Dringend Luier-Vraagje

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge
Dringend Luier-Vraagje

Bericht door Winter » 04 sep 2007, 15:43

Piep,

Even een vraag:

Je krijgt luiers zeker in het ziekenhuis? En moet je al luiers meebrengen van thuis naar het ziekenhuis?

en welke merken bevelen jullie me aan om te gebruiken als je thuis gekomen bent?

Liefs Winter


Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

testen

Bericht door choeke » 04 sep 2007, 15:56

In het ziekenhuis krijg je luiers (meestal pampers new born)
Thuis moet je een beetje testen denk ik. Is ook afhankelijk van hoe zwaar je kindje is. Die allerkleinste pampers kon mijn zoontje al snel niet meer in.
Andere merken moet je gewoon testen en zien of je baby niet allergisch is hiervoor.

Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 04 sep 2007, 16:16

Ik ben altijd begonnen met Pampers en daarna idd wat testen.
Afbeelding

Debby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2007, 10:46

Bericht door Debby » 04 sep 2007, 16:35

In het ziekenhuis kregen we idd een pak pampers newborn (met urine-indicator die je nergens in de winkel kunt vinden!!). Eens thuis hebben we de andere merken geprobeerd en daar zijn we heel erg tevreden over. Nu wisselen we tussen de pampers van 'goedkope winkels'.
Ik vind persoonlijk de luiers van het merk pampers te duur, het is tenslotte maar om vol te doen. Eén keer heb ik me laten verleiden om de basic van pampers te kopen, maar dat zijn tot nu toe de enige waarmee we lekken hadden.

Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 04 sep 2007, 16:59

Amai Debby, wat een schoon ventje in je avatar!! (kon me ff niet inhouden)
Afbeelding


Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 04 sep 2007, 17:56

In het ziekenhuis 'kregen' we een pak Pamper Baby Dry Newborn....
Thuis kocht ik ook die pampers.
Nadien, pampers Baby Dry, en nu Pampers Active Fit.
Afbeelding


Afbeelding

Debby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2007, 10:46

Bericht door Debby » 04 sep 2007, 18:35

Hihi, ik ben er dan ook heel trots op! En het is nog een lieverd ook, dus allemaal goed :lol:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 04 sep 2007, 19:42

Wij kregen ook luiers in het ziekenhuis: pampers new born (van 2 tot 5 kg)
Ik heb altijd pampers gebruikt.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 04 sep 2007, 20:00

Wij kregen pampers in het ziekenhuis. Newborn met urine indicator maar deze zijn enkel geproduceerd voor de ziekenhuizen. Achteraf heb ik eerst de 3 reeksen van pampers newborn gebruikt en ben nu aan de 4 van pampers babydry. Ze zijn duur maar er zijn vaak kortingen van 10 euro op aankoop van 2 jumbo packs.
Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 04 sep 2007, 23:43

hier ook altijd pampers ik kreg het pak van het ziekenhuis mee naar huis en had er ook al enkel van die kleintjes op voorhand gekocht maar heb ni al mijn pakken kunen opgebruiken omdat axlnogal aan de grote kant was...
nu gebruik in pampers bab dry flex en die vind ik wel goed!!

@bijou: gebruik jij al een 4??? ik zit hier nog altijd aan den 3 :oops:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 05 sep 2007, 08:15

Hier in het ziekenhuis ook volledig pak new born pampers mee gekregen met indicator, vond dat wel makkelijk, spijtig dat ze die niet verkopen...maar ja het zou te gemakkelijk worden :)

Daarna heb ik 1x babydry geprobeerd maar was daar niet al te content van...lekken enzo...ons meisje heeft wel geen zittend poepje :)
dus gebruiken we al sinds haar 3 maanden activ fit...en super content van...heb al eens geprobeerd weer naar babydry te gaan maar daar krijg ze nu een rood poepke van...

