Vlaanderen onafhankelijk?!

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
Vlaanderen onafhankelijk?!

Bericht door Dagmar » 14 dec 2006, 10:01

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 14 dec 2006, 10:03

veel commotie rond,he :D
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 14 dec 2006, 10:24

kheb het ook gezien :lol: Eigenlijk wel goed gevonden; maar blijkbaar zijn ons politici niet zo tevreden. Die kunnen ook met niks lachen é :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 15 dec 2006, 08:27

Blijkbaar waren er al buitenlandse zenders die dat als echt feit overgenomen hadden? :shock: :lol:
Dat snap ik helemaal niet, ik snap wel dat je primeurs zoekt, maar je checkt zo'n belangrijk verhaal toch wel?

En die Walen, helemaal in paniek.. :lol: Alsof dat zomaar zonder slag of tegenstoot zou gaan?! Ik vind het nog altijd een geweldige grap! :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Katia

Bericht door Katia » 15 dec 2006, 09:48

Sofie S. schreef:kheb het ook gezien :lol: Eigenlijk wel goed gevonden; maar blijkbaar zijn ons politici niet zo tevreden. Die kunnen ook met niks lachen é :roll:
Eigenlijk is zoiets niet grappig...
heel veel mensen zijn uit hun lood geslagen, vooral van die oudekes die echt volledig pro-koningshuis zijn.
Heel veel mensen hebben tot de dag van vandaag nog steeds niet door dat het een grap was...
Het vertrouwen in de regering is bij veel mensen weg nu, op een of andere manier.
Moest iedereen zo nuchter zijn als jullie en dat kunnen plaatsen, was er geen probleem, maar wees gerust, jullie zijn in de minderheid :(
Ok, ligt aan de mensen zelf, persoonlijk zou ik er ook mee lachen, maar ja, niet iedereen is het zelfde (spijtig genoeg in dit geval)

Prins Filip is toch nog teruggekeerd uit Somalië om mee te helpen oplossen :?

Die zender heeft het gedaan, maar de politieke partijen mogen het oplossen... :?
Ik heb al spoedvergaderingen met hopen gehad nu :? gelukkig amuseren T en A zich wel precies :D
Er is enorm veel verstrooiing nu en het vertrouwen is weg gewoon bij velen... :?
Vlaams Belang neemt dat natuurlijk in zijn voordeel :roll:

Nog een gevolg: :? Brussel wordt al een tijdje in het oog gehouden door terroristen, daar is nooit een geheim van gemaakt.
Nu ze in Brussel met zoveel andere dingen bezig moeten zijn en er verwarring is overal, is er een grotere kans op aanval omdat we zwak zijn nu.
Klinkt vergezocht, maar zijn behandelde onderwerpen op vergaderingen en zo onlogisch is dat niet... afwachten op zwakte.

Het gaat verder dan je denkt hoor en ik moeilijk de partij laten zitten nu he :?


Katia

Bericht door Katia » 15 dec 2006, 09:49

Maar allez, persoonlijk vind ik de grap op zich fantastisch! :lol:

Alleen de gevolgen :?

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 15 dec 2006, 12:10

Ik vind het eigenlijk allesbehalve geslaagd.
Dat top politici hieraan meewerken vind ik nog het strafste van al! Al ben ik niet verwonderd dat De Decker er ook weer tussen zit. Maar iemand als De Croo??
Het onderwerp ligt volgens mij net iets te gevoelig in België om hier zo'n grote grap over te maken.
Stel je voor: Albert kijkt nog even uit zijn raam voor het slapen gaan en ziet daar opeens een groep mensen met de Belgische vlag staan ... Die man moet ook maar een raar gedacht krijgen zo ... (ok, ik zie hem nu voor mij staan en dat is wel grappig :lol: )
Maar soit ... het idee dat erachter steekt is op zich niet mis gevonden maar de uitwerking mocht toch iets anders.
Enzo gaat de meest aandacht weer naar diegenen die dat het minst verdienen :?

