Herfstvakantie in de zon

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Ga jij deze vakantie op reis naar de zon

Peiling eindigde op 09 nov 2005, 08:01

ja
0
Geen stemmen
nee
10
100%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
Herfstvakantie in de zon

Bericht door Dagmar » 26 okt 2005, 09:01

Belgen kiezen massaal voor zee en strand in plaats van sneeuw

In de komende herfstvakantie vliegen we massaal naar warmere oorden. Het aantal winterzonvakanties is met 25 procent gestegen tegenover vorig jaar, terwijl de traditionele skivakanties achterop hinken. ,,De voordelige all-inclusive formule maakt bestemmingen als Turkije en Egypte onklopbaar'', zeggen de Belgische touroperators.

Veel gezinnen vieren Kerstmis het liefst thuis, maar willen toch nog samen van de zon genieten. Bij hen zijn de zonbestemmingen in de schoolvakantie rond Allerheiligen een schot in de roos'', zegt Veerle Deunynck van touroperator Thomas Cook. De stijgende populariteit van de verre herfstvakanties is af te lezen in de cijfers: het aantal boekingen ligt een kwart hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Grote succesnummers zijn de Turkse Rivièra, de Canarische Eilanden en Egypte.

,,Turkije stond al op nummer één bij de zomervakanties maar verovert die plaats nu ook bij de herfstvakanties. Dat ligt vooral aan hun onnavolgbare kwaliteitsprijsverhouding. Veel hotels bieden een all-inclusive formule, waardoor vakanties ook betaalbaar blijven voor grote families. Bovendien hebben de Turken geïnvesteerd in overdekte infrastructuur. Als je niet aan het strand kan liggen, heb je altijd nog indoor tennisbanen, zwembaden of thalassocenters'', zegt Hans Vanhaelemeesch van touroperator Jetair.

Marokkaanse steden

Ook de Canarische Eilanden blijven een topbestemming, ook al betaal je daar doorgaans iets meer voor. De boekingen voor de nummer drie van deze winter - Egypte - zijn na een langzame start op kruissnelheid gekomen. ,,Deze zomer hebben maar weinig mensen een vakantie geboekt naar Egypte, waarschijnlijk uit angst voor terreuraanslagen. Om de toeristen aan te porren, hebben we een aantal sterke promoties gelanceerd. Die aanpak heeft zijn vruchten afgeworpen'', zegt Veerle Deunynck van Thomas Cook.

Naast de typische zonbestemmingen zitten ook de citytrips in de lift, deze herfstvakantie. De Marokkaanse steden Marrakech en Agadir zijn populaire nieuwkomers, naast klassiekers als Barcelona, Parijs en Londen.

Skiën wordt te duur

Terwijl de winterzonvakanties spectaculair boomen, hinken de traditionele skivakanties achterop. Veerle De Boeck van de Belgisch Vereniging van Touroperators: ,,Van alle wintervakanties die tot nu toe geboekt werden, tellen we maar 23 procent skibestemmingen, tegenover 55 procent verre zonvakanties.''

Die trend is al een paar jaar aan de gang, maar breekt dit jaar helemaal door. ,,Vorig jaar vertegenwoordigden de skivakanties aan het eind van het winterseizoen 18 procent van de vakanties. Dat wordt dit jaar zeker niet meer'', zegt De Boeck.

,,De belangrijkste reden is waarschijnlijk de democratische prijs van de zonvakanties, terwijl skiën toch als vrij duur beschouwd wordt. Zeker als je voor elk gezinslid nog materiaal en skipassen moet kopen.''


Herfstfavorieten
1. Turkse Rivièra (vooral Antalya)
2. Canarische Eilanden
3. Egypte (vooral Hurghada)
4. Tunesië (vooral Djerba en Monastir)
5. Spaanse kust
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 26 okt 2005, 10:24

Hier geen zonnige bestemmingen.
Werken ,dat zal ik moeten doen.
Had heel graag thuis geweest bij de kinderen,maar mijn collega was mij voor.
Met als gevolg dat ik dus moet gaan werken. :evil:

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 26 okt 2005, 11:44

ik moet die week niet veel werken maar wij hebben echt geen geld hoor om nog op vakantie te gaan
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 26 okt 2005, 14:02

Ik heb ook nee gestemd. We zitten met twee kleintjes dus gaat het niet. En finanieel zou het ons nu ook niet zo goed uitkomen. :(
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Welcome
Site Admin
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2004, 19:22
Locatie:Oost Vlaanderen - Geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door Welcome » 26 okt 2005, 16:37

voor ons wordt het misschien Senegal in februari...tot dan wordt het volhouden
Site - administrator
www.welcomebaby.be


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 26 okt 2005, 20:25

hier ook geen centjes teveel :cry:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 26 okt 2005, 20:27

misschien dat we ineens boef baf de fiets pakken en ergens naartoe rijden...
maar tot in egypte gaan we toch niet raken vrees ik


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”