Stephanie Planckaert bevallen van dochter Iluna

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Katia
Stephanie Planckaert bevallen van dochter Iluna

Bericht door Katia » 19 jul 2005, 00:52

Stephanie Planckaert, dochter van ex-wielrenner Eddy en 'actrice' in de reality-reeks rond de Planckaerts, is zaterdag bevallen van een dochter, Iluna. Moeder en vader Christopher stellen het goed, net als de baby. De zwangerschap van dochter Planckaert stond vooral in de belangstelling omwille van haar leeftijd. Ze wordt eind december 17. (belga)


Gebruikersavatar
Greetje,Laura en William
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 feb 2005, 15:12

Bericht door Greetje,Laura en William » 19 jul 2005, 09:23

Ik vind Iluna een hele mooie naam ! Ik wens Stephanie en de rest van de familie heel veel geluk met hun babietje ! Gefeliciteerd !
Afbeelding

Zoon William is sinds 1 april 2005 7 jaartjes jong en heeft al 2 wisseltandjes !!!!

Katia

Bericht door Katia » 19 jul 2005, 21:01

weet je dat er heel weinig mensen met positieve commentaar zijn?

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 19 jul 2005, 21:34

Er stond vandaag een intervieuw in de Dag Allemaal en het kindje ligt in de couveuse. Ze mocht het zelfs niet vastpakken omdat ze zelf ziek is. Vind dat echt wel erg. Niemand verdient dat, maar zeker een meisje van 16 niet.
Ja ik snap dat ook niet hoor dat mensen zo negatief kunnen zijn. Ok 16 is nogal jong en ze waren misschien niet echt verantwoord bezig, maar ze zijn dolblij met hun kind. En ze houden er net zoveel van als wij allemaal van onze kleine schatten.
Dus Proficiat !!!!!!!!!!!!

Katia

Bericht door Katia » 19 jul 2005, 21:41

niet verantwoord? och ja, ze hebben het er voor gedaan tschijnt...
speelt geen rol, het kindje is er en zolang ze er goed voor zorgen en het kind gelukkig is, kan je er niets verkeerd van zeggen vind ik...
16 of niet, als je je kind kan opvoeden dan is het ok, niet?


Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 19 jul 2005, 23:58

Heb het intervieuw in Dag Allemaal ook gelezen, ik hoop dat zowel de mama als Iluna snel herstellen. Of 16 jaar te jong is of niet daar ga ik mij niet over uiten, maar dat kindje gaat daar goed verzorgd worden, zo'n grote familie.

Katia

Bericht door Katia » 20 jul 2005, 00:55

teacher schreef:maar dat kindje gaat daar goed verzorgd worden
en dat is volgens mij toch maar het belangrijkste

Gebruikersavatar
Greetje,Laura en William
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 feb 2005, 15:12

Bericht door Greetje,Laura en William » 20 jul 2005, 09:08

Inderdaad, het belangrijkste is dat het kindje in een goede familie terecht komt ! En het zal veel liefde krijgen, dat ziet ge zo !
Is 16 jaar te jong ? Hangt van het meisje af, denk ik zo ! Er zijn meisjes die op 16 jaar de maturiteit hebben van sommige meisjes van 25... Ik weet hoe ik zelf was op 16: ik had toen een broertje van 1 jaar, en ik deed er alles voor, 't was net mijn kind. Ik denk dat het geen verschil had gemaakt of het mijn kind was of niet, ik kon er heel goed voor zorgen !
Ik snap ook niet dat er zoveel mensen alleen maar negatieve kommentaar over iemand kunnen spuien, meestal over iemand die ze eigenlijk helemaal nie kennen en nie weten hoe de vork aan de steel zit !
Als we ons allemaal wat positiever zouden opstellen, zou de wereld er toch veel leuker en zonniger uitzien, niewaar ? :lol:
Afbeelding

Zoon William is sinds 1 april 2005 7 jaartjes jong en heeft al 2 wisseltandjes !!!!