Oei :oops: zit je nu al aan 4 :oops: ik ga nu gaan overstappen zie van 3 naar 4 en binnen 2 weken word ze 7 maand :oops:

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 05 sep 2007, 09:36

hier in het ziekenhuis ook pampers met een indicatorstreepte, maar heb er gene meegekregen naar huis :?
nadien nooit geen echte Pampers meer gebruikt, want ik was daar niet echt voor
heb goedkopere gekocht, en heel tevregen over, en zelfs MET indicatorstreepje :lol:

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 05 sep 2007, 09:37

amaai sommige zitten hier al aan 4, hier nog steeds nummer 3 :shock:

nessa20
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2007, 20:01
Locatie:hoboken
Contacteer:

Bericht door nessa20 » 07 sep 2007, 17:20

heykes

Hier int het moederhuis ook bij alle 3 begonnen met new born. Bij onze 1ste spruit hebben we in het ziekenhuis zelf nog moeten overschakelen naar andere pampers. Matthew was er van dag 2 al allergisch aan. Hadden toen pampers van het *kruid*vat* gekregen en daar was hij goed mee. Hebben ook de pampers van de *li*dl* geprobeerd maar sinds deze zo een plas inducator hebben, was ons ventje er niks meer mee. Daarna overgeschakeld op happybaby pampers van *col*ruyt*en daar was hij nog het beste van al mee
Bij ons cato ineens thuis begonnen met happybaby pampers en bij onze jinto ook. Happybaby heeft enkele maanden geleden zijn pampers veranderd van vorm (extra stukje aan de zijkanten) en sindsdien zijn we niet echt meer tevreden van deze pampers. Dachten 1st dat het onze schuld was en de pampers niet goed aandeden maar van zodra jinto een nachtrust heeft van +/-10u, kunnen we hem helemaal gaan wassen omdat zijn pamper verschrikkelijk lekt. Nu zijn we verplicht om hem in zijn slaap een propere pamper aan te doen wat niet altijd even gemakkelijk is bij een niet al te vaste slaper.

Zelfs als matthew niet allergisch was geweest aan newborn pampers, dan had ik nog voor goedkopere gegaan. Ik vind deze bekende merken veel te duur en ze zijn ook maar om weg te gooien wanneer je schatje hem gevuld heeft.

groetjes vanessa
Laatst gewijzigd door nessa20 op 07 sep 2007, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn grootste schatten:
matthew geboren op 24 maart 2004
cato geboren op 18 februari 2005
jinto geboren op 2 februari 2007
ons allerlaatste kabouterke word verwacht rond 6 augustus 2008

Maandag 21 januari 2008 is het zover. Eindelijk de 1ste kennismaking met ons kabouterke. Ben zo benieuwd naar mijn klein schatteke.

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 07 sep 2007, 17:51

In de kliniek pampers new born gekregen ,voor alessio altijd pampers gebruikt nu nog en voor den Inigo was dat een miserie.Begonnen met pampers en alergisch,dan vanalles geprobeerd tot de goedkoopste, om als laatste uit te komen bij huggies en met de slag gedaan.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 07 sep 2007, 18:52

Schorpioentje73 schreef:amaai sommige zitten hier al aan 4, hier nog steeds nummer 3 :shock:
wij zitten hier ook nog steeds op nr 3.
maar af en toe gebruiken we de 4 ook al,ze zit zo een beetje tussen de twee in.

dat plasstreepje is wel handig,ik kende iemand die in het ziekenhuis werkte ,en zo dus de pampers kon aankopen,ook goedkoper,zo hebben we in het begin wel enkele pakken gekocht,en na een tijdje merk je het wel of ze geplast hebben.

wij gebruiken hier pampers(de baby dry of active fit,heel af en toe baby basic,hangt er een beetje vanaf)

af en toe ook van l*i*d*l* ,als we daar toevallig moeten zijn,en die hebben ook zo een streepke,maar die zijn er pas vanaf maat 3 geloof ik.
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 08 sep 2007, 14:44

Hier in het zieknhuis konden we pampers new born gebruiken.
Kregen geen pak mee,zoals ik hier van sommigen lees.
Thuis gebruikte ik dat ook.
Heb ook a.l.d.i. en l.i.d.l. gebruikt maar nooit echt tevreden over geweest.
Van de jongste ben ik overgeschakeld naar huggies,maar hij gebruikt die enkel nog voor te slapen want hij is proper overdag.
Maar huggies vind ik toch het beste,en daarna pampers.

