deze avond in het vrt nieuws

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Plaats reactie
spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust
deze avond in het vrt nieuws

Bericht door spotje » 06 nov 2006, 20:24

de wereld gezondheidzorg beveelt sterk aan om 6 mnd uitsluitend bv te geven: geen fles, geen vv vanaf 4 maanden.....

K&G pleit voor een resem maatregelen om bv te bevorderen: zoals bijv bv geven in populaire programma's (ik denk daarbij aan een scène in familie of thuis ofzo....)

Zo zou k&g 6 mnd zwangerschap verlof willen *droom, droom* :cry:

Ik vind dat allemaal goed en wel, maar sommige moeders haken niet af omdat ze niet meer willen. Door omstandigheden "mislukt" de bv, dat mogen ze er wel eens bijzeggen :cry:
Afbeelding
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 06 nov 2006, 20:27

ja maar heel vaak mislukt de bv omdat mensen niet goed ingelicht zijn ook...

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 06 nov 2006, 20:33

we gingen dit weekend naar Brussel, naar oudere familieleden, waaronder Torbens overgrootmoeder... Die zeggen dat Linda geluk heeft dat ze nog melk over heeft om aan de kleine te geven :roll:
maar die 6 maand bevallingsverlof !!! daarvoor willen we wel wachten voor nen tweede, maar ik vrees een beetje dat dat nog lang zal duren :?
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 06 nov 2006, 20:38

Tja, het moet ook te combineren zijn met je werk he.

De mevrouw van Kind en Gezin zei me vorige keer dat ze bij Kind en Gezin zelfs geen recht hebben op borstvoedingsverlof!!!

Katia

Bericht door Katia » 06 nov 2006, 20:46

Tja, het moet ook te combineren zijn met je werk he.
dat is een keuze die je zelf maakt...


spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 06 nov 2006, 20:46

dat is nu wel het toppunt! :shock:
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 06 nov 2006, 20:49

Katia schreef:ja maar heel vaak mislukt de bv omdat mensen niet goed ingelicht zijn ook...
Kan best zijn....helaas was het bij mij anders :wink:

Hierbij wil ik nogmaals zeggen dat het zeker aan te raden is om deel te nemen aan de infosessies die K&G organiseert voor zwangere vrouwen: een rondleiding, alles wat je weten moet éénmaal je kleintje er is, en de laatste sessie is VOLLEDIG gewijd aan BV....en ik was er bij :wink:
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 06 nov 2006, 20:49

spotje schreef:dat is nu wel het toppunt! :shock:
ik bedoel die situatie bij K&G met dat bv verlof hé
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 06 nov 2006, 20:51

Kan best zijn....helaas was het bij mij anders
geloof ik vrij :D

bv gaa of staat bij de begeleiding, zeg ik altijd...

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 06 nov 2006, 20:57

de vv's stonden aan mijn kant en probeerden alles, maar Timothy duwde mijn borst weg en krijste hysterisch (dat zijn beelden die voor altijd in mijn netvlies staan)

Maar die hoofdvv stak de schuld op mij: ik legde hem zogezegd niet goed aan en gaf het zomaar op :roll: :roll: :roll:
Dat heeft wel iets geknakt bij mij....

Ik heb dan nog met afkolven bv gegeven, maar op den duur was ik met voeden alleen nog bezig..;dat was voor mij niet leuk en dat voelde Timothy ook aan. Je moet naast het voeden toch ook kunnen genieten van je baby en bezig zijn met hem?

Ik ben er van overtuigd moest hij op tijd gekomen zijn, of zonder ks, zodat ik hem onmiddelijk kon aanleggen, het wel gelukt ging zijn.
Maar dingen gaan soms anders dan je zou willen
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 06 nov 2006, 21:05

gho ja, vandaar dat ik ook zo'n schrik had voor een ks toen :?

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 06 nov 2006, 21:37

bij mij is bv ook na een maand fout gelopen...

was doodop gewoon onderschat. Verkeerd geinformeerd maar medisch ging het niet. Ik kon lang thuis zitten, 2 maanden zwangerschapsverlof en dan 3 maanden ouderschapsverlof.

6 maanden thuis zitten, mensen gaan er van profiteren ten eerste door te zeggen vna ik geef zogezegd nog bv, een ander krijgt dan weer zoiets van tja ik kies bewust voor flessen wegens medicatie die dringend genomen moet worden na bevalling of zo en heeft er geen recht op.