Katia

Bericht door Katia » 20 jul 2005, 13:45

Greetje,Laura en William schreef:Is 16 jaar te jong ? Hangt van het meisje af, denk ik zo ! Er zijn meisjes die op 16 jaar de maturiteit hebben van sommige meisjes van 25... Ik weet hoe ik zelf was op 16: ik had toen een broertje van 1 jaar, en ik deed er alles voor, 't was net mijn kind. Ik denk dat het geen verschil had gemaakt of het mijn kind was of niet, ik kon er heel goed voor zorgen !
Hier hetzelfde, ik was 15,5 jaar toen mijn broertje geboren werd, het is toen zelfs al dat ik perse al kindjes wou (misschien raar op die leeftijd, maar toch)....
Waarschijnlijk had dat door de geboorte van Alec te maken hoor dat ik toen al die "kinderwens" had...
Toch eerst school afgemaakt, hoewel ik tijdens de herexamens al zwanger was!
En idd, sommige meisjes van 16 kunnen hun kinderen beter verzorgen dan sommige mensen van in de 30 :roll:
Ik snap ook niet dat er zoveel mensen alleen maar negatieve kommentaar over iemand kunnen spuien, meestal over iemand die ze eigenlijk helemaal nie kennen en nie weten hoe de vork aan de steel zit !
Als we ons allemaal wat positiever zouden opstellen, zou de wereld er toch veel leuker en zonniger uitzien, niewaar ? :lol:
always look at the bright side of life!

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 20 jul 2005, 14:38

mei mama schreef:Er stond vandaag een intervieuw in de Dag Allemaal en het kindje ligt in de couveuse. Ze mocht het zelfs niet vastpakken omdat ze zelf ziek is. Vind dat echt wel erg. Niemand verdient dat
Ik weet wat ze doormaakt.
Ik was er wel 20 toen ik een maand te vroeg beviel van ons dochter maar ik heb haar gewoon eventjes mogen zien en ze waren er mee weg.
Niet eens een knuffel,een zoentje,een aai op haar wangetje.
Heb haar maar pas de volgende dag precies 24u later eens mogen aanraken in de couveuse,een 5 min,en moest dan weer naar mijn kamer.
Ik moest helemaal ingepakt in een short en mondmasker naar mijn dochter.
Ik was gelukkig niet ziek,maar vanbinnen huilde ik hard van de onmacht.
Heb haar pas na 1 week mogen vast nemen voor eventjes te verschonen,en een flesje moedermelk te kunnen geven.
Toen ze uiteindelijk na 3 weken ziekenhuis naar huis mocht wist ik met mijn geluk geen blijf.
Dus,hoe jong of oud je ook bent,een eerste of tweede of ..... kind , het is en blijft even pijnlijk als moeder om je kindje niet vast te mogen nemen.
Dus ik begrijp maar al te goed wat ze nu doormaken,en wens hen veel sterkte toe.

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 20 jul 2005, 16:25

Ik vind dat een sympathieke familie. Ze zijn nog gewoon en komen zeer sympathiek over. Als zij zo graag een kindje wou en er goed voor kan zorgen waarom niet? En in die famielie gaat dat kindje zeer graag gezien worden volgens mij!! Stephanie nen dikke proficiat!! En ik vind het ook een zeer mooie naam.
De mensen geven nogal snel commentaar he. Maar zolang je de mensen niet persoonlijk kent kan je er zelfs niets van zeggen want je weet niet waarover je spreekt!!
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 20 jul 2005, 18:57

ik sluit me aan bij Trui, een oordeel geven over iemand die je niet kent dat doe je niet.
In het algemeen, is 16 te jong? Ik denk van wel maar ik denk ook dat zij nu er geen spijt van zullen hebben omdat het zo'n gewenst kindje is. Het is iets anders als het een accidentje is met een vriendje dat je pas een week kent bvb.
Ik denk niet dat het kindje liefde tekort zal komen, wat jammer genoeg nog in teveel huishoudens wél gebeurt...
Over de rest, hun levensstandaard daar uit ik me niet over.

