderzoek kan kloppen natuurlijk, maar dan zou ik wel willen weten wat de oorzaken zijn. Roken laaggeschoolde vrouwen meer tijdens de zwangerschap? Drinken ze meer alcohol? Doen ze een zwaardere fysieke arbeid? Enzovoort.

ik woon hier samen met ne onderzoeker en ik krijg iedere keer te horen waarom een onderzoek goed is of niet, op den duur... :lol
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 13 mar 2007, 09:49

Sofie schreef:Het onderzoek kan kloppen natuurlijk, maar dan zou ik wel willen weten wat de oorzaken zijn. Roken laaggeschoolde vrouwen meer tijdens de zwangerschap? Drinken ze meer alcohol? Doen ze een zwaardere fysieke arbeid? Enzovoort.

ik woon hier samen met ne onderzoeker en ik krijg iedere keer te horen waarom een onderzoek goed is of niet, op den duur... :lol
Ja ik zou ook wel de oorzaken willen weten dan...want zoals ik het nu lees vind ik het toch ook maar quach hoor :wink:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 13 mar 2007, 11:37

vraag me ook af op wat ze zich baseren ???? :roll:

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 13 mar 2007, 14:25

Tja ze hadden toch een hoop mensen gecontroleerd. Maar dan nog ... Nu iemand die arm is (spijtig genoeg volgens de meesten: laaggeschoolden) hebben effectief niet altijd geld voor goede voeding, om naar de dokter te gaan, ...
Maar dat kan toch ook net een hooggeschoolde zijn zeker?!


Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 13 mar 2007, 14:46

Ja, maar dat heb je met onderzoeken hé. Er is meer kans dat...dat wil niet zeggen dat dit bij een hooggeschoolde niet kan gebeuren, maar er is minder kans. Net zoals je meer kans hebt op longkanker als je rookt (pas op, ik zeg niet dat dit onderzoek juist of fout is, dat laat ik over aan de echte wetenschappers).
Afbeelding

Gebruikersavatar
wen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 apr 2005, 15:54
Locatie:Ranst
Contacteer:

Bericht door wen » 13 mar 2007, 19:51

Ik heb hier maar 1 woord dikke zever!!!!

Ik ben laageschoold,en heb 5 gezonde kids op de wereld gezet!
Afbeelding

Yaro zijn banner klopt weer niet,hij is nu bijna 2jaar.


AfbeeldingAfbeelding

Glenn 2/6/1995
Jens 6/9/1997
jana 20/11/1998

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 13 mar 2007, 20:21

Jamaar zeg, negeren jullie mij nu expres :cry: :lol: :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 13 mar 2007, 20:23

Ik denk dat het niet puur alleen aan het schoolniveau ligt, maar dat er nog andere factoren meespelen, bijv. roken tijdens de zwangerschap, minder medische controle,..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 mar 2007, 20:54

Wat ik heb gehoord op het nieuws:
Laaggeschoolden zijn niet zo goed op de hoogte van wat en hoe, gaan later naar de gyn (missen dus belangerijke echo's), roken meer, gebruiken meer alchohol,...
Ik heb ook maar beroeps gedaan, dus ik zeg niet dat het klopt.
Maar ik weet dan ook dat daar sommige domme gansjes tussenzitten die werkelijk van niets op de hoogte zijn...
Vroeger op de speelplaats stonden die van het beroeps te roken, de meest van de hogere niveaus niet....
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 13 mar 2007, 21:08

jah ik vind dit toch ook maar zever zenne
maar enfin ieder zijn mening hé
natuurlijk is roken niet gezond maar als je het doet met mate zie ik niks verkeerds hoor
ikzelf rook wel en heb dan toch 2gezonde kinderen nu te hopen dat het derde ook gezond mag zijn hé
stoppen lukt echt niet loop dan op de toppen van mijn tenen en is niet leuk voor mijn man en voor de kids hé als je boos bent gans de tijd
had ik het geweten dan had ik nooit eraan begonnen maar daar is het spijtig genoeg telaat voor hé

Gebruikersavatar
dintje622
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2006, 13:12
Locatie:nieuwkerke (heuvelland)
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 13 mar 2007, 21:11

hier juist van hetzelfde!

ik heb ook gerookt tijdens mijn zwangerschappen ben laaggeschoold(maar daarom nog niet dom hoor :lol: )

en ik hier drie gezonde kinderen ter wereld gebracht!

maar.......... het is mss niet de aard van school enzo........

ik denk dat ze willen zeggen
mensen met minder geld :?

zou dat niet kunnen?
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 mar 2007, 21:30

mama24 schreef:natuurlijk is roken niet gezond maar als je het doet met mate zie ik niks verkeerds hoor
Hier deel ik je mening niet :?
Ik kan wel begrijpen dat je niet kan stoppen (snap ik heel goed!) maar je baby zal allicht wel meer kans lopen op laag geboorte gewicht en wat is het allemaal dan iemand die helemaal niet rookt.
Roken is niet gezond en zelfs 1 sigaret is schadelijk! Daarom zie je dat niet aan jou of je baby, maar zelfs met mate is teveel.