Weten jullie dat ze in Amerika dachten dat hier een burgeroorlog was uitgebroken??? :roll:

Katia

Bericht door Katia » 15 dec 2006, 12:22

Anneliefje schreef:Het onderwerp ligt volgens mij net iets te gevoelig in België om hier zo'n grote grap over te maken.
daar moogt ge zeker van zijn...
dat is een onderwerp dat al van in het begin sluiert en een onderwerp dat partijen als het vlaams belang groot maakt... :?

Anneliefje schreef:Weten jullie dat ze in Amerika dachten dat hier een burgeroorlog was uitgebroken???
dat op zich vind ik nu wel grappig eigenlijk, maar soit :lol:

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 15 dec 2006, 13:15

Katia schreef:
Sofie S. schreef:kheb het ook gezien :lol: Eigenlijk wel goed gevonden; maar blijkbaar zijn ons politici niet zo tevreden. Die kunnen ook met niks lachen é :roll:
heel veel mensen zijn uit hun lood geslagen, vooral van die oudekes die echt volledig pro-koningshuis zijn.
Heel veel mensen hebben tot de dag van vandaag nog steeds niet door dat het een grap was...
Dat vind ik wel erg dat er wel degelijk nog mensen zijn die dat nog niet doorhebben. Als ze naar het nieuws kijken, zien ze dit wel, maar hetgeen er na komt (en de dagen daarop) horen ze dan blijkbaar niet meer. Dat zijn mensen die enkel horen wat ze willen horen é, een beetje kritisch mens heeft daar toch onmiddellijk bedenkingen bij?? Allé ja, ik kan daar dus niet in komen dat je daar zo direct kan inlopen. Ik zou al onmiddellijk op andere zenders gaan kijken, teletekst raadplegen ...




En die Amerikanen; die zijn nog nooit heel erg sterk geweest in het brengen van echt nieuws, meestal verdoezelen ze de waarheid om er beter uit te komen. Dat zij hun bronnen niet nachecken, daar sta ik niet versteld van.
Ze waren waarschijnlijk al content dat ze nog ergens konden gaan oorlogje spelen.


maar uiteindelijk is de RTBF wel degelijk in hun opzet geslaagd é: de discussie weer op gang brengen. Hier op het werk zijn er ook al hele discussies gevoerd.
En eerlijk? Ooit wordt Vlaanderen terug onafhankelijk ze. De talen zullen herenigd worden. Vlaanderen en Wallonië zijn tè verschillend, itt Vlaanderen en Nederland ... Niet dat ik er zelf zit op te wachten, maar het komt er ooit wel eens van ... De geschiedenis herhaalt zich altijd é
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 15 dec 2006, 18:03

ik vind dat er teveel spel van gemaakt wordt, de wereld gaat kapot aan het serieusisme... men kan tegenwoordig nergens meer om lachen
wat een gedoe in het parlement :roll:
ik vond - en vind nog steeds - dat het een onwaarschijnlijke grap is :D
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 15 dec 2006, 18:06

het doet me trouwens denken aan de film "wag the dog"
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 15 dec 2006, 19:06

ik vind het ook een olifant die als mug geboren werd, maar we zitten er wel mee...
vandaag opnieuw vergadering van hier en van daar... het houdt niet op... precies een crisis :roll:
vermoeiend!

ik geloof niet dat vlaanderen onafhankelijk wordt ooit...
heb ooit eens DE redenen gelezen waarom niet, zal dat eens terug opzoeken. :wink:

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 15 dec 2006, 22:22

ja het is wereldnieuws he... :shock:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 16 dec 2006, 07:04

Ik vond het maar niets....de gevolgen ervan waren voor mij ook alles behalve grappig....


wedden dat ze het gaan gebruiken in W&M? :twisted:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 16 dec 2006, 09:08

spotje schreef: wedden dat ze het gaan gebruiken in W&M? :twisted:
Nu zondag Sportgala op één dus geen W&M :(

Galadriel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 okt 2006, 13:49
Locatie:Rumst