Ook is het niemand toegewenst een prematuur te krijgen, en ook niet met een beetje complicaties. Ik heb vandaag de Dag Allemaal gekocht omwille van dat artikel en zat bijna te huilen.
Want wat zij en haar kindje hebben dat had met mij ook kunnen gebeuren. Ook ik ben een nacht in observatie gemoeten met 5 (!!!) baxters antibiotica omdat men dacht dat ik een infectie had. En ook ons meisje heb ik na de bevalling niet lang bij mij gehad omdat ze haar in de gaten wilden houden en allerlei tests moesten doen.
Dus daar lig je dan, alleen op je kamer, vastgesnoerd met buiskes en baxters, pas bevallen van je eerste kindje. En met zoveel vragen en twijfels, wat gebeurt er, komt dit wel goed, wat wil dat allemaal zeggen. En telkens er iemand vd verpleging op de kamer kwam "gaat het goed met mijn kindje?"
Gelukkig waren zowel ik als Eva vrij van infectie en was er niks aan de hand. Maar als ik dan dat artikel las vanmiddag kwam het allemaal weer eens boven. Dan besef ik nu pas dat we toen toch wel even een engelbewaarder gehad hebben.

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 20 jul 2005, 19:38

:cry: :cry: :cry:

Maar uiteindelijk komt alles op zijn pootjes terecht hé. Op de een of andere manier.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 20 jul 2005, 20:38

:D

Katia

Bericht door Katia » 20 jul 2005, 22:38

kan iemand aub dat artikel eens inscannen?

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 21 jul 2005, 14:21

Greetje,Laura en William schreef:Inderdaad, het belangrijkste is dat het kindje in een goede familie terecht komt ! En het zal veel liefde krijgen, dat ziet ge zo !
Is 16 jaar te jong ? Hangt van het meisje af, denk ik zo ! Er zijn meisjes die op 16 jaar de maturiteit hebben van sommige meisjes van 25... Ik weet hoe ik zelf was op 16: ik had toen een broertje van 1 jaar, en ik deed er alles voor, 't was net mijn kind. Ik denk dat het geen verschil had gemaakt of het mijn kind was of niet, ik kon er heel goed voor zorgen !

Hier hetzelfde. Mijn broer en ik zijn de oudste kinderen langs de kant van mijn vader. Omdat ik het enigste meisje was, werd er van mij verwacht dat ik op de jongste neefjes lette. Op zich vond ik dat leuk, alhoewel 3 van mijn 4 neefjes rotverwend waren en los hun goesting deden. Maar 1 neefje was een droomkindje. Heel beleeft, heel lief,...
Toen mijn moeder mijn stiefvader leerde kennen gingen ze vaak weekendjes weg en moest ik voor mijn 2 jaar oudere(!) broer zorgen én dan nog het hele huishouden op mij nemen. Een weekendje is lang voor een meisje van 10 jaar. Maar toen dacht iedereen al dat ik 15 jaar was en zo voelde ik me ook. Ik denk dat ik rap ben opgegroeit door de (v)echtscheiding van mijn ouders (die ruzie's zijn nu nog altijd niet gestopt)
Maar vanaf dan dacht ik altijd dat ik huismoeder ging worden. Deels omdat het huishouden me wel bevalt, deels omdat ik door de afwezigheid van mijn eigen moeder er altijd wil zijn voor mijn kinderen.
En had ik Guy veel eerder tegengekomen, was ik misschien al moeder op mijn 17de. Ik heb altijd al gezegt dat ik moeder ging zijn voor mijn 20ste, omdat ik het altijd al zo gewild zou hebben. En kijk: 5 dagen voor mijn 20ste verjaardag beviel ik van ons Lani. :D
Ik ben nu huismoeder en geniet van elk moment, want ik heb het altijd al zo gewilt. Nu nog een 3- 4 tal kindjes erbij en mijn geluk is compleet! :D

Ik wens Stephanie en Christophe een dikke proficiat. Het kindje is zeker in goede handen. Handen die gevuld zijn met liefde!

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 01 aug 2005, 14:45

Ik wens stephanie en christophe veel geluk met hun kleine Illuna.
Ze zal zeker goed terechtgekomen zijn in die familie. Stephanie woont nog thuis, dus ze heeft de steun van haar moeder en vader.
Dat ze 16 is, ja dat kan nu eenmaal gebeuren. En ik zou het zeker niet weggedaan hebben als ik 16 was.
Het lukt wel als het moet lukken....natuurlijk moet je één en ander opgeven...maar dat moet je ook doen al je ouder bent zodus.
Stephanie staat nu in de media, maar er zijn zoveel tienermoeders die hun kindje heel goed opvoeden en ik wil even mijn respect uiten tot deze moeders.