En dan ook het feit... euh wij moetne hier met 2 werken voor alles te kunnen betalen. Man werkt nu 40u en ik 22u, en sorry hoor dat geld is elke maand op, dus ik kan me niet veroorloven om zo lang thuis te zitten
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Valleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 nov 2006, 23:38
Locatie:Deerlijk

Bericht door Valleke » 06 nov 2006, 22:00

Bij Ewan heb ik nooit bv kunnen geven, ben toen bevallen met spoedkeizersnede en heb mijn zoontje pas na 2u (!!!) bij me gekregen omdat ze mij vergeten waren op de recovery :(

Bij Sean heb ik hem direct na de bevalling kunnen aanleggen en van hem heb ik 2 maand bv kunnen geven. De dag dat hij 2 maand werd is mijn tante gestorven en stond de melkfabriek plots helemaal droog. En dat is ook iets dat je niet in de hand hebt, ze zouden beter premies geven ipv 6 maand verlof. We kunnen ons dat niet permiteren dat ik zo lang thuis zou zijn :roll:
Mama van Ewan (28/06/2004) en Sean (6/06/2006)

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 06 nov 2006, 22:16

Ik vind dat allemaal goed en wel, maar sommige moeders haken niet af omdat ze niet meer willen. Door omstandigheden "mislukt" de bv, dat mogen ze er wel eens bijzeggen
ik herken je gevoel hierbij hoor :wink: hier idem dito
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 07 nov 2006, 18:54

Valleke schreef:Bij Ewan heb ik nooit bv kunnen geven, ben toen bevallen met spoedkeizersnede en heb mijn zoontje pas na 2u (!!!) bij me gekregen omdat ze mij vergeten waren op de recovery :(

Bij Sean heb ik hem direct na de bevalling kunnen aanleggen en van hem heb ik 2 maand bv kunnen geven. De dag dat hij 2 maand werd is mijn tante gestorven en stond de melkfabriek plots helemaal droog. En dat is ook iets dat je niet in de hand hebt, ze zouden beter premies geven ipv 6 maand verlof. We kunnen ons dat niet permiteren dat ik zo lang thuis zou zijn :roll:
Pijnlijk :(

Timothy kwam om 19u35 ter wereld en de volgende dag om 9u30 kreeg ik hem pas bij mij - hij moest in de couveuse, ondanks gewicht van 4 770 gram. Hij had vruchtwater ingeslikt en had moeite met ademen in het begin. :(


Nu heb ik gelukkig een kei-gezond kereltje dat voorlopig nix anders meer wilt doen dan rechtstaan :roll: :D
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 07 nov 2006, 21:23

idd sommigen hebben gewoon geen keus.

En dat k&g borstvoeding dan ook stimuleert en niet als ze een camera voor hun neus hebben.

Op 5 maand kreeg ik te horen van hun: amai nog altijd bv.

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 08 nov 2006, 11:04

idd K&G werkt toch met 2 maten en gewichten: pro bv voor de camera als het in hun krama te pas komt maar verbaasd over elke moeder die iets langer bv blijkt te geven ... Hun tips gaan toch vrij snel richting "lfles (bij)geven" en ik moet zeggen dat ik er zelf gewoon niet meer naartoe ga door hun bv-afbrekende-houding.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Re: deze avond in het vrt nieuws

Bericht door bioMam » 08 nov 2006, 11:11

spotje schreef:de wereld gezondheidzorg beveelt sterk aan om 6 mnd uitsluitend bv te geven: geen fles, geen vv vanaf 4 maanden.....

K&G pleit voor een resem maatregelen om bv te bevorderen: zoals bijv bv geven in populaire programma's (ik denk daarbij aan een scène in familie of thuis ofzo....)

Zo zou k&g 6 mnd zwangerschap verlof willen *droom, droom* :cry:
allemaal heel positief ... maar de houding tov kinderne in die populaire programma's daar moeten we het momenteel idd niet bepaald van leren (hoe we met die van ons moeten omgaan) integendeel seg :roll: amai - ik kan me niet echt vinden in de omgang die ik daar met die kids zie.
Afbeelding
Afbeelding

Saraatje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 nov 2006, 21:18
Locatie:provincie Antwerpen

Bericht door Saraatje » 11 nov 2006, 22:24

Dan heeft mijn moeder nog geluk gehad met de bv. Mij hebben ze ook een nacht weggehouden, omdat ik blauw werd.

Mijn moeder heeft met al haar drie kinderen borstvoeding gegegeven, met mijn jongste broer was ze dan al wel thuisgebleven.

Eén van de onthaalkindjes hier bij ons heeft, ondanks de goede wil van de mama, ook altijd flessenvoeding gekregen. Ze heeft namelijk een vrij klein mondje (gelukkig natuurlijk) en ze kreeg de tepel niet voldoende in haar mond.

Ik vind het gemakkelijk om te zeggen dat ze tot 6 maanden borstvoeding moeten krijgen, wel moeilijker om te doen. Mijn oudste broer was nog vrij klein toen hij zowel de borst als flessenvoeding weigerde. Nog maar een maand of vier of zo. Nu blijkt dat hij absoluut geen melk lust. In die tijd hadden ze nog geen flessenvoeding op basis van soyamelk en zo, dus wat moet je dan doen ?

Sara


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”