Welke kleding in het ziekenhuis

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen
Welke kleding in het ziekenhuis

Bericht door nathalievh » 09 aug 2007, 14:42

Welke kleding doe je je kindje best aan in het ziekenhuis?
Pijama's
pakjes (zoals jogging achtig)
of iets anders?
Groetjes
Nathalie


Gebruikersavatar
nikitje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jul 2007, 16:41
Locatie:Geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door nikitje » 09 aug 2007, 14:48

rekening houdende met het seisoen waarin je kindje geboren word, denk ik dat dat echt een eigen keuze is, als je nog wat onwennig bent mssn dingen die makkelijk open gaan en overal open gaan zodat je niet moet beginnen manouvreren met je kind...

persoonlijk neem ik gewoon dingen die ik mooi vind...ik denk dat ik dan wel zal ondervinden of het ook wel makkelijk is of niet...

groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Laborantje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 18:46
Locatie:Waasland

Bericht door Laborantje » 09 aug 2007, 15:31

Ik deed kleedjes aan die ze in 't ziekenhuis hadden, roze en blauwe hemdjes (dan had ik gene was als ik thuis kwam). Ik moest wel zelf bodykes meenenemen.
Zeker niet te dik aankleden, het is daar vrij warm in 't ziekenhuis. Een body en een pyamake is voldoende.
Afbeelding

jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 09 aug 2007, 16:09

body en pyjama. Alleen voor naar huis te gaan, afhankelijk van seizoen, nog een jasje
groetjes

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen

Bericht door nathalievh » 09 aug 2007, 16:46

Bedankt
Groetjes
Nathalie


Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 09 aug 2007, 18:12

Ik had ook pyamakes en body's enkel als we vertrokken zijn uit het ziekenhuis heb ik zijn mooie kleertjes aangedaan met een mutsje. Zelf de verpleegster zeiden dat hij mooi was om naar huis te gaan ( en ikke zo fier als ne gieter :lol: )
Afbeelding

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 09 aug 2007, 19:48

Spooky schreef:Ik had ook pyamakes en body's enkel als we vertrokken zijn uit het ziekenhuis heb ik zijn mooie kleertjes aangedaan met een mutsje.
Idem hier. Die pyamakes uit één stuk met voetjes vind ik heel handig. Zeker als je 't nog wat moet gewoon worden om die kleertjes aan en uit te doen.

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 09 aug 2007, 19:51

idem hier, body'kes en pyjama's
Torben heeft, toen het zo warm was vorige zomer, zelfs een paar dagen enkel in zijn pamper gelegen
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 aug 2007, 20:24

body en pyjama.
Best iets met lange mouwen, want een baby kan zijn warmte niet zelf vasthouden.
Eventueel een mutsje, omdat veel warmte verloren gaat via het hoofdje.
Ook als het warm is, is dit nodig.
Veel pasgeborenen krijgen een warm kelkje bij zich.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen

Bericht door nathalievh » 09 aug 2007, 20:52

de bevalling is voorzien voor 14/1/2008 dus putje winter. Maar ja hier weet je nooit of het koud of niet zal zijn.

Ik wil dit gewoon weten omdat we dan eens uitkijken naar kleertjes, nu is dat kijken en voortstappen, maar eens we weten wat we nodig hebben...
dus vooral pijama's en bodykes...


Ik heb er al 2 (gekregen) die zijn aan elkaar, dus vooraan gesloten (boven en onderdeel aan elkaar) en achteraan kan je bovendeel opendoen en onderdeel apart losmaken...
Groetjes
Nathalie

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 aug 2007, 21:14

Dat moet je naar kijken, dat het vanonder openkan. Maar ik denk dat de meeste dingetjes wel zo zijn voor de allerkleinsten.
Dat is heel makkelijk om te verluieren.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 09 aug 2007, 21:49

Vele body's en pyjamatjes :D ik vind deze zelf heel handig, maar natuurlijk niet te warm, want zoals nogal vermeld werd is het idd warm in het ziekenhuis. om naar huis te gaan zou ik toch warme kleertjes voorzien ( jasje, MUTS!, kousjes niet vergeten! of sloefjes met wat wol in is ook niet slecht!), maar echt al kleertjes deed ik eigenlijk niet aan... ze geven al eens terug en zeker als je zoals mijn zoontje veel last van reflux hebt, dan is het handig om genoeg pyjama's en body's bij te hebben. Eigenlijk heb ik de eerste maand niet veel kleertjes gebruikt... meer pyjama's en kruippakjes omdat deze echt handig zijn. :D hopelijk ben je hier wat mee vooruit geholpen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 12 aug 2007, 14:18

Bij ons in de kliniek van Geraardsbergen, moesten we pakjes voorzien in 2 delen.
Dus broekje en truitje los van elkaar, geen pakje.
Dat is omdat ze het naveltje bloot wilden laten, zodat het rapper genas en afviel.
Ik vond het maar een raar gedoe, want de meeste ZH gebruiken navelbandjes, maar soit...
Afbeelding


Afbeelding

Debby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2007, 10:46

Bericht door Debby » 12 aug 2007, 16:20

Bij ons werden voor het naveltje geen navelbandjes gebruikt, na het wassen gewoon goed afdrogen en dat was het.

In het ziekenhuis gebruikte ik ook de kleertjes van het ziekenhuis. Dat was gewoon een body'ke en een t-shirt met lange mouwen. Een muts heeft Liam enkel gedragen om naar huis te gaan. Dan hadden we natuurlijk wel een mooi pakje genomen, voor die paar minuten, maar toch.

We mochten in het ziekenhuis ook eigen kleertjes gebruiken (uiteraard), maar dan kom je thuis en mag je direct al beginnen wassen. Daarom vonden we het heel handig zo.

Een pyjama heeft Liam eigenlijk maar 1x aan gehad. Ik vond het niet zo handig, liever gewoon een broekje met truitje, of zelfs gewoon zonder broekje voor binnen. In huis was het toch altijd warm genoeg.

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 12 aug 2007, 17:28

Bij ons in het ZH werden wel navelbandjes gebruikt... ik weet niet maar ik dacht dat als je het zo gewoon bloot liet dat er misschien een ontsteking ofzo kan ontstaan... ik denk dat hé... daarom da'k da blijven gebruiken ben tot het naveltje er proper uitzag... heb toch tot Tim een jaar was het naveltje na zijn badje wat ontsmet... dit kan geen kwaad...
De kleren hangen eigenlijk meer van persoon tot persoon af... de ene vind een pakje gemakkelijker de andere vinden kleren in 2 delen gemakkelijker, je moet zelf ondervinden wat het gemakkelijkste is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

saida
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 nov 2007, 15:40
Locatie:antwerpen

Bericht door saida » 28 nov 2007, 16:42

bevalling is voorzien op 30/08/2008.
heb enkel pyamakes gekocht en zo van die body's. best wel handig dacht ik.....

kan niet wachten tot ik mijn klein prinses in mijn handen heb... :D


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”