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 08 sep 2007, 16:41

@femmie; ik had een bon van 10 euro als 2 dozen jumbo van dezelfde grootte aankocht, dat heb ik dus gedaan maar hij moet nog een half kilootje aankomen om ze te kunnen gebruiken, ben dus achteraf mnog een pak 3 apart gaan halen. Geen zorgen dus. hihi
Afbeelding

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 08 sep 2007, 22:35

hier hebben we een pamper new born of 5 de overschot meegekregen naar huis en we hebben dan naar nederland om nog pampers newborn geweesd en we hebben daarna aLdy gebruikt die zijn goed maar die van de carref ou r zijn tot nu toe supperpampers wij gebruiken nummer 4 van 7 tot 18 kg en de doekjes van daar ook en we hebben nog geen betere gehad

groetjes verena
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 08 sep 2007, 23:33

ja bijou ik had hem al eens goed bekeken en dacht da is nu toch ni echt een dikske e :wink: :lol: want ne vier ik heb het van de week bij een vriendin die die gebruikt geprobeerd en dieje zwemt daar nog echt in zene!!
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 09 sep 2007, 07:54

Inderdaad in het ziekenhuis krijg je een heel pak pampers mee dus je moet ze niet meenemen naar het ziekenhuis...
En als je thuiskomt kan je er mss van het "goedkope winkel" kopen..
Die zijn ook heel goed hoor en niet zo duur.
Vanaf dat ze 4kg wegen kan je pampers kopen in de "goedkope winkel" ...
Die zijn met indicator!!!
En absorberen heel goed, nog geen lekjes gehad.
Misschien ook een tip voor anderen?

Groetjes!
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 14 sep 2007, 09:09

in het ziekenhuis krijg je idd pampers en je komt er wel mee toe hoor :D ik heb er thuis nog een paar kunnen gebruiken. en had een gulle cadeauschenker (mijn lieve tante) die mij 3 dozen pampers (wel verschillende maten) had geschonken :D dus dan ben je wel al even zoet... en met andere merken moet je idd testen... ik gebruik nu van gb maxi + pampers... en vind deze evengoed dan pampers enkel zijn ze goedkoper. ik heb wel eens van het merk 1 ("het goedkoopste" :wink: ) gebruikt en deze waren langs de buitenkant zo van plastic... maar dat zijn zeker geen pampers om te gebruiken voor 's nachts... tim was altijd nat dan... en tim had na een tijdje ook last van die plastic tussen zijn benen van het rondkruipen schuurde deze wat en waren zijn billetjes helemaal rood...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 14 sep 2007, 09:31

Int begin hebben we die ook van pampers verder gebruikt. En toen andere merken beginnen te proberen. We hebben nu pampers van Maastricht, winkelmerk gewoon.
Hier zitten we aan maatje 4+. Want als ik soms per ongeluk zonder pampers val, ga ik hier in de winkel gaan die van pampers zelf kopen en dan merk ik al dat die van 4+ redelijk aan de kleine kant zijn....

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 14 sep 2007, 14:15

Molly schreef:In het ziekenhuis 'kregen' we een pak Pamper Baby Dry Newborn....
Thuis kocht ik ook die pampers.
Nadien, pampers Baby Dry, en nu Pampers Active Fit.
idem hier. Overdag doe ik hem de Easy Up broekjes aan.
Maar de nacht kan hij daar niet mee doorkomen
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
proudfather
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 jun 2007, 17:04
Locatie:millen (riemst)

Bericht door proudfather » 15 sep 2007, 19:21

kato was een baby met zo'n teer velleke dat t minste ze haar pamper had bevuild ze volledig open lag.
toen zijn we de pampers van t kruidvat beginnen gebruiken en zaak opgelost dus wat ons betreft: kruidvat
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstige van wenneke


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”