Bericht door Galadriel » 17 dec 2006, 09:57

Mijn eerste reactie was dat het een goeie grap was, maar misschien was die beter op 1 april uitgezonden zodat de mensen rapper doorhadden dat het een grap was.
Kan me wel voorstellen dat sommige mensen in paniek waren, en als ik er dan over nadenk was het toch een beetje een misplaatste grap. Ze hadden toch ook de docu kunnen uitzenden mét vermelding dat het fictie was. Zou denk ik ook wel effect gehad hebben.
Denk wel dat de RTBF haar geloofwaardigheid kwijt is nu.
groetjes, Galadriel

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 17 dec 2006, 10:32

Ik vond het ook wel redelijk grappig.
Maar wat ik me afvraag. De dag na uitzending van het speciale nieuwsbulletin, was er ook een stukje ervan op man bijt hond. Er was 1 persoon die begon tond te bellen, een erg koningsgezinde. En zo verspreidde die telefoontjes over het hele land. En de bedoeling was dat specifieke mensen de opdracht gekregen hadden bepaalde politici op te blazen. :shock: Maar was dit ook waar of ook opgezet spel? Ik verschoot er toch redelijk van....

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 17 dec 2006, 11:30

Anneliefje schreef:
spotje schreef: wedden dat ze het gaan gebruiken in W&M? :twisted:
Nu zondag Sportgala op één dus geen W&M :(
:evil: stomme sportbrol, altijd maar programma's opschorten :roll:
IPV van SPORZA als nieuw kanaal te behouden :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 17 dec 2006, 11:58

idd!!!dan hoeef ik tjorven ook niet uit te leggen tijdens tenniswedstrijden,ofzo,dat grote mensen nu tv willen kijken,en dat hij daarom geen ketnet kan zien!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 17 dec 2006, 12:00

Mieke schreef:Ik vond het ook wel redelijk grappig.
Maar wat ik me afvraag. De dag na uitzending van het speciale nieuwsbulletin, was er ook een stukje ervan op man bijt hond. Er was 1 persoon die begon tond te bellen, een erg koningsgezinde. En zo verspreidde die telefoontjes over het hele land. En de bedoeling was dat specifieke mensen de opdracht gekregen hadden bepaalde politici op te blazen. :shock: Maar was dit ook waar of ook opgezet spel? Ik verschoot er toch redelijk van....
Dan heb je net dezelfde reactie gehad als de Waalse kijkers bij dat fake journaal :wink:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 18 dec 2006, 12:17

ik vond het een heel stomme grap
wie gelooft er nu nog iets van wat er op tv verteld wordt?
de geloofwaardigheid van het nieuws is toch weg!!
én.... de verdeeldheid tussen walen en vlamingen is weer maar eens nodeloos aangewakkerd
Kan best zijn dat het grappig was, maar ik vind het eerlijk gezegd wansmakelijk. En van bepaalde mensen dacht ik toch dat ze meer verstand hadden dan dat ze hieraan meewerkten!

Met politieke zaken mag niet gespot worden op deze manier, vind ik persoonlijk
dat zijn veel te ernstige zaken
Een grapje op tijd en stond kan geen kwaad, maar dit is geen grapje meer hé
de draagwijdte van deze 'grap' is veel verder dan een simpel mopje

en dan nog maar te zwijgen van alle bijkomstige conflicten nu weer!!
want zulke dingen leveren altijd extra commotie en conflicten op

Dus voor mij was het er over!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 19 dec 2006, 08:47

Misschien is het ook om aan te tonen dat mensen zomaar alles klakkeloos geloven wat er op tv komt.. Misschien moeten we kritischer zijn?!

Nuja, al het op 1 april uitgezonden zou worden, zouden er minder mensen ingetrapt zijn en vond iedereen het waarschijnlijk wel goed in elkaar gestoken.. En het laat toch sommige mensen nadenken en de vaderlandsliefde weer opwakkeren..

Ik ben in ieder geval VOOR België en TEGEN een splitsing (maar ik blijf het goed ineengestoken vinden :lol: ).. En de verdeeldheid tussen Vlaanderen en Wallonië, ik denk dat er zo een aantal extreme gevallen tussen zitten, maar ik geloof niet dat de meerderheid van de Belgische bevolking er zo over denkt (of ben ik nu te optimistisch :lol: )..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Katia

Bericht door Katia » 19 dec 2006, 13:42

70% voor Belgie
30% voor de splitsing...


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”