Ik hoop nu maar dat je niet boos bent :wink: niet mijn bedoeling, maar ik wou dat gewoon eens zeggen!! :D
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 13 mar 2007, 21:55

he sandy neen ik ben zeker niet boos weet dat het ongezond is maar........
t'is echt moeilijk om volledig te stoppen :cry:
en u hebt nog een pmke :wink:

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 13 mar 2007, 21:57

Maar begrijpen jullie nu echt niet waar het om draait? Het is een onderzoek. Een onderzoek toont enkel aan dat er meer kans is. Natuurlijk zijn er uitzonderingen! Wat sommige hier verkondigen, is gewoonweg dom en naief. Roken en alcohol nuttigen tijdens de zwangerschap is verschrikkelijk ongezond. Alle respect dat je niet kan stoppen (alhoewel ik het erg vind dat je dit niet kan opbrengen voor je kind), maar gaan verkondigen dat het niet erg is, vind ik er serieus over.

"roken tijdens de zwangerschap belemmert de groei van de baby en zal wellicht ook zijn intelligentie nadelig benvloeden. Bovendien verhoogt het de kans op een miskraam en kan ernstige complicaties gedurende de zwangerschap en bij de bevalling veroorzaken (zoals bijvoorbeeld het loskomen van de placenta, wat fataal kan zijn).

Roken verhoogt de kans op overlijden van de baby, kort voor of kort na de geboorte. Bij een van de meest uitgebreide en diepgaande onderzoeken - het US Collaborative Perinatal Project - werden meer dan 50.000 zwangerschappen onderzocht. Dit onderzoek strekte zich uit over 12 grote ziekenhuizen in de Verenigde Staten en leverde een lange lijst op van risico's die roken voor de foetus of pasgeborene met zich meebrengt.

Het roken van sigaretten houdt in dat het organisme van moeder en foetus herhaaldelijk wordt blootgesteld aan een mengsel van substanties die teratogeen - dus afwijkingen veroorzakend - kunnen zijn: nicotine, koolmonoxide, kankerverwekkende stoffen als diazobenzopyreen, een stof die mutaties kan veroorzaken.

Een zwangere vrouw die dagelijks twintig sigaretten rookt zal dit mengsel gedurende haar negen maanden zwangerschap ongeveer 11.000 keer inademen, terwijl ze ongeveer 10 procent van haar dag rokend doorbrengt."
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 13 mar 2007, 22:01

Sofie schreef:Maar begrijpen jullie nu echt niet waar het om draait? Het is een onderzoek. Een onderzoek toont enkel aan dat er meer kans is. Natuurlijk zijn er uitzonderingen! Wat sommige hier verkondigen, is gewoonweg dom en naief. Roken en alcohol nuttigen tijdens de zwangerschap is verschrikkelijk ongezond. Alle respect dat je niet kan stoppen (alhoewel ik het erg vind dat je dit niet kan opbrengen voor je kind), maar gaan verkondigen dat het niet erg is, vind ik er serieus over.

Ik ga hier helemaal mee akkoord.. Het is voor volwassenen al niet goed om te roken, dus voor kindjes al helemaal niet.. Ik heb ooit ergens een reactie gelezen waarin iemand vroeg: "Zou je een kind van een paar maand of paar jaar een sigaret laten roken?" En ik moet zeggen dat ik me helemaal in die reactie kan vinden..
Het is moeilijk om te stoppen met roken, daar twijfel ik niet aan (hier loop er ook ene rond die het niet kan), maar het is zoveel beter voor je kind om te stoppen! En die kwaadheid en zenuwachtigheid gaat over hoor!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 14 mar 2007, 10:37

jah ik weet het wel moja ik ga er niet verder meer op in gaan

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 14 mar 2007, 11:13

het is idd wel zo dat de meerderheid van laaggeschoolden sneller gaat roken dan hoger geschoolden
daarom niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar dat is wel zo
mijn ma was een verstokte rookster (is inmiddels overleden van longkanker :? ), en ik heb als baby wel degelijk in de couveuse gelegen, te klein dus, maar daarom niet minder intelligent (heb toch humaniora gedaan dus), ge ziet is geen algemene regel en ik ben nog altijd klein :roll:
ik ben radicaal TEGEN roken, maar Shayenzo woog ook maar 3.030gr bij geboorte en was nog overtijd, dus ook niet al te ferm, net goed denk ik
er zijn idd wel dingen waar, maar is geen algemen regel
roken is natuurlijk heel erg ongezond, en zeker niet aan te raden voor zwangeren, en ze weten het wel hoor, maar willen het alleen soms moeilijk toegeven, want een roker is verslaafd, en wil het niet geweten hebben of heeft altijd wel een excuus klaar, is nu eenmaal zo :evil:

ik denk dat het allemaal wat samenhang is van verschillende oorzaken dat onderzoek, meer roken, drinken, financieel moeilijk dus minder controle, misschien soms slechtere leefomstandigheden enz

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 14 mar 2007, 13:19

Het is idd weer een zoveelste onderzoek en binnenkort is er weer een ander onderzoek waar het tegendeel wordt in beweerd...

Wat ze gisteren op terzake wel zeiden is dat ze de lager geschoolde en ook wel armere bevolkingsgroep anders moeten aanpakken met als voorbeeld van dat je de omgevingstemperatuur moet aanpassen, maar bij de lagere klasse van mensen zeggen ze dat niet zo expleciet omdat die regelmatig geen mogelijkheid hebben om verwarming hoger of lager te zetten. Bij femke kreeg ik ook klachten van K&G dat het te warm was in huis, maar dat was zo'n rot verwarming, ofwel stond ze vollenbak ofwel bleef ze koud en dan is het idd om het niet te warm te stoken, Femke heeft er toch ook niks aan overgehouden.

Ik heb als diploma een A2, das beetje gemiddeld denk ik, maar als ik zag wat voor leeftijdsgenoten er in m'n laatste jaren in de klas zaten... er was er eentje bij die dan bij de "slimmen" behoorde en die heeft op stage ooit de termometer verkeerd gestoken bij een baby :roll: dus het ligt niet enkel aan het soort van diploma dat je hebt, ook beetje de ervaring in je leven, je opvoeding enz...
Toen ik van Femke zwanger was werkte ik in creche van een ziekenhuis (uza antwerpen) en daar was een kinderarts die dacht dat als je borstvoeding gaf je totaal niet zwanger kon geraken, natuurlijk was die na paar keer terug zwanger :lol: dus die had dan een hoog diploma en wist er toch ook niet veel van...

Ik vind dus ook dat je niet iedereen over dezelfde kam mag scheren.

Over dat roken ga ik me niet bemoeien, (ieder zijn mening, ik zou het persoonlijk nooit doen) wetende dat ik een collega heb (heb ze nog niet gezien wel over gehoord) die was ook zwanger en die rookte samen met haar vriend voor zo'n 80€ per maand, en volgens mij zijn het net die mensen die de statistieken schrijven ofzo.

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 14 mar 2007, 18:32

Effe steun voor Sofie ;):
Je moet er inderdaad rekening mee houden dat dit het resultaat is van een vrij grootschalig onderzoek. Dat onderzoek geeft dus een tendens weer. Dus niet ALLE laaggeschoolden hebben meer kans en niet ALLE hooggeschoolden hebben minder kans op babysterfte.
Het heeft dus weinig zin om afzonderlijke gevallen beginnen op te noemen of naar je eigen situatie te kijken. Het komt er volgens mij op neer dat laaggeschoolden in het algemeen waarschijnlijk meer worden blootgesteld aan bepaalde risicofactoren.
En dan is het mss niet slecht dat de overheid daar rekening mee kan houden???
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 14 mar 2007, 19:53

Haha bedankt voor de steun :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 14 mar 2007, 20:00

Toen ik het op het radionieuws hoorde, vond ik het nogal "cru" overkomen.
Ze gaven enkel de cijfers per categorie (euhm vind het juiste woord niet en categorie is niet echt goed gekozen) en dat zonder verdere duiding.
Natuurlijk krijg je dan verschillende interpretaties. Gisterenavond in het tv-nieuws gaf een arts dan iets meer achtergrond informatie en dan kan je die cijfers meer plaatsen natuurlijk.
Hopelijk wordt er met dit onderzoek nu ook iets gedaan zodat er minder sterftes voorkomen.

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 16 mar 2007, 19:58

Anneliefje schreef:Toen ik het op het radionieuws hoorde, vond ik het nogal "cru" overkomen.
Ze gaven enkel de cijfers per categorie (euhm vind het juiste woord niet en categorie is niet echt goed gekozen) en dat zonder verdere duiding.
Natuurlijk krijg je dan verschillende interpretaties. Gisterenavond in het tv-nieuws gaf een arts dan iets meer achtergrond informatie en dan kan je die cijfers meer plaatsen natuurlijk.
Hopelijk wordt er met dit onderzoek nu ook iets gedaan zodat er minder sterftes voorkomen.
DAt gevoel had ik ook.
De manier van verwoorden doet veel.

Nu zie ik Sandy hier ook posten 'ik heb ook MAAR beroeps gedaan'. Waarom moet die 'maar' daarbij? Dat is niet nodig. Dat neerkijken is een hardnekkig verschijnsel dat door dergelijke berichten in de media nog maar eens gesterkt wordt.

Dat onderzoek is helemaal niet representatief: er spelen meer factoren mee
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 16 mar 2007, 20:19

met beroeps is niets mis!!!!!!!
ik heb technische gedaan, maar ik zou er niets mee ingezeten hebben om beroeps te volgen!!!
een goeie stielman-vrouw is tegenwoordig veel waard hoor :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 16 mar 2007, 21:16

HIHI Isabelle, ik kijk daar niet op neer hoor! Ik heb de tijd van mijn leven gehad in het beroeps!!! :lol: :lol:
Die van ASO stonden daar maar te staan, wij durvden nog eens leven in de brouwerij brengen...wij hebben leute gehad!

En waarom schrijf ik het zo? Tja, geen idee eigenlijk. De volgende keer zal ik erop letten :D
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 16 mar 2007, 21:32

Ik kan me daar ook in opwinden over het feit van "maar beroeps" of "maar technisch" ...
Ikzelf heb een A2 diploma beroeps (kantoor en administratie om in detail te treden :wink: ).
Maar ik HEB wel een diploma en ben er fier op ook. Het heeft me bloed, zweet en vooral veel tranen gekost om dat te bekomen (via de centraal examencommissie). Dat maakt dat ik er dubbel fier op ben.
Er zijn mensen die enkel een diploma van het hoger (bachelor, master) aanzien als een echt diploma maar daar ben ik het niet mee eens.

Je mag jezelf niet verlagen.
Je staat zelf in voor wat je bereikt in het leven!!

Toen ik mijn hogere studies deed, zei er ook een studiegenote: "amaai, er zijn er wel niet veel hé die uit het beroeps of technisch verder studeren"
:roll: ja en??

Pas op, ik wil hier niemand veroordelen hé, laat me duidelijk zijn :wink:
Het is gewoon nogal een stokpaardje omdat, zoals met zoveel dingen in het leven, er altijd vooroordelen bij te pas komen.

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 17 mar 2007, 07:35

sandy schreef:HIHI Isabelle, ik kijk daar niet op neer hoor! Ik heb de tijd van mijn leven gehad in het beroeps!!! :lol: :lol:
Die van ASO stonden daar maar te staan, wij durvden nog eens leven in de brouwerij brengen...wij hebben leute gehad!

En waarom schrijf ik het zo? Tja, geen idee eigenlijk. De volgende keer zal ik erop letten :D
Sandy, jij kijkt er niet op neer: anderen wel :wink: Helaas :roll:
Ik kom ook uit het beroep (Kantoor)
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 17 mar 2007, 07:39

Anneliefje schreef:Er zijn mensen die enkel een diploma van het hoger (bachelor, master) aanzien als een echt diploma maar daar ben ik het niet mee eens.
HEEL VEEL! Met een A2 geraak je in de privé nog maar moeilijk aan een kantoorjob...Velen hebben genoeg aan een A2, maar ze willen A1 mensen aan een A2 niveau betalen :roll:
Mijn collega heeft 2 diploma's (hoger en univ). Ze gaat naar een andere dienst, waar ze iemand met die diploma's willen, maar ze betalen aan mijn niveau (niveau C: middelbaar) :roll:

Dit geheel terzijde :twisted: :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 17 mar 2007, 09:55

Ik heb me nog nooit gegeneerd omdat ik uit het beroeps kom.
Ik heb verzorging gestudeerd, ik deed dat echt graag.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 17 mar 2007, 12:23

sandy schreef:Ik heb me nog nooit gegeneerd omdat ik uit het beroeps kom.
Ik heb verzorging gestudeerd, ik deed dat echt graag.
Heb je ook specialisatie Kinderzorg of Bejaardenzorg gedaan?
Heb nog op een school gewerkt waar ze deze richting aanboden. Leek me wel tof: de leerlingen mochten dan 'levensechte' babypoppen wassen, kleden, verzorgen,...en heel veel stage ook
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”