Katharina
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tatty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 jul 2005, 17:48
Locatie:Zedelgem
Contacteer:

Bericht door Tatty » 02 aug 2005, 14:12

Gisteravond heb ik in 't nieuws gezien dat Stephanie en Iluna naar huis mochten. Alles was in orde en de tiener ouders waren dood gelukkig!!!
Tatty
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 02 aug 2005, 14:13

echt?
super!
kan hun geluk eindelijk goed en wel beginnen!

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 02 aug 2005, 14:18

Heb het ook gezien. Een heel mooi kindje. Ik weet nog zelf al te goed hoe ik me voelde toen ons Amy mee naar huis mocht. En Stefanie verwoordde het zoals ik het ook voelde: "Ze heeft zolang in mijn buik gezeten, en dan hebben ze haar van mij weggenomen en nu ben ik zo gelukkig dat ze eindelijk weer bij mij is." Zo zie je maar of je nu bv bent of niet, 16 bent of 27, dat blijft voor elke mama hetzelfde hoor.

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 02 aug 2005, 16:15

ja ik heb het ook gezien en ze was kei gelukkig !!

Liefs Kim :wink:

Gebruikersavatar
Greetje,Laura en William
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 feb 2005, 15:12

Bericht door Greetje,Laura en William » 19 aug 2005, 12:46

Deze week staat er weer een artikel over hen in Dag Allemaal: lekker samen met z'n drietjes ! 'k Vind het een mooi gezinnetje, en ze zijn dolgelukkig met dat kindje ! Ik denk dat kleine Iluna als een gelukkig kindje mag opgroeien !
Afbeelding

Zoon William is sinds 1 april 2005 7 jaartjes jong en heeft al 2 wisseltandjes !!!!

Gebruikersavatar
Tatty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 jul 2005, 17:48
Locatie:Zedelgem
Contacteer:

Bericht door Tatty » 19 aug 2005, 13:29

A das leuk! Ga straks bij mijn schoonouders ook eens kijken in de dag allemaal.
Afbeelding
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 21 aug 2005, 11:15

ik heb dat artikel ook gelezen maar vond het wel een vrij grovve uitspraak dat ze zei dat ze het zich niet kan inbeelden dat een moeder het over haar hart krijgt om haar baby FV te geven :x

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 21 aug 2005, 11:19

amai realistisch denken zat er op dat moment niet in dus...

Ach ja...ik vind het knap van haar dat ze het doet en zo...maar ze beseft zelf dat het niet zo gemakkelijk is omdat haar kindje veel overdag slaapt en nauwelijks snachts maar ja dat zeiden ze zo tegen me omdat het kindje het patroon heeft van in de buik.
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Katia

Bericht door Katia » 21 aug 2005, 16:25

Ellentje schreef:ik heb dat artikel ook gelezen maar vond het wel een vrij grovve uitspraak dat ze zei dat ze het zich niet kan inbeelden dat een moeder het over haar hart krijgt om haar baby FV te geven :x
euhm... sorry maar eerlijk gezegd als ik naar ons poppemie zie en haar eten geef vraag ik mij dat soms ook af!
Ik zou het alleszins niet kunnen...
Ik snap wel dat als je van in het begin geen melk hebt (en zo zijn er nog redenen) dat het gewoon weg niet GAAT, maar dingen als "ik WIL gewoon niet" of "dat doet pijn, ik geef het op" of "ik heb daar geen tijd voor" of zo van die dingen vind ik geen reden!
Ik heb zelfs een tijd pure egoisme gevonden, maar ja... mij moet ge daarin nie volgen, ik ben daar iets te fanatiek in...

(en oei oei, ik vrees al voor de commentaar)

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 21 aug 2005, 17:24

géén commentaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 21 aug 2005, 17:26

't is niet omdat men BV geeft dat men per sé een betere moeder is

ik ga maar zwijgen want mijn bloed begint weer te koken! FV-mama's moeten zichzelf altijd maar verdedigen en begin dat wat BEU te worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Katia

Bericht door Katia » 21 aug 2005, 17:31

wat spreek je nu over betere of slechtere mama's???
dat heeft er volgens mij toch niks mee te maken zenne...
:?

Superpapa

Bericht door Superpapa » 21 aug 2005, 17:37

Zie ik heb ook borstvoeding gekregen he en euhm kvind da ge da kunt merken! :) Borstvoeding is trouwens het beste wat dat je aan je kind kunt geven. :wink:


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”