geboorterekening

Moderators:Welcome, Moderators

Engeltje 2
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 dec 2005, 15:05
Locatie:Eeklo
geboorterekening

Bericht door Engeltje 2 » 12 sep 2007, 14:07

Ik denk dat we voor ons 2e kindje niet met een lijst gaan werken maar met een rekening. Omdat we eigenlijk niet zo veel nodig hebben, enkel wat grote stukken.
Maar hoe wordt dat juist gedaan? Wordt er dan een speciale rekening geopend of is dat dan de gewone rekening v mama en papa?
En gebruiken jullie dat geld dan voor de babyspullen of maken jullie er niet echt een opsplitsing in? Of wordt het op de rekening vd kindjes gestort (een deel misschien)??
Veel vragen. Misschien kan iemand helpen.
Afbeelding

Afbeelding


silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 12 sep 2007, 14:19

Wij hebben voor Bram ook een rekening geopend nadat hij geboren was. Hij moet wel eerst geboren worden voordat jet die rekening kunt openen.
Wij hadden ook geen geboortelijst mar vroeen geld. Dit geld stortten we dan vervolgens op Bram zijn rekening. Als we dan iets nodig hadden, dan kochten we het ook wel van dit geld. eens Bram toch een behoorlijk bedrag op zijn rekening had staan, hebben we het geld dat we nog kregen, verdeeld onder hem en zijn broer. Zo hebben ze er beiden nog iets van en ik vond dit het eerlijkst omdat we bij onze Alexander wel een geboortelijst hadden en hij niet zovel geld gekregen had.
En misschien ben ik hier ouderwets in mar ik vindt dat de oudste toch altijd het meeste geld op zijn rekening moet hebben staan. LAter wordt dit wel ingehaald als hij de deur uit is. (hopelijk is dit nog niet voor dadelijk)
Afbeelding

Afbeelding

Laborantje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 18:46
Locatie:Waasland

Bericht door Laborantje » 12 sep 2007, 14:24

Bij Fortis hebben ze een speciale baby-rekening en deze hadden wij voor Faye geopend. Er zijn toch veel mensen die graag een centje overschrijven, Faye heeft toch goed verdiend!
Afbeelding

Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 12 sep 2007, 17:04

Wij hebben een geboortelijst en een baby spaarrekening bij fortis..
Mijn vriend is een Nederlander en een geboortelijst kennen ze niet in NL.. dus daarom hebben we een pamperrekening ook genomen, zodat de mensen uit NL kunnen storten als ze willen dan :D
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 12 sep 2007, 18:35

Wij hebben bij Fortis de speciale baby-rekening. Deze heeft veel meer rente dan een gewone. En die kan je al laten maken voordat je baby geboren is. Zo kan je al direct het rekeningnummer mee op je geboortekaartje zetten :wink:


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”