Meningen over bouncer

Moderators:Welcome, Moderators

bo
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 okt 2007, 11:53

Bericht door bo » 11 okt 2007, 12:03

hoi, ik ben nieuw hier... ben 22 en bezig voor m'n eerste kindje...

ik wil even reageren op die bouncer

die houding is echt niet goed voor de heupjes en bekken van je kindje...net als een draagzak trouwens! ik weet dat overal (in winkels) wordt verteld dat het wel goed is, maar in die houding rust alle gewicht van je kindje op het bekken...bovendien hebben ze er meestal een holle rug in, heel onnatuurlijk voor een baby!

een draagdoek is wel goed, want dan zit het kindje met wijd gespreide beentjes, en ondersteund tot in de knieholte. bovendien hebben ze een bolle rug, en zijn ondersteund tot in de hals. dit is de kikkerhouding. in een draagdoek kan je ook je kindje dragen met zijn rug tegen jou buik, maar ook dat is geen goeie houding, want dan heb je hetzelfde effect als een draagzak...

dit is niet om iemand persoonlijk aan te vallen, maar hopelijk worden zo meer mensen zich bewust van de gevaren van zo'n producten...


Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 11 okt 2007, 18:33

hey bo welkom hier,
hoe weet jij al deze uitleg en ik denk niet dat iemand zich persoonlijk gaat aangevallen voelen iedereen mag zijn mening hebben!!!
AfbeeldingAfbeelding

bo
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 okt 2007, 11:53

Bericht door bo » 11 okt 2007, 22:21

dank je femmie!

ik heb er mij na mijn studie vroedkunde in verdiept...

je moet eens goed naar die foto kijken die hier staat: het harnasje bevind zich enkel ter hoogte van bekken en heupen van het kindje. je ziet dat alle gewicht daar op rust.

dan moet je eens googelen, en foto's bekijken van kindjes die buik tegen buik, of op de rug van mama of papa in een draagdoek zitten. je ziet gewoon dat die houding veel comfortabeler, en natuurlijker is! de druk wordt duidelijk verspreid over zowel bovenbeentjes, bekken, rugje, bovenlichaam, ...

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 12 okt 2007, 00:00

hey bo
welkom op het forum. Je verwoordt exact wat ik denk over die bouncer. ;)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”