speciale kerstbaby

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Plaats reactie
Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06
speciale kerstbaby

Bericht door Marita » 30 dec 2005, 20:01

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml

Britse bevalt onverwacht van kerstkind
vr 30/12/05 - Een 25-jarige Britse vrouw is op kerstmis bevallen van een zoon terwijl ze niet wist dat ze zwanger was.
Helen Smitham kreeg op 24 december hevige buikpijn. Ze werd naar het ziekenhuis gebracht en beviel zo snel dat de dokters niet eens de tijd hadden om haar te vertellen dat ze zwanger was.

Moeder en vader waren beiden even verbaasd toen ze hun kerngezonde zoon Deaton (2,1 kg) in de armen konden houden.

"Ik dacht dat het de kebab was", verklaarde de vrouw de buikpijn.


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 30 dec 2005, 20:07

hoe is het toch mogelijk hé!
Bij mij kan je er niet naast zien
en ook voel mijn kindje ook enorm bewegen

Heeft die dan helemaal niets gevoeld?
en was daar dan niets aan te zien?
Zij moet dan toch wel gewoon ongesteld geweest zijn elke maand, anders dan vermoed je toch iets?
allez, ik ben ook altijd heeeeeel onregelmatig,
maar toch...

Gek hé
regelmatig hoor je zo'n verhaal
Je zou het zelf maar meemaken hé
ik denk dat je dan wel enorm verschiet!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 30 dec 2005, 21:08

ik vind het toch ook maar raar hoor. dat kindje moet toch bewogen hebben in haar buik? dat voel je toch? bij mij stak er soms een voetje uit (of een handje, ik weet niet), wat dacht die dan? ik snap dat niet.
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 dec 2005, 21:36

Dat versta ik niet?
Punt één: je regels blijven toch uit?
Twee: je komt toch bij?
Drie: je voelt toch bewegingen?
Vier: je buik zet toch uit?
Vijf: niets van zwangerschapskwaaltjes (zoals vocht vasthouden of moe lopen)?
Niet weten dat je zwanger bent? :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 30 dec 2005, 23:05

Ik vind da ook dikke zever, dat kan toch niet??? :roll:
Hoe kun je nu niet doorhebben dat je zwanger bent.... :shock:
Afbeelding
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 31 dec 2005, 00:24

Dat versta ik niet?
Punt één: je regels blijven toch uit?
Twee: je komt toch bij?
Drie: je voelt toch bewegingen?
Vier: je buik zet toch uit?
Vijf: niets van zwangerschapskwaaltjes (zoals vocht vasthouden of moe lopen)?
Niet weten dat je zwanger bent?
1. Er zijn mensen die heel de zwangerschap door hun regels blijven hebben, mooi op tijd elke keer... anderzijds zijn er mensen die soms maanden aan een stuk geen regels hebben, zonder dat er iets aan de hand is... daar kan je dus niet op verder gaan!

2. Mijn moeder is in totaal 4 kilo bijgekomen toen ze zwanger was, ik zelf woog 3 kilo... en wat is nu 4 kilo op 9 maand tijd... vooral als je er niet bij stil staat dat je zwanger kan zijn?

3. Ik weet niet juist meer waar, maar ik dacht dat het vooraan was... als de placenta dus vooraan (denk ik) ligt, dan vangt die de schokken op en dan kan het zijn dat je de baby niet voelt tijdens de zwangerschap

4. Mijn moeder is nu een enorm magere, maar toen ik 2 maand zwanger was van Troia had ik al een even dik buikje dan dat zij op het einde van haar zwangerschap van Alec had! En bij Alec was zij het zwaarst van alle 3 haar kinderen!!! Dit maar om aan te tonen dat een buik niet altijd uitzet!

5. (Weeral) mijn moeder heeft ook nooit last gehad van zwangerschapskwaaltjes... alleen vermoeidheid, maar dat kan van vanalles zijn...

Ik kan mij ergens wel voorstellen dat iemand die helemaal niet aan zwanger zijn en kindjes denkt, die daar niet bij stilstaat, dat die die tekenen niet associeert met zwanger zijn...
Raar geval, maar ik kan het mij wel voorstellen

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 31 dec 2005, 09:31

Als je het zo bekijkt.....

Ik was teveel aan het vergelijken met mijn eigen :lol: :lol:
Als ik het niet zou doorhebben, zou dat wel heel erg zijn :roll: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 31 dec 2005, 10:46

Ik kom ook wel ooit iemand tegen in het ziekenhuis die het zogezegd niet wist. Dat gaat dan over jonge meisjes die het niet tegen hun ouders durven zeggen, maar het toch wel heel goed weten en hun kleren zo kiezen dat het veel verbergt (een sjaaltje doet wonderen). Zelfs na de bevalling blijven die volhouden dat ze het niet wisten en de familie vertelt dat verhaal als waarheid verder.
4,5 of 6 maanden het niet weten dat ben ik al wel tegengekomen, maar dan hadden ze het door door wat er in hun lichaam gebeurde (kankergezwel??? of darmklachten of soms echt gedacht aan zwangerschap).
Elke keer als ik dus een verhaal hoor of lees had ik dat eigenlijk van dichtbij willen meemaken om het echt te geloven, maar als ik er niet bij was dan durf ik wel niet beweren dat het niet echt kan zijn.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 31 dec 2005, 10:52

Katia schreef:
1. Er zijn mensen die heel de zwangerschap door hun regels blijven hebben, mooi op tijd elke keer... anderzijds zijn er mensen die soms maanden aan een stuk geen regels hebben, zonder dat er iets aan de hand is... daar kan je dus niet op verder gaan!
die regels kan wel een aantal maanden, maar niet de hele zwangerschap en dan is het bloedverlies minder. Alleen als je de pil verder blijft nemen heb je maandelijks normale bloedingen. (kan dus in principe; soms wordt de pil wel gekocht, maandverband ook....maar daarom niet gebruikt).
Bij fertiliteitsproblemen is het mogelijk dat er geen, onregelmatig of zelden regels zijn en in deze groep zijn er mensen die ineens ongeweten 4,5 of 6 maanden zwanger zijn en dan ergens op consultatie gaan voor wat ze voelen.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 31 dec 2005, 10:56

Katia schreef:
2. Mijn moeder is in totaal 4 kilo bijgekomen toen ze zwanger was, ik zelf woog 3 kilo... en wat is nu 4 kilo op 9 maand tijd... vooral als je er niet bij stil staat dat je zwanger kan zijn?
ja, je komt alleen maar bij doordat je toegeeft aan de honger en de goesting die je hebt. Als je niet weet dat je zwanger bent kan het dus dat je niet eet als je misselijk bent of jezelf op diëet zet omdat de weegschaal aangeeft dat je overdrijft.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 31 dec 2005, 11:01

Katia schreef: 3. Ik weet niet juist meer waar, maar ik dacht dat het vooraan was... als de placenta dus vooraan (denk ik) ligt, dan vangt die de schokken op en dan kan het zijn dat je de baby niet voelt tijdens de zwangerschap
ja, dat klopt en je kan lang aan je darmen denken. Als je heel goede buikspieren hebt dan sluit dat ook alles beter in en kan de kleine ook minder bewegen. En zo kunnen er sommige vrouwen 6 maand ver zijn voordat ze er beginnen aan te twijfelen of dat wel hun darmen zijn.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 31 dec 2005, 11:05

Even een voorbeeld. Zwanger op 17-jarige leeftijd met een intact maagdenvlies en het niet weten. Dat kan. Het was haar allereerste keer (16j dus) en ze zijn gestopt want het deed pijn, dat vriendje heeft ze nooit meer gezien (en ook geen sex met iemand anders). Die was 32 weken toen ze tegen haar moeder zij wat ze voelde,...en dan zijn ze samen naar een dokter gegaan.

het was een jongetje en de hele familie was er heel blij mee.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 31 dec 2005, 11:13

Katia schreef: 4. Mijn moeder is nu een enorm magere, maar toen ik 2 maand zwanger was van Troia had ik al een even dik buikje dan dat zij op het einde van haar zwangerschap van Alec had! En bij Alec was zij het zwaarst van alle 3 haar kinderen!!! Dit maar om aan te tonen dat een buik niet altijd uitzet!
het gebeurt wel eens ooit (heel uitzonderlijk) bij een eerste kindje met een mama met heel goede buikspieren (die dus echt veel aan sport doet) dat een kleine buik toch een onverwacht groot kind verbergt. Bij sommige vrouwen zie je zelfs hoogzwanger nog hun heupbeenderen.
Dan kunnen die nog te vroeg bevallen of een klein kindje hebben (dysmatuur)

Ah, is Alec je (half)broertje? Ik dacht dat dat een neefje was.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 31 dec 2005, 11:18

Katia schreef:
5. (Weeral) mijn moeder heeft ook nooit last gehad van zwangerschapskwaaltjes... alleen vermoeidheid, maar dat kan van vanalles zijn...
ja. Ze denken dat het hun darmen zijn, nemen vitaminen omdat ze zich zo moe en zo slap voelen, hun borsten doen pijn en daarvoor wenen ze (en achteraf vinden ze dat een beetje dom want iemand anders zou dan een gelukkig gevoel gehad hebben),...

Katia

Bericht door Katia » 31 dec 2005, 13:50

Marita schreef:die regels kan wel een aantal maanden, maar niet de hele zwangerschap en dan is het bloedverlies minder. Alleen als je de pil verder blijft nemen heb je maandelijks normale bloedingen. (kan dus in principe; soms wordt de pil wel gekocht, maandverband ook....maar daarom niet gebruikt).
Bij fertiliteitsproblemen is het mogelijk dat er geen, onregelmatig of zelden regels zijn en in deze groep zijn er mensen die ineens ongeweten 4,5 of 6 maanden zwanger zijn en dan ergens op consultatie gaan voor wat ze voelen.
raar, dit wist ik van mijn tante (amai, ik heb een rare familie, als je erover nadenkt :lol: ) die heeft heel haar 2 zwangerschappen haar maandstonden gehad alsof het niets was (was bij haar eerste 33 weken ver toen ze te weten is gekomen dat ze zwanger was)

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 01 jan 2006, 00:37

ik kan het me ook niet voorstellen :?

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 01 jan 2006, 11:47

Het 9 maanden niet weten lijkt me bijna onmogelijk, maar bij Mila was ik ook al 21 weken voordat ik het wist.. En zelfs toen leek het me nog zo onwerkelijk! Ik nam dus tot ik het wist ook nog steeds de pil en kreeg mijn regels nog gewoon, in augustus waren ze iets minder.. Daarmee dat de huisarts op eind maart gokte.. Maar bij de eerste consultatie bij gyn bleek ik ondertussen al 23 weken zwanger te zijn.. :shock: De gyn vroeg ook of ik dan nog geen bewegingen voelde, maarja, ik dacht dat het mijn darmen waren die wat gek deden.. Ik had wel een klein buikje, maar stak dat op de cola die ik op doktersadvies moest drinken.. In mei had ik heel veel last van duizeligheid en volgens de dokter verbruikte ik meer calorieën dan ik binnen kreeg.. Uiteindelijk kreeg ik pas rond mijn 7de maand een echt buikje.. 't Was raar hoor, ik moest er zelf nog aan wennen en dan moet je je al beginnen klaar te maken voor alles..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 01 jan 2006, 13:32

ik heb ook helemaal geen klachten gehad tijdens zwangerschap en kon nog bijna alles. Alleen viel ik savonds snel op de zetel in slaap maar ja zo een bezige bij!

Ik heb echt nog alles getilt en noem maar op. Ik was ook maar 8 kg bijgekomen maar merkte ook al snel dat ik zwanger was en dat puur omdat ik mijn regels niet meer kreeg...

Ik vind het ook gek maar zou het zelf nooit willen meemaken. Gewoon ik ben iemand die graag voorbereid word op iets...en dan zo een grote verandering in je leven waar je niet naar hebt kunnen leven is voor mij moeilijk
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Katia

Bericht door Katia » 01 jan 2006, 15:28

Dagmar schreef:Het 9 maanden niet weten lijkt me bijna onmogelijk, maar bij Mila was ik ook al 21 weken voordat ik het wist.. En zelfs toen leek het me nog zo onwerkelijk! Ik nam dus tot ik het wist ook nog steeds de pil en kreeg mijn regels nog gewoon, in augustus waren ze iets minder.. Daarmee dat de huisarts op eind maart gokte.. Maar bij de eerste consultatie bij gyn bleek ik ondertussen al 23 weken zwanger te zijn.. :shock: De gyn vroeg ook of ik dan nog geen bewegingen voelde, maarja, ik dacht dat het mijn darmen waren die wat gek deden.. Ik had wel een klein buikje, maar stak dat op de cola die ik op doktersadvies moest drinken.. In mei had ik heel veel last van duizeligheid en volgens de dokter verbruikte ik meer calorieën dan ik binnen kreeg.. Uiteindelijk kreeg ik pas rond mijn 7de maand een echt buikje.. 't Was raar hoor, ik moest er zelf nog aan wennen en dan moet je je al beginnen klaar te maken voor alles..
hey dat wist ik niet...
ik vind het eigenlijk wel grappig als je zo'n verhalen leest, om het zelf mee te maken lijkt het mij wel creepy! allez ja, ik denk dat je dat later ook wel kunt relativeren he...
Mila is dus eigenlijk niet gepland geweest? Hoe dan ook, het is een pracht van een meisje, dus gepland of niet, dat heb je goed gedaan :wink:

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 01 jan 2006, 22:42

Als je de pil verder neemt, omdat je niet weet dat je zwanger bent...welk effect heeft dat dan op die baby??? :oops:

Ik bedoel hier nix mee hé, ik vraag het me af :oops:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 02 jan 2006, 10:49

spotje schreef:Als je de pil verder neemt, omdat je niet weet dat je zwanger bent...welk effect heeft dat dan op die baby??? :oops:

Ik bedoel hier nix mee hé, ik vraag het me af :oops:
Wil je Mila eens een weekje te logeren hebben? Nee, ze is gelukkig perfect gezond (en zelfs heel slim :D zoals iedere moeder van haar kind vindt :lol: ).. De gyn heeft me ook gerust moeten stellen, want ik maakte me er ook zorgen om..
En inderdaad, Mila is een ongepland gelukje.. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 02 jan 2006, 10:58

hebben de kindjes dan geen kans op lichtgewicht of zo?
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 02 jan 2006, 11:07

Mila woog 3,630 kg.. Niet bepaald een lichtgewicht hé! Maar misschien wel als je je pil een hele zwangerschap neemt?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 02 jan 2006, 11:18

inderdaad een goed gewicht...vroeggeboortes of zo?

Maar ja alle medicatie heeft risico op zwangerschap he!
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 04 jan 2006, 01:29

Een vriendin van mijn zus heeft het voorgehad...ze wist pas dat ze zwanger was later in haar zwangerschap....ik weet nu niet precies wanneer, zou het eens moeten navragen...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 04 jan 2006, 11:29

Mijn moeder was 4 maand zwanger van mijn zus en ze wist het niet eens.
Ze nam haar pil en kreeg iedere maand haar regels.
Tot ze vond dat ze wel erg snel begon te verzwaren en naar de huisarts ging.
Die heeft dan bloed getrokken en daaruit bleek dat ze zwanger was.

Zwanger zijn en niet verdikken kan ook.
Ik heb het van mijn eerste gehad.
Ben wel een maand te vroeg bevallen maar ik droeg toen ik 8 maand ver was een broek maatje 38.
En had dus bijna niks van buik.
In onze omgeving schrokken sommigen er van dat ik ineens een baby had.
Ze vroegen zich af waar die gezeten had. :lol:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 04 jan 2006, 11:40

heb gisteren nog zo'n gek verhaal gehoord
Mijn zus had een vriendin die eigenlijk volslank was
Op een gegeven moment vond iedereen dat ze eigenlijk nog veel verdikt was op een korte tijd
Dus begonnen ze voorzichtig over dieten in overleg met een dokter
Dat meisje is dan naar haar huisarts gegaan om een dieet op te laten stellen.
Die man vroeg haar om maar snel naar een gyn te gaan want dat ze zwanger was en dat het best zou kunnen dat ze binnen de 2 weken moest bevallen.
Diezelfde dag is ze naar het ziekenhuis gegaan op controle bij een gyn en 4 dagen later is ze bevallen van haar kindje.
Nooit iets gevoeld, nooit misselijk geweest, gewoon ongesteld geweest (maar dat was blijkbaar bij haar al minder doordat ze volslank was...?!)
Enfin... totaal geen vermoeden van een zwangerschap
En plots was ze mama!
gek hé
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 04 jan 2006, 15:42

Ik zou het eerlijk gezegd doodjammer vinden om pas later te ontdekken dat ik zwanger ben.
Ik heb twee keer zo genoten van dat kleine grote geluk in mijn buik. De eerste weken, voor er iets te zien was, was ik zo trots op het grote geheim dat ik had (we vertelden het pas rond 12 weken, voor de zekerheid).
Nu heeft het de eerste keer ook verschrikkelijk lang geduurd voor ik eindelijk een buikje had! Ik was al meer dan zes maand ver voor een collega me voorzichtig kwam vragen of ik misschien een kindje verwachtte :cry:
De tweede keer kreeg ik al sneller een buikje, maar toen had een collega het al veel vlugger, zelfs bijna gelijktijdig met mij in de gaten, ze zei dat de kleur van mijn ogen veranderd was en dat ze het daardoor wist :?:

Ik voelde telkens gewoon dat ik zwanger was, mijn hormonen sloegen helemaal tilt. Ik droomde van babietjes (en de tweede was ook een ongepland gelukje, dus hoe verklaar je dat?), moest voor het minste huilen, had enorme stemmingswisselingen. Allemaal nog voor mijn maandstonden uitbleven!

Je kan dus zeggen dat ik er 2 keer van begin tot eind van mogen genieten heb :D

Groetjes

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”