wereldrecord sit-ups: 9.248!

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
wereldrecord sit-ups: 9.248!

Bericht door Dagmar » 05 dec 2005, 22:48

Het is Mark Seyssens gelukt: omringd door enkele tientallen supporters bracht hij zaterdag het wereldrecord sit-ups in één uur op 9.248. De Ternattenaar deed 693 sit-ups meer dan de Amerikaan Ashrita Furman, anderhalf jaar geleden in Parijs (zie onze krant van vorige donderdag). Dat is een gemiddelde van 2,5 sit-ups per seconde. Slechts 25 sit-ups werden na een correctie afgetrokken. ,,Ongelooflijk, ik heb het echt gedaan'', was de eerste reactie van de nieuwe recordhouder. ,,Alles liep gewoon perfect. Het was enkel een kwestie van het juiste ritme houden en de oefening juist blijven uitvoeren. Na 35 minuten heb ik tien seconden gepauzeerd. Volgens het schema kon ik me dat permitteren en zo'n pauze is goed om verzuring van de spieren tegen te gaan.''

,,Ik heb drie kilogram vocht verloren en ik heb achteraf eerst drie uur moeten bekomen in een kamertje maar ik ben zeer tevreden. Of het record ooit nog sneuvelt? Zeg nooit nooit maar mathematisch wordt het erg moeilijk'', zegt Seyssens. Na zijn stunt, een feestje tot het ochtendgloren. Burgemeester Parys liet verstaan dat Seyssens wat hem betreft ereburger mag worden. Om het record officieel te laten erkennen door het Guinness Book of Records moet nu eerst nog een dossier met alle bewijsmateriaal worden ingezonden.


Zou die'e mens de dag erna niet ongelooflijk stijf zijn geweest???
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Katia

Bericht door Katia » 05 dec 2005, 22:59

als ge da gewoon zij? ik denk het niet

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 06 dec 2005, 08:13

Ja, hij doet dat misschien iedere dag